De ideale vrouw is een Bitch.....(?!)

27-03-2013 10:01 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoud Immer Totale Controle Hoera!



de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier.



Maar het gaat erom dat een man je niet zo snel van je stuk kan brengen, de man niet ziet als middelpunt van jouw bestaan en de relatie met jezelf het allerbelangrijkste vind, en daar ook naar handelt.



Welke vrouwen vinden het nog meer moeilijk om een goede relatie met zichzelf te behouden en meer Bitchy moeten worden op het moment dat het nodig is, om zelfrespect te behouden? Met name in relaties waar het meer geven dan nemen is.
Alle reacties Link kopieren
Roznestruikje, dat is ook niet goed. Dat is een muur om je heen zetten.



En glitgam, je raakt nu de kern van het boek. Je eigen grenzen vinden respecteren. Maar dan moet je die wel kennen.



Wat mij wel opvalt is dat veel vrouwen bang zijn om alleen te zijn. En alles er aan doen om dat maar niet te hoeven zijn. Zelfs het meest bizarre gedrag goed praten zodat zij bij hem kunnen blijven. Er is nu weer net een topic over een lid dat door haar vriend mishandeld wordt. Hij heeft een slechte jeugd, hulpverleners bevestigen dat deels en zij? Zij gelooft een deel van de verhalen, weet ergens dat het niet klopt, maar zal niet tegen haar vriend zeggen: hee, jij hebt een probleem, ik niet. Als jij me niet met respect behandeld, is daar het gat van de deur! Waarom? Geen idee. Maar als ze zelfvertrouwen en respect had, liep ze bij de eerste tekenen van verkeerd gedrag meteen zelf door die deur... Het gebeurd, laten we wel wezen. Het is een moeilijke les om te leren, maar je krijgt hem voor je kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 11:33:

[...]





ik ben ook single, en dacht dat ik inmiddels wat sterker geworden was, en dus opgewassen tegen mijn ex. Maar loop weer net zo hard tegen de lamp nu. Gatver, over valkuil gesproken!



Begin weer te geven, geven.. En niets is in Balans.Maar je hebt het in de gaten! Dus, doe er wat aan. Hoe moeilijk het ook is. Dat lukt je wel
quote:nigellalawsonfeest schreef op 27 maart 2013 @ 11:10:

De ideale vrouw heeft een voor haar ideale partner.

Dus niet iemand met wie ze wilt dat het gaat lukken maar iemand met wie het lukt.Nice! En heel realistisch. Je kunt geen vierkantje door een rondje duwen.
Alle reacties Link kopieren
Nigella zegt zinnige dingen tussendoor..
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 27 maart 2013 @ 11:26:

Bloemetje, je hebt afhankelijkheid en kwetsbaarheid. Afhankelijkheid is niet goed, kwetsbaarheid wel. De bitchfactor heeft voor mijn gevoel niet echt een kwetsbaarheids factor.



Als je jezelf open stelt voor mooie en kwetsbare dingen betekent dat het ook kwetsbaar is. Alleen daarom is het al de bedoeling om daar zorgvuldig mee om te gaan en niet aan de eerste de beste sjaak te geven. Op het moment dat iets toch stuk gaat doet dat dan nog steeds rete veel pijn, het slaat alleen de bodem niet onder je voeten vandaan.het is in dit geval niet de eerste de beste sjaak, maar een ex waar ik een langdurige relatie mee heb gehad. Een relatie waarbij ik mezelf dus heel veel weggecijfert heb. Leefde voor hem en niet voor mezelf. Hij nam weer contact met me op, en heb dat toegelaten. mezelf dus weer kwetsbaar opgesteld. maar wel op mijn hoede dacht ik. en toch raakt het me weer zo, dat ik wou dat ik wat meer Bitchy kon zijn.
Alle reacties Link kopieren
bloemetje, je bent nu wel klaar met je ex toch?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je kwetsbaar opgesteld aan iemand die het niet verdiende. Dat is dubbel dom. Geen derde keer toch?
Dit heeft niet zoveel met man-vrouw verschillen of -verhoudingen te maken maar met simpelweg grenzen aangeven en zelfrespect.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 27 maart 2013 @ 11:28:

Ik ken het Bloemetje, ik heb het jaren gedaan. Het is pas gestopt toen ik durfde te kijken welke egoistische motieven bij mij allemaal heerste. Ik deed alles voor die ander en zo op het oog was dat ook allemaal heel fraai. Maar dat was het niet. Ik had een egoistisch motief en had ook geen respect voor hem. Ik wilde iets en ik had iets om dat te bereiken. Als iemand dat afnam werd ik woest. Niet echt gezond. Je kunt beter echt naar jezelf kijken en hoe je met jezelf en anderen omgaat. En aan die fouten werken.



Daar liep ik nu dus tegenaan. Misschien zeg je het wel goed, en is het ook een stukje egoisme ( zo had ik het nog niet bekeken) van mij. Dat hij mij iets niet kan of wil geven en ik daar boos om wordt.

Gefrustreerd. You name it. En aan die fouten wil ik werken anders had ik dit Topic niet geopend. Maar het is een lastig patroon om te doorbreken.
Het gaat er m.i. ook dat je niet je kostbare (en soms vruchtbare) jaren spendeert aan iemand die daar roekeloos en respectloos mee omgaat. Je moet voor jezelf bedenken wat je toelaat en wat niet, en soms moet je dingen ook laten gaan. Omdat ze het niet waard zijn om daar energie aan te verspillen, en omdat je je beter kunt focussen op kernwaarden binnen een relatie. Ontbreken die, dan zit je op drijfzand en kun je schipperen en slikken totdat je een ons weegt, maar je zakt er toch in. Leer oog te krijgen voor de tekens aan de wand, negeer ze vooral niet. Maar dat negeren doet minder pijn dan constateren dat iemand niet zoveel van je houdt als dat je dacht of hoopte. Dat is ontkenning. Vanuit ontkenning blijven veel vrouwen in slechte relaties hangen. Je hebt er meer aan om eens je ogen echt open te doen, want wat heb je aan schijnzekerheid?
Schijnzekerheden, dat is ook zo'n rode draad. De relatie is slecht, je voelt je ongelukkig, maar je hebt wel dat fijne huis, die vakanties en weet ik wat. En we weten dat dat niet echt gelukkig maakt. slechts oppervlakkig en tijdelijk. Het zijn lapmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat 'hoera' erachter, dat doet het 'm.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 11:21:

[...]





Dat gebeurd dus ook een beetje. En gelukkig zie ik nu bij mezelf alweer dat oude patroontje terug komen. En zie ik het ook bij heel veel anderen gebeuren. Jezelf kwijtraken en dus ook je zelfrespect op het moment dat een relatie niet goed blijkt te zijn.



Mijn vraag is hoe je daar anders mee om kunt gaan. er zijn vrouwen die in mijn ogen daar heel anders in staan.

Gemakkelijker hier mee om kunnen gaan. Omdat ze de BITCH formule in de vingers hebben. Behoud van zelfrespect in lle situtaties.Daar is volgens mij geen toverformule voor. Zelfvertrouwen en zelfrespect komen voor een groot deel uit je genen en je opvoeding (veilig gehecht etc.) voort.
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 11:43:

[...]





Daar liep ik nu dus tegenaan. Misschien zeg je het wel goed, en is het ook een stukje egoisme ( zo had ik het nog niet bekeken) van mij. Dat hij mij iets niet kan of wil geven en ik daar boos om wordt.

Gefrustreerd. You name it. En aan die fouten wil ik werken anders had ik dit Topic niet geopend. Maar het is een lastig patroon om te doorbreken.Egoisme misschien ook vanuit misplaatst soort arrogantie; dat jij de man wel kan verbeteren en veranderen. Dat jij (niet zozeer jij TO, maar vrouwen in algemeen) nodig bent.
Alle reacties Link kopieren
@ Julius, inderdaad al die schijntekens aan de wand.

het zijn allemaal blinde vlekken. Voor veel vrouwen.

Maar al die lapmiddeltjes en doekjes voor het bloeden zoeken zijn juist de strohalmpjes waar ik me en met mij vele anderen zich letterlijk aan vastklampen.



Klaar met mijn ex en geen derde keer, daar kan ik nu alle hulp bij gebruiken.. Ik heb weer moeite met loslaten en mijn grenzen te bepalen en zelf achter het stuur te gaan zitten.
Ik heb het ook gedaan Bloemetje, net zo goed. Niet kunnen en willen geloven dat iemand je niet meer ziet zoals het ooit was. Hopen op verbetering, maar niet goed weten hoe dat te doen.

Je houdt vaak te lang vast aan iets wat eigenlijk al voorbij is, maar als niemand dat uitspreekt..kun je lang doormodderen.

Ik denk dat we allemaal wel weten hoe iemand je behandelt, als het helemaal goed zit. Maar vaak wil je het tijd geven, wil je het zeker weten dat het echt niet meer wordt dan dit.

Ik geloof heel sterk in zoeken naar en hebben van zekerheden, dat wij daar als mens altijd naar op zoek zijn. En als het er niet (voldoende) is...dan nemen we genoegen met wat er wel is.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft ook alles met een veilige of niet veilige hechting te maken Miladila, in het boek wordt ook beschreven dat je moet kijken naar wat jij belangrijk vind in een relatie en wat jouw normen en waarden zijn, en wat jij belangrijk vind in een relatie.

Veel vrouwen die hechtingsproblemen hebben, hebben dat doel niet goed voor ogen.
Ik denk, dat als je 1x zo enorm keihard gekwetst bent tot op het bot, je in 1 klap wakker bent en voortaan weet wat je niet meer wil, en wel. En ernaar handelt. Een keer keihard met je kop tegen de muur rammen en je weet dat je dat nooit meer wil meemaken. Dat had ik nodig en het werkte. No way dat een man mij ooit nog schoffeert.
Wat rozenstruikje zegt (en ik heb nog bijna niets gelezen )
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Rozenstruik, het gaat er juist om dat je kwetsbaar kunt zijn zonder fragiel te zijn. Dat vraagt een diepe overtuiging dat je goed bent zoals je bent, dat iedereen je mag zien voor wie je bent en dat je grenzen glashelder zijn.



Kwetsbaarheid heeft een negatieve naam gekregen maar het is juist één van de grootste en meest zuivere krachten die de mens tot zijn/haar beschikking heeft in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
@ Julius, fijn dat je aangeeft dat je dat zelf ook meegemaakt hebt. Het is een heel gedoe dat los te laten.

Ik zocht ook bij mijn ex zo lang naar zekerheden en uiteindelijk opgegeven omdat ik die bij hem dus niet vond. Op het moment dat ik kon zeggen dat ik er los van was, neemt hij weer contact op en moet ik alle zeilen bijzetten om weer MIJN doel, voor ogen te houden. Maar omdat hij het moeiiljk heeft met zijn relatie nu ben ik bijna bereidt om weer alles wat ik met hem heb meegemaakt opzij te zetten. Mijn pijn, verdriet en noem maar op niet belangrijk te vinden en weer doormodderen in contact met hem.



Wat is dat? weer zoeken naar zekerheden? Bevestiging, erkenning? Waarom is dat zo belangrijk voor mij? Ik dwaal weer af. En ben weer niet met mezelf bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook geen Bitch zijn, maar juist bang dat ik te kwetsbaar en te open ben. Heb hem ook verteld wat het met me doet nu hij weer contact op heeft genomen. En gisteravond kan ik me wel voor mijn kop slaan dat ik zo open ben geweest. Want de keihare man die hij altijd was, stond recht voor mijn neus. Alle lieve dingen waren verdwenen omdat ik kwetsbaar opstelde.
Bloemetje, een gokje; ergens vind jij het belangrijk dat hij jou belangrijk vindt. Of belangrijker dan zijn huidige vriendin. Die bevestiging zoek je dan kennelijk, misschien is het goedkeuring. Dat als hij contact zoekt, hij jou leuker of interessanter vindt dan huidige vriendin. Maar ja, dat is niks zeggend. Jij moet van die overtuiging af, dat is duidelijk. Dit is iets wat bij hem ligt, iets in hem of zijn leven maakt dat hij weer contact zoekt. Ontevredenheid, dus dan ben jij makkelijk voorhanden. Maar dan krijg je alleen kruimels en nooit wat jij wil. Hij trekt aan en stoot af en dat is ongezond gedrag, van hem. Nu is het aan jou, om dat niet toe te laten. Zijn vriendin laat dat toe, jij ook (nog). Hoe makkelijk is dat voor hem? Hij kan het maken, dus waarom niet blijven proberen van twee walletjes te eten? Het is sterk en een statement naar jezelf om nee te zeggen. Want jij bent beter dan die gedeelde plek.
Bloem, een man die ervan geniet dat jij je klein maakt om zijn liefde te winnen....dat is iemand die je snel moet vergeten! Zit totaal geen liefde in, alleen ego. Jij mist dat sterke in jezelf, denk ik. Kijkt daarom tegen hem op. Maar dat is niet fraai, dat gedrag. zo wil jij niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven