Dure reis cadeau gekregen, vriend niet oke?

30-06-2014 00:16 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_160674 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 01:20
0.00% gewijzigd
Je vriend gaat af op wat hij heeft gezien: dat jij veel enthousiaster op het dure cadeau van jouw vriendin reageerde dan op zijn cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je vriendin en gewoon doen. Ga je dan met haar? Of mag je zelf bepalen met wie?



En je hebt je excuus aangeboden aan je vriend, moet je nog dieper door het zand kruipen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat een niet-gunner.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je vriend teleurgesteld is omdat je niet enthousiast reageerde op zijn cadeau. Los daarvan zou ik er ook heel erg van balen dat als je een leuk cadeau denkt te geven als vriend zijnde dat je dan zo wordt overtroeft door een gewone vriendin.



Dat gezegd hebbende vind ik het heel erg kinderachtig van je vriend en egoïstisch dat hij jou die leuke vakantie niet gunt.



Je vriendin wil blijkbaar graag met jou op vakantie en heeft er het geld voor. Als het nou om een andere man zou gaan dan heeft hij een punt maar nu niet.



Als hij het daarom uit wil maken dan zou ik hem zijn gang laten gaan. Wat heb je nu aan een vriend die je niets gunt.
Hij mag natuurlijk niet van joueisen dat je dit cadeau niet aanneemt. Het is gewoon een jaloers ventje. Let op: dit heeft niets met jou te maken maar alles met hem
Hij is jaloers. Nare eigenschap.
Alle reacties Link kopieren
Waar is hij jaloers op volgens jullie? De reis?



Sterkte he, to.
Ik vind het cadeau van je vriendin eerlijk gezegd nogal ongepast. Maar ik vind een dagje weg van iemand met wie je vier jaar hebt ook geen leuk cadeau.



Ik weet echter ook hoe het voelt als je partner niet enthausiast reageert op je cadeau. Ik zou het daar eens over hebben met hem.
Hij heeft waarschijnlijk het gevoel dat zijn kado er niet toe doet.Denk dat je dat volledig los moet zien van die andere reis.Hij voelt zich ondergewaardeerd en overschaduwd maar ja..dat is echt zijn probleem.Je kan wel proberen hem het gevoel te geven dat je blij bent met zijn kado en heel erg blij bent met hem....als hij dan nog steeds zo doet....tja.....
Alle reacties Link kopieren
Hij snapt toch ook wel dat een vakantie cadeau krijgen (de zon, de rust, de gezelligheid) niet te vergelijken is met een leuk dagje weg?

Een dagje weg met je vriend is een wat doorsnee cadeau, wie heeft dat niet ooit gekregen/gegeven? Wilt niet zeggen dat het de gewaardeerd wordt. Een vakantie cadeau krijgen van een vriendin is niet alledaags. Kan me voorstellen dat je daar super enthousiast op reageert!



Als hij daar werkelijk conclusies aan verbindt, dan kent hij jou blijkbaar niet zo goed als je dacht.
Alle reacties Link kopieren
Als je van een gesprek met hem gaat hyperventileren dan klopt deze relatie niet, je moet vrij kunnen zijn in je mening en niet onder druk worden gezet zodat hij gelijk krijgt.

Enge vent die vriend.
Alle reacties Link kopieren
En al zou je het cadeau van vriendin leuker vinden, dat hoort toch niet uit te maken? Je vriend kan toch niet bepalen dat je het meest enthousiast op zijn cadeau moet reageren? Dat je blij wordt van een vakantie terwijl je dacht dat het er niet in zat is toch normaal lijkt me. Logisch dat het voor hem niet leuk is maar je hebt het toch al uitgelegd? Ik vind het echt te ver gaan dat hij wil dat je afzegt.



Misschien nog maar eens heel duidelijk aangeven hoe je reactie in elkaar stak en daarbij ook vertellen dat hij geen dingen voor jou kan bepalen.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
quote:funky2901 schreef op 30 juni 2014 @ 00:28:

Waar is hij jaloers op volgens jullie? De reis?



Sterkte he, to.

Nee op het feit dat die vriendin met die reis beter scoorde dan hij

en verder wil hij TO veranderen
Alle reacties Link kopieren
Ik zei tegen hem dat het inderdaad niet leuk was dat ik in eerste instantie niet zo enthousiast reageerde op zijn cadeau, maar dat ik het niet zo bedoelde en het juist heel leuk vond.



Dit had genoeg moeten zijn. Hij wil meer dan je excuus en je begrip dus ik vermoed dat hier meer speelt dan een simpele jaloezie.



En verder eens met wat meds zegt.
Alle reacties Link kopieren
Met alle eerdere reacties eens.
Alle reacties Link kopieren
Kan me heel goed voorstellen dat hij in de eerste instantie zich overvleugeld voelde en zwaar teleurgesteld was dan zijn cadeau niet HET cadeau bleek te zijn. Maar daarna moet hij gewoon blij zijn voor je. Vind het onwijs lief van je vriendin dat ze je een vakantie aanbied.

Dat hij zo blijft mekkeren is niet echt in zijn voordeel. Lekker genieten van je vakantie en laat je ex vriend maar ff aanmodderen.
Wat een droeftoeter, die vriend van je.

Duidelijk gevalletje van geraakt in zijn kwetsbare ego.



Geen aandacht schenken aan zijn gemiep. Gewoon lekker op vakantie gaan met je vriendin.



En mocht hij een probleem blijven maken om dit gedoe en de relatie eindigen (of jij, omdat je klaar bent met zn gezeur), dan kun je maar blij zijn dat je van hem af bent. Als hij hier al zo'n groot probleem van maakt, hoe moet dat dan als je echt een keer voor grote levensproblemen komt te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 30 juni 2014 @ 00:28:

Maar ik vind een dagje weg van iemand met wie je vier jaar hebt ook geen leuk cadeau.



.Die vriend zal misschien ook begin twintig zijn en geen bergen geld hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Jullie stellen me gerust dat ik niet de slechtste vriendin op aarde ben door de reis aan te nemen. Ik zou het ontzettend raar vinden als hij mij bij ons gesprek te kennen geeft dat hij echt wil dat ik de reis afzeg of anders de relatie beëindigt. Dat is buiten proportie.



Ik vind zijn dagje weg wel een leuk cadeau. Hij heeft het helemaal uitgestippeld en nagedacht wat ik leuk zou vinden. Dan maakt het me verder helemaal niet uit of iemand bakken met geld aan mij besteed. Het cadeau van vriendin is natuurlijk super de luxe en super gaaf, maar uiteindelijk ben ik verliefd op m'n vriend en zit achter dat cadeau veel meer emotionele waarde.
Wat kinderachtig van je vriend zeg. Hij lijkt idd wel jaloers.

Ga lekker genieten met je vriendin in resort en ga lekker genieten met je vriend een dagje uit! Als hij tenminste ophoudt met zo flauw te doen...

Als hij je echt voor het blok zet: 'zij of ik' dan lijkt het me toch echt een gevalletje exit.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je vriend je zo'n geweldig kado niet gunt. Een beetje vriend is juist blij voor zijn vriendin (en zorgt er meteen voor dat het dagje uit onvergetelijk wordt )
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:grijzetrui schreef op 30 juni 2014 @ 01:35:Ik vind zijn dagje weg wel een leuk cadeau. Hij heeft het helemaal uitgestippeld en nagedacht wat ik leuk zou vinden

Benadruk dat nog eens naar hem. Je zegt dat je in eerste instantie niet begreep wat het cadeau was en dat je daardoor wat stug reageerde, dus leg dat uit aan hem en laat je enthousiasme voor het dagje uit goed zien. Ik kan me voorstellen dat hij teleurgesteld was. Let wel: was. Intussen moet hij daar wel overheen zijn, en hopelijk blijkt dat in jullie gesprek ook.



Terzijde: Denk je dat hij tijdens dit dagje uit jou misschien een belangrijke vraag wil stellen en dat dit dagje dus voor hem nog heel wat belangrijker is dan het nu voor jou lijkt? Geen idee of dat speelt, maar als dat zo is kan ik me zijn reactie nog wat meer voorstellen... Het is moeilijk omschakelen als je ergens zulke grote verwachtingen van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, hij gunt je ook niets. Ipv blij te zijn voor jou, trekt hij het naar zichzelf toe. Erg egoïstisch. Hoop dat hij in dat "gesprek" zijn excuses aanbiedt.
Alle reacties Link kopieren
quote:grijzetrui schreef op 30 juni 2014 @ 01:35:

Bedankt voor jullie reacties. Jullie stellen me gerust dat ik niet de slechtste vriendin op aarde ben door de reis aan te nemen. Ik zou het ontzettend raar vinden als hij mij bij ons gesprek te kennen geeft dat hij echt wil dat ik de reis afzeg of anders de relatie beëindigt. Dat is buiten proportie.



Ik vind zijn dagje weg wel een leuk cadeau. Hij heeft het helemaal uitgestippeld en nagedacht wat ik leuk zou vinden. Dan maakt het me verder helemaal niet uit of iemand bakken met geld aan mij besteed. Het cadeau van vriendin is natuurlijk super de luxe en super gaaf, maar uiteindelijk ben ik verliefd op m'n vriend en zit achter dat cadeau veel meer emotionele waarde.



Als je het uitlegt zoals aan ons is het gewoon heel duidelijk. Uiteraard ben je blij met het kado van hem. Je bent gek op je vriend en zo`n dag weg met hem is ook een geweldige ervaring waar je nog jaren mooi op terug kan kijken.



Het is geen kwestie van het ene mooier vinden of dat het andere kado duurder is. Als iemand toevallig meer geld heeft, soit, het gaat om het idee erachter, iemand heeft daar goed over nagedacht en dat is al veel waard. Persoonlijk zou ik bijv. net zo blij zijn met een zelfgemaakt kadootje of met zorg uitgezocht klein kadootje. Je kan niet in iemands portomonee kijken.



Wél moet ik zeggen, als hij gaat eisen dat je geen gebruik MAG maken van het kado van je vriendin dan zou hij aan mij een verkeerde hebben. Hij zou het je gewoon moeten gunnen en er een geweldige dag samen moeten maken bij jullie uitje. Een partner die jou dingen gaat verbieden, hou dan in gedachten, kan van kwaad tot erger worden.



Hopelijk valt het allemaal mee. Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven