Dure reis cadeau gekregen, vriend niet oke?

30-06-2014 00:16 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_160674 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 01:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij wil letterlijk iemand die altijd voor hem klaarstaat. Iemand die dingen doet en laat op het moment dat hij dat zegt, iemand die op ieder moment alles voor hem laat vallen, iemand die zijn behoeften altijd op de eerste plaats zet, iemand die dat andersom niet van hem verwacht. Dat moet je helemaal niet willen, hij verwacht het onmogelijke. Iemand die hem op handen draagt en letterlijk alles doet om hem te behagen.



Of het is voor hem ook al heel lang op en hij wil dat niet onder ogen zien waardoor hij idiote eisen gaat stellen omdat hij wel voelt dat er iets ontbreekt maar hij weet niet wat, of hij is gewoon echt heel onrealistisch en egocentrisch. Of misschien een beetje van allebei.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:grijzetrui schreef op 13 augustus 2014 @ 11:52:

Ja ik lees alle reacties grondig . Reageer alleen niet op alles! Bedankt in ieder geval iedereen voor de reacties.



Waar ik vooral mee zit is dat hij me eigenlijk na vier jaar zo makkelijk aan de kant schuift en dit echt als redenen ziet voor een break up. Ook erger ik mij aan het feit dat hij niet ziet dat hij geen enkele reden heeft om zo boos op me te zijn en me zo te behandelen.

Ik denk niet dat hij je echt aan de kant schuift, maar meer een machtsspelletje aan het spelen is.



quote:Hij heeft ook gezegd dat hij een vriendin wil die 'altijd voor hem klaarstaat' wat dan echt een steek in m'n hart is omdat ik er altijd voor hem geweest ben. Mij altijd heb geschikt (en ik besef nu waarschijnlijk ook veel te veel heb geschikt, mijn hele leven zo ongeveer naar hem heb ingericht) naar zijn werktijden, nooit een afspraak met hem heb afgezegd en altijd mee ben geweest naar bedrijfsuitjes/familie dingen o.i.d. waarbij hij graag wilde dat ik meeging. En hij juist degene is die mij nu heeft laten vallen wat betreft m'n oma.

Waar zou nu uit blijken dat je niet voor hem klaarstaat? Omdat je op reis bent geweest? Rare logica.



quote:En het is vooral de gewenning en de veilige basis die ik mis. Want ik besef ook wel dat hij echt 0,0 empathie heeft en zich niet kan inleven in mensen. Ik zie ook achteraf dat dat ook echt wel in de relatie in dingen naar voren is gekomen.



Ik hoop alleen stiekem dat hij ooit nog eens beseft (bij een volgende vriendin) wat een leuke meid hij heeft laten lopen..Is dit nu een veilige basis? Steeds ruzie, steeds dreigen met de relatie stop te zetten. Je bent beter af zonder hem.
anoniem_199688 wijzigde dit bericht op 13-08-2014 12:10
Reden: foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OMG, wat een eindeloze drama.



Meid, ik word al moe van het lezen wat die manipulatieve zak aan het doen is met je. En ji moet er mee leven.



Ik denk zelf dat hij een mega minderwaardigheids complex heeft, omdat hij LBO niveau, is en jij WO.
Gecondoleerd met je oma.



Blijf niet zo om elkaar heen draaien. Wees duidelijk. Zeg dat je de relatie verbreekt en dat het definitief over is.



Blokkeer hem daarna op alle fronten.

Dat pappen en nathouden werkt echt niet.



Nu weer over een paar weken een gesprek om te kijken of jullie vrienden kunnen blijven. Waarom?



Maak de weg voor jezelf vrij. Je bent nog jong, ga op je eigen benen staan en leef je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die update niet gelezen, veel te lang en wat een gezeik iedere keer zeg. Ik dacht dat jullie al uit elkaar waren.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Ismene,



Hij heeft jou waarschijnlijk niet aan de kant gezet. Hij laat jou een poosje bungelen, om na een poosje met het voorstel te komen om alles wat er gebeurd is te vergeten.

Dan heeft hij jou precies waar hij jou hebben wil en ze deden een plas, dronken een glas en alles bleef zoals het was.



Hij is jou nu toch ook al aan het controleren, door jou vijf berichten te sturen, als jij vertelt dat je een avond weggaat? Dat zijn geen berichten met, leuk en veel plezier.



Meid, hij wil de volledige controle over jouw leven. Als jij toch besluit om met hem verder te gaan, zal dit alleen maar erger worden en zul jij maar weinig vriendinnen over houden.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd met oma.



Ik vind dat jouw vriend als ik het zo lees er een beetje egoistische ideeen op nahoudt. Eerst kan hij niet blij zijn met de reis die jij hebt gekregen.



Vervolgens komt je oma te overlijden en is er van zijn kant weinig contact en empathie. En heeft hij het passend gevonden ruzie te maken.



Vervolgens is hij jou aan het manipuleren en eist hij een verklaring als jij even weggaat. Hij geeft daarmee aan dat hij ook nog eens achterdochtig is en dat terwijl hij diegene was die een punt heeft gezet achter de relatie.



Je gaf aan dat wellicht het verschil in opleiding de reden zou zijn van jullie ruzies. Het is natuurlijk fijn als beiden een zelfde niveau hebben, maar ook zonder die academische graad kun je empathie tonen en elkaar de dingen gunnen.



Ik denk dat het probleem gewoon zit in jouw (ex)vriend die op de een of andere manier niet kan hebben dat jij successen boekt, een reisje cadeau krijgt of met anderen afspreekt want dan wil meneer meteen weten met wie dat is. Zulk gedrag is onacceptabel wordt alleen maar erger. Helemaal als jij wellicht toch die carriere gaat maken en hij jou je mogelijkheden gaat misgunnen.



Ik zou proberen het contact te verbreken want zo blijf je natuurlijk wel bezig. Of hij gaat beseffen dat hij jou heeft laten lopen zou voor jou niet uit moeten maken - jij gaat verder...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Allereerst gecondoleerd met je oma! Heel veel sterkte.



En dan: Ga lekker leven meid! Je bent 20, alles kan nog en de wereld ligt aan je voeten. Studeren, reizen, feesten en zoveel mogelijk leuke mensen ontmoeten!! Laat zo'n jongen daarin toch geen beperking zijn en laat hem los. Waarom wil je je laten beteugelen door dat jochie? Je hebt hem niet nodig en je bent juist beter af zonder hem!!! Geniet van de mooie jaren die eraan gaan komen en ga dan settelen met de nieuwe liefde van je levven. Daar is het nu nog te vroeg voor.
Het is hartstikke rot om iemand waarbij jij je zo vertrouwd voelde te laten gaan, en het voelt natuurlijk heel oneerlijk dat hij dit aangrijpt voor een breuk.

Maar lieve TO, jouw leven gaat verder en daar heeft hij moeite mee, en hij wil jou daarin beperken. Laat je daarin niet door hem meetrekken!

Ik zie zoveel overeenkomsten met mijn ex, en hoe mijn huwelijk was. Ik deed er twintig jaar over, jij hebt het gelukkig nu al door.



Natuurlijk doet het pijn nu, maar dat slijt, en in een volgende relatie (die gaat er echt komen hoor! later, als jij er aan toe bent), zul je merken dat het ook allemaal heel anders kan zijn, met wederkerigheid en elkaar dingen gunnen...
Gecondoleerd met je oma TO.



Je vriend of ex is echt een manipulatieve kinderachtige lutser. Bij hem gaat het om controle, claimen en zijn ego.



Hij verwacht wel dat jij naar hem toe komt (terwijl je op een feestje bent) als hij bij de SEH zit omdat hij een schaafwondje in zijn oog heeft. Als je vervolgens alweer terug bent op het feestje probeert hij je er weer weg te trekken voor een doosje aspirines.



Hij is niet bereid je te troosten als je oma blijkt te zijn overleden, terwijl jullie het alweer goedgemaakt hebben. Hij straft je dan nog steeds voor dingen die je in zijn ogen fout hebt gedaan in het verleden.



Hij verbiedt je dingen, claimt je en heeft torenhoge verwachtingen wat jij allemaal voor hem moet doen. Tegelijkertijd straft hij je (geen contact, emotionole chantage, je kaartje voor het festival verkopen en dus voor jou beslissen wat je wel/niet mag doen, enz).



Ik vind hem eng, heel eng klinken. Dit is iemand die je mangelt, sloopt en africht totdat je precies doet wat hij wil en als je eens iets anders wilt word je gestraft.



Je zit of zat in een ongelijkwaardige relatie TO. Ik zou er voor passen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad met je vriendin!



Maar je mocht vervolgens niet mee naar het festival van hem. Wat ontzettend triest zeg.



Sorry hoor. Dit gedrag blijf je toch niet pikken van hem? Meis, kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
En gecondoleerd met je oma.
quote:grijzetrui schreef op 13 augustus 2014 @ 11:52:

[...]



En het is vooral de gewenning en de veilige basis die ik mis. Want ik besef ook wel dat hij echt 0,0 empathie heeft en zich niet kan inleven in mensen. Ik zie ook achteraf dat dat ook echt wel in de relatie in dingen naar voren is gekomen.



Ik hoop alleen stiekem dat hij ooit nog eens beseft (bij een volgende vriendin) wat een leuke meid hij heeft laten lopen..

Wat heb je daar nu aan?



Dumpen die gast en nooit meer terug omkijken.



Hoe ver ben je met je studie? Studietijd is zo'n mooie tijd om te ontdekken, studiereizen, feesten, nieuwe interessante mensen ontmoeten, leren kennen en aan je netwerk bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle bovenstaande. Laat je toch niks aanpraten door die gast en je een schuldgevoel aanpraten, jezelf neerhalen. Je gaat aleen maar aan jezelf twijfelen ,echt die gast manipuleert je en chanteerd je emotioneel. Wedden dat als jij nu voet bij stuk houd en je gevoel en overtuigingen volgt en niks meer laat horen, hij je plat gaat smsen of appen, want dan heeft ie je niet meer onder controle! Kijken wie er dan met hangende pootjes achtr wie aan gaat lopen. Je onderschat jezelf en hoe belangrijk je (helaas niet positief maar enkel als zijn bezit) voor hem bent!! Let maar op reageer maar eens op niks meer van hem, dan zijn de rollen over 2 weken geheel omgedraaid. Maar beter deze onbenul geheel uit je leven bannen!
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben geen idee hoeveel jullie reacties mij helpen, haha. :-d!



Het rare is dat je op een gegeven moment ook gewoon aan jezelf begint te twijfelen. Maar inmiddels begrijp ik wel dat ik niet degene ben die fout zit.



Het nare vind ik ook dat zijn ouders zo kwaad op mij zijn, met hen ging ik erg goed om ook die 4 jaar. Die kwaadheid begon na die reis naar Oostenrijk die ik kreeg. Op m'n verjaardag reageerde ze nog heel leuk op die reis en gaven zelfs tips waar we dan heen konden gaan in Oostenrijk. Er was echt geen vuiltje aan de lucht op de dag zelf. Opeens hoorde ik achteraf van ex dat ze dus heel erg kwaad op mij zijn dat ik die reis had aangenomen, dat ik zo over ex z'n cadeau had gedaan (een cadeau wat zij ook waarschijnlijk hebben bedacht want het was een dagje weg naar een Fries dorp wat ex zelf nooit bedacht had kunnen hebben dat weet ik zeker) en daarnaast dat ik hun cadeau die ik 2 dagen daarvoor had gekregen niet meer had genoemd. Lekker achterbaks ook om dat niet gewoon op de dag zelf in m'n gezicht te zeggen dan.



Maar dat komt ook omdat zijn ouders heel erg claimerig zijn. Ex is 23 woont nog thuis, ouders regelen heel voor hem. En ze regelden sowieso heel erg veel voor ons ook. Ik werd altijd meegesleurd naar elke familie-gelegenheid die er was, haha. Ik denk dat zij mij dus ook wilde claimen en daarom zo boos waren dat ik naar Oostenrijk ging..?



Maar misschien moet ik maar gewoon stoppen met alles te analyseren en denken: het is geen leuke familie, het is geen leuke jongen. Ga door met je leven. Ik voel me op het moment wel een heel stuk vrijer en ik doe meer leuke dingen met vriendinnen dan ooit tevoren. Na de vakantie ga ik mij bijvoorbeeld aanmelden voor een studentenvereniging waar ik heel veel zin in heb.



Als ik even een zwak momentje heb dan kom ik hier gewoon weer even zeuren want dat helpt erg goed, haha. Gisteravond heeft hij me nog berichtjes gestuurd, maar ik heb niet gereageerd. En dat houd ik zo!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met het overlijden van je grootmoeder.



Maar van harte gefeliciteerd dat je van zo'n onnozele idioot af bent gekomen!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zo moeilijk doen(achter je rug om ook nog terwijl je ze al zolang kent!) en dat je hun kado niet nogmaals benoemt als je van je vriendin een kado krijgt??!!, terwijl je ze heus wel toen je het 2 dagen ervoor kreeg hartelijk bedankt hebt, vind ik heeeeeeel raar. Mensen die zo moeilijk doen en je het kado van je vriendin niet eens gunnen! en er al meteen vanuit gaan dat jij het slecht/fout bedoeld en tevens niet het lef hebben daar normaal over te praten en van het goede uit te gaan, kun je beter kwijt dan rijk zijn, want dan is er altijd wel iets wat je in hun ogen niet goed doet, en zo klinkt je vriend ook. Sterkte TO kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Niet meer reageren op hem, je zal met de dag sterker worden en jezelf weer kunnen worden/voelen, met je eigen overtuigingen over hoe JIJ "goed en fout" ziet, laat je niks meer aanpraten! En ga niks meer analyseren zonde van je tijd, als je weer jezelf bent/goed in je vel zit kies je automatisch het goede en weer je je tegen schuld aanpraten, chantage en slechte invloeden.
Ter overweging;



- je vergeet in je ellenlange opsomming dat je ex veel voor jou heeft betaald en dat je dat ook gewoon hebt aangenomen.

- net zoals hij niet voor jou mag bepalen, hoef jij ook niet voor hem te bepalen waar hij gekwetst over mag zijn.

- Als je hem niet meer serieus kan nemen waarom mag hij jou dan nog wel helpen aan gratis accomodatie bij een festival en de rouwverwerking?

- je kent de jongen al 4 jaar. Als jullie waarden en normen niet (meer) overeenkomen had je daar ook wel eerder het gesprek over kunnen aangaan. Achteraf ginnegappen over zijn politieke voorkeur en wat hij belangrijk vindt in het leven zegt ook erg veel over jou. Jij zat erbij en keek ernaar, en pas toen het jou wat ging kosten ipv opbrengen ging er een lichtje bij je op.

- ditzelfde geldt voor zijn familie. Die mensen hebben een idee over hoe een familie met elkaar om hoort te gaan. Niet jouw of mijn idee maar dat wist je ook al een tijdje.

Zij hebben net zo goed in jou geïnvesteerd.



Kortom, ik hoop echt dat je studententijd leuk wordt en dat je de andere relaties in je leven volwassener aanpakt. Ik vind je echt niet leuk overkomen zo.

*en stopt nu met roepen in de woestijn*
Alle reacties Link kopieren
Dat heb je al een keer eerder geroepen, haakje, maar ik ben het er nog steeds niet mee eens en ik heb nog steeds het idee dat jij het gevoel dat je hebt over je eigen ervaring, die je hier hebt neergezet en weer verwijderd, op haar projecteert.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:grijzetrui schreef op 14 augustus 2014 @ 14:25:

Maar misschien moet ik maar gewoon stoppen met alles te analyseren en denken: het is geen leuke familie, het is geen leuke jongen. Ga door met je leven. Ik voel me op het moment wel een heel stuk vrijer en ik doe meer leuke dingen met vriendinnen dan ooit tevoren. Na de vakantie ga ik mij bijvoorbeeld aanmelden voor een studentenvereniging waar ik heel veel zin in heb.



Dit goed inprenten!!! Jij bepaalt je eigen leven! Wat een egoistische en manipulatieve koekwaus.

Kun je zijn mail niet blokkeren of in een andere map dan de inbox laten bezorgen? Dan kun je op een voor jou goed moment (bijvoorbeeld met Sint Juttemis ) kijken of er een bericht is van hem.
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
quote:Susan schreef op 14 augustus 2014 @ 20:15:

Dat heb je al een keer eerder geroepen, haakje, maar ik ben het er nog steeds niet mee eens en ik heb nog steeds het idee dat jij het gevoel dat je hebt over je eigen ervaring, die je hier hebt neergezet en weer verwijderd, op haar projecteert.



scherp, maar die heb ik niet voor niets weggehaald want had idd niet veel met dit issue te maken. Heb ik toen ook al gezegd.



Ik kan alleen niet goed tegen het "ik ben mezelf aan het ontwikkelen" vs "ik ben jarenlang zo'n lief meisje geweest en kijijijijik wat ze mij nu aandoen". Ik heb zelf nooit in die positie gezeten dus kan daar ook weinig over projecteren.

Het is bij mij of het 1, of het ander.

Of je toont zelfreflectie en sluit iets volwassen af, of je gaat in de slachtofferrol en maakt van iemand van wie je 4 jaar zegt te hebben gehouden nu een soort domme kwezel.



Daarnaast staan er in die ellenlange samenvatting een aantal dingen NIET, en dat sterkt dus mijn idee dat TO de geschiedenis een beetje aan het herschrijven is in haar 'voordeel'.

Wat in mijn ogen geen voordeel is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer het idee dat ze nu de dingen die eerder zijn gebeurd in een ander daglicht ziet, mede door de reacties van forummers. Bijvoorbeeld dat geval van haar vriend die op de spoedeisende hulp zat met dat oog, volgens mij voelde ze zich er echt nog schuldig om dat ze toen niet de hele tijd is gebleven en waren het mensen hier die zeiden dat hij buitenproportioneel reageerde en dat het raar is dat hij dat nu nog aanhaalt. Ik denk dat de gebeurtenis rondom die vakantie met de vriendin en de discussie hier waarin meerdere dingen zijn besproken haar kijk op de dingen die al zijn gebeurd wel wat heeft veranderd. Ik denk niet dat ze hem stiekem de hele tijd al een sukkel vond.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Soms zie je toch ook pas achteraf hoe iemand eigenlijk echt is? Dat je ogen ineens open gaan. Als je ergens middenin zit dan is dat toch vaak heel anders.
Dat vermoed ik ook Susan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven