Ex blijft claimen.

13-07-2014 14:18 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen? Hoe ga ik hier op de juiste manier mee om?



Sinds ik een half jaar geleden heb aangekondigd te willen scheiden, zoekt mijn ex alleen maar naar bevestiging dat het nog goed komt.

Toen we nog samen in een huis woonden, bleef hij nog steeds toenadering zoeken om sex te hebben.

Inmiddels wonen we een tijdje apart, maar hij blijft vragen of ik hem nog niet mis. Hij stuurt me berichten met schatje, lieverd, moppie, kusje, hou van je, mis je enz....

Hij vraagt steeds weer opnieuw of er een ander is, of hij nog een kans krijgt, of ik eerder kom als ik de kinderen ophaal, blijf eten, blijf slapen enz.

We eten nog wel eens samen, met de kinderen, als dat om praktische redenen beter uitkomt. Soms bij hem, soms bij mij.

Verder wil ik vooral afstand bewaren, juist om hem geen valse hoop te geven. Ik probeer begrip te hebben, voor het feit dat hij het moeilijk heeft en ik wil hem niet kwetsen, maar ik wil wel duidelijk zijn, want ik sta nog steeds achter mijn beslissing.

Als ik niet inga op zijn "verzoeken" dan reageert hij kortaf, of loopt bij me weg zonder verder nog iets te zeggen.

Telkens opnieuw vraagt hij of er een andere man is (geweest). Ik heb hem steeds weer gezegd dat er geen ander is (geweest).

Hij zegt dat hij gek wordt bij de gedachte dat een nader vent aan "zijn meisie" zit. Ik heb hem gezegd dat hij zich erbij neer moet leggen dat ik "zijn meissie" niet meer ben. Wanneer drinft dit eindelijk eens tot hem door? Ik word er langzamerhand moedeloos van.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat met een ander beginnen? Dan is het gelijk duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 13 juli 2014 @ 14:24:

Misschien moet je wat met een ander beginnen? Dan is het gelijk duidelijk.Lijkt me niet de juiste oplossing.
Duidelijk zijn. Je niet verdedigen, geen verklaringen geven, geen uitleg. Als het voor hem te verwarrend is om samen te eten met de kinderen, dat niet meer doen.



Laat hem verder kortaf worden of weglopen. Zijn zaak.
quote:waranaka schreef op zondag 13 juli 2014 14:36 Duidelijk zijn. Je niet verdedigen, geen verklaringen geven, geen uitleg. Als het voor hem te verwarrend is om samen te eten met de kinderen, dat niet meer doen.



Laat hem verder kortaf worden of weglopen. Zijn zaak. Dit dus. Heel erg duidelijk zijn! En ook geen antwoord meer geven op prive-vragen, daar heeft hij inmiddels niets meer mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk aangeven dat dat zijn zaken niet meer zijn en dat je er met hem niet meer over praat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Duidelijker zijn. Dat het over is en ms dan maar niet samen eten etc
Stoppen met het "praktische" samen eten. Dat geeft voor de kinderen een signaal af dat het nog steeds leuk is en weer goed kan komen en voor hem ook. Dan maar niet praktisch.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je niet "mee omgaan". Het willen proberen zorgt dat hij continue openingen vindt om jou te "claimen". Zolang jij denkt dat zijn gedrag gaat veranderen zodra jij weet hoe je er mee om moet gaan, ga je hier niet uitkomen. Het patroon is na een scheiding niet ineens miraculeus veranderd, het gaat gewoon door in een andere setting.



Jouw privéleven gaat hem h e l e m a a l niks aan. Dat feit moet nog goed tot je doordringen. Het moet zo diep doordringen dat je zijn vraag "heb je een ander?" niet eens meer hoort. Die hele vraag komt niet eens bij je aan.



Dus samenvattend: hoe ga je er mee om? Niet.
blokkeer 'm en reageer niet meer op zijn berichtjes
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor Rednose en helaas voor mij ook herkenbaar. Ik wil de relatie met mijn ex goed houden voor mijn kind, maar hij grijpt alles aan om meer contact te hebben. Hij vraagt mij ook regelmatig wat ik ga doen in het weekend. Als ik niet of nauwelijks antwoord vraagt hij ook af ik iemand anders heb. Super irritant, want het gaat hem niks aan. (in ieder geval niet tot het moment dat ik ons kind aan een nieuwe partner zou voorstellen) De tip duidelijk zijn en niet meer samen eten is toch het beste. Alleen contact momenten bij het brengen/halen van de kinderen en dan zo zakelijk mogelijk blijven. (het klinkt zo makkelijk) Succes ik hoop dat het snel minder wordt. Ik hoop inmiddels dat mijn ex iemand anders tegen komt, zodat hij niet zo erg meer met mij bezig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 13 juli 2014 @ 14:48:

Stoppen met het "praktische" samen eten. Dat geeft voor de kinderen een signaal af dat het nog steeds leuk is en weer goed kan komen en voor hem ook. Dan maar niet praktisch.



Omdat we nog goed met elkaar om gaan en dat ook naar de kinderen toe willen uitdragen, dacht ik dat dat wel zou kunnen.

Maar als het bij hem valse verwachtingen wekt, kan het schijnbaar niet. Vindt het dan wel heel jammer voor de kinderen.
Dat is ook jammer voor de kinderen maar juist aan hen geef je ook een verkeerd signaal af.

Papa en mama zijn uit elkaar en dat betekent dat jullie niet meer als gezin dingen samen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mangootje schreef op 13 juli 2014 @ 15:18:

Lastig hoor Rednose en helaas voor mij ook herkenbaar. Ik wil de relatie met mijn ex goed houden voor mijn kind, maar hij grijpt alles aan om meer contact te hebben. Hij vraagt mij ook regelmatig wat ik ga doen in het weekend. Als ik niet of nauwelijks antwoord vraagt hij ook af ik iemand anders heb. Super irritant, want het gaat hem niks aan. (in ieder geval niet tot het moment dat ik ons kind aan een nieuwe partner zou voorstellen) De tip duidelijk zijn en niet meer samen eten is toch het beste. Alleen contact momenten bij het brengen/halen van de kinderen en dan zo zakelijk mogelijk blijven. (het klinkt zo makkelijk) Succes ik hoop dat het snel minder wordt. Ik hoop inmiddels dat mijn ex iemand anders tegen komt, zodat hij niet zo erg meer met mij bezig is.Dat laatste hoop ik inderdaad ook. Dan kan hij verder met z'n leven en ik met dat van mij.
Alle reacties Link kopieren
Op een of andere manier ben ik "bang", dat als het eindelijk tot hem doordringt dat het echt niet meer goed komt, zijn verdriet omslaat in woede en hij het me dan knap lastig gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rednose schreef op 13 juli 2014 @ 15:26:

Op een of andere manier ben ik "bang", dat als het eindelijk tot hem doordringt dat het echt niet meer goed komt, zijn verdriet omslaat in woede en hij het me dan knap lastig gaat maken.Dan moet je zorgen dat je nu alles goed geregeld/op papier krijgt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Van de andere kant...



Als jij zo met hem om blijft gaan en zijn hoop blijft voeden, komt het des te harder aan als je bv eens iemand nieuws leert kennen.

Dan beter nu door de zure appel heen?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 13 juli 2014 @ 15:29:

[...]





Dan moet je zorgen dat je nu alles goed geregeld/op papier krijgt.Alles staat op papier, dus als hij het me lastig gaat maken, kan ik hem altijd wijzen op de gemaakte afspraken.
Alle reacties Link kopieren
quote:rednose schreef op 13 juli 2014 @ 15:18:

[...]





Omdat we nog goed met elkaar om gaan en dat ook naar de kinderen toe willen uitdragen, dacht ik dat dat wel zou kunnen.

Maar als het bij hem valse verwachtingen wekt, kan het schijnbaar niet. Vindt het dan wel heel jammer voor de kinderen.



Jullie gaan helemaal niet goed met elkaar om. Jij loopt op je tenen om hem niet te kwetsen en hij ziet jouw zwakte als een uitnodiging om in je privé te poeren.



Duidelijk zijn kan op een vriendelijke niet-agressieve manier. Dat lukt alleen als jij je angst om hem te kwetsen doorziet en oplost. Je bent niet bang voor hem (hij kan jou echt niets maken) maar je bent gek genoeg bang voor je eigen angst.



Iemand had het zo goed uitgelegd dat er bij mij in ieder geval het kwartje viel: we zijn bang voor angsten die op hun beurt zich als beschermers opwerpen. Angst als bescherming....het is zo schadelijk als wat, maar we trappen er toch in. Als ik bang ben en vanuit die angst de juiste dingen doe/zeg, dan bescherm ik mezelf. Het werkt alleen niet, zoals je zelf nu ook doorhebt. Het wordt alleen maar vervelender en het lost niets op. Het geeft alleen maar meer hoofdpijn en nog meer angst.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Sensy. In feite kun je nog helemaal niet zeggen dat jullie zo goed met elkaar omgaan. Hij is vooral zo aardig omdat hij je terugwil en jij bent vooral zo aardig omdat je bang bent om hem te kwetsen en dat hij straks niet meer zo aardig is. Die goede band staat op wel heel dun ijs.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 13 juli 2014 @ 15:29:

Van de andere kant...



Als jij zo met hem om blijft gaan en zijn hoop blijft voeden, komt het des te harder aan als je bv eens iemand nieuws leert kennen.

Dan beter nu door de zure appel heen?



Het wordt me duidelijk dat ik juist meer afstand moet nemen.

Zolang hij zo doet, begin ik niet eens aan een nieuwe relatie.

Mijn ex lijkt me verward/verdrietig genoeg om daar niet mee om te kunnen gaan, met alle gevolgen van dien. En als een nieuwe liefde steeds geconfronteerd wordt met een claimende/jaloerse ex, moet diegene wel heel sterk in z'n schoenen staan. Anders is het op voorhand al gedoemd te mislukken.
Alle reacties Link kopieren
Des te meer reden om hier snel iets aan te doen, want anders heeft je ex wel erg veel inspraak in je leven. Het lijkt mij niet reëel dat je om hem geen nieuwe relatie zou kunnen beginnen.



Ik kan me hooguit voorstellen dat je dit niet met hem deelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Misschien per briefje heel duidelijk maken dat je niet uit bent op narigheid maar dat je hem geen valse hoop wil geven. Het is OVER en dat gaat niet meer VERANDEREN. Je hecht belang aan een goed contact voor de kinderen en dat is een goed uitgangspunt en je hoopt dat jullie vrienden kunnen blijven. Hij kan dat briefje bewaren en herlezen.



En iedere keer dat hij er weer over begint kun je refereren aan je briefje. Zo van: ik wijs je erop dat ik al heb aangegeven dat het tussen ons niet meer goed gaat komen als in een relatie, maar we blijven de ouders van de kinderen dus laten we dat contact goed houden. Punt.



Vragen over je huidige prive leven zou ik overigens niet beantwoorden, tenzij een nieuwe partner een rol zou gaan spelen in het leven van jullie kinderen, want dan is hij, als vader van de kinderen, belanghebbende.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 13 juli 2014 @ 16:19:

Misschien per briefje heel duidelijk maken dat je niet uit bent op narigheid maar dat je hem geen valse hoop wil geven. Het is OVER en dat gaat niet meer VERANDEREN. Je hecht belang aan een goed contact voor de kinderen en dat is een goed uitgangspunt en je hoopt dat jullie vrienden kunnen blijven. Hij kan dat briefje bewaren en herlezen.



En iedere keer dat hij er weer over begint kun je refereren aan je briefje. Zo van: ik wijs je erop dat ik al heb aangegeven dat het tussen ons niet meer goed gaat komen als in een relatie, maar we blijven de ouders van de kinderen dus laten we dat contact goed houden. Punt.



Vragen over je huidige prive leven zou ik overigens niet beantwoorden, tenzij een nieuwe partner een rol zou gaan spelen in het leven van jullie kinderen, want dan is hij, als vader van de kinderen, belanghebbende.



Een dergelijke brief heb ik hem al eens geschreven, als antwoord op een brief (lees:smeekbede) die hij mij schreef.

Ik zat er nu aan te denken om per brief aan te geven dat ik:

niet meer aangesproken wil worden met moppie, lieverd e.d.,

niet meer door hem gekust/ vastgehouden wil worden,

alleen nog reageer op berichten/vragen van praktische aard,

geen antwoord meer zal geven op vragen waar hij het antwoord al heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2014 @ 15:04:

blokkeer 'm en reageer niet meer op zijn berichtjes



Goed suggestie ware 't niet dat ze kinderen hebben....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven