Dure reis cadeau gekregen, vriend niet oke?

30-06-2014 00:16 570 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
anoniem_160674 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 01:20
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat hij dat vindt.

Zelf leef ik echter van een studielening en een bijbaantje van 1 dag per week. Ik woon al sinds ik klein ben alleen met mijn moeder die het ook niet breed heeft.



Dus ik vind het dan ook gewoon naar van hem om te denken dat geld een grote rol zou spelen in mijn leven. Dat doet het namelijk niet, ik geef niets om geld. Al zou het mijn leven wel een stuk gemakkelijker maken op dit moment.



Dat neemt echter niet weg dat ik blij ben met een grote reis, ik kan me niet voorstellen dat iemand niet enthousiast zou reageren op zo'n cadeau. Het voelde voor mij een beetje als de staatsloterij winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:grijzetrui schreef op 01 juli 2014 @ 14:26:

Ik denk ook dat hij dat vindt.

Zelf leef ik echter van een studielening en een bijbaantje van 1 dag per week. Ik woon al sinds ik klein ben alleen met mijn moeder die het ook niet breed heeft.



Dus ik vind het dan ook gewoon naar van hem om te denken dat geld een grote rol zou spelen in mijn leven. Dat doet het namelijk niet, ik geef niets om geld. Al zou het mijn leven wel een stuk gemakkelijker maken op dit moment.



Dat neemt echter niet weg dat ik blij ben met een grote reis, ik kan me niet voorstellen dat iemand niet enthousiast zou reageren op zo'n cadeau. Het voelde voor mij een beetje als de staatsloterij winnen.En grijze trui, wat vind je moeder van het cadeau?, net zo blij voor jou als jij zelf bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 01 juli 2014 @ 14:21:

Misschien vindt je vriend wel dat je vriendin, of status, of geld een te grote rol speelt in jouw leven. Of dat nou terecht is of niet, geen idee, maar zou dat kunnen?nu is het de vriendin, morgen is het haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
Dus je kreeg iets in je handen van je vriend, waarbij je zelf moest uitzoeken wat hij bedacht had? Dan reageer je niet gelijk enthousiast nee, misschien zelfs wel teleurgesteld omdat je iets anders had verwacht. Een enthousiaste reactie komt later, je vriend verwachtte teveel.



En echt, heb je echt 1,5 A4 volgeschreven met excuses? Nadat je ook al met hem had gepraat? Jij bent gek, waarom hem zo pleasen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder die vindt het helemaal geweldig en wilde gelijk de stad met me in om een leuk zomerjurkje te scoren . Ze herhaalt constant dat ik er echt enorm van moet genieten en dat het een geweldige ervaring voor me wordt.



En inderdaad, als ik haar reactie dan zo hoor denk ik: zo had vriend ook kunnen reageren..
en dat is het ook voor jou, die reis is een lot uit de loterij en je gaat er 100% van genieten. Een vriend die je dit niet gunt heeft niet het beste met je voro
Als iemand mij dwingt om te kiezen dan kies ik over het algemeen precies dat wat die persoon niet wil.

Als iemand werkelijk een vriendschap/relatie inzet om mij de dwingen dan kunnen ze het krijgen ook.

Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.



Gewoon lekker gaan TO, ik hoop dat het leuk is.
Alle reacties Link kopieren
1,5 A4'tje aan excuses? Serieus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 01 juli 2014 @ 14:30:

Dus je kreeg iets in je handen van je vriend, waarbij je zelf moest uitzoeken wat hij bedacht had? Dan reageer je niet gelijk enthousiast nee, misschien zelfs wel teleurgesteld omdat je iets anders had verwacht. Een enthousiaste reactie komt later, je vriend verwachtte teveel.



En echt, heb je echt 1,5 A4 volgeschreven met excuses? Nadat je ook al met hem had gepraat? Jij bent gek, waarom hem zo pleasen?

Ja het waren blaadjes met hints in de vorm van plaatjes van gebouwen van de betreffende steden. Nou dit topografisch wonder had echt geen ideeee! Dus in eerste instantie was enthousiast reageren er sowieso al niet bij.



Dat 1,5 A4tje was vlak nadat ik wanhopig werd dat het uit zou gaan. Had hem toen geschreven dat ik van hem houd en van z'n ouders en dat ik het zo niet bedoelde dat ik hem waardeer blablala.



Spijt van achteraf, maar kan het toch niet terugdraaien. Leermomentje zullen we maar zeggen..
quote:grijzetrui schreef op 01 juli 2014 @ 14:26:



Dat neemt echter niet weg dat ik blij ben met een grote reis, ik kan me niet voorstellen dat iemand niet enthousiast zou reageren op zo'n cadeau. Het voelde voor mij een beetje als de staatsloterij winnen.



Het zou mij vooral in verlegenheid hebben gebracht eerlijk gezegd en ik zou het ook niet willen aannemen. De staats winnen vind ik compleet iets anders omdat ik geen persoonlijke band met de staatsloterij heb.



Maar uiteraard hoop ik, nu je het toch al hebt aangenomen, dat het geweldig wordt voor je.
quote:grijzetrui schreef op 01 juli 2014 @ 14:41:

[...]



Ja het waren blaadjes met hints in de vorm van plaatjes van gebouwen van de betreffende steden. Nou dit topografisch wonder had echt geen ideeee! Dus in eerste instantie was enthousiast reageren er sowieso al niet bij.



Dat 1,5 A4tje was vlak nadat ik wanhopig werd dat het uit zou gaan. Had hem toen geschreven dat ik van hem houd en van z'n ouders en dat ik het zo niet bedoelde dat ik hem waardeer blablala.



Spijt van achteraf, maar kan het toch niet terugdraaien. Leermomentje zullen we maar zeggen..



Nou, ik vind hem heel erg onredelijk hoor, hij geeft jou een soort rebus en verwacht dan dat jij in 20 seconden doorhebt wat het betekend en hem dan dolenthousiast om de nek vliegt?



Niet iedereen is goed in raadsels, ik zou na een week nog niet geweten hebben wat ik nou gekregen had



Volgens mij ben je wel genoeg door het stof gegaan hoor, eigenlijk zou ik niet eens zeker weten of ik nog wel een relatie zou willen met iemand die me zoiets onbenulligs kwalijk zou nemen.



Jammer dat zijn verrassing niet zo uitpakte als hij had bedoeld, maar later heb je toch al gezegd dat je het leuk vond?



Het lijkt er op alsof hij de boel bewust tot ontploffing wil brengen, en dan later zeggen dat het allemaal aan jou ligt.



Ik zou hem gewoon lekker in zijn eentje laten ploffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:grijzetrui schreef op 01 juli 2014 @ 14:31:

Mijn moeder die vindt het helemaal geweldig en wilde gelijk de stad met me in om een leuk zomerjurkje te scoren . Ze herhaalt constant dat ik er echt enorm van moet genieten en dat het een geweldige ervaring voor me wordt.



En inderdaad, als ik haar reactie dan zo hoor denk ik: zo had vriend ook kunnen reageren..Kijk dat bedoel ik, ik zou ook superblij zijn als mijn kind zoiets krijgt, ik kan het net als jou moeder niet betalen maar wel enorm genieten als mijn kinderen of mijn lief een cadeau krijgt die ze graag willen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het ook stiekem nog steeds niet precies wat ik gekregen heb.



Wil ook nog even iets kwijt trouwens (dit forum is zo'n lekkere uitlaat plek) ik had hem een nieuwe leren portemonnee gegeven voor zijn verjaardag (hij is bijna op dezelfde datum jarig als ik). Zijn oude was helemaal stuk (en hey mannen houden van praktische cadeaus)



Zijn oude portemonnee was helemaal stuk en dit kwam vooral omdat hij er allemaal dingen inpropt waardoor dat ding helemaal uit z'n verband is (een dik pak met visitekaartjes, 10000 pasjes, een kit waarin een schaartje, mesje etc. zitten, sleutels, noem maar op).



Hij reageerde normaal op de portemonnee, niet extreem enthousiast (maar dat hoeft ook niet van mij, sterker nog, ik let daar niet eens op want ik weet uit ervaring dat hij er blij mee is) maar vervolgens begint hij dus alles over te hevelen en die nieuwe portemonnee van mij helemaal vol te proppen met de pasjes, visitekaartjes, sleutels etc. die nieuwe portemonnee stond gelijk alweer helemaal uit z'n verband.



Dus z'n ouders en ik zeiden dat hij de visitekaartjes in z'n mobiel moest zetten en ze verder op zijn bureau moet leggen. Dat je zoiets niet elke keer mee moet slepen en dat de portemonnee er van stuk gaat. Ook veel van de pasjes heeft hij niet dagelijks nodig etc.



'Neeee ik heb ze echt nodig elke dag en dat kan niet, dit dat'



Waardoor ik me dus op dat moment best wel rot voelde dat mijn met zorg uitgezochte portemonnee gelijk weer verpest werd en hij niet denkt van 'nou laat ik hier eens iets voorzichtiger mee omgaan'



Ik heb hier echter verder helemaal niet meer bij nagedacht en ben er ook niet boos om geworden.



Hierdoor denk ik echter wel, jeetje en dan wordt hij boos om zoiets kleins?!



(Door dit komen er ook steeds allemaal dingetjes in je hoofd omhoog, dat is echt vervelend haha)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik vind dat hij met zo'n portemonnee moet doen wat hij wil.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Volgens mij is de relatie gewoon over, hoor.
Als je niet wil dat hij zijn portemonnee zo volstopt had je m daarnaast een speciaal doosje/mapje voor visitekaartjes moeten geven en mss apart een hoesje voor dat setje. Jij moet niet willen bepalen hoe hij zijn portemonnee gebruikt en of hij er extra sentimentele waarde aan hecht omdat het een cadeau van jou is.

Omgekeerd heb je nu wel genoeg je excuses gemaakt en mag jij jou dat reisje met die vriendin wel gunnen. De vergelijking met een dure ring vind ik niet opgaan, want waarschijnlijk kost iemand meenemen die vriendin helemaal niet zoveel meer dan wanneer ze alleen was gegaan. Weekendje weg van vriend zou wel eens duurder kunnen zijn dan wat vriendin kwijt is voor een extra persoon.



(Ik heb zelf ook ooit eens het gezelschap gekocht van een vriendin op vakantie. Alleen gaan of met zijn tweeen scheelde ongeveer ¤100, en met zijn tweeen is dan wel veel gezelliger.)
Alle reacties Link kopieren
zowwww alles doorgelezen......

ik denk dat ik het wel snap eigenlijk.

hij doet vreselijk zijn best om goed voor de dag te komen

dus doet je dat kado.... dat je wat lauw reageert zal hem

waarschijnlijk niet zoveel doen.



hier vlak na krijg je een buiten proportioneel kado... wat kost

het? 500 euro of meer? ik hoor slappe was luxe resort....$$$

nu ga je compleet uit je plaat.

begrijpelijk ik bedoel hij verward je en vraagt dan emotie

en zij is gewoon duidelijk en overlaad je met emoties.



nu is het lauw reageren wel belangrijk geworden.

"ow lekker dus als een kado veel duurder is ben je wel

enthousiast"

hele logische gedachte toch?



al die excuses zullen hem nu jeuken jij hebt al royaal laten

zien dat jij geld belangrijker vind.... is niet zo.... maar hij

denkt dat 100% zeker.

jonge knul kan waarschijnlijk niet lekker met deze emotie

omgaan en vlucht in kwaadheid en woede.

hij wil dat jij de reis opgeeft waarmee je feitelijk bewijs

levert dat het je niet om het geld gaat.

dat is wat hij wil dat jij snapt.



mannen willen feiten op tafel.

cold hard cash only! is een ego dingetje...

en ik denk dat als je zou zeggen dat je het dan wel opgeeft

voor hem omdat jij hem meer waard vind dan de reis dat

het wel weer goed zit.

MAAR! dan moet hij wel meteen recht zetten wat krom is

en melden dat je gewoon lekker moet gaan en dat je

statement genoeg is voor hem.



ik zou zeggen neem dit verhaal mee in je hoofd.
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 01 juli 2014 @ 15:13:

Nou ja, ik vind dat hij met zo'n portemonnee moet doen wat hij wil.Dat zegt ze ook niet , ze vertelt eigenlijk dat haar vriend niet echt blij op haar cadeau reageerde en er net zo mee omging als met zijn oude portemonee,maar hij verlangt wel van haar dat ze heel blij reageert.
Alle reacties Link kopieren
Mental,

Als vriend echt zo zijn best had gedaan had hij TO een cadeau gegeven wat ze leuk vond, en niet een raad het rondreis spelletje, waar ze niet op zat te wachten.
Alle reacties Link kopieren
TO weet eigenlijk nog steeds niet wat het cadeau van haar vriend inhoudt. En toen ze het kreeg was het ook al onduidelijk. Dar kan vriend ook verwachten dat ze niet gelijk enthousiast reageert.



Van vriendin was concreet, dus reageert ze gelijk enthousiast. Als vriend nu ook een concreet cadeau had gegeven had TO ook anders gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:mentalpower schreef op 01 juli 2014 @ 19:12:

zowwww alles doorgelezen......

ik denk dat ik het wel snap eigenlijk.

hij doet vreselijk zijn best om goed voor de dag te komen

dus doet je dat kado.... dat je wat lauw reageert zal hem

waarschijnlijk niet zoveel doen.



hier vlak na krijg je een buiten proportioneel kado... wat kost

het? 500 euro of meer? ik hoor slappe was luxe resort....$$$

nu ga je compleet uit je plaat.

begrijpelijk ik bedoel hij verward je en vraagt dan emotie

en zij is gewoon duidelijk en overlaad je met emoties.



nu is het lauw reageren wel belangrijk geworden.

"ow lekker dus als een kado veel duurder is ben je wel

enthousiast"

hele logische gedachte toch?



al die excuses zullen hem nu jeuken jij hebt al royaal laten

zien dat jij geld belangrijker vind.... is niet zo.... maar hij

denkt dat 100% zeker.

jonge knul kan waarschijnlijk niet lekker met deze emotie

omgaan en vlucht in kwaadheid en woede.

hij wil dat jij de reis opgeeft waarmee je feitelijk bewijs

levert dat het je niet om het geld gaat.

dat is wat hij wil dat jij snapt.



mannen willen feiten op tafel.

cold hard cash only! is een ego dingetje...

en ik denk dat als je zou zeggen dat je het dan wel opgeeft

voor hem omdat jij hem meer waard vind dan de reis dat

het wel weer goed zit.

MAAR! dan moet hij wel meteen recht zetten wat krom is

en melden dat je gewoon lekker moet gaan en dat je

statement genoeg is voor hem.



ik zou zeggen neem dit verhaal mee in je hoofd.



Dus zij moet zeggen dat ze niet gaat, zodat hij daarna kan zeggen dat ze lekker wel moet gaan. Nee, dat is lekker oprecht, zeg. En dan nog, wie zegt dat jij gelijk hebt en dat hij inderdaad zo'n (vrij kinderachtig) spelletje aan het spelen is, straks volgt ze jouw advies op en zegt hij vervolgens: 'Oké, mooi, dat is dan geregeld.'



Als zeggen dat ze niet gaat de enige manier is om dit recht te zetten dan zou ik eerlijk gezegd zeggen dat hij lekker het heen en weer kan krijgen, met z'n cold hard cash en z'n feiten op tafel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als hij superblij is met jou en de relatie, zou hij niet zo gokken met de toekomst ervan. Hij weet waarschijnlijk uit ervaring wel dat jij daar bang voor bent en probeert zijn zin door te douwen.



Niet om lullig te doen tegenover je vriendin, maar er zijn nu heel veel aanbiedingen wegens het WK. Mensen blijve5 daarvoor letterlijk thuis. Gelijk heeft ze dat ze je mee neemt.
Alle reacties Link kopieren
Maarreh grijzetrui, ga je de relatie verbreken? Of nog even struisvogelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 01 juli 2014 @ 19:38:

[...]





Dus zij moet zeggen dat ze niet gaat, zodat hij daarna kan zeggen dat ze lekker wel moet gaan. Nee, dat is lekker oprecht, zeg. En dan nog, wie zegt dat jij gelijk hebt en dat hij inderdaad zo'n (vrij kinderachtig) spelletje aan het spelen is, straks volgt ze jouw advies op en zegt hij vervolgens: 'Oké, mooi, dat is dan geregeld.'



Als zeggen dat ze niet gaat de enige manier is om dit recht te zetten dan zou ik eerlijk gezegd zeggen dat hij lekker het heen en weer kan krijgen, met z'n cold hard cash en z'n feiten op tafel.



neehee!!!!!



welk advies geef ik dan?

ik geef een kant van het verhaal wat ik nog niet gehoord heb

in dit topic. als to zich met dit verhaal anders in kan leven in

haar vriend kan dit de gehele situatie beter maken.



hij wil dat ze hem begrijpt..... alleen moet die lul gewoon zijn bek

opentrekken want ze ziet het niet!

het gaat hem volgens mij alleen maar om het gebaar.

als jij (niet de reis) maar de waarde van het geld afslaat om hem

zal hij denk ik tevreden zijn.

maar dit is een buitenkansje... no way dat je die moet laten lopen.

enigste wat hij volgens mij fout doet is heel dom reageren.

terwijl er niets aan de hand is.



als het op deze manier gaat zou een einde niet eens zo een slecht

idee zijn.
hier mag de url van mijn hobby website niet staan
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de relatie nog niet verbreken. Ik wil eerst nog even real life een gesprek met hem voeren.



Ik heb echt een enorme dip trouwens waar ik constant herinneringen in m'n hoofd aan het halen ben etc. en weer in paniek raak/huilen dat het uitgaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven