Dure reis cadeau gekregen, vriend niet oke?

30-06-2014 00:16 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_160674 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 01:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij denkt dat zijn cadeau niet goed genoeg is. Ik bakte laatst een taart voor m'n vriend en heel mooi versiert en 'I love you' erop geschreven met zo'n stift en heeel lang mee bezig geweest. Toen ik het gaf zei hij: 'Oh lekker thanks.' En toen ben ik ook best wel lang beledigd geweest :')
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer voor mijn ex een verjaardagstaart gekocht en toen was ik nog even naar de winkel onder ons huis gelopen om er kaarsjes voor te kopen, toen kwam ik terug en toen had hij er al een stuk van gegeten (zonder dat we elkaar al hadden gezien, ik had de taart dus nog niet gegeven). Toen was ik ook not amused.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je vriend voelt zich gewoon zwaar voor l*l gezet ten overstaan van zijn ouders en jouw / jullie vrienden vanwege jouw lauwe reactie op zijn cadeau vergeleken met je overenthousiaste reactie op het cadeau van je vriendin. Competitie- en egodingetje. De (waarschijnlijk) veel hogere kosten van haar cadeau maken het nog eens extra pijnlijk voor hem.



Daar valt niet tegenop te excuseren. Daarom wil hij dat jij zijn gezicht redt door die dure reis af te zeggen, want dan heeft hij de pissing contest gewonnen.



Voor de rest eens met Vl43inder.



Veel plezier met je vriendin!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij heel erg heeft zitten zwoegen op zijn cadeau voor jou. Doet hij dit soort dingen normaal ook? Of is dit voor het eerst dat hij echt heeft nagedacht over de inhoud van het cadeau? Dat hij alles in de puntjes heeft voorbereid?



Want ik kan me zijn reactie wel enigszins voorstellen. Hij doet er superveel moeite voor een origineel cadeau, je rijke vriendin komt met een kant en klare luxe vakantie aanzetten en daar reageer je wel mega-enthousiast op. Vandaar dat hij vindt dat je voor het geld gaat. En niet voor zijn cadeau recht uit zijn hart (lees: cadeau met emotionele waarde, in zijn beleving).



Maargoed. Hij had gewoon te hoge verwachtingen van jou. Had waarschijnlijk al helemaal bedacht dat je er superblij mee zou zijn. In de realiteit heeft het alleen minder goed uitgepakt: je goede vriendin 'stole his thunder' met een in zijn ogen inhoudsloos cadeau. En jij reageerde in zijn ogen alsof je daar meer op zat te wachten.



Goed dat je gewoon gaat hoor, trouwens. Dit is vooral een gevalletje verkeerde verwachtingen. Uitleg van jouw kant had genoeg moeten zijn, ik hoop dat 'ie snel bijdraait!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij het cadeau zelf heeft bedacht, ik denk dat zijn vader een groot deel van het cadeau heeft bedacht. Maar dat terzijde. En eerlijk gezegd, zo was er nu ook weer niet op gezwoegd want toen ik vroeg waar we dan gingen dineren/lunchen en wanneer we gingen: zien we dan wel.



Goed.



Maar eh, bijgedraaid? Niet bepaald. Ik heb hem gebeld. Ik heb mijn standpunt verteld (dat ik mijn excuses heb aangeboden, dat ik van hem houd en dat ik het nooit zo heb bedoeld, maar dat hij niet van mij mag eisen niet weg te gaan met vriendin) en dat ik het niet van hem zou begrijpen dat, als ik al die drie jaar alles in hem heb gewaardeerd, hij het dan om dit zou uit kunnen maken.



Erg inhoudelijke dingen had hij niet te zeggen. Het was weer 'je snapt het niet, je begrijpt het niet' en als ik dan vroeg 'leg het me dan uit' zei hij 'nee ik ga het niet steeds uitleggen voor je' net alsof hij zelf niet wist waar hij het nu eigenlijk over had. Hij vond in ieder geval dat ik het met hem had moeten overleggen (wat zeg je papa?) voor de duidelijkheid: hij heeft geen 1 dag vrij genomen deze vakantie dus het zou niet gekund hebben dat ik het op een verkeerde datum had gepland. Verder zei hij nog dat als hij in mijn positie had gestaan 'hij het nooit had gedaan en nooit zonder mij had gegaan'. Oftewel hij vindt het belachelijk dat ik alleen op vakantie ga met een vriendin (het is 5 dagen, geen jaar)



Ik zei verder dat ik vond dat hij me manipuleerde en dat als hij van me hield hij me deze reis zou gunnen.



Dan zei hij dat dat me deze reis ook van harte gunt, maar dan niet als ik met hem samen ben. Eh dan gun je me die reis dus helemaal niet?



Verder zei hij ook dat dit volgens hem niet meer goed ging komen, maar vervolgens heeft hij wel vijf keer in het gesprek gevraagd wanneer we nog eens in real life gingen afspreken om nog eens rustig te praten. Wat wil hij nou?



(Dat was trouwens ook een vraag van mij in het gesprek: wat zou ik moeten doen volgens jou nu, om dit weer goed te krijgen. Daar kon hij echter geen concreet antwoord op geven en daar draaide hij omheen en zei dan steeds 'dit krijg je niet meer goed' maar hij wil dus nog wel afspreken)



Goed. Nou. dit was het dan denk ik!



Jeetje dit was wel het laatste wat ik had gedacht dat een relatie om zou uitgaan. We hebben zo lang lief en leed gedeeld en dat iemand dan om dit zo buiten proportioneel kan reageren vind ik super gek.



Maar goed misschien dan maar goed ook!
Je mag je vriendin dankbaar zijn dat haar kado jou de ogen heeft geopend wat het werkelijke karakter van je ex/vriend. Wat 'n naar bezitterig mannetje.
Wees blij dat je nog geen kinderen hebt enzo. Aparte manier

Van benaderen heeft hij. Je hebt t gesprek goed aangepKt. Hij lult dus eigenlijk maar wat. Ik denk niet dat t over is als t aan hem ligt. Hij is beledigt. Op z'n pik getrapt. En idd als t hier wel om uit gaat dan is t niet best...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes met je tentamen
Nou, die zakkenwasser laat zich wel enorm kennen zeg!

Weet je in ieder geval hoe zijn karakter ook in elkaar kan zitten.

Het zal best moeilijk zijn maar denk toch dat het heel goed is dat je er een punt achter zet.

Succes met je tentamen, zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Als hij het echt uitmaakt om deze reden dan ben je alleen maar beter af zonder hem. Ik heb ook een ex gehad die zo bezitterig was, een keer en nooit meer.



Er lopen genoeg mannen rond die niet zo zijn TO, maar ga eerst maar eens lekker op vakantie met je vriendin en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Hij wil gewoon niet dat je gaat en kan er geen reden voor geven, prima zijn probleem.



Laat het ook zijn probleem ZIJN.
Wat vindt je vriendin van het reisje eigenlijk van deze situatie?



Ik vind zowel jij als je vriend nogal buiten proportioneel reageren op elkaars gedrag in deze situatie, en dat samen met dat enorme cadeau van je vriendin. Kan bijna niet anders dan dat er nog veel meer speelt.
Je vriend is een vreselijk moeilijke vent met absurd gedrag.

Maar ook jij kunt er wat van met dat portemonnee verhaal dat gaat om niets.

Jullie hebben gezeur om niets. Hoe moet dat dan verder?

Hoe gaat dat in de toekomst? Als er vast wel ergere dingen gebeuren.

Volgens mij zijn jullie een slecht team samen.



Lekker met vakantie gaan en dat dagje weg laten zitten.

Hij verwacht enthousiasme, maar een dagje weg vind ik het minst originele, makkelijke cadeau. Dat geef je als je echt niet weet wat je voor een ander moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een gedoe.



Jij lekker op vakantie en hij blijft maar thuis met uit gelubberde portemonnee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hij is je aan het manipuleren en hij voelt dat hij zijn grip op jou verliest. Hij houdt de deur op een kiertje en dreigt hem dicht te gooien in de hoop dat jij als reactie daarop diep door het stof gaat. Jij smeken en hij zeggen dat hij het niet weet tot jij doet wat hij wil en je in allerlei bochten wringt in de hoop op vergeving.



Stop met er over praten. Jij gaat. Punt. Er valt niets meer uit te leggen en alles is al gezegd. Het is verder aan hem of hij met jou verder wil of niet. Het zou me niet eens verbazen als hij gewoon blijft. Als jij hem nog wel wil tenminste.



Succes met je tentamen morgen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Haha ik deed dit toen ik 16 was, zeggen dat het uit is, naar wil nog wel in het echt uitpraten hoor! manipulatie manipulatie niks anders, gewoon ordinair, iemand een schuldgevoel aanpraten met vaag geluk wat jou in de war brengt tot het punt waar je gaat twijfelen of het dan wel aan jou ligt, en je er uiteindelijk niet meer tegen kan want in the end wil je hem niet kwijt dus maak je het maar goed want dan ben je hem tenminste niet kwijt. Of terwijl, wil je een gezonde relatie , neem zelf de stap en maak het aub uit, als je een beetje zelfrespect hebt dan laat je jezelf maar in paniek raken zonder hem, maar laat het wel uit, trap er aub niet in, niet praten in het eht dan zit je er zo weer in, heb ik ook jaren gedaan, zo slopend voor je geluk
Geluk moet uiteraard gelul zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit spelletje niet meer mee spelen. Als je niet blij VOOR me kan zijn, kan je niet blij MET me zijn. Toedeloe, ander en beter...
Alle reacties Link kopieren
quote:_mermaid schreef op 01 juli 2014 @ 20:37:

Ik denk dat hij denkt dat zijn cadeau niet goed genoeg is. Ik bakte laatst een taart voor m'n vriend en heel mooi versiert en 'I love you' erop geschreven met zo'n stift en heeel lang mee bezig geweest. Toen ik het gaf zei hij: 'Oh lekker thanks.' En toen ben ik ook best wel lang beledigd geweest :')





Waarom bak je dan zo'n taart? Om van hem gedaan te krijgen dat hij maar super dankbaar is?

Ik bedoel, de lol van het geven, zit toch in het geven. Als dat niet zo is, dan geef je het om iets gedaan te krijgen (bevestiging krijgen, dankbaarheid krijgen etc).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat als je ej druk gaat maken om hoe iemand reageert op iets dat je geet, je het jezelf wel heel moeilijk maakt.



Als een vriendin een kado wat ik haar geef niet leuk vind, dan vind ik het vooral jammer voor haar. Je kan toch niet voor een ander gaan bepalen hoe dankbaar ze moeten zijn?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Heel goed dat je je niet laat manipuleren. Na vier jaar relatie lijkt me dat jullie elkaar nog wel een live gesprek waard zijn. Ik kan me voorstellen dat je je dit totaal niet hebt kunnen voorstellen maar ik zou als ik jou was zelf ernstig overwegen of je verder wil met iemand die op deze manier strijd voert!
Alle reacties Link kopieren
Mwa. Ik weet niet of je het hierom nou op basis van ons advies uit zou moeten maken. Laat hem dat maar lekker zelf doen.



Mijn man deed in het begin van onze relatie ook zulk soort rare dingen, maar die is toch prima opgedroogd. En zelf ben ik vast ook niet vrij van zonden.



Het is best makkelijk om iemand van achter je beeldscherm op basis van een enkel incident tot boven zijn enkels af te branden. Vooral als je hem verder niet kent.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 02 juli 2014 @ 08:29:

Heel goed dat je je niet laat manipuleren. Na vier jaar relatie lijkt me dat jullie elkaar nog wel een live gesprek waard zijn. Ik kan me voorstellen dat je je dit totaal niet hebt kunnen voorstellen maar ik zou als ik jou was zelf ernstig overwegen of je verder wil met iemand die op deze manier strijd voert!Helemaal mee eens. Vooral over het live gesprek. Maar laat je niet doen, en laat je niets aanpraten! Hoop voor je dat hij de raadsels achterwegen laat en jullie een goed gesprek kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 02 juli 2014 @ 08:45:

Mwa. Ik weet niet of je het hierom nou op basis van ons advies uit zou moeten maken. Laat hem dat maar lekker zelf doen.



Mijn man deed in het begin van onze relatie ook zulk soort rare dingen, maar die is toch prima opgedroogd. En zelf ben ik vast ook niet vrij van zonden.



Het is best makkelijk om iemand van achter je beeldscherm op basis van een enkel incident tot boven zijn enkels af te branden. Vooral als je hem verder niet kent.Ik begrijp je, maar waarom zou TO moeten wachten tot deze jongen een man wordt? Ze is 20. Nog veel te jong voor dit soort gedoe.
Alle reacties Link kopieren
quote:portinari schreef op 02 juli 2014 @ 09:07:

[...]



Ik begrijp je, maar waarom zou TO moeten wachten tot deze jongen een man wordt? Ze is 20. Nog veel te jong voor dit soort gedoe.



Ze moet helemaal niks. Maar ze hoeft hem natuurlijk ook niet meteen te dumpen om dat een paar kort door de bocht vrouwen op een anoniem forum op basis van een incident hebben besloten dat dit een heule foute man is.



Ga je mij nou echt vertellen dat jij of je man helemaal nooit in jullie hele leven verschrikkelijk onredelijk zijn geweest tegen elkaar? Hebben jullie echt nooit iets verschrikkelijk flauws gedaan?



Vind je serieus dat je iemand die ook maar iets doet wat je niet aanstaat rücksichtslos uit je leven moet bannen, ongeacht de band die je verder tot dat moment had?



Of deze man het waar is om dit te laten gaan weet alleen TO zelf.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven