Eerst trouwen of eerst kinderen?

03-05-2012 11:33 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie dames eerst hebben gedaan of eerst willen doen, trouwen of kinderen. En natuurlijk alle andere varianten van niet trouwen, wel kinderen en andersom. En dan vooral waarom?



Ik heb (hopelijk nog) geen kinderen en ben niet getrouwd. We willen begin van 2013 de anti-conceptie de deur uit doen. Als het allemaal wil lukken met zwanger worden zullen wij dus eerst kind(eren) krijgen en dan trouwen. De reden hiervan is met name financieel. We hebben geen geld voor en trouwen en een kind op relatief korte termijn. Kinderwens is groter, dus dat eerst.



Eigenlijk vind ik trouwen als je kinderen hebt wel een beetje mosterd na de maaltijd. Je gaat samen een verbintenis aan, maar je hebt al een veel grotere verbintenis..



Waarom hebben jullie gedaan wat je hebt gedaan of wil je doen wat je wil doen? Tegenwoordig lijkt bijna elk stel eerst kinderen te krijgen en dan te trouwen.. waarom is dat?



(voel me met dit topic wel even een grote muts hihi)
Wij hebben net een huis gekocht, het trouwen wordt even uitgesteld, ook in verband met financien, want we willen het echt groots aanpakken en niet iets 'laten' tijdens de bruiloft. Alles erop en er aan dus. . Maar het plan is toch wel om eerst te trouwen ( binnen 3 jaar) en daarna kinderen te krijgen. Beiden willen we dit, maar mocht het onverhoeds anders lopen, dan is er nog geen man over boord. Het loopt dan alleen wat anders dan gepland was. Gevoelsmatig willen we eerst trouwen, voordat we proberen om kinderen te krijgen.
Eerst zijn we gaan trouwen dat vonden we zeer belangrijk.

Waarom? Omdat dan alles direct goed geregeld was. Heel erg makkelijk snel en het koste bijna niets. (nog geen 200 euro)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eerst getrouwd en een jaar later was ik zwanger. Man en ik vinden dat een meer logische volgorde, wat niet wil zeggen dat ik andere volgordes raar vind ofzo (ik zeg het er maar even bij :D)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huis gekocht en een jaar later was ik zwanger. We zijn niet getrouwd en dat staat ook niet in de planning!
Alle reacties Link kopieren
Vriend wilde niet trouwen dus daar bij neergelegd. Hebben een huis gekocht en nu, twee jaar later ben ik zwanger. Ik heb opeens wel heel erg de behoefte om te trouwen. Ook omdat ik niet een andere naam wil hebben dan mijn kind. Met vriend over gehad, en zijn bezwaar tegen trouwen is voornamelijk dat het heel duur is met heel veel mensen terwijl het gewoon iets voor jullie samen is. Waarschijnlijk gaan we nu, als het kindje er is, gratis trouwen op maandag ochtend en dan in het weekend erna of zo een groot feest houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eerst trouwen en dan kinderen krijgen. Voor mijn gevoel hoort het zo en mijn vriend denkt er hetzelfde over.
Alle reacties Link kopieren
Wel kinderen, niet trouwen. Bevalt prima.
Wij hebben in 2009 een huis gekocht. Op 1 april 2011 zijn we getrouwd en op 10 februari 2012 ben ik bevallen van ons eerste kindje. Wij wilden perce getrouwd zijn voordat er kinderen zouden komen. Wij vinden dat dit zo hoort. Heb er niks op tegen als andere mensen het anders doen hoor maar voor ons gevoel horen papa en mama getrouwd te zijn.
Vind het altijd wel grappig dat mensen menen dat trouwen heel duur is. Terwijl het dus echt bijna niets hoeft te kosten.

Dat je je verplicht voelt een feest te houden en dat dit heel veel geld kost heeft eigenlijk helemaal niets met het trouwen te maken.



Ik vind het zelf heel erg belangrijk dat je voordat je aan kinderen begint alles goed geregeld hebt. Dit kan je op verschillende manieren doen.

Wij hebben gekozen om te trouwen in gemeenschap van goederen, dit past helemaal bij ons en was ook nog eens helemaal niet duur.
Alle reacties Link kopieren
ik hoefde helemaal niet te trouwen maar tijdens de zwangerschap toch getrouwd , dan is alles goed geregeld voor de vader mocht het leven toch niet zo lopen als gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Eerst getrouwd en daarna kinderen. Voor ons voelde dat goed en hoorde dat zo. Maar andersom heb ik ook al een paar keer gezien en dat had ook zo zijn charmes. Erg leuk dat mijn nichtje en neefje helemaal in hun sas waren toen papa en mama gingen trouwen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
@ _flower_ wij zijn idd getrouwd omdat geregistreerd partnerschap en testamenten etc bij elkaar duurder waren. met trouwen was alles in één keer geregeld voor de spruit
Ik ben zwanger getrouwd. Beetje van beiden dus.



Zelfde reden als Yamuna, om dingen te regelen voor het kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 03 mei 2012 @ 11:43:

Wij hebben in 2009 een huis gekocht. Op 1 april 2011 zijn we getrouwd en op 10 februari 2012 ben ik bevallen van ons eerste kindje. Wij wilden perce getrouwd zijn voordat er kinderen zouden komen. Wij vinden dat dit zo hoort. Heb er niks op tegen als andere mensen het anders doen hoor maar voor ons gevoel horen papa en mama getrouwd te zijn.Mooi verwoord, dit geeft mijn gevoel ook weer.
Wij wilden eerst kinderen. Toen dat niet lukte zijn we maar getrouwd



Nee, gein. We wilden graag kinderen maar dat duurde heel lang. We zijn toen getrouwd en daarna ben ik zwanger geworden. Maar voor ons had het net zo goed andersom gekund hoor.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaringsverhaal, maar ik zou wel liever eerst willen trouwen en dan pas kinderen. Ik vind kinderen hebben als je niet getrouwd bent zo 'losjes' staan ofzo. Voor mijzelf hoort het zo. Ja heel klassiek, maar dat ben ik ook wel een beetje :P

Ik snap echter wel dat je het andersom doet, ivm geld of biologische klokken
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eerst kinderen gekregen en ik ben tijdens de zwangerschap van de jongste door mijn man ten huwelijk gevraagd. Daarna heeft het nog 2 1/2 jaar geduurd dat we daadwerkelijk zijn getrouwd.



We zijn pas getrouwd op het moment dat beide kinderen oud genoeg waren om het mee te maken. Ik baalde er vroeger zelf als kind van dat ik niet op de bruiloft van m'n ouders was geweest.....



Even in chronologische volgorde:

2005 man ontmoet

2006 huis gekocht

2007 kind 1

2008 ten huwelijk gevraagd

2009 kind 2

2011 getrouwd.....



Het is bij ons gelopen zoals het is gelopen en we hebben daarin weinig tot niks gepland.....Het gaat zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment nog niet getrouwd en heb ook nog geen kinderen, maar wil wel beide.



Wij zullen eerst trouwen en dan over een paar jaar eens gaan nadenken over hoe we een gezin voor ons zouden zien.



Reden voor de volgorde is dat ik de komende 4,5 jaar nog een baan heb waarvoor ik 3 dagen per week 160 km van mijn vriend vandaan ben. En dat kan prima als je getrouwd bent, maar als je aan kinderen wilt beginnen is het geen handige combinatie.



Bovendien zijn we beiden net afgestudeerd en willen we de komende jaren nog wat flexibiliteit behouden om te reizen en om te kijken waar we qua carriere heen gaan. Vriend en ik zijn momenteel beiden aan het promoveren en ik vind het ook wel zonde om zo vroeg al carrierekansen te laten liggen omwille van een gezin, terwijl ik voor een gezin ook nog tijd zat heb (ben pas 24). --> ik bedoel hiermee uiteraard niet dat ik bij anderen een andere keus niet respecteer, het is gewoon niet de onze.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eerst getrouwd en een jaar later hadden we ons eerste kind. We vonden het wel zo praktisch om alles dan direct goed geregeld te hebben en voor mijn gevoel wilde ik graag eerst trouwen. Voor mijn man maakte het wat gevoel betreft niet zoveel uit.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
gewoon gratis trouwen zonder poespas, als je nu al geen geld hebt en ook nog 'n kind wil, zal het er financieel niet bepaald op beteren
Alle reacties Link kopieren
quote:_flower_ schreef op 03 mei 2012 @ 11:44:

Vind het altijd wel grappig dat mensen menen dat trouwen heel duur is. Terwijl het dus echt bijna niets hoeft te kosten.

Dat je je verplicht voelt een feest te houden en dat dit heel veel geld kost heeft eigenlijk helemaal niets met het trouwen te maken.



Ik vind het zelf heel erg belangrijk dat je voordat je aan kinderen begint alles goed geregeld hebt. Dit kan je op verschillende manieren doen.

Wij hebben gekozen om te trouwen in gemeenschap van goederen, dit past helemaal bij ons en was ook nog eens helemaal niet duur.Ik zou best standaard (goedkoop) willen trouwen met zn tweetjes. Vriend wil dit alleen niet. Hij wil dat familie en vrienden erbij zijn met een feest e.d.
Alle reacties Link kopieren
Wel getrouwd, geen kinderen en ook geen kinderwens. Kan ook nog
Een bruiloft is zo duur als je hem zelf maakt.



Je kunt ook een feest geven bij iemand (ouders/vrienden/familie) in de tuin, barbecue aan, flessen bubbels opentrekken.



Hoeft niet meer te kosten dan een gemiddelde verjaardag hoor.
sept 2005 partner ontmoet

feb 2006 samen gaan wonen

okt 2008 getrouwd

nov 2009 kindje geboren

juli 2010 huis gekocht



Ik was al ten huwelijk gevraagd na 3 dagen samen zijn maar dat ter zijde.

Ik ben uiteindelijk in juli 2008 geslaagd voor mijn HBO en daarna pas getrouwd (vast baan had ik al) en toen gegaan voor een kindje.

We wilden beide eerst dat ik alles op de rit had (partner is ouder) voordat we aan dingen zoals trouwen/kindje/huis kopen begonnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven