De silent treatment

21-09-2014 00:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 5 jaar geleden dat ik hier van af was. 5 jaar geleden leerde ik mijn huidige partner kennen. Hij leerde mij om de silent treatment niet meer toe te passen. Het was duidelijk beter om erover te praten ipv bijvoorbeeld 5 dagen hem te negeren en niet uitpraten.



Nu, 5 jaar later.. na een grote ruzie, heb ik al 2 dagen niet tegen mijn partner gepraat. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn vriend. We hebben buiten dit om een goede relatie.



De ruzie ging ook om iets wat voor ''onze'' tijd is gebeurd. Je zou zeggen wat een onzin om daar ruzie over te maken maar als ik ergens echt een bloedhekel aan heb, dan is het liegen!



Wat vinden jullie van de silent treament?
The world is not what it seems....
Zeg Mientje: kook je nu alleen voor jezelf? Pak je alleen drinken voor jezelf? Ga je de deur uit zonder iets te zeggen? Geeft je belangrijke zaken niet door? Haal je boodschappen alleen voor jezelf? Weiger je iets van hem aan te pakken?

Kortom, behandel je hem als strontlucht?
Alle reacties Link kopieren
quote:aliceinchains schreef op zondag 21 september 2014 01:00 Ik vind the silent treatment verschrikkelijk. Mijn vader deed dat vroeger bij mijn moeder, dagenlang. Mijn broertje heeft het ook een paar keer bij mij gedaan. Toen we allebei nog thuis woonden wel een maand lang. Heel naar. Jan Smit deed het wel twee jaar bij zijn zusje Monique zonder dat die wist wat er aan de hand was. Zoiets brengt mijns inziens veel meer schade en pijn aan dan een fikse ruzie. Mijn broertje en ik bijvoorbeeld hadden heel fikse ruzies, maar dat was dan toch nog beter dan die silent treatment. Nu ben ik zelf beslist geen prater en helemaal niet goed met negatieve emoties dus sociaal gezien gaat het soms stroef tussen mijn broertje en mij omdat hij een gevoelsmens is en zich makkelijk en graag uit.



Geloof me, ik ben hier ook geen fan (meer) van. Ik was vergeten hoeveel energie dit kost. Maar zoals iemand al eerder zei: de koppigheid heerst.



Wij kunnen heel goed ruzie maken. Schelden, schreeuwen, dat lucht op. Ik heb alleen het idee dat dat niet meer gaat helpen. Ik heb het idee dat ik er ook geen moeite voor wil doen. Zoiet van: fuck it allemaal..
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik over die silent treatment denk? Ik vind het een zielig machtspelletje van mensen die macht verwarren met liefde. De personen die dit toepassen zijn hun kindertijd nog niet ontgroeid en van het voor wat hoort wat type. Van die egoïsten die bij alles wat ze geven een kasboek bijhouden en overal iets voor terug verwachten.

Mens wordt volwassen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 01:00:

[...]





Ik denk juist dat toch Door het forum in kan zien hoe destructief ze bezig is.Daar heb je gelijk in. Ik had dingen die inhoudelijk met hun probleem te maken in mijn hoofd, zoals "hoe kan ik hem vertrouwen?" En ook dat soort dingen kunnen nuttig zijn om met derden te bespreken, maar zéker ook met je partner.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:01:

[...]





Ja, het heeft me indd gekwetst. Hij weet dat liegen het ergste is wat je me aan kan doen.



Hoe reageer ik eigenlijk? Het is iets van voor jouw tijd? Misschien gaat het je gewoon helemaal niet aan. En als je steeds over dat liegen begint, schrijf dan ook waarover het gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op zondag 21 september 2014 01:03 Zeg Mientje: kook je nu alleen voor jezelf? Pak je alleen drinken voor jezelf? Ga je de deur uit zonder iets te zeggen? Geeft je belangrijke zaken niet door? Haal je boodschappen alleen voor jezelf? Weiger je iets van hem aan te pakken?

Kortom, behandel je hem als strontlucht?



Zo erg is het niet.

Ik kook voor beide. Als ik iets pak, pak ik het ook voor hem. Als hij me iets vraagt, geef ik antwoord. Maar ik voel uit mezelf geen leuke gesprekken meer.
The world is not what it seems....
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:01:

[...]





Ja, het heeft me indd gekwetst. Hij weet dat liegen het ergste is wat je me aan kan doen.



Hoe reageer ik eigenlijk? Ik vind dat je erg correct en vriendelijk blijft. Terwijl er toch behoorlijk wat kritiek geleverd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt van iemand houdt en daar verder mee wil, dan doe je dat die ander niet aan. Want wat er gebeurd wanneer je de 'silent treatment' krijgt is dat je wordt gewenteld in onzekerheid en angst. En daar zijn 2 manieren om daar mee om te gaan. Of je stopt het vanuit jezelf en laat de ander de tering krijgen, of je accepteert het gedrag en wacht in onzekerheid en vanuit een ondergeschikte rol om de relatie weer goed te krijgen.

Als dit laatste de positie is waar jij je partner in wil krijgen dan zal jouw relatie hoe dan ook ongelukkig worden.



Silent treatment betekent of onmacht om jezelf te laten zien of zo weinig voor je partner voelen dat zijn belevenis er niet toe doet.

Als het eerste de reden van jouw gedrag is zorg ervoor dat je dit doorbreekt. Waarschijnlijk heeft hij jou zoveel pijn gedaan dat dit nu jouw enige oplossing lijkt en praten heel moeilijk is. Wil je echt voor de relatie gaan, zet je dan over je eigen shit heen en praat.



Als het laatste de reden is verlos hem dan van een partner die zo liefdeloos naar hem is. Jullie zijn dan beide beter af.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op zondag 21 september 2014 01:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:01</a>:</b>

[...]





Ja, het heeft me indd gekwetst. Hij weet dat liegen het ergste is wat je me aan kan doen.



Hoe reageer ik eigenlijk? </div></blockquote>Ik vind dat je erg correct en vriendelijk blijft. Terwijl er toch behoorlijk wat kritiek geleverd wordt. De meeste mensen hebben ook gelijk. En als je niet tegen kritiek kunt, moet je hier niet zijn. Haha
The world is not what it seems....
quote:buaya schreef op 21 september 2014 @ 01:05:

[...]





Daar heb je gelijk in. Ik had dingen die inhoudelijk met hun probleem te maken in mijn hoofd, zoals "hoe kan ik hem vertrouwen?" En ook dat soort dingen kunnen nuttig zijn om met derden te bespreken, maar zéker ook met je partner.



Juist met je partner!😊

Het forum geeft je gewoon verschillende inzichten vanuit verschillende invalshoeken.

Eerst fa spuien hier, eruit halen wat je aanspreekt en dan met partner om de tafel.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:08:

[...]





De meeste mensen hebben ook gelijk. En als je niet tegen kritiek kunt, moet je hier niet zijn. Haha True 😊
Dus eigenlijk wil je niet met hem verder, maar ben je te laf om dat te zeggen? Of wacht je tot hij er genoeg van heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:59:

[...]





Over welk topic heb je het?Gierige acties waarin je vertelde dat je vriendin in de schuldsanering zat en jij haar een oude auto zomaar had gegeven, en zij het lef had om ¤5,- aan jou terug te vragen, bleek dat de helft van je verhaal niet klopte dus waarom zou het nu wel kloppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:romyro schreef op zondag 21 september 2014 01:08 Als je echt van iemand houdt en daar verder mee wil, dan doe je dat die ander niet aan. Want wat er gebeurd wanneer je de 'silent treatment' krijgt is dat je wordt gewenteld in onzekerheid en angst. En daar zijn 2 manieren om daar mee om te gaan. Of je stopt het vanuit jezelf en laat de ander de tering krijgen, of je accepteert het gedrag en wacht in onzekerheid en vanuit een ondergeschikte rol om de relatie weer goed te krijgen.

Als dit laatste de positie is waar jij je partner in wil krijgen dan zal jouw relatie hoe dan ook ongelukkig worden.



Silent treatment betekent of onmacht om jezelf te laten zien of zo weinig voor je partner voelen dat zijn belevenis er niet toe doet.

Als het eerste de reden van jouw gedrag is zorg ervoor dat je dit doorbreekt. Waarschijnlijk heeft hij jou zoveel pijn gedaan dat dit nu jouw enige oplossing lijkt en praten heel moeilijk is. Wil je echt voor de relatie gaan, zet je dan over je eigen shit heen en praat.



Als het laatste de reden is verlos hem dan van een partner die zo liefdeloos naar hem is. Jullie zijn dan beide beter af. Bedankt voor je advies.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op zondag 21 september 2014 01:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mientje070 in "De silent treatment"" class="messagelink">mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 00:59</a>:</b>

[...]





Over welk topic heb je het?</div></blockquote>Gierige acties waarin je vertelde dat je vriendin in de schuldsanering zat en jij haar een oude auto zomaar had gegeven, en zij het lef had om ¤5,- aan joubterug te vragen, bleek dat de helft van je verhaal niet klopte fdus waarom xou het nu wel kloppen. Hoezo klopte dat niet? Het ging niet om de schuldsanering. Had ook niet verwacht dat ik dat zo uitgebreid moest vermelden.
The world is not what it seems....
quote:Mopsie41 schreef op 21 september 2014 @ 01:10:

Dus eigenlijk wil je niet met hem verder, maar ben je te laf om dat te zeggen? Of wacht je tot hij er genoeg van heeft?Waar lees jij dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op zondag 21 september 2014 01:10 Dus eigenlijk wil je niet met hem verder, maar ben je te laf om dat te zeggen? Of wacht je tot hij er genoeg van heeft?Als blijkt dat hij al die tijd heeft gelogen, wil ik indd niet met hem verder. Hoe kom ik daar ooit achter?
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
Lees het maar eens goed na toen er meerdere mensen jou erop wezen dat het verhaal niet kon kloppen zat ze ineens niet meer in de schuldsanering, ik neem alles wat jij zegt met een korreltje zout want als je daar al iets moet verzinnen.....
Waarover heeft hij nou gelogen? Bami was toch zijn lievelingseten niet? Zijn ex heeft geen blond maar bruin haar? En hoezo zeg je nu ineens dat je niet zeker weet of hij gelogen heeft? Waarom negeer je hem dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op zondag 21 september 2014 01:17 Lees het maar eens goed na toen er meerdere mensen jou erop wezen dat het verhaal niet kon kloppen zat ze ineens niet meer in de schuldsanering, ik neem alles wat jij zegt met een korreltje zout want als je daar al iets moet verzinnen.....



Oh god. Ik heb alles uitgelegd in dat topic. En als je het niet gelooft, wat doe je hier nog?



Ik vroeg hier om meningen en adviezen. Aangezien je beide niet hebt, reageer aub niet meer.
The world is not what it seems....
quote:ana_isabel schreef op 21 september 2014 @ 01:16:

[...]





Waar lees jij dat?Hier:

Wij kunnen heel goed ruzie maken. Schelden, schreeuwen, dat lucht op. Ik heb alleen het idee dat dat niet meer gaat helpen. Ik heb het idee dat ik er ook geen moeite voor wil doen. Zoiet van: fuck it allemaal..





Klinkt niet echt alsof ze bereid is om te kijken of er nog wat te redden valt.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:16:

[...]





Als blijkt dat hij al die tijd heeft gelogen, wil ik indd niet met hem verder. Hoe kom ik daar ooit achter?



Maar hij had toch al gelogen? Is het voor het voortbestaan van jullie relatie relevant hoelang de leugen zich heeft voortgedaan?

Overigens was het toch iets voordat jullie samen een relatie kregen? Ik zou zeggen; vijf jaar.
quote:mientje070 schreef op 21 september 2014 @ 01:16:

[...]





Als blijkt dat hij al die tijd heeft gelogen, wil ik indd niet met hem verder. Hoe kom ik daar ooit achter?Weten wij veel, je wil niet eens zeggen waar het over gaat.
quote:Mopsie41 schreef op 21 september 2014 @ 01:18:

[...]



Hier:

Wij kunnen heel goed ruzie maken. Schelden, schreeuwen, dat lucht op. Ik heb alleen het idee dat dat niet meer gaat helpen. Ik heb het idee dat ik er ook geen moeite voor wil doen. Zoiet van: fuck it allemaal..







Klinkt niet echt alsof ze bereid is om te kijken of er nog wat te redden valt.Sorry, je hebt gelijk. Helemaal overheen gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op zondag 21 september 2014 01:17 Waarover heeft hij nou gelogen? Bami was toch zijn lievelingseten niet? Zijn ex heeft geen blond maar bruin haar? En hoezo zeg je nu ineens dat je niet zeker weet of hij gelogen heeft? Waarom negeer je hem dan?Nee, ik bedoel in onze relatie. Ik kan nooit weten of hij in deze 5 jaar heeft gelogen en waarover dan. Als ik het hem vraag dan zal die me geen eerlijk antwoord geven. Logisch, na die uitbarsting en daarna de silent treatment van mij..
The world is not what it seems....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven