Durf geen relatie aan te gaan door mijn jaloezie

28-07-2014 19:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik mijn toenmalige collega leren kennen op de werkvloer. Al snel hadden we een klik met elkaar en begonnen we dingen met elkaar te ondernemen. Echter door omstandigheden was een volgende stap nogal moeilijk.



Nu heb ik inmiddels een andere baan en hebben we sinds twee maanden weer contact. De omstandigheden zijn nu anders en we hebben gedate. Alles lijkt dus perfect en ik vind hem echt ontzettend leuk en ben - als een tienermeisje - helemaal verliefd/gek op hem.



Dat laatste is ook mijn probleem. Juist omdat ik hem zo leuk vind, is mijn jaloezie gehalte hoog. Ik ben een rationeel mens en in mijn relaties of dates voor deze man heb ik dit ook niet gehad. Ik kan hier daarom ook slecht mee omgaan.



Stel hij praat met een vrouw die ik als eventueel concurrentie zie, ben ik gewoon direct jaloers en heb ik een rotgevoel. Ik word er zelf al ziek van, daarom ook mijn twijfels of ik dit wel wil. Want wordt dit erger als ik daadwerkelijk een relatie met hem heb of is mijn vertrouwen in hem gewoon laag?



Hij is een knappe man, valt op en is een flirt. Ik weet niet of ik hiermee om kan gaan. Het gevoel alsof je iemand deelt en dat jaloerse gevoel....



Ik weet het niet meer.... vind ik hem te leuk, vertrouw ik hem niet of wat is dit.... ik zou graag advies willen of misschien dat er vrouwen hier zijn, die mijn verhaal herkennen...
Hij verdient het niet dat jij hem op voorhand al niet vertrouwd.. Of heb ik iets gemist?



Voor jou lijkt het mij beter überhaupt geen verkering te nemen totdat je hulp hebt gezocht voor jouw probleem
Alle reacties Link kopieren
als je nu al jaloers bent zonder een relatie met hem te hebben zal dat alleen maar erger worden en dat gaat hij ook voelen.. jaloezie is ook alles behalve aantrekkelijk, vaak ga je je door jaloezie als gratis kadootje opstellen omdat je graag wilt dat hij ziet hoe leuk en lief je bent en cijfer je jezelf weg.. ik zou eens nadenken waarom je zo jaloers bent..



heb je dit al eerder gehad met andere mannen of is het nieuw voor je?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben nooit eerder zo jaloers geweest. Het was altijd eerder andersom, ik had nooit echt de reden om jaloers te zijn. Natuurlijk heb ik weleens jaloerse momenten gekend maar zoals nu.... nee. Ik weet precies wanneer ik het ben en probeer het dan te onderdrukken, maar het lukt gewoon niet.



Echt triest, ik weet het. Maar op die momenten neemt het de overhand. Daarom ben ik ook bang om een relatie met hem aan te gaan en het door mijn jaloezie te verpesten, niet alleen voor hem maar ook voor mijzelf.
het ligt niet aan hem.... het ligt aan jou



hoe kan iemand nou TE leuk zijn? dat is alleen maar goed joh..

dat houdt in dat die persoon heel leuk is voor jou en je een fijn gevoel geeft.



het wordt anders als je zelf te kampen krijgt met allerlei negatieve gevoelens, terwijl je helemaal in de beginfase zit.



ik denk dat je bij jezelf na moet gaan wat er nou precies scheelt, wellicht triggered deze man bepaalde gevoelens bij je, die je nog niet eerder ervaren hebt bij anderen.



dikke kans dat je hem onbewust vergelijkt met iemand uit je verleden. denk daar maar eens over na. Ik kan er naast zitten natuurlijk....



neem effe een stapje terug.... besteedt eens wat tijd aan jezelf.

een goeie gozer begrijpt dat...
Alle reacties Link kopieren
quote:blondwitje schreef op 28 juli 2014 @ 20:40:

Nee ik ben nooit eerder zo jaloers geweest.Dan geeft je intuitie wellicht gewoon in dat je beter niets met deze man kunt beginnen.
Jaloezie is meestal een teken dat het niet goedzit.

Ik zou inderdaad geen relatie aangaan als jij je zo voelt.

Dat is voor jezelf en voor hem niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:blondwitje schreef op 28 juli 2014 @ 20:40:



Echt triest, ik weet het. Maar op die momenten neemt het de overhand. Daarom ben ik ook bang om een relatie met hem aan te gaan en het door mijn jaloezie te verpesten, niet alleen voor hem maar ook voor mijzelf.



misschien helpt het als je wat dingen opschrijft die minder leuk aan hem zijn, om uit het prins op witte paard gevoel te komen en hem realistischer te maken?



en kun je er gewoon niet een beetje de draak mee gaan steken, voor jezelf, met je groene draakje ? wat relativering / zelfspot? of overdrijven van het gevoel om er zo om te kunnen lachen ?
Alle reacties Link kopieren
Jaloersheid maakt meer kapot dan je lief is.

Alle reacties Link kopieren
Is de man himself aan een relatie toe?

Als hij met allerlei andere vrouwen *wink wink notch notch* doet, vindt hij het 'spelen' misschien veel te leuk om het te laten in een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven