Een aantrekkingskracht tot dikke mannen

15-10-2014 07:51 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik hoop eigenlijk dat ik van jullie wat objectieve feedback kan krijgen m.b.t. iets waar ik eigenlijk nu al zo’n 10 jaar (sinds mijn tienerjaren) mee leef. Het lijkt nu alleen steeds groter te worden. Groter in de meest letterlijke zin van het woord eigenlijk, want het gaat erom dat een aantrekkelijke man voor mij alleen gelijk staat aan een hele volle man. En met heel vol bedoel ik meestal echt vanaf een kilo of 160, geen bierbuiken, maar meer zacht en rond a la Rubens.



Ik ben er inmiddels wel aangewend dat de meeste mensen dit nogal raar en schokkend vinden en hoewel ik verder wel redelijk normaal ben, denk ik is dit iets waarvan ik niet echt weet hoe ik het kan veranderen en of ik dat wel wil.



Voor mij is het namelijk net zoiets als iemand die een voorkeur heeft voor slank of gespierd, met het verschil dat ik van een jongen zonder fors overgewicht niet echt warm of koud word.



Ik heb een tijd lang gedacht dat het gewoon een tijdelijke fetish was, maar het is niet zo dat ik ook alleen het gewicht aantrekkelijk vind, zonder de juiste persoon. (zoals bijvoorbeeld bij een schoenen- of leer fetish)



Uiterlijk is belangrijk, maar uiteraard niet het enige wat telt. Die extra kilo’s zijn voor mij van gelijke waarde als een leuk gezicht, intelligentie en een nog leuker karakter. Het is dus ook niet zo dat ik op elke dikkere man val, maar ik heb inmiddels wel gemerkt dat het naast het innerlijk wel een essentieel punt is in het totaalplaatje wat voor mij meespeelt bij het vinden van een juiste partner. Ik lijk me er fysiek namelijk gewoon niet overheen te kunnen zetten als een man een slank/normaal gewicht heeft.



Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik nu nog redelijk jong ben (25) en vind dat meer verkenning op het liefdespad toch een beetje moet gaan plaatsvinden, alleen maak ik het mezelf hierdoor wel heel moeilijk met daten. Je komt sowieso niet bepaald 1-2-3 iemand tegen met wie het klikt en het is al helemaal niet zo dat er heel veel zeer volle jonge mannen op straat of eigenlijk waar dan ook in Nederland rondlopen. In dat opzicht is het hier (helaas voor mij) geen Amerika ;) en zelfs bij internet datingsites voor de vollere mens, zijn er meestal meer vollere vrouwen en hun liefhebbers dan andersom.



Ik begin me daarom nu toch wel een beetje zorgen te maken om mijn toekomstbeeld in dat opzicht. Mijn meeste vrienden (die toch ook niet met iedereen aan de haal gaan) hebben inmiddels sneller de ware gevonden. Ik heb hier met een paar goede vrienden ook wel eens over gesproken, maar veelal denken ze dan toch nog dat het niet verder gaat dan "wat molliger." Ze blijven het wat vreemd vinden en weten het verder eigenlijk ook niet.



Ik denk dat er iets moet veranderen, maar ik weet alleen niet zo goed hoe en wat en of ik er echt gelukkiger van word om dit deel van mezelf weg te stoppen. Het voelt dan een beetje alsof ik terug in een spreekwoordelijke kast moet. Ik heb de seksuoloog/psycholoog overwogen, maar dat voelt dan wel weer gelijk heel drastisch.



Ik vroeg me dus af of iemand hier misschien nog goede raad heeft? Denken jullie dat ik dit deel van mezelf sowieso wel moet willen veranderen en zo ja, hoe pak ik dit aan? En zo niet, heeft iemand dan misschien nog goede tips waar de leuke vollere mannen verstopt zitten?



Lamadea
Alle reacties Link kopieren
Je vraag is eigenlijk niet helder. Wil je nu veranderen (lijkt me onmogelijk) of wil je tips om mannen te ontmoeten?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Amerika!
Is dit een grapje? Ik zie juist veel wat grotere kerels. Lijkt me juist niet moeilijk.

Misschien verkeer je in de verkeerde kringen ofzo?

Vooral allochtone jongens zijn vaak groot, valt me op. Zoals jij omschrijft, niet perse dik maar groot. In iedere klas van mijn werk wel een aantal van die megagasten, op straat ook veel.

Beter kijken?
Die jongen die de 'dating for geeks' strips tekent voor de Spits is nog single. Behoorlijk rubens en hij houd van romantische comedies. Hij was laatst op een evenement waar ik ook was en het leek een intelligente toffe gast al vond ik t jammer dat hij zo zwaar was omdat dit mijns inziens negatief werkt op zijn dating kansen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch genoeg pluisjes op de wereld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Overigens: ik zie ook overal dikke mannen hoor. Op straat, in de supermarkt, op het werk, in de kroeg.



Weet je zeker dat het geen schaamte is voor je voorkeur, die je tegenhoudt om aan je buitenwereld je voorkeur te laten zien?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Mensen van 160 kilo ken ik uit de thuiszorg, oa ivm wondzorg en niet meer zichzelf kunnen verzorgen. Die mensen kwamen zelden of nooit buiten omdat er een psychische ziekte ten grondslag lag aan het gewicht.



Mocht je zeggen: 'ja, dat is mijn type', dan zou ik je adviseren het internet op te zoeken.
Zoals hier al gezegd, lijkt me niet moeilijk om een dikke obese man te vinden want als ik dagelijks in de metro/trein/stad rond kijk is daar een overvloed aan.

No offense maar ik vind dat persoonlijk super onaantrekkelijk, maar gelukkig zijn er vrouwen zoals jij die er wel helemaal opgewonden van raken.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks obese mannen tegenkomen?! Wauw.. Ik niet... Leef ik in een wonderwereld? Mannen met overgewicht kom ik wel tegen, maar zó zwaar...? Nee. Zeker 160 kilo is in mijn ogen zeldzaam, want dan kun je maar met moeite bewegen volgens mij..
quote:twijfelaarstertje schreef op 15 oktober 2014 @ 08:44:

Dagelijks obese mannen tegenkomen?! Wauw.. Ik niet... Leef ik in een wonderwereld? Mannen met overgewicht kom ik wel tegen, maar zó zwaar...? Nee. Zeker 160 kilo is in mijn ogen zeldzaam, want dan kun je maar met moeite bewegen volgens mij..



160 kg slaat inderdaad nergens op. Ik dacht meer aan het type Dan van Roseanne, daar lopen er toch veel van rond?

Ik hou zelf ook wel van een grote vent, vandaar misschien dat ik ze wel zie?
Alle reacties Link kopieren
Tjeetje, mijn vader weegt 120 kilo en ik vind hem al behoorlijk aan de ongezond dikke kant. Met 160 kilo kan je toch niet verwachten dat je een man treft waar je nog lang van kunt genieten en die met je mee kan komen fysiek? Lijkt me dat dat vooral veel waggelen is, bankhangen met een niet gering risico op hartfalen tegen de 40.
Ik zou wel naar een seksuologe/psycholoog gaan om te onderzoeken of deze voorkeur voor jou minder bepalend kan worden.

Je valt niet op vol maar ongezond en onnatuurlijk dik, dat is best zorgwekkend.

Op internet zal je meeste kans van slagen hebben om contact te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 15 oktober 2014 @ 08:50:

[...]





160 kg slaat inderdaad nergens op. Ik dacht meer aan het type Dan van Roseanne, daar lopen er toch veel van rond?

Ik hou zelf ook wel van een grote vent, vandaar misschien dat ik ze wel zie?Denk niet dat hij 160 weegt. 160 is echt enorm dik, zag laatst een docu (fat, sick & nearly dead) waarin een man 160 kilo woog en dat was gewoon triest en naar om te zien omdat wandelen voor hem al heel moeilijk was en zichzelf wassen een opgave was en meer van dat soort complicaties.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je echt mannen van 160 kilo bedoelt? Zelfs als een man twee meter lang is, heeft hij met 160 kilo nog een BMI van 40; extreme obesitas. Het is toch niet fijn om te zien dat je partner niet gezond is?



Er zijn genoeg mannen met overgwicht die er leuk uitzien, maar ik kan me niet voorstellen dat je het niet erg vindt dat de man waar je van houdt een verhoogde kans heeft op allerlei gezondheidsproblemen en maar met moeite een stuk kan lopen.
Ik zie ze ook nergens hoor. Zijn echt uitzonderingen. Ik woon op het platteland, misschien dan dat een verschil is tov de stad?



160kg is idd heel erg dik.



Kun je een voorbeeld geven van een grote man die jij aantrekkelijk vindt?



Want het lijkt me idd niet dat je ongezond en gevaarlijk dik bedoelt? Iemand die niet goed ln lopen en met alle ernstige gezondheidsrisico's die daarbij horen?
Alle reacties Link kopieren
Die man van dating for geeks is idd cute! Maar dat was je vraag niet hé, TO. Ik hou wel van een beetje chubby maar zou niet snel naar veel overgewicht gaan uitkijken eerlijk gezegd. Het levert ook nogal wat beperkingen op (bijvoorbeeld niet lekker een eind kunnen lopen ofzo). Val je specifiek op dat uiterlijk of is chubby voldoende? En mensen kunnen wel schrikken van 160 kilo maar erg lange mannen met overgewicht zitten al gauw rond de 130 kilo. Het is zeker veel te zwaar maar om te zien waarschijnlijk niet morbide obees zoals die je wel eens ziet in zo'n filmpje over iemand die zijn huis niet meer uitkomt door overgewicht.
Alle reacties Link kopieren




Dit is een man van 140 kilo



en







Dit ook



Alle reacties Link kopieren
Zelf kom ik ook nooit 'vrij grote mannen tegen' en dit is toch een grote stad...Zou dat komen omdat deze mensen misschien hun huis niet uitkunnen omdat zij zich schamen??



In Den Haag schijnt ene Big Jake te wonen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voorbeeld van 160kg wel erg veel is. Zo'n man heeft behoorlijke lichamelijke beperkingen lijkt me, en daar zit je toch niet op te wachten? Dan kun je haast niets anders anders doen dan naast hem op de bank gaan zitten...en zelf na een paar jaar misschien ook veel te zwaar te zijn. Je hoeft je voorkeur niet te veranderen (als dat al zou kunnen), maar wellicht wel een beetje bijstellen naar mannen die nog wel redelijk gezond en actief zijn. Die zijn ook wat makkelijker te vinden denk ik.



Daarnaast is het ook wel belangrijk dat de man in kwestie zelf niet heel ontevreden is met zijn uiterlijk en gewicht. Want als datgene wat jij het meest aantrekkelijk vindt aan hem iets is wat hij zelf graag zou willen veranderen, is dat ook niet echt een goede basis voor een relatie.
Hier kom ik ook niet snel zwaardere mannen tegen, denk dat het ligt in welke kringen je begeeft.



Maar opgeven is niet nodig, je hebt nu eenmaal een bepaalde voorkeur en daar moet je je niet voor schamen. Zelf val ik alleen op oudere mannen (niet extreem, maar als voorbeeld, mijn man is 15 jaar ouder dan ik), kan niet op jongens van mijn eigen leeftijd vallen, vreemd genoeg. En ik zie mijn man met plezier vijftig en zestig en ouder worden. Kun je ook vreemd vinden, maar het is onderdeel van de mannen waar ik verliefd op wordt. Ik kan wel iemand van mijn eigen leeftijd zoeken, maar of ik daar gelukkig van wordt... ik denk het niet. Zou je zelf ongelukkig willen wezen met een slanke man?
Alle reacties Link kopieren
Die man van Dating for Geeks heet Kenny Rubenis....what's in a name....
Alle reacties Link kopieren
Niets mis mee. Ieder z'n ding. Maar je bent jong - hou rekening met de beperkingen... Hij kan misschien geen kinderen krijgen, sex kan moeilijk zijn, gezondheidsklachten en vroeg overlijden. 120 kilo als tussenoplossing doen?
quote:valentina82 schreef op 15 oktober 2014 @ 09:56:

Niets mis mee. Ieder z'n ding. Maar je bent jong - hou rekening met de beperkingen... Hij kan misschien geen kinderen krijgen, sex kan moeilijk zijn, gezondheidsklachten en vroeg overlijden. 120 kilo als tussenoplossing doen?Dit inderdaad. Denk ook aan het feit dat áls je kinderen krijgt, zij een vader zullen hebben met een fikse kans op vroegtijdig overlijden etc. Daarnaast zijn er zo veel dingen die iemand met obesitas moet laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven