Dingen met elkaar delen

19-08-2014 22:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat de één het leuk vindt om veel te vertellen, gebeurtenissen en wat er in diegene omgaat, dat de ander in een relatie dit leuk vindt om te horen, en/maar dit op zijn of haar beurt veel minder tot vrijwel niet over zichzelf doet. Kan dat gewoon bestaan? Groeit dat op den duur een verkeerde kant uit? Gedachtes hierover? Herkenbaar misschien?
Alle reacties Link kopieren
Jij praat te veel en vraagt te weinig naar de ander? Of je vriend wil altijd het middelpunt van de belangstelling zijn?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vaag verhaal. Kun je duidelijker het probleem verwoorden?
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan heel goed, zolang de ander zich niet door jou laat misbruiken en of zichzelf daarbij compleet moet wegcijferen.

Trouwens, zoiets kun je hem gewoon vragen hoor...
Jij vind het leuk om veel te vertellen over wat je meemaakt en wat er in je omgaat, de ander vindt het leuk om naar te luisteren maar doet dit zelf niet? Krijg je wel feedback op wat je vertelt? Geef je diegene de kans om dingen te delen en vraag je er naar?

Wat mij betreft moet het enigszins evenredig zijn, ik kan er niet zo goed tegen als ik mij open stel (en dat is niet gauw) terwijl de ander niets deelt, ook al ben ik blij met de feedback die ik krijg.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een ingewikkeld verhaal maak je ervan

Ik lul 5 kwartier in een uur, vriend met moeite 10 minuten en dat zou volgens jou een probleem kunnen zijn....of zo?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
laverne snapt ongeveer wat ik bedoel. ja, ik vraag er naar, en ook naar de reden van de afweigheid ervan, maar krijg weinig terug (ik kan niet te veel vertellen ivm herkenbaarheid). aan feedback op mij ontbreekt het ook. toch is het basisgevoel tussen ons heel goed. als ik besluit om het evenwicht te bewaren en zelf ook stil te zijn, begint het al snel toch weer te kriebelen, kan het gebeuren dat ik weer honderduit praat, en merk ik ook dat hij dat leuk vindt, maar op den duur..
Maar wát gebeurd er als jij zelf stil bent. Is hij dan ook stil? Vind je het dan pijnlijk stil dat je toch weer zelf honderduit gaat praten?
Dus X is een kletskous en Y is een stille



ja dat kan
quote:vanillevlaatje schreef op 19 augustus 2014 @ 23:22:

laverne snapt ongeveer wat ik bedoel. ja, ik vraag er naar, en ook naar de reden van de afweigheid ervan, maar krijg weinig terug (ik kan niet te veel vertellen ivm herkenbaarheid). aan feedback op mij ontbreekt het ook. toch is het basisgevoel tussen ons heel goed. als ik besluit om het evenwicht te bewaren en zelf ook stil te zijn, begint het al snel toch weer te kriebelen, kan het gebeuren dat ik weer honderduit praat, en merk ik ook dat hij dat leuk vindt, maar op den duur..wat wil je terug dan? is het handel? Jij geeft info en wilt info terug? het lijkt de geheime dienst wel
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je wilt dat je relatie daarop kapot loopt zal jouw wens in vervulling gaan. Zoals Summer al aangeeft, maak er geen probleem van. En zelf voeg ik daar maar aan toe: geniet van een vent die luistert...
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vrienden heel veel in vage begrippen zouden praten zou dat zeker de verkeerde kant uitgroeien.



Heb trouwens nog nooit afgemeten in een relatie of we evenredig aantal woorden gebruiken....
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2014 @ 23:29:

Dus X is een kletskous en Y is een stille



ja dat kanGaat hier al 23 jaar prima.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mijn vriend doet ook niet aan "babbelen" en ook niet aan actief luistergeluiden

Ik grap wel eens dat hij niet per woord hoeft te betalen.
quote:sarana schreef op 19 augustus 2014 @ 23:37:

Heb trouwens nog nooit afgemeten in een relatie of we evenredig aantal woorden gebruiken....Het hoeft niet afgepast maar eenrichtingsverkeer is weer het andere uiterste...
Alle reacties Link kopieren
Communicatie is zooooo overrated
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Het is pas een probleem wanneer één van de twee het als een probleem ervaart (of allebei).
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon goed gaan hoor. Vrouwen zijn nu eenmaal verbaal (veel) meer aanwezig dan mannen. In de meeste gevallen dan.

Maar dat wil niet zeggen dat hij het vervelend vind als zijn vriendin meer praat.



Mannen zullen meer het gesprek beamen en al en toe ja, ja of hmm, hmm zeggen.



Feit is dat ik persoonlijk het zeker niet als vervelend ervaart als de vrouw lekker kan babbelen over van alles en nog wat. Is wel gezellig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vraaaag het je vriend, komt hij meteen ook eens aan het woord



Wij kletsen ongeveer evenveel. Maar er zijn momenten, dat ik echt even liever geen 'gezeik' aan mijn hoofd heb.
Hier dito, ik klets maar door en mijn man vindt het gezellig maar is absoluut geen kletser. Ik vind het wel belangrijk dat als het echt ergens over gaat, bijv gevoelens of relatie, dat ie dan wel zijn mond open trekt.



Dus geen paniek, volgens mij bestaan de meeste relaties uit die combinatie.
Alle reacties Link kopieren
Kan goed gaan, als je de non-verbale signalen kan oppakken.



Als wij thuis een uur gekletst hebben, en ik ga op de bank zitten met een boek, dan snapt ze niet dat het wel qua ouwehoeren even klaar is voor mij. Dat heeft echt wel voor problemen gezorgd.



Dus ik zou zeggen: het kan werken als je allebei soepel ermee kunt omgaan. En ook ermee kunt omgaan dat als hij een paar weken wat minder energie heeft, jouw geklets er niet bij kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 20 augustus 2014 @ 09:05:

Kan goed gaan, als je de non-verbale signalen kan oppakken.



Als wij thuis een uur gekletst hebben, en ik ga op de bank zitten met een boek, dan snapt ze niet dat het wel qua ouwehoeren even klaar is voor mij. Dat heeft echt wel voor problemen gezorgd.



Non-verbale signalen, doen wij niet aan. Ik zeg gewoon: "ben wat moe, kunnen we het hier straks over hebben?"

Werkt echt beter
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen praten nu eenmaal meer dan mannen. En ik denk ook vaker over "onbenullige" dingen. Mannen praten denk ik wat meer "als ze echt wat te zeggen hebben". Mijn vriend is ook wel een klets, maar hij zegt ook wel eens na een heel verhaal "ja oke, maar wat moet ik ermee?".
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 20 augustus 2014 @ 09:09:

[...]



Non-verbale signalen, doen wij niet aan. Ik zeg gewoon: "ben wat moe, kunnen we het hier straks over hebben?"

Werkt echt beterDat doe ik nu ook, maar ik vind het wel vermoeiend. Maar goed, het is niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven