De ideale vrouw is een Bitch.....(?!)

27-03-2013 10:01 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoud Immer Totale Controle Hoera!



de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier.



Maar het gaat erom dat een man je niet zo snel van je stuk kan brengen, de man niet ziet als middelpunt van jouw bestaan en de relatie met jezelf het allerbelangrijkste vind, en daar ook naar handelt.



Welke vrouwen vinden het nog meer moeilijk om een goede relatie met zichzelf te behouden en meer Bitchy moeten worden op het moment dat het nodig is, om zelfrespect te behouden? Met name in relaties waar het meer geven dan nemen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet zo goed. De ideale vrouw willen worden zegt voor mij dat je dit alsnog niet voor jezelf doet maar voor jouw trekspel (no pun intended) partner.



Natuurlijk moet je voor jezelf opkomen maar dat is meer een denkwijze dan dat je jezelf kan dwingen om zoiets te doen wil je er gelukkig van worden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al een topic over.



De ideale vrouw is een liefhebbende vrouw voor haarzelf en haar partner en geen bitch. Als je een bitch moet zijn voor een goede relatie, heb je geen gezonde basis voor een goede relatie.



Waartoe wordt je aangetrokken? Vaak is dat een ego dingetje bij jezelf. Die hij geeft en afneemt, geeft en afneemt. Een vent die je hoog heeft zitten, zal je ego niet omhoog halen, omdat je dus al hoog zit. Iemand die op je neerkijkt, zal je wel omhoog halen, en je wil droppen zoals het uitkomt.



Een goede stabiele relatie kan je dan ook alleen hebben als je beiden stabiel bent. Trucjes helpen even.
Alle reacties Link kopieren
Nu even in het kort mijn verhaal:

afgelopen weken weer in een situatie belandt met een ex, die achteraf een vriendin blijkt te hebben, contact met mij opnam toen het even niet zo lekker ging tussen die twee. Nu gaat het weer beter tussen hun, ik wordt weer als vanzelfsprekend gezien en ben ik degene die ongelukkig is.

Ondanks dat ik weet dat ik de deur heel hard dicht moet gooien wil ik het liefste contact houden en ben ik nog steeds te lief voor hem.

Waarom laat ik me zelf zo behandelen, en waar vind ik die ruggengraat om alleen al om mijn zelfrespect te behouden meer Bitch te zijn??!!
Alle reacties Link kopieren
inderdaad, waar is je zelfrespect?

is toch waardeloos om gebruikt te worden.
wij slapen nooit.
Door te bedenken dat hij iets moois verliest, dat het zijn verlies is als hij jou niet op waarde schat. De rollen dus omdraaien; jij denkt dat je iets moois verliest omdat je jezelf lager inschat dat hij. Maar wie is hij? Hij = een vent die het elders zoekt als het even niet lekker loopt met vriendin! Dat is toch hartstikke weinig waard, qua relatiemateriaal? Jij moet denken; ik gun mezelf (ik, die zoveel moois te bieden heeft) een vent die dat op waarde schat en een vent die iets meer te bieden heeft dan alleen die kruimels. Kortom, je eigenwaarde zien te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ster_ schreef op 27 maart 2013 @ 10:03:

Ik begrijp het niet zo goed. De ideale vrouw willen worden zegt voor mij dat je dit alsnog niet voor jezelf doet maar voor jouw trekspel (no pun intended) partner.



Natuurlijk moet je voor jezelf opkomen maar dat is meer een denkwijze dan dat je jezelf kan dwingen om zoiets te doen wil je er gelukkig van worden.Het is altijd een trekspel en in meerdere relaties zo, dat je als te lieve vrouw toch vaak jezelf te afhankelijk maakt. Natuurlijk gaat het erom dat je sterker wordt in een relatie, zodat je wereld niet letterlijk bij sommigen niet instort op het moment dat zo'n relatie over gaat. maar vooral om een stukje zelfbehoud.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 10:06:

Nu even in het kort mijn verhaal:

afgelopen weken weer in een situatie belandt met een ex, die achteraf een vriendin blijkt te hebben, contact met mij opnam toen het even niet zo lekker ging tussen die twee. Nu gaat het weer beter tussen hun, ik wordt weer als vanzelfsprekend gezien en ben ik degene die ongelukkig is.

Ondanks dat ik weet dat ik de deur heel hard dicht moet gooien wil ik het liefste contact houden en ben ik nog steeds te lief voor hem.

Waarom laat ik me zelf zo behandelen, en waar vind ik die ruggengraat om alleen al om mijn zelfrespect te behouden meer Bitch te zijn??!!



Waarom moet je een bitch zijn?

Je moet zelfrespect gaan krijgen. Je houdt niet van die man, je houdt van het idee wat hij je gaf en je ook weer ontnam. Je houdt niet van jezelf, wees eens geen bitch maar een liefdevol mens. En nu eerst eens even voor jezelf. Liefde is ook jezelf een schop geven een goede richting op en dat is niet die van bevestiging vragen aan anderen, maar dat is gronden in je eigen persoontje.
Alle reacties Link kopieren
Als bitch staat voor babe in total control of herself, dan een volmondig ja. De ideale vrouw is een bitch.



Maar ideaal voor wie? Ik denk dat je vooral ideaal voor jezelf moet zijn. En niet voor de/een man/partner/ouders/werkgever.

Vooral ook niet doorschieten. Voor jezelf opkomen en actief je eigen lot meebepalen wil niet zeggen dat je dat ten koste van alles en iedereen moet doen. Soms een stapje terug doen ten gunste van een ander, kan ook ten gunste van jezelf zijn omdat je dan voldoet aan je eigen nood/behoefte om anderen niet te kwetsen/goed voor anderen te zijn.



Hoe doe je dat? Door niet de noden van een ander als uitgangspunt te nemen en vervolgens proberen de invulling van je eigen wensen daar omheen te plooien maar precies andersom: je eigen behoeftes voorop te stellen en de noden en wensen van de ander proberen te vervullen voor zover je eigen behoeftes daar niet onder lijden.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of dat te maken heeft met te lief zijn.

lief zijn heeft niks te maken met afhankelijkheid.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 10:10:

[...]





Het is altijd een trekspel en in meerdere relaties zo, dat je als te lieve vrouw toch vaak jezelf te afhankelijk maakt. Natuurlijk gaat het erom dat je sterker wordt in een relatie, zodat je wereld niet letterlijk bij sommigen niet instort op het moment dat zo'n relatie over gaat. maar vooral om een stukje zelfbehoud.



Eigenlijk wil je zo een klootzak worden als de mannen die je treft. Dan ben je misschien de sterkere maar dat maakt het niet gezond, afgezien het je op langere termijn niet lukt om toneel te spelen.



Je maakt jezelf afhankelijk door je eigenwaarde aan anderen te koppelen. Het is heel simpel.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet een vrouw geen doetje zijn en hoort zichzelf zeker niet weg te cijferen. Gelijkwaardigheid is het ideale plaatje.



Maar een Bitch? Dan sla je toch, volgens mij, wel helemaal door. Veel mannen, maar ik zeker, moeten ab-so-luut helemaal niets van een bitch hebben.



Run-boy-Run zou ik tegen mezelf zeggen.

Om dat soort vrouwen ga ik met een heeeeele grote boog heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 27 maart 2013 @ 10:05:

Volgens mij is hier al een topic over.



De ideale vrouw is een liefhebbende vrouw voor haarzelf en haar partner en geen bitch. Als je een bitch moet zijn voor een goede relatie, heb je geen gezonde basis voor een goede relatie.



Waartoe wordt je aangetrokken? Vaak is dat een ego dingetje bij jezelf. Die hij geeft en afneemt, geeft en afneemt. Een vent die je hoog heeft zitten, zal je ego niet omhoog halen, omdat je dus al hoog zit. Iemand die op je neerkijkt, zal je wel omhoog halen, en je wil droppen zoals het uitkomt.



Een goede stabiele relatie kan je dan ook alleen hebben als je beiden stabiel bent. Trucjes helpen even.HEt gaat ook niet om trucjes toepassen, maar wel jezelf zo belangrijk vinden dat je niet meer alleen maar geeft en aan het eind er zelf ongelukkig onder blijft omdat je minder noem het Bitch, of noem het dicht bij je zelf blijft.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Rob, net als dat een man geen half wijf moet zijn. Een man wil een vrouw, de schoonheid van een vrouw, de zachtheid van een vrouw, de zorg van een vrouw.. maar geen slaaf of sloof.
Alle reacties Link kopieren
nou, ik hou wel van mooie, zorgzame mannen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je man is dus duidelijk een loser.

Maar daarom ga jij toch geen Bitch worden?



Je man moet zich eigenlijk aanpassen. Jij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 10:13:

[...]





HEt gaat ook niet om trucjes toepassen, maar wel jezelf zo belangrijk vinden dat je niet meer alleen maar geeft en aan het eind er zelf ongelukkig onder blijft omdat je minder noem het Bitch, of noem het dicht bij je zelf blijft.Het gaat er om dat je niet meer inlaat met figuren die misbruik van je maken omdat je jezelf hoog acht. Iemand die jou met mooie woorden en oppervlakkige daden omver kan werpen is niet goed voor je. Iemand die je hoog acht zal je niet overladen met oppervlakkige complimenten, maar met respect behandelen. Maar om die te krijgen zal je respect moeten hebben voor jezelf EN voor een ander. Want als je heel goed in gaat zoomen, heb je ook geen respect voor die man, net zo weinig als voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 27 maart 2013 @ 10:15:

nou, ik hou wel van mooie, zorgzame mannen.Ik ook, maar wel eentje met ruggengraat en geen watje.
Alle reacties Link kopieren
Bitch please!



Ik heb gewoon liever een lieve, eerlijke en zorgzame vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 27 maart 2013 @ 10:11:

Als bitch staat voor babe in total control of herself, dan een volmondig ja. De ideale vrouw is een Bitch.



Maar ideaal voor wie? Ik denk dat je vooral ideaal voor jezelf moet zijn. Hoe doe je dat? Door niet de noden van een ander als uitgangspunt te nemen en vervolgens proberen de invulling van je eigen wensen daar omheen te plooien maar precies andersom: je eigen behoeftes voorop te stellen en de noden en wensen van de ander proberen te vervullen voor zover je eigen behoeftes daar niet onder lijden.



Dat is ook precies het issue, dicht bij jezelf blijven.

Vaak zijn het vrouwen die al beschadigt zijn, en daardoor zichzelf steeds meer wegcijferen voor liefde en hoe maak je jezelf en je eigen behoeften weer belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp dat hele wegcijferen niet.

daar zit toch ook een strategie achter om iets te bereiken?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 27 maart 2013 @ 10:12:

Natuurlijk moet een vrouw geen doetje zijn en hoort zichzelf zeker niet weg te cijferen. Gelijkwaardigheid is het ideale plaatje.



Maar een Bitch? Dan sla je toch, volgens mij, wel helemaal door. Veel mannen, maar ik zeker, moeten ab-so-luut helemaal niets van een bitch hebben.



Run-boy-Run zou ik tegen mezelf zeggen.

Om dat soort vrouwen ga ik met een heeeeele grote boog heen.



Gelijkwaardigheid is inderdaad het ideale plaatje.

maar toch zie je vaak dat vrouwen en mannen het stukje onbereikbare aantrekkelijk vinden. Meer troffee is, en mannen en vrouwen daar meer een Drive voor houden om hun best te doen.
En uiteindelijk met lege handen en veel verdriet en vraagtekens achterblijven. Terwijl de signalen al keer op keer aanwezig waren. Maar als je het niet wil zien? Tja. Het gaat er ook om, dat je leert herkennen wie goed bij je past, wie goed voor je is op de lange termijn. Je begint geen relatie met het idee om daarmee snel te stoppen. Ik weet wat ik waard ben, wat ik wil, maar geef ook veel. Mijn partner is precies hetzelfde en dat levert een fijne relatie op.
Alle reacties Link kopieren
een troffee zet je in de kast, daarna speel je verder om er meer te winnen.

af en toe poets je het ding eens op.

ik noem dat geen relatie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vertaald in het Nedelands staat de afkorting bitch (zoals bedoeld in het boek) voor:



Behoud Immer Totale Controle Hoera!



En ja, ik ben het voor een deel wel eens met de schrijfster van het boek. Vrouwen willen in een relatie vaak de adviezen van anderen opvolgen: als je hem de beste seks geeft, poetst in een sexy outfit en als hij belt altijd naar hem toe gaat dan zal hij blijven.



Terwijl de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven