Dochter op kamp-vader mee?

29-10-2012 15:11 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de titel zegt het al: mijn dochter (13 jaar) gaat binnenkort met haar sportclubje een paar dagen op sportkamp. Super leuk natuurlijk!



Nu heeft een ander team (dus niet het team waar zij in speelt, maar met jongelui van 18-25 jaar) door omstandigheden geen coach tijdens dit kamp/toernooi. Mijn man is daarvoor benaderd om mee te gaan. Hij wil dit wel.



Alleen, mijn dochter vindt het helemaal niet leuk als haar vader mee gaat! 'Dan let hij op haar en gaat gek doen en staat zij voor schut bij haar vriendinnen', zo voelt zij dat tenminste.



Hierover is dus hooglopende ruzie thuis. Ik ben van mening dat het allereerst háár uitje is en als zij het echt niet ziet zitten, mijn man niet mee zou moeten gaan. Mijn man stelt zich op het standpunt dat zij daar niets in te zeggen heeft en hij zich heus wel gewoon zal gedragen.



Ben benieuwd naar jullie mening hierover!
Alle reacties Link kopieren
ik snap de boosheid en frustratie van dochter ook en ik vind vader erg egocentrisch hierin
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Je dochter heeft dus geen stem, want je man interesseert zich niet voor wat zij vindt. Dan zal ze in haar machteloosheid waarschijnlijk de enige optie kiezen die ze nog heeft en dat is zelf niet meegaan. Wat intens verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMartine schreef op 29 oktober 2012 @ 16:11:

Misschien heeft je man gelijk dat zijn dochter zijn leven niet bepaalt maar dan kan hij er toch voor kiezen haar geluk voor het zijne te laten gaan? Het was als eerste haar uitje tenslotte, beetje kleinzerig van hem dat hij geen rekening met haar wil houden.





Ik vind niet dat het een machtspellentje moet worden. Van kind heeft niks te vertellen. Leuk voor tig jaar terug. Waar kinderen maar moesten luisteren naar hun vader. vaderswil wat wet.



Het was haar uitje en zij verheugd zich daarop. En dan komt vader die uitgenodigt wordt. Niet leuk voor het meisje vind ik. Dan kan vader zijn wil doordrukken en met zwaargeschut zeggen kind heeft niks te vertellen. Maar waarom niet ??
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanbikkel schreef op 29 oktober 2012 @ 16:13:

[...]





Ja, hij mag er toch ook voor kiezen? De discussie gaat over de vraag of hij ervoor moet kiezen. Nee dus.Tuurlijk, hij is de vader, als hij wil zal en mag hij gaan. Maar dat vind ik dus kinderachtig van hem. Je hoeft toch niet overal een halszaak van te maken? 1 keer rekening houden met de gevoelens van je dochter betekent niet dat je voortaan een puberprinses hebt wiens bevelen je moet opvolgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnieThePannie schreef op 29 oktober 2012 @ 16:13:

@Saar: dat klopt helemaal!Je man lijkt me niet zo heel prettig om mee samen te leven om eerlijk te zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Natonco schreef op 29 oktober 2012 @ 16:16:

Je dochter heeft dus geen stem, want je man interesseert zich niet voor wat zij vindt. Dan zal ze in haar machteloosheid waarschijnlijk de enige optie kiezen die ze nog heeft en dat is zelf niet meegaan. Wat intens verdrietig.Joh, overdrijven is ook een vak zeg.
Alle reacties Link kopieren
Samenvattend kunnen we ons bij beide partijen iets voorstellen.



Alleen gaan mensen (en zeker volwassenen) over hun eigen leven en gaan mensen (en zeker kinderen niet) over andermans leven.



Kortom: de vader heeft gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanbikkel schreef op 29 oktober 2012 @ 16:15:

[...]





Mmm.... interessante plotwending Haha, heel interessant, maar hier zeker niet van toepassing. Ik ken dat jonge grut, omdat ik al jaren in deze vereniging actief ben en hier geen enkel probleem mee heb. Sterker nog, ik zou er met mijn jongste een heel gezellig weekend van willen maken, dus dat is het probleem zeker niet. Ik zie mijn dochters frustratie dat haar vader niet luistert en dat steekt mij. That's it.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 29 oktober 2012 @ 16:17:

[...]





Joh, overdrijven is ook een vak zeg.



Wanneer je mening er totaal niet toe doet voor je vader?

Dat is toch echt zeker verdrietig.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanbikkel schreef op 29 oktober 2012 @ 16:17:

Samenvattend kunnen we ons bij beide partijen iets voorstellen.



Alleen gaan mensen (en zeker volwassenen) over hun eigen leven en gaan mensen (en zeker kinderen niet) over andermans leven.



Kortom: de vader heeft gelijk.Moet jij niet gaan poepen of zo?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:MissMartine schreef op 29 oktober 2012 @ 16:11:

Misschien heeft je man gelijk dat zijn dochter zijn leven niet bepaalt maar dan kan hij er toch voor kiezen haar geluk voor het zijne te laten gaan? Het was als eerste haar uitje tenslotte, beetje kleinzerig van hem dat hij geen rekening met haar wil houden.Ik had van mijn man verwacht dat hij direct zou bedanken voor de eer op het moment dat hij gevraagd werd. Verder vind ik dat je als ouders het echt niet altijd met elkaar eens 'moet' zijn. In bovenstaand geval zou ik ook party voor dochter hebben gekozen. Hij werd pas later meegevraagd, en zou zichzelf nu niet als klein kind moeten opstellen. In mijn ogen dramt hij, niet de dochter.
quote:saaaaar81 schreef op 29 oktober 2012 @ 16:18:

[...]





Wanneer je mening er totaal niet doet voor je vader?

Dat is toch echt zeker verdrietig.Omdat vader iets anders beslist doet haar mening er niet toe? Lekker kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
Begeleiders op dit soort kampen zijn bijna altijd wel ouder van minimaal één van de deelnemende kinderen. Onvermijdelijk dus. Als alle ouders niet mee gaan omdat de kinderen het niet willen blijven er geen begeleiders over.



Zo lang de vader zich gewoon met zijn eigen team bezig houdt en niet op de dochter gaat letten is er geen enkel probleem lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanbikkel schreef op 29 oktober 2012 @ 16:17:

Samenvattend kunnen we ons bij beide partijen iets voorstellen.



Alleen gaan mensen (en zeker volwassenen) over hun eigen leven en gaan mensen (en zeker kinderen niet) over andermans leven.



Kortom: de vader heeft gelijk.Gelijk hebben betekent nog niet dat je je gelijk moet halen!
Alle reacties Link kopieren
Dan ga jij mee ipv de vader, opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heb jij een andere relatie met je vader, Nella, maar ik zou heel erg verdrietig zijn als een van mijn ouders mijn mening zó achteloos van tafel zou schuiven voor zijn eigen pleziertjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 29 oktober 2012 @ 16:19:

[...]





Omdat vader iets anders beslist doet haar mening er niet toe? Lekker kort door de bocht.Nee. Volgens TO trekt de vader zich niks aan van de mening zijn dochter.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:chrys schreef op 29 oktober 2012 @ 15:21:

Mijn dochter , toen ook 13 ging los op een sportkamp......

Nooit weer of vader moet meeHoe dan? Los?
Alle reacties Link kopieren
"Vader wil per see mee op jeugdkamp." Een van de meer onschuldiger vormen van een midlife crisis
Alle reacties Link kopieren
En dat haar mening er niet toe doet blijkt vrij duidelijk uit het verhaal van TO. Een zogenaamde hoorzitting waarin ieder argument van tafel wordt geveegd is géén teken dat dochter mening ook maar enig gewicht in de schaal legt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 29 oktober 2012 @ 16:19:

[...]





Omdat vader iets anders beslist doet haar mening er niet toe? Lekker kort door de bocht. vader geeft de indruk dat hij open staat voor de mening van zijn dochter, maar in het gesprek blijkt volgens TO dat dat een wassen neus is. Lijkt mij erg pijnlijk voor dochter. Als je als ouder toch de houding aan neemt van mijn wil is wet, geef dan niet de indruk dat er ruimte is voor overleg
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als bestuur van een sportvereniging of directeur van een school zou je eigenlijk een beleid hierover moeten hebben; Geen ouders mee op kamp!
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 29 oktober 2012 @ 16:17:

[...]





Je man lijkt me niet zo heel prettig om mee samen te leven om eerlijk te zijn.



Wat overdreven zeg. Wie ben jij om dat hier vanaf het internet even te beoordelen?



Als vader moet je toch gewoon een sportteam kunnen coachen? Als die man enigszins normaal is heeft de dochter nergens last van waarschijnlijk. Pubers overdrijven dit soort dingen altijd sterk van te voren, meestal valt het uiteindelijk allemaal wel mee.
quote:AnnieThePannie schreef op 29 oktober 2012 @ 16:10:

Het mooiste is dat hij jarenlang niet mee wilde op allerlei kampen (school/sport) omdat de kinderen toen jong waren en hij dat niet leuk vond. Nu zou hij met een groep jongeren (18-25) gaan en opeens wil meneer wel mee.



Hij wil dus niet mee omdat hij graag met zijn dochter mee gaat als begeleiding, hij wil 'gewoon' zelf een leuk weekend met wat jongelui hebben.



Hij is net terug van een weekendje weg met zijn vrienden, is vorig jaar een weekje met vrienden op vakantie geweest, kortom: hij komt wat dat betreft wel aan zijn trekken. Moet hij zich dan nu zo star opstellen alleen voor zijn eigen plezier? Ik kan daar als moeder niet bij, maar zie dat er ook andere meningen zijn



Wat ik een beetje vreemd vind, is de leeftijdsgroep. Van 18-25 jarigen mag je verwachten dat ze zelf als begeleiding mee kunnen. Het sportclubje van mijn dochter heeft begeleiders in die leeftijd.



Ik snap je dochter heel goed hoor, en ik snap je man ook. Die van mij zou het ook leuk vinden, 3 dagen tussen allemaal meiden van 18-25.....



Maar je vraagt ons wat wij vinden. En ik vind dat de beslissing niet bij een dwarse puber moet liggen. Maar ik vind ook dat je er naar moet luisteren als je erom vraagt. Als je het antwoord niet wilt horen moet je de vraag helemaal niet stellen.



Is er een alternatief? Bijvoorbeeld; man en dochter gaan mee maar blijven uit elkaars buurt? Hoeveel momenten zijn er dat ze echt samen zijn? Heb je je dochter al eens gezegd dat haar vader nog altijd een mán is en daarom niet in de douches en op de slaapzalen mag komen? Want dat is, denk ik, haar grootste bezwaar. Dat hij een wedstrijd coacht zal het punt niet zijn. Maar bij het nachtelijk kleppen en spoken is je vader in je nek natuurlijk minder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n schoonbroer die ontzettend aanwezig is. Graag een biertje drinkt, joviaal is en ontzettend graag de aandacht heeft.

Toffe peer hoor. Maar de beste man trekt zich geen zak van zijn kinderen aan en zijn wil is wet.

Ook discussies zijn met hem niet te voeren wanneer je een andere mening hebt, alles wordt van tafel geveegd als 'onzin'.



De vader in dit topic laat mij zeker denken aan mijn schoonbroer, ik kan me erg goed voorstellen dat het kind geen zin heeft in haar vader bij zoiets.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven