Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:11.
Dit onderwerp heeft 79 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 11-02-2012 18:50.
- Het lijkt erop dat je haar een fijne vriendin vond toen jij het moeilijk had en afleiding nodig had. En nu het andersom is jij niet dezelfde vriendschap voor haar over hebt.
Dus als dat zo is duidelijk zijn, afspreken met elkaar en zeggen dat je geen behoefte meer aan jullie vriendschap meer hebt. Is wel zo duidelijk voor iedereen en heb jij geen last meer van haar. - Zij heeft jou enorm gesteund en nu jou nodig. En dit vind jij nu lastig, want je hebt t te druk? Nice oneMet al die uitzonderingen op de regel is er geen regel meer.
- Marjolein heb niet genoeg vande vriendschap, wel van de overdosis ervan, kan er moe van worden. Overigens steun ik haar al sinds mijn bevalling met haar vriend constant en wil er ook voor haar zijn maar dat dwingende dominante ben ik zo zat. Ze begrijpt niet dat ik het druk heb wn. Niet constant aan de lijn kan zitten .
- Eens met Marjolein. Je praat erg onvriendelijk en ongeduldig over iemand die jou heeft gesteund toen jij het moeilijk had.Ga in therapie!
- De steun heeft ze niet nodig als ze me vraagt om te bellen dan is het voor koetjes en kalfjes te praten.. Mag ik dan niet zeggen sat dat beklemmend is elke avond??
Eensquote:marjoleinvh82 schreef op 11 februari 2012 @ 09:12:
Het lijkt erop dat je haar een fijne vriendin vond toen jij het moeilijk had en afleiding nodig had. En nu het andersom is jij niet dezelfde vriendschap voor haar over hebt.
Dus als dat zo is duidelijk zijn, afspreken met elkaar en zeggen dat je geen behoefte meer aan jullie vriendschap meer hebt. Is wel zo duidelijk voor iedereen en heb jij geen last meer van haar.- Ik vind van wel.
Voor mij is het niks, iemand die zo vaak wil bellen.
Elke avond zeg. Ik moet er niet aan denken.De een ziet geklutste eieren, boter, suiker en meel en de ander zegt, heee.....cake aan het bakken? (Bianca, forumfilosoof) - Wees dan gewoon duidelijk tegen haar. En niet alleen "ik heb het druk." want ie-der-een heeft het druk tegenwoordig. En toch heeft ie-der-een overal tijd voor. Zou dat ook niet echt een excuus vinden.Met al die uitzonderingen op de regel is er geen regel meer.
- Jullie zitten in verschillende levensfases. Jij druk met studie en kind en zijn is -zo te lezen- nog echt een tiener.Roept u maar !
- Ook over koetjes en kalfjes praten kan al steun bieden. Je hoeft niet altijd over moeilijke onderwerpen te praten om iemand te helpen, juist de afleiding kan goed zijn als je problemen thuis of waar dan ook hebt. Eventjes niet er aan denken en afleiding hebben.
Maar als jij je niet goed voelt in die vriendschap kan je beter de vriendschap uiteindelijk verbreken, want vriendschap is voor mij niet iets wat je tegen je zin in hebt!
ook ik zou het niet fijn vinden om elke avond 'verplicht' te bellen, dat zou ik ook heel benauwend vinden. Maar ik misschien moet je dat ook duidelijk tegen haar aangeven, en niet alleen geen tijd zeggen, maar ook de reden er achter.Suusje84 wijzigde dit bericht op 11-02-2012 09:23 met 21% - Ik hoef de vriendschap niet kwijt ik wil het beklemmende eraf. Daar wordt ik Zo moe van.
- Zou ook voor mij niks zijn, maar zij heeft destijds wel die uren en uren per dag gebeld toen jij ze nodig had. Koetjes en kalfjes kunnen mensen soms ook erg nodig hebben, juist om even aan andere dingen te kunnen ontsnappen.
Is het niet een idee om eens samen op pad te gaan, lekker ergens te gaan lunchen of te high-tea'en en gewoon eens een goed gesprek aan te gaan over jullie vriendschap? Misschien komt er dan wel uit wat zij echt nodig heeft. En kun je aangeven dat jouw leven veranderd is (want dat kan en mag ook namelijk). Goede vriendschappen veranderen méé zonder dat daar verwijten over hoeven te ontstaan. Zomaar iemand eenzijdig laten vallen is geen goede vriendschap van jouw kant.Tia Dalma! Out and about eh? You add an agreeable sense of the macabre to any delirium. - Captain Jack Sparrow - Als je de vriendschap niet kwijt wilt moet je juist duidelijk zijnMet al die uitzonderingen op de regel is er geen regel meer.
- Herkenbaar.. De manier van vriendschap in ieder geval.
Deze vriendin stalkt mij soms ook met onzinnige smsjes en whatsappjes en belletjes. Ik spreek liever iemand een keer per week om bij te kletsen.
Dat ze je die tijd zo heeft gesteund wil niet zeggen dat jij nu continu maar moet opdraven, meerdere keren per dag. Wel vind ik wat meer respect voor haar op zijn plaats. Je kan het ook gewoon aangeven, face to face, zonder verwijten. Haar zeggen dat je hoopt dat ze het begrijpt als je wat afstand neemt doordeweeks omdat je het Heel Druk hebt en zo niet aan je huishouden/studie toekomt maar dat je in het weekend graag met haar gaat theeleuten. Maar dat ze je altijd kan bellen indien noodzakelijk.Ach, ik heb er ook maar van horen zeggen.. - Inderdaad. Je kunt uitleggen dat het te veel is voor je, iedere avond telefoneren.
Dat kan als je vrienden bent op vriendelijke toon toch? Je houdt het gewoon bij jezelf, het is voor jóu te veel met prima redenen. Ik zou het vreemd vinden als ze dat niet zou begrijpen.De een ziet geklutste eieren, boter, suiker en meel en de ander zegt, heee.....cake aan het bakken? (Bianca, forumfilosoof) - Suusje de problemen die ze heeft zijn er alleen als ze ruzie heeft met haar vriend en dat is natuurlijk niet elke dag, et klinkt cru maar ben heel de dag op de uni of thuis met mijn zoontje en vervolgens aan het leren of anders heerlijk niks aan het doen, ik wordt daar langzamerhand gewoon boos om als ze mijn 2 uurtjes rust afpakt, zelfs nu op zaterdagochtend ben ik er mee bezig.
- Jij laat haar die 'rust afpakken'. Benader het zelf wat minder hysterisch en neem soms niet op. Je hoeft niet altijd bereikbaar te zijn he.. Zo loste ik het op iigAch, ik heb er ook maar van horen zeggen..
- IK wil het wel aangeven maar ben bang dat ze het niet pikt en boos wordt en er geen zin meer in heeft en afstand heeft ik zou me nl. Ook afgewezen voelen als iemand anders mij dat zou vertellen
- Tja, eerst belde je uren per dag met haar. Nu heb je haar niet meer nodig en heb je er geen zin meer in. Kan me voorstellen dat dat een beetje een domper voor haar is. Ik vind het knap dat ze het blijft proberen, ik zou er al lang klaar mee zijn.
Bedenk of je uberhaupt nog vrienden met haar wil zijn. Blijkbaar voldeed ze prima als klaagbaak, maar de gesprekken over koetjes en kalfjes met haar interesseren je geen ruk. Het is hard, maar that's life.
Als je de vriendschap wel in stand houden, maar in lagere frequenty. Zeg haar dat je liever 1x in de week afspreekt om gezellig bij te kletsen. Maar dat bellen vaak niet goed uitkomt en prik die datum dan meteen. - Jij vind je eigen struggels dus groter dan die van haar. Want alleen maar ruzie met vriend?
Dat staat in haar wereld misschien wel gelijk aan jouw problemen qua groteMet al die uitzonderingen op de regel is er geen regel meer. - Jij laat je je 2 uurtjes rust ook afpakken. Je moet duidelijker zijn en zeggen wat je wilt.
- Ster zij maakt van tevoren afspraken om te bellen. Dus ik weet wanneer ze belt, dan kan ik het niet maken om niet op te nemen,
- quote:bbardot schreef op 11 februari 2012 @ 09:28:
Als je de vriendschap wel in stand houden, maar in lagere frequentie. Zeg haar dat je liever 1x in de week afspreekt om gezellig bij te kletsen.
Maar dat bellen vaak niet goed uitkomt en prik die datum dan meteen.
Precies.
Nodig haar 1x in de week uit voor een lunch of whatever bij jou thuis om samen te kletsen enz.Iedereen denkt dat het recht en de waarheid aan zijn kant is. Dat begrijpen is een sleutel.. - "pop9000, 41 seconden geleden
IK wil het wel aangeven maar ben bang dat ze het niet pikt en boos wordt en er geen zin meer in heeft en afstand heeft ik zou me nl. Ook afgewezen voelen als iemand anders mij dat zou vertellen"
Ja dat is even lullig. Maar het is of wachten tot de bom barst, of nu even met de billen bloot moeten.Ach, ik heb er ook maar van horen zeggen..