De silent treatment

21-09-2014 00:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 5 jaar geleden dat ik hier van af was. 5 jaar geleden leerde ik mijn huidige partner kennen. Hij leerde mij om de silent treatment niet meer toe te passen. Het was duidelijk beter om erover te praten ipv bijvoorbeeld 5 dagen hem te negeren en niet uitpraten.



Nu, 5 jaar later.. na een grote ruzie, heb ik al 2 dagen niet tegen mijn partner gepraat. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn vriend. We hebben buiten dit om een goede relatie.



De ruzie ging ook om iets wat voor ''onze'' tijd is gebeurd. Je zou zeggen wat een onzin om daar ruzie over te maken maar als ik ergens echt een bloedhekel aan heb, dan is het liegen!



Wat vinden jullie van de silent treament?
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Kinderachtig.
Vreselijk..kinderachtig ook. Je snoert in wezen iemand de mond Door hem haar te negeren. Het erge vind ik nog dat je het doelbewust doet. Wat wil je hiermee bereiken?
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk dom van je
I may be young, but I'm not dumb.
Twee dagen?

Ik hou dat niet eens twee uur vol.

Wat denk je zelf, dat dit een volwassen manier van conflicten oplossen is?
Silent treatment is net als schreeuwen en schelden, kennelijk ben je onmachtig om constructief te communiceren. Een gebrek aan communicatieve vaardigheden dus.
Alle reacties Link kopieren
En als ik nou zeg dat ik het respectloos en ontzettend kinderachtig vind. Hou je er dan mee op?
Vreselijk, dat deed mijn vader vroeger dagenlang. Maar ja, hij was dan ook een l*l eerste klas...
Alle reacties Link kopieren
Wat vlinder zegt.



Tijd om volwassen te worden dus op dit gebied.
Alle reacties Link kopieren
Precies de reacties die ik had verwacht.

.



Het probleem is ook dat ik niet weet wat ik ermee wil bereiken. Ik wil geen discussie meer. Heb alles eruit gegooid en toen niet meer gepraat.



Zoals ik al zei; ik heb dit in geen 5 jaar meer gehad. Het lijkt ook ''vanzelf'' te gaan.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Heel heel erg. Ongelofelijk respectloos en vernederend.

Niet meer doen alsjeblieft, je kunt best ff weglopen om woede te bekoelen maar daarna praat je het uit of zand erover.
Emotionele manipulatie en een absoluut zwakte bod en ook een tekort aan sociale ontwikkeling als je denkt dat dit een oplossing gaat bieden. Misschien is dit ook de reden dat hij liegt, gewoon omdat jij bij kwaadheid zo reageert.
Alle reacties Link kopieren
.....





.....





......





.....





Ik kom over twee dagen terug om antwoord te geven
Alle reacties Link kopieren
Het is vreselijk vernederend om genegeerd te worden.

Stop ermee en gedraag je eens ff volwassen!



Praat met 'm!!!



Ongelofelijk dat je het uberhaubt kunt!
What doesn't kill you makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 21 september 2014 @ 00:14:

Emotionele manipulatie en een absoluut zwakte bod en ook een tekort aan sociale ontwikkeling als je denkt dat dit een oplossing gaat bieden. Misschien is dit ook de reden dat hij liegt, gewoon omdat jij bij kwaadheid zo reageert.Je zou best een gelijk kunnen hebben. Maar als je al liegt over iets wat zich voor onze tijd heeft afgespeeld. Waar zou je dan nog meer over kunnen liegen? Dat is wat door mijn hoofd spookt.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
belachelijk, echt te dom voor woorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook echt niet dat iets uit het verleden zoveel woede opwekt dat je hem 2 dagen lang gaat negeren. Is het achteraf gezien de discussie waard geweest? Is het iets waar jullie nu nog invloed op hebben? Ik zou goed nadenken of je hem vanwege dit kwijt wil raken, want dit hoeft hij zeker niet te pikken van je.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:14:

Precies de reacties die ik had verwacht.

.



Het probleem is ook dat ik niet weet wat ik ermee wil bereiken. Ik wil geen discussie meer. Heb alles eruit gegooid en toen niet meer gepraat.



Zoals ik al zei; ik heb dit in geen 5 jaar meer gehad. Het lijkt ook ''vanzelf'' te gaan.



Onzin. Het gaat niet "vanzelf" je kiest er bewust voor om iemand niet aan te kijken, naar iemand te luisteren of dood te zwijgen.

Je kiest nu na zoveel jaar de weg van de minste weerstand omdat je er geen moeite meer voor wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat er een reden is waarom hij liegt? Misschien uit angst voor je reactie? Liegen is niet goed te praten soms wel te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Wonen jullie samen? Dan ga je nu naar je vriend toe, zegt sorry en stop je met dat kinderachtig gedoe.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nog klein vraagje, als het iets is van voor jullie tijd, is dat dan zo belangrijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:*Faun schreef op 21 september 2014 @ 00:19:

Ik begrijp ook echt niet dat iets uit het verleden zoveel woede opwekt dat je hem 2 dagen lang gaat negeren. Is het achteraf gezien de discussie waard geweest? Is het iets waar jullie nu nog invloed op hebben? Ik zou goed nadenken of je hem vanwege dit kwijt wil raken, want dit hoeft hij zeker niet te pikken van je.Het begon als een grap. Voor mij is achteraf de discussie niet waard geweest want ik heb niet alles gezegd wat ik wilde zeggen. Hij vind dat het er nu niet meer toe doet en ik vind van wel. We staan lijnrecht tegenover elkaar.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
O, en als ik jouw vriend was, vloog je buiten. Dat pik ik niet, van niemand.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 21 september 2014 @ 00:19:

Wonen jullie samen? Dan ga je nu naar je vriend toe, zegt sorry en stop je met dat kinderachtig gedoe.Ja, we wonen samen. Ik dacht er eerlijk gezegd aan om te gaan slapen voordat hij thuis komt.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:redchili schreef op 21 september 2014 @ 00:20:

Nog klein vraagje, als het iets is van voor jullie tijd, is dat dan zo belangrijk?



Het was niet zo belangrijk, totdat hij erover begon te liegen.

Toen werd het voor mij belangrijk...
The world is not what it seems....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven