Doorgaan of stoppen?

25-05-2014 00:15 2943 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben nieuw op dit forum. Ik moet echt even wat van me afschrijven. Gedachtes ordenen en durven om eerlijk te zijn tegen mijn vriend en mezelf.



Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met iemand die tot mijn vriendenclub behoort. Niemand weet dat. In het begin wilde we onze relatie niet openbaar maken, omdat we echt zeker wilde zijn over onze gevoelens voor elkaar. We zijn nl. echt naar elkaar toegegroeid. Eerst gewoon vrienden en toen steeds meer. We hadden even geen zin in goedbedoelde adviezen e.d. van vrienden. (Tien jaar geleden hebben we ook al een relatie gehad).



Nu vindt mijn vriend het wel eens tijd worden dat we de relatie naar de buitenwereld bekend maken. Natuurlijk heeft hij gelijk. Echter, ik twijfel: ik vind het eigenlijk wel fijn zo. Onze relatie is nl. heel vrij: we zijn zo'n 2 avonden/nachten per week samen. Verder doen we alles alleen. Die twijfel van mij legt mijn vriend uit als twijfel over onze relatie. Hij wil duidelijkheid: bekendmaken van relatie of stoppen.



Waar ben ik bang voor? Waarom wil ik geen keuze maken? Ik hou toch van 'm? Gevalletje bindingsangst? Of durf ik mijn echte gevoelens niet toe te laten?



Ik heb al heel wat relaties gehad. Ik ben bang dat ook dit uiteindelijk weer uitgaat. Dat wil ik niet, maar ik wil wel vrijheid zoals ik die nu heb. Natuurlijk heeft mijn vriend recht op duidelijkheid, maar ik weet 't gewoon eventjes niet....
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwklokje74 schreef op 03 juli 2014 @ 16:50:

@LunaLoona Ha, jij ook trouwens hoor! Ik kan echt wat met jouw reacties. Ik ervaar bij jou heel sterk een luisterend oor en relativeringsvermogen.



Ik vind het geweldig om te ervaren hoe ieder op zijn eigen manier tegen alles aankijkt.



De een fungeert als luisterend oor, de ander schudt je wakker, een derde brengt de humor, de vierde doet je relativeren. Ik kan wat dat betreft ieders advies en kritiek gebruiken! Dank jullie wel daarvoor!







Fijn om te horen dat je er ook echt wat aan hebt! En hou vol, elk verdriet gaat een keer over.... Echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin is van alles op de hoogte! Ah, wat vond ik dit eng. Had haar aan 't einde van de middag een mail met mijn verhaal gestuurd. Ze is direct langsgekomen vanavond. Bijna 3 uur zitten praten (en snotteren en zelfs lachen). Ben nu heel moe. Opgelucht gevoel heb ik eigenlijk nog niet.



Vriendin heeft nooit iets vermoed tussen mij en ex. Ze was werkelijk met stomheid geslagen. Ze reageerde heel begripvol, maar vertelde later dat ze in eerste instantie wel heel boos was na het lezen van mijn mail. Wel heeft het haar altijd verbaasd dat wij geen setje waren: ze vond ons zo goed bij elkaar passen. (En zij kan het weten. Ex is ook haar ex).



Ik wil vriendin het niet lastig maken, ik weet dat ze nog heel goed omgaat met ex. Voor haar best lastig. Zij voelt zich misschien wel door 2 mensen 'verraden'. Moet ik nog even aan haar vragen (dat vind ik dan weer niet moeilijk. Maar praten over mezelf....)



Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom het is misgegaan en mijn sterke hang naar vrijheid. Maar ik kan het eigenlijk niet uitleggen. Het is een heel sterk gevoel. Meestal overvalt me gewoon een angst als ik denk aan een huisje, boompje, beestje- relatie. Het zweet breekt me uit. En toch... Ik wil er alles aandoen om hem terug te krijgen. Of lieg ik nu weer tegen mezelf?



Vriendin was heel lief, maar ook 'streng'. Ex en ik mogen elkaar voorlopig niet zien. Ze houdt het in de gaten . Wel was ze bezorgd dat ik snel weer in een nieuwe 'relatie' stap of lekker zorgeloos gaat daten. Ze kent me beter dan ik dacht....



Over psych was ze heel positief.



Nu ik alles zo typ, kan ik concluderen: toch wel opgelucht.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo!! Wat fijn dat het een opluchting is..

Nu het geheim de wereld uit is kan jouw blik weer op vooruit en heb je steun van iemand die je echt kent. Het relativeert de situatie denk ik ook meer.



Ik wil het niet zeggen maar... " told ya"
Dat is een fijne vriendin. Waarom zou ze zich verraden voelen? Niet teveel voor haar invullen hoor! Fijn dat zij ook vind dat er geen contact meer moet zijn.



En verder: laat hem nu eerst helemaal los. Ga aan jezelf werken en aan het feit dat jij 2 jaar lang een geheime relatie hebt gehad en de reden waarom dit niet aan de buitenwereld bekend mocht worden. Pas als je dat hebt ontrafelt en een manier hebt gevonden om daarmee om te gaan, is pas het moment om te gaan denken aan een nieuwe relatie met iemand, die je ook in het openbaar durft toe te geven. Het is niet eerlijk voor de vriend in kwestie, wie dan ook, wanneer je in een nieuwe relatie stapt voor jij duidelijk hebt hoe je een relatie voor je ziet. Want als jij het al niet weet, hoe kun je dan een geschikte partner vinden die er hetzelfde over denkt? Blij dat het zo goed is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 04 juli 2014 @ 09:15:



Ik wil het niet zeggen maar... " told ya"



Ja, je hebt helemaal gelijk!



Maar 't voelt wel raar. Was er zo gewend aan dat niemand het wist...



Moet 'm nu echt loslaten. Dat is veel moeilijker dan ik dacht en het lijkt ook wel dat het ook steeds moeilijker gaat. Krijgt een hoog dramaqueen-gehalte.



Ik doe echt mijn best. Veel baat bij dit forum. Ik zet zo'n beetje al mijn hersenspinsels erop. Dus roep me maar terug als ik weer eens uit de bocht vlieg!
Alle reacties Link kopieren
quote:MEFunny schreef op 04 juli 2014 @ 09:15:



Ik wil het niet zeggen maar... " told ya"



Ja, je hebt helemaal gelijk!



Maar 't voelt wel raar. Was er zo gewend aan dat niemand het wist...



Moet 'm nu echt loslaten. Dat is veel moeilijker dan ik dacht en het lijkt ook wel dat het ook steeds moeilijker gaat. Krijgt een hoog dramaqueen-gehalte.



Ik doe echt mijn best. Veel baat bij dit forum. Ik zet zo'n beetje al mijn hersenspinsels erop. Dus roep me maar terug als ik weer eens uit de bocht vlieg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 04 juli 2014 @ 09:37:

Dat is een fijne vriendin. Waarom zou ze zich verraden voelen? Niet teveel voor haar invullen hoor! Fijn dat zij ook vind dat er geen contact meer moet zijn.







Waarom zij zich verraden zou voelen? Omdat 2 mensen met wie zij best close is, een relatie bleken te hebben. Dus ik heb haar niet in vertrouwen genomen en ex heeft dat ook niet gedaan (ze kan het echt nog heel goed vinden met ex).



Ik weet dat ik aan mijzelf moet werken. Dat doe ik ook. Mijn impulsieve, hypergedrag zorgen er wel voor dat ik bang ben om of mijn ex weer op te zoeken of te gaan daten.



Ik ben geen prater, maar knal wel alles op dit forum,dus roep me maar terug als ik de fout inga! (Niet te bot hè, dat kan deze tere ziel niet aan )
Alle reacties Link kopieren
Wat je aangeeft over verraden voelen was wat ik in 1 van mijn eerste reacties tegen je zei hoe ik me zou voelen als vrienden dit "feitje" 2 jaar achter zouden houden.

Dus ik snap je angst hierin. Dan nog, het is eruit en je vriendin wilt je beschermen. haar eventuele gevoelens kunnen er zijn maar ze staat er wel voor je (wat ik ook zou doen hoor, ondanks het "andere gevoel")



Goed dat je alles eruit knalt!

En mannen zijn nu niet echt een ding voor je, maar dat weet je stiekem wel.
Alle reacties Link kopieren
Pff. Ik wil maar ex. Zit nu in ov. Iets teveel gedronken. Mis 'm. Ik eil naar hem toe. Zijn sterke armen, zijn lach, zijn kracht.... Ik moet dit niet doen. Shot, wat moeilijk, lijkt verslaving...
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwklokje74 schreef op 04 juli 2014 @ 23:07:

Pff. Ik wil maar ex. Zit nu in ov. Iets teveel gedronken. Mis 'm. Ik eil naar hem toe. Zijn sterke armen, zijn lach, zijn kracht.... Ik moet dit niet doen. Shot, wat moeilijk, lijkt verslaving...Bel die vriendin. Zoek afleiding. Neem geen contact op met ex! En doe voorlopig rustig aan met de drank.
Alle reacties Link kopieren
En wat verslaving betreft: ja, dat is het ook. Ik zal je de moeilijke uitleg besparen maar dat is ook één van de redenen dat je liefdesverdriet lichamelijk kunt voelen. En dat je er zo moeilijk vanaf komt. Het komt wel goed, alleen nog niet nu.
Alle reacties Link kopieren
Ok, teveel gedronken, radeloos, machteloos, maar niet naar hem toegegaan. Wat is dit moeilijk! willen maar niet toegeven. Ik wil dit niet, kan dit niet. Waarom kan het niet gewoon gaan? Zit me hier op tevreden. Barst van de energie. Mis ex, pijn .....
Ik moet wel beetje om je lachen. Schattig. Maar is eigenlijk niet leuk. Kom op kop erbij. Je

Bent retegoed bezig met alles. Drank versterkt je emoties. Lekker gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Geloof toch echt dat excuses voor mijn berichtjes van gisterenavond/nacht wel op zijn plaats zijn. Die drank was geen goed idee. Maar men zegt dat dronken mensen de waarheid (spreken. De radeloosheid was groot. Gaat nu weer wat beter!
Hou er rekening mee dat je je vandaag ook wat minder standvastig voelt. The day after... Lukt t om wat te gaan doen zoals sport. Joggen oid. Soms knap je ervan op om ff flink te zwoegen en zweten.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 05 juli 2014 @ 07:35:

Hou er rekening mee dat je je vandaag ook wat minder standvastig voelt. The day after... Lukt t om wat te gaan doen zoals sport. Joggen oid. Soms knap je ervan op om ff flink te zwoegen en zweten.



Nee, sporten gaat 'm niet worden. Te brak. Dan komt het lichaam in opstand .



Gezien mijn lichamelijk beperking is drank eigenlijk uit den boze (af en toe een wijntje, maar niet in die mate als gisteren...). Stom van me. Ik heb m'n lesje wel gehad. En 't lost ook niets op hè!



Ik moet me gewoon niet zo aan toegeven aan verdriet en de drang om ex te willen zien. Ik had gewoon nooit gedacht dat dit zo zwaar was....
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 04 juli 2014 @ 23:15:

En wat verslaving betreft: ja, dat is het ook. Ik zal je de moeilijke uitleg besparen maar dat is ook één van de redenen dat je liefdesverdriet lichamelijk kunt voelen. En dat je er zo moeilijk vanaf komt. Het komt wel goed, alleen nog niet nu. Id. Dat echt zo? Het lijkt me steeds moeilijker af te gaan, hem niet te zien. De drang is steeds groter. Mis ook echt de sex (terwijl het mij daar echt niet in hoofdzaak om gaat in onze relatie). De gedachte alleen al, dat dit het dan was....het maakt me misselijk
Alles staat nu op de kop. Probeer een beetje lief te zijn voor jezelf. Begrip opbrengen voor jezelf. Maar ook tegelijk wat harder zijn mtb gedachtes. Als je ergens aan denkt over hem. Hup. Kappe nou! En denk dan keihard een een gele olifant met rode zwembroek.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 05 juli 2014 @ 10:19:

En denk dan keihard een een gele olifant met rode zwembroek. Oja, die olifant ....!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren echt teveel gedronken. Vanavond ben ik in de kroeg voetbal gaan kijken (geen druppel alcohol op, heb m'n lesje wel gehad). Het was gezellig. Gewoon gelachen, niet op date-tour gegaan. Met andere vrienden dan van mijn vriendenclub. Probeer zo afstand te houden van ex.



Maar dan thuiskomen, alleen. Dat vind ik nu zo moeilijk. Ik ben hier maar gaan typen uit afleiding. Ik wil hem nl. appen, bellen., zien. Maar ik ga dit echt volhouden.



Volgens psych ben ik vrij impulsief (ja, dat wist ik al, maar is nu door een ander bevestigd). Maar vanavond ben ik absoluut niet impulsief geweest. Best wel eerst nagedacht.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ochtend dat alles hard aankomt. Wat heb ik een week of 5 terug gedaan??? Mijn gevoel is nu sterker dan verstand. Probeer het de hele tijd nuchter te bekijken, maar 't wil even niet lukken. allemachtig wat kan je iemand toch missen!



Vriendin komt vanmiddag langs. Ze is echt een soort van 'streng' voor me. Ze neemt me mee, erop uit. Duldt weinig tegenspraak en is behalve heel lief ook realistisch. Heb ik nodig.
Verzet je zinnen tot vanmiddag. Ga een stuk fietsen, wandelen, tuinieren, wat dan ook, tot ze komt.



Liefdesverdriet sucks, maar je moet er doorheen om te groeien en er een beter mens van te worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het. Ik moet er doorheen. Iedereen lukt dit, dus mij ook. En wees realistisch: de wereld stort niet ofzo. Er zijn veel ergere dingen,



Weet je, ik heb het al eerder gezegd: lijkt echt een verslaving.



Mijn grootste angst is weer de fout ingaan:

1. Doorgaan met ex en over een tijd weer op hetzelfde punt als nu te stranden;

2. Te snel in nieuwe relatie stappen en niet uit het vicieuze cirkeltje te komen.



Beide gevaren zijn reëel. Er hoeft niet zoveel te gebeuren of ex en ik belanden samen in bed. Ok, dan is er nog geen relatie, maar toch....je laat elkaar niet los...



En ik doe ook echt mijn best om niet gewoon met anderen te gaan daten en de boel te vergeten.



Ik weet gewoon dat ik wat dat betreft niet sterk ben....
Maak een keuze voor jezelf. Voor nu. Trap onder je reet. Keuze voor een week of twee weken. Of een uur. Wat jou past. Je maakt je zelf de kop gek. Een keuze : NU EVEN NIET. geen relatie. Geen gedoe. Geen sex. Geen flirt. Nu even niet. Pauze.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt niet. Net gezoend met ex. Heb hem weggestuurd. Ben totaal van slag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven