Dure reis cadeau gekregen, vriend niet oke?

30-06-2014 00:16 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_160674 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 01:20
0.00% gewijzigd
Wat verstandig is, is het uitmaken. Hij verandert zijn manipulatieve trekjes niet, en jij hebt ontdekt dat je hem eigenlijk niet zo leuk vindt.



Maar ik snap dat dat gevoel moet groeien. Voor nu: hou het inderdaad helder. Jullie hebben afgesproken dat je een maand geen contact zou hebben. Houd je daar dan ook aan. Als hij contact zoekt kun je dus het beste helemaal niet reageren. En als je meent dat toch te moeten doen, herhaal dan de afspraak: we hebben een maand geen contact. Klaar.



Fijne vakantie in ieder geval, ik hoop dat je met een opgeklaard hoofd terug komt
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 13 juli 2014 @ 17:28:

Wat verstandig is, is het uitmaken. Hij verandert zijn manipulatieve trekjes niet, en jij hebt ontdekt dat je hem eigenlijk niet zo leuk vindt.



Maar ik snap dat dat gevoel moet groeien. Voor nu: hou het inderdaad helder. Jullie hebben afgesproken dat je een maand geen contact zou hebben. Houd je daar dan ook aan. Als hij contact zoekt kun je dus het beste helemaal niet reageren. En als je meent dat toch te moeten doen, herhaal dan de afspraak: we hebben een maand geen contact. Klaar.



Fijne vakantie in ieder geval, ik hoop dat je met een opgeklaard hoofd terug komt Helemaal mee eens. Al zal ze hier dan waarschijnlijk weer naar haar hoofd geslingerd krijgen dat zij een spelletje speelt. Hopelijk kan ze dat naast zich neerleggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hij snauwt je af zodra hij niet krijgt wat hij wil. Je moet er maar zin in hebben in zo'n gast.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Dat je dit allemaal pikt joh. Geef hem een spreekwoordelijke hollepieper en ga je tijd beter besteden dan aan dit exemplaar. Wat een l. de b. zeg..... Gewoon lachwekkend eigenlijk.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
In je titel staat "vriend niet oke". I rest my case.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suesse schreef op 09 juli 2014 @ 14:37:

Ik denk dat hij er van overtuigd is dat hij je in de tang heeft met zijn maand geen contact. Hij denkt dat je na een maand met hangende pootjes bij hem terugkomt en vervolgens zijn schoothondje bent.



Hij voelt zich door jou ondergewaardeerd er verlangt naar erkenning, in de vorm dat je altijd voor hem klaar staat, hem vertroetelt, alles doet wat hij zegt. Hij wil dat jouw leven in het teken van hem staat.



Maar als jij dan dingen doet die hij niet zo had bedacht (onverwacht op vakantie gaan en daar ook nog enthousiast over zijn, niet meteen in het ziekenhuis aanwezig zijn en hem verplegen), dan heb je het gewoon gedaan. Dan gaat hij zitten mokken en manipuleren totdat je wel ingeeft en hij weer het gevoel heeft dat hij de controle over je heeft.



Geloof mij, als blijkt dat jij over een maand (of eerder) tegen hem zegt dat je er klaar mee bent, dan zal hij echt gigantisch balen en dat ook laten weten door je weer proberen te manipuleren. Hij is echt kinderachtig bezig. Oh, ik denk trouwens dat hij die maand geen contact niet gaat volhouden.



Ik quote mezelf maar even, van een paar dagen geleden.



Ik zou echt pislink zijn als ik jou was TO. Het is echt te kinderachtig voor woorden wat 'ie doet. Spreek alsjeblieft niet af, want dan krijgt hij zijn zin. Verwacht wel dat als je zegt dat je niet wil afspreken, je de wind van voren krijgt. Mark my words! Maar trek je er alsjeblieft niks van aan. Dit ligt helemaal aan hem. Hij voelt zich machteloos, hij heeft geen grip meer op je en dus uit hij zich zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon reageren met: die maand was jouw idee, niet mijn idee hoor. Ik heb geen zin in onterechte verwijten naar mijn hoofd voordat ik op vakantie ga, zodra je je excuses maakt voor je rare gedrag praten we verder. Zoiets. Hij gaat nu de boel omdraaien en daar moet je niet in meegaan!
is er iets (open vraag) wat bij jou ligt waardoor hij denkt dat hij bij jou meer resultaat krijgt door op je schuldgevoel te werken, dan (ik noem maar iets) te zeggen dat hij je mist, of tegen je te zeggen: ik ben bang dat ik jou kwijtraak?

Wat zou jij van hem willen horen?

Dit omdat je naast al dit gedoe toch ook wel iets leuks in hem ziet blijkbaar. Dus ik probeer zijn negatieve gedrag positief te duiden.

(al wordt dat wel erg moeilijk..

).
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu TO? Lekker op vakantie?
quote:haakje schreef op 13 juli 2014 @ 21:45:

is er iets (open vraag) wat bij jou ligt waardoor hij denkt dat hij bij jou meer resultaat krijgt door op je schuldgevoel te werken, dan (ik noem maar iets) te zeggen dat hij je mist, of tegen je te zeggen: ik ben bang dat ik jou kwijtraak?

Wat zou jij van hem willen horen?

Dit omdat je naast al dit gedoe toch ook wel iets leuks in hem ziet blijkbaar. Dus ik probeer zijn negatieve gedrag positief te duiden.

(al wordt dat wel erg moeilijk..

).Waarom wil je negatief gedrag positief duiden? Wat een ontbijtvlokken.
Alle reacties Link kopieren
Even een update!



Ten eerste ben ik een domkop geweest want ik heb het uiteindelijk wel weer bijgelegd met vriend.

Ten tweede was het echt top op vakantie! Ontzettend genoten. Toen ik vrijdag 's ochtends thuis kwam bleek echter mijn oma te zijn overleden :( ik heb toen overstuur ook vriend gebeld. Hij zou 's avonds een weekend elders in het land gaan, zijn ouders hebben daar een huisje en hij gaat zondag naar een of ander festival. Hij had dus verder geen verplichtingen de vrijdagavond en de zaterdag.



Ik verwachtte van hem dat hij wel zou zeggen dat hij een dag later naar dat huisje ging en naar mij toe zou komen. Hij klonk echter als een zakenman aan de telefoon en zei hier niets over. Ik werd in mijn overstuurheid boos dat hij niet zei dat hij naar me toe zou komen en heb toen doei gezegd en opgehangen.



Daarna kreeg ik een smsje met 'nu ben ik er klaar mee ook' en heeft hij me pas 's avonds weer gebeld om even te melden dat hij kwaad op me is dat ik zo gereageerd heb en dat ik had moeten nadenken bij wat ik tegen hem zei en dat hij niet bij elke gebeurtenis uitgekafferd (alsof ik hem heb uitgescholden??) wil worden. Daarna meldde hij ook nog leuk dat we dinsdag maar moeten praten, maar dat het er eigenlijk op neer kwam dat 'het zo niet meer kan' en bla. Same old song.



Resultaat was dat ik nu dubbel zo overstuur was. Terwijl ik al met zo'n groot verlies moest dealen. Dat je zo boos op me kunt worden op dit moment en me zo kunt behandelen bah. Hij heeft verder ook alleen nog een smsje vandaag gestuurd met 'hey hoe gaat het nu xxxx'



Inmiddels is er iets bij me geknakt dat ik er nu echt helemaal klaar mee ben. Momenteel heb ik veel steun aan mijn vriendinnen en bovendien moet ik er nu ook zijn voor mijn familie (vooral opa). Ik ga ook niet meer praten dinsdag (dat is ook nog eens de dag van de crematie) als hij terug is van dit weekend dan bel ik hem dat het klaar is. Ik kan het er ook niet bij hebben om hem te zien.



Hoe langer ik er ook over na denk hoe bozer ik word. Hoe kun je je nou zo gedragen?!?
Ik snap ook niet dat je die gast hebt gebeld ipv je vriendin. Je vriendin nam je notabene mee op vakantie, daar heb je toch veel meer aan? Hopelijk is het nu gewoon echt uit en ben je van die loser verlost.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Grijzetrui!

En dumpen die klootzak!
Alle reacties Link kopieren
Maak het toch uit trui, je hebt helemaal NIETS aan deze kerel.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte grijzetrui!



Ik denk dat het nu wel heel duidelijk is dat hij een enorme egoïst is en je beter af bent zonder hem. Hij maakt je op dit moment alleen maar ongelukkig. Wel typisch ook dat hij dinsdag weer wil afspreken, nota bene op de dag dat je oma wordt gecremeerd. Echt, kap met die vent. Ik denk dat ik geeneens had gewacht tot na het weekend met uitmaken.
Zijn gedrag is niet ok, maar jouw gedrag is ook apart.

Je vraagt op een vervelende manier aandacht.

Jullie bij elkaar is een slechte combinatie.



Spreek alleen nog af om het uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 27 juli 2014 @ 14:32:

Zijn gedrag is niet ok, maar jouw gedrag is ook apart.

Je vraagt op een vervelende manier aandacht.

Jullie bij elkaar is een slechte combinatie.



Spreek alleen nog af om het uit te maken.Eens
Life is short. Eat dessert first.
Ten eerste; gecondoleerd.



Je hebt doei gezegd en opgehangen omdat hij niet kon ruiken wat je wilde?? Ik zou er ook klaar mee zijn.



Tja, gelukkig is het nu echt uit, jullie zijn een slechte combi.
Tja. Zo'n vrijheid-blijheid (ik doe lekker wat ik zelf wil, ookal heeft mijn partner andere verwachtingen) relatie werkt nou eenmaal twee kanten op. Niet alleen de jouwe. Dus zet hij zijn weekend niet opzij voor jou. Nu komt dat jou niet uit omdat jouw oma is overleden, maar ergens doet hij precies hetzelfde als jij. Hij gaat voor zijn eigen plezier.

Daar mag je hem niet op afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een situatie waarbij hij mij een vakantie verbied gewoon omdat het kan, en van hem verwachten om een dagje later te gaan (ik wilde hem het feest van vandaag zeker niet afnemen) vanwege het overlijden van mijn oma twee heel verschillende dingen.



Ik vroeg trouwens aan de telefoon of hij gewoon 's avonds zou weggaan en daarop zei hij maar niets, dus vandaar dat ik toen geïrriteerd werd.
Alle reacties Link kopieren
Meid, blokkeer hem.

Negeer hem verder.



Ga verder met je leven.

Je hóeft niks meer af te spreken.

Het is over.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:grijzetrui schreef op 27 juli 2014 @ 19:20:

Ik vind een situatie waarbij hij mij een vakantie verbied gewoon omdat het kan, en van hem verwachten om een dagje later te gaan (ik wilde hem het feest van vandaag zeker niet afnemen) vanwege het overlijden van mijn oma twee heel verschillende dingen.



Ik vroeg trouwens aan de telefoon of hij gewoon 's avonds zou weggaan en daarop zei hij maar niets, dus vandaar dat ik toen geïrriteerd werd.Ik vind het raar dat je hem onder de gegeven omstandigheden belt en er ook nog bij wil hebben! Waarom stel jij je zo afhankelijk van zijn aandacht op? Daar maakt hij misbruik van, dat heb je al ervaren. Dus stop met als 'n onnozel schaap achter 'm aanlopen en zet hier 'n punt achter.
Gecondoleerd, grijzetrui. En echt stoppen met die gast nu. Even los van of ik zijn reactie begrijp of niet, ik denk dat jullie niets meer aan elkaar hebben. Hoop dat dat jou ook duidelijk is.
quote:grijzetrui schreef op 27 juli 2014 @ 19:20:

Ik vind een situatie waarbij hij mij een vakantie verbied gewoon omdat het kan, en van hem verwachten om een dagje later te gaan (ik wilde hem het feest van vandaag zeker niet afnemen) vanwege het overlijden van mijn oma twee heel verschillende dingen.

Nee, het is in de kern precies hetzelfde. Hoe lullig ook. Dat het nu het overlijden betreft van jouw oma, maakt het wel zuur. Maar jij was niet van plan om aan zijn verwachting te voldoen, en hij nu niet aan de jouwe. Daarnaast zal hij misschien een gedachte hebben dat je hem niet nodig hebt met leuke dingen (vakantie), dus gaat hij er ook niet zijn bij moeilijke dingen. Het is kinderachtig, ik weet het, maar niet zelden komen dit soort gedragingen voor.



Ik vroeg trouwens aan de telefoon of hij gewoon 's avonds zou weggaan en daarop zei hij maar niets, dus vandaar dat ik toen geïrriteerd werd. Vroeg je het niet al op een geïrriteerde toon, omdat hij niet zelf met het idee kwam op jou kant op te komen?Het is duidelijk dat jullie niet bij elkaar passen, dus het zou beter zijn hiermee te stoppen. De één is niet meer of minder fout bezig dan de ander, maar er is geen match. Dat is jammer, maar voor beide is het beter op zoek te gaan naar iemand die beter bij je verwachtingen past.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu een dag echt over en ik heb het er behoorlijk zwaar mee :(



Ik wil van dat rot gevoel af zijn! Ik weet dat het beter is zo, want hij wil mij alles behalve gelukkig maken. Maar toch is de gewenning na zo lang echt heel erg naar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven