De ideale vrouw is een Bitch.....(?!)

27-03-2013 10:01 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoud Immer Totale Controle Hoera!



de boodschap van het boek is: blijf jezelf! Blijf een bitch en zorg goed voor jezelf zodat je ook goed voor anderen kan zorgen. Dat lijkt me een hele goede voor vele dames op het forum hier.



Maar het gaat erom dat een man je niet zo snel van je stuk kan brengen, de man niet ziet als middelpunt van jouw bestaan en de relatie met jezelf het allerbelangrijkste vind, en daar ook naar handelt.



Welke vrouwen vinden het nog meer moeilijk om een goede relatie met zichzelf te behouden en meer Bitchy moeten worden op het moment dat het nodig is, om zelfrespect te behouden? Met name in relaties waar het meer geven dan nemen is.
Je bent niet groots, als je een ander kleiner maakt!
quote:pastiche schreef op 27 maart 2013 @ 12:03:

Kwetsbaarheid heeft een negatieve naam gekregen maar het is juist één van de grootste en meest zuivere krachten die de mens tot zijn/haar beschikking heeft in mijn ogen.



En je durft het gewoon op te schrijven



Mooi hoor. Ik ben het volledig met je eens. Zo probeer ik mijn leven in te richten.
Alle reacties Link kopieren
@ Julius, ik wil zo graag opgewassen zijn tegen deze man!



Het voelt ook alsof zij beter is dan ik ben. Zij is namelijk wel die Bitch.. ;) houdt hem onzeker, op afstand, heeft haar eigen leven.



Hij zegt ook dat ik heel anders ben. Heel open, de onzekerheid die hij bij haar voelt kende hij niet bij mij.

Maar toch wil hij er alles aan doen om haar voor zich te winnen.

hoe hij zich opstelt bij haar, dat ken ik helemaaaal niet van hem.

Misschien is dat ook wel het hele wrange van dit verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 27 maart 2013 @ 12:17:

[...]





En je durft het gewoon op te schrijven



Mooi hoor. Ik ben het volledig met je eens. Zo probeer ik mijn leven in te richten.en ook mooi dat jij dit nog eens aanhaald Armand. Het is ook iets puurs en echt, maar oh zo eng!
Hij zoekt bij haar bevestiging dat hij interesssant (genoeg) is en dat houdt hem geinteresseerd. Maar ergens voelt dat voor hem ook niet prettig, dus komt hij bij jou, want dan krijgt hij bevestiging dat hij er mag zijn. Kortom, hij is hartstikke onzeker, maar zegt dat niet. En jij wel.
Enne..als je voor iets hard je best moet doen, voelt de beloning groter. Zegt niks over liefde.
Bloem, je voelt je toch wel beter dan om te fungeren als zijn bevestigingsmethode om zijn ego op te krikken? Want daar zijn zij, en jij voor bedoelt!
Alle reacties Link kopieren
to, hij wil dus van haar wat jij van hem wilt.

en als hij niet krijgt wat hij wil reageert hij het af op jou.

want jij bent beschikbaar.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
@ Julius.. weet je dat gelijk bij mij mijn nekharen overeind gingen staan toen hij contact opnam? Ik wist niet welk verhaal hier achter zat en het duurde ook weken van contact voordat hij met het verhaal kwam van zijn nieuwe vriendin.

En toen wist ik ook gelijk dat het niet om mij ging, maar de aandacht die hij nodig had/heeft.



Ik ben er op mijn beurt jaloers op, dat zij hem in die onzekerheid kan houden. Aan de andere kant veracht ik haar houding tegenover hem. Ze houdt hem aan het lijntje.



Het raakt me dat ik zo open en dus kwetsbaar ben, en daar dus weer mee gesolt wordt. dat ben ik zo zat!!
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 27 maart 2013 @ 12:26:

to, hij wil dus van haar wat jij van hem wilt.

en als hij niet krijgt wat hij wil reageert hij het af op jou.

want jij bent beschikbaar.



Het is precies de omgekeerde wereld inderdaad.

ik wist dus niet dat dit verhaal erachter zat.. dus zo beschikbaar was ik niet. daar kwam hij pas weken na het contact mee aanzetten.

En toen zat ik er dus alweer middenin!
Alle reacties Link kopieren
waarom vind je het erg dat zij hem aan het lijntje houdt?

doet hij ook bij jou.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gun hem ook een goede tegenpartij hoor Valentinamaria..;)



Maar ik zou liever iets meer in controle zijn, en me niet meer zo laten overrulen door hem. En dat deed ik ook niet, want de afgelopen tijd, kroop hij ook voor mij. Belde me iedere dag, bracht me bloemen, deed alles wat ik zo gemist heb in de relatie met hem. Totdat de aap uit de mouw kwam en met zijn vriendin op de proppen kwam, en ik daardoor geraakt was. en HIJ merkte dat ik daardoor geraakt was. Dat was ook gelijk het moment dat de rollen weer omgedraaid werden.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlammetje1976 schreef op 27 maart 2013 @ 11:33:

Roznestruikje, dat is ook niet goed. Dat is een muur om je heen zetten.



En glitgam, je raakt nu de kern van het boek. Je eigen grenzen vinden respecteren. Maar dan moet je die wel kennen.



Wat mij wel opvalt is dat veel vrouwen bang zijn om alleen te zijn. En alles er aan doen om dat maar niet te hoeven zijn. Zelfs het meest bizarre gedrag goed praten zodat zij bij hem kunnen blijven. Er is nu weer net een topic over een lid dat door haar vriend mishandeld wordt. Hij heeft een slechte jeugd, hulpverleners bevestigen dat deels en zij? Zij gelooft een deel van de verhalen, weet ergens dat het niet klopt, maar zal niet tegen haar vriend zeggen: hee, jij hebt een probleem, ik niet. Als jij me niet met respect behandeld, is daar het gat van de deur! Waarom? Geen idee. Maar als ze zelfvertrouwen en respect had, liep ze bij de eerste tekenen van verkeerd gedrag meteen zelf door die deur... Het gebeurd, laten we wel wezen. Het is een moeilijke les om te leren, maar je krijgt hem voor je kiezen.



Klopt natuurlijk, dat je je eigen grenzen moet kennen om ernaar te handelen.

Maar ook dat is het probleem nog vaker, het handelen.

Veel vrouwen weten hun grens wel,maar handelen er niet naar, uit allerlei redenen. (die ook vaak te begrijpen zijn)

Maaarrrr het gepraat en onderzoeken daarvan is ook een valkuil. Dan blijft het soms bij het 'gepraat' en allerlei redenen bedenken waarom je iets niet doet, komt bv uit de jeugd/hechting enz enz..Waardoor het handelen achterblijft.

Sommige zaken moet je weten van jezelf, andere zaken moet je niet tot in den treure antwoorden op willen, want misschien komen die er niet, en helpen ook niet altijd in het hier en nu.

Soms is het goed om 'gewoon' te DOEN en knopen door te hakken, vaak brengt ook dat achteraf wel weer wat inzicht.
Alle reacties Link kopieren
Juist!! En dat doen, daar heb je soms een steuntje in de rug bij nodig. Inzichten en ervaringen delen kan enorm veel helpen. En soms wil je dat niet bij vrienden en familie zoeken. Daarbij kan een forum je helpen denk ik.

Doen, keuzes maken, ruggengraat sterken.
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 12:19:

@ Julius, ik wil zo graag opgewassen zijn tegen deze man!



Het voelt ook alsof zij beter is dan ik ben. Zij is namelijk wel die Bitch.. ;) houdt hem onzeker, op afstand, heeft haar eigen leven.



Hij zegt ook dat ik heel anders ben. Heel open, de onzekerheid die hij bij haar voelt kende hij niet bij mij.

Maar toch wil hij er alles aan doen om haar voor zich te winnen.

hoe hij zich opstelt bij haar, dat ken ik helemaaaal niet van hem.

Misschien is dat ook wel het hele wrange van dit verhaal.



Hij voelt haarfijn aan dat zij zich ook prima redt zonder hem.

Tegenover haar is hij een soort van jij want jij zou er ook alles voor over hebben om hem maar te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Glitgam, dat is het ook het allerlastigste hoor. Weten dat je iets moet doen is 1, maar het daadwerkelijk doen...



En nee, het is geen boek om je relatie te redden. Bestaan die überhaupt? Het is een manier om je bewust te worden van je eigen gedrag. Wat je niet weet, kun je ook niet veranderen.



En ja, ook ik heb in een relatie gezeten met een man die te ver ging, dat fysiek liet weten, een man die dreigde met zelfmoord en ga zo maar door. Alleen vond ik op tijd mijn eigen zelf terug. Dat vonden de heren niet leuk Ja, twee keer! Nu overkomt me dat niet meer omdat ik het herken.



En het forum kan erbij helpen. Door adviezen en een luisterend oor. Al is het niet altijd precies wat je wilde weten of horen, sommigen denken erover na en vinden de moed om te doen wat goed is voor henzelf.
Alle reacties Link kopieren
Als je een man bent en je doet wat je zelf wilt, zegt 'nee', zorgt vooral goed voor jezelf en trekt je niks van anderen aan dan is dat normaal. Doe je dat als vrouw dan ben je een bitch. En dan vooral de vrouwelijke medemens die je daar van beticht. Mannen hoor je er niet over.



Nou dan maar een bitch...... Maar wel een gelukkige bitch!
Alle reacties Link kopieren
quote:gypsygirl-1 schreef op 27 maart 2013 @ 13:14:

[...]





Hij voelt haarfijn aan dat zij zich ook prima redt zonder hem.

Tegenover haar is hij een soort van jij want jij zou er ook alles voor over hebben om hem maar te hebben.





En ze laat ook niet over zich heen lopen, heeft weinig tot geen ruimte in haar agenda. En ik loop er weer achteraan als een schoothondje inderdaad. Ik heb zo de balen van mezelf nu..



Maar ik zie wat er gebeurd en daar ben ik zo ontzettend blij mee.

nu zelf die ruggengraat vinden en doorzetten, sterk zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Olivia1975 schreef op 27 maart 2013 @ 13:32:

Als je een man bent en je doet wat je zelf wilt, zegt 'nee', zorgt vooral goed voor jezelf en trekt je niks van anderen aan dan is dat normaal. Doe je dat als vrouw dan ben je een bitch. En dan vooral de vrouwelijke medemens die je daar van beticht. Mannen hoor je er niet over.



Nou dan maar een bitch...... Maar wel een gelukkige bitch! haha, you rule!! En Bitch wordt hier niet als negatief bestempelt he?! Juist als iets positiefs. ;)
Alle reacties Link kopieren
Weet ik Bloemetje. Maar in de volksmond is een bitch meestal iets negatiefs. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die daar gelijk een positieve asscociatie bij hebben.
Alle reacties Link kopieren
[quote]vlammetje1976 schreef op 27 maart 2013 @ 13:17:





En ja, ook ik heb in een relatie gezeten met een man die te ver ging, dat fysiek liet weten, een man die dreigde met zelfmoord en ga zo maar door. Alleen vond ik op tijd mijn eigen zelf terug. Dat vonden de heren niet leuk Ja, twee keer! Nu overkomt me dat niet meer omdat ik het herken./quote]



klinkt ook als een lekker figuur! dreigen met zelfmoord en fysiek laten weten? Man totally out of controle ofzo?!
Je hebt twee soorten bitches; de bitch die onaardig is tegen anderen en aardig voor zichzelf, en de bitch die aardig is voor zichzelf en voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
@ Olivia, Je hebt Bitches en Bitches..

En als een vrouw je een Bitch noemt negatief, zit daar vaak ook een jaloerse insteek achter.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje1975 schreef op 27 maart 2013 @ 13:41:





klinkt ook als een lekker figuur! dreigen met zelfmoord en fysiek laten weten? Man totally out of controle ofzo?!





Absoluut. Als jij weg gaat hang ik mezelf op. Zei hij letterlijk. En als je het over bitchy gedrag hebt... De eerste keer ging ik er in mee. De tweede keer ben ik naar de schuur gelopen, heb een stevig stuk touw gepakt en hem op de boom buiten gewezen. Wel even verteld dat je de knopen wel goed moet aantrekken en hem succes gewenst.



De vriend met losse handjes, dat koste meer moeite, maar toen hij het na zoveel keer weer eens deed, heb ik hem tussen de bank en tafel in houtgreep gelegd (ja, ik heb een achtergrond van zelfverdediging). Beide heren hebben het binnen een dag 'uitgemaakt'. Ik voelde me toen heel sterk. Het heeft me daarna nog wel jaren gekost om me opnieuw voor iemand open te stellen en kwetsbaar te zijn hoor.



Ik ben heel lang heel boos geweest. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het mijn gedrag was, dat ik dit soort mannen aantrok. Mijn laatste vriend, tja. De liefste man van de wereld. Vind ik nog steeds, alleen verloren wij onszelf in de relatie. Dat was ook niet goed. Nu zijn we bezig om te kijken hoe we samen een gezonde relatie kunnen opbouwen zonder jezelf weg te cijferen. Best lastig en het kost heel veel tijd. Maar mocht het niet lukken, ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:vlammetje1976 schreef op 27 maart 2013 @ 13:49:

[...]





Absoluut. Als jij weg gaat hang ik mezelf op. Zei hij letterlijk. En als je het over bitchy gedrag hebt... De eerste keer ging ik er in mee. De tweede keer ben ik naar de schuur gelopen, heb een stevig stuk touw gepakt en hem op de boom buiten gewezen. Wel even verteld dat je de knopen wel goed moet aantrekken en hem succes gewenst.



De vriend met losse handjes, dat koste meer moeite, maar toen hij het na zoveel keer weer eens deed, heb ik hem tussen de bank en tafel in houtgreep gelegd (ja, ik heb een achtergrond van zelfverdediging). Beide heren hebben het binnen een dag 'uitgemaakt'. Ik voelde me toen heel sterk. Het heeft me daarna nog wel jaren gekost om me opnieuw voor iemand open te stellen en kwetsbaar te zijn hoor.



Ik ben heel lang heel boos geweest. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het mijn gedrag was, dat ik dit soort mannen aantrok. Mijn laatste vriend, tja. De liefste man van de wereld. Vind ik nog steeds, alleen verloren wij onszelf in de relatie. Dat was ook niet goed. Nu zijn we bezig om te kijken hoe we samen een gezonde relatie kunnen opbouwen zonder jezelf weg te cijferen. Best lastig en het kost heel veel tijd. Maar mocht het niet lukken, ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn Haha in de houtgreep! Heerlijk! You go girl!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven