Ex in bedrijf van je vriend! Help

29-07-2014 17:12 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriend en woon samen met hem. Hij heeft een bedrijf met weinig personeel zoon 5 mensen waaronder zijn ex! Vanaf het begin maakt ze me het al moeilijk door mijn vriend tegen me op te zetten en me belachelijk te maken toen we een keer samen in de auto zaten en de telefoon handsfree stond. En ik was altijd degene die het gedaan had en moet me continu bewijzen en verdedigen ik niks misdaan heb. Toen heeft mijn vriend zelfs mij de toegang verboden tot de zaak. Ik voel me de dupe hiervan en kan met weinig mensen praten voor advies. Mijn frustatrties groeien hierdoor ik geef het vaak aan aan mijn vriend dat ik eronder lijd maar er verandert niks. Ik mag niks doen in het bedrijf wat ik zo leuk zou vinden. Kan iemand mij zeggen wat ik het beste kan doen? Heeft iemand dit zelfde probleem. Hij als directeur laat het zelfs toe dat ze me continu negeert waar verdien ik dit aan, logisch ga je zo wantrouwen maar dat begrijpt hij niet.
Hoe lang hebben jullie wat, hoe lang wonen jullie samen, hoe lang geleden was ex nog vriendin en hoe oud zijn jullie?



Eerst maar even wat zaken scheiden.

Zijn ex is in het bedrijf een collega. Die dien je op het werk dan ook als collega te behandelen.

Zijn ex buiten het bedrijf is zijn ex. Daar ga je respectvol mee om. Ook al doet zij dit niet met jou. Dan hou je afstand van haar en ga je er volwassen mee om.



Dat je vriend JOU de toegang tot zijn bedrijf heeft ontzegd, doet mij denken dat jij misschien niet precies jou aandeel verteld in dit verhaal. Wat heb jij gedaan dat je niet meer bij hem in het bedrijf mag komen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit je met jouw neus in zijn zaken terwijl hij dat niet wil. Begin zelf een bedrijf of zoek een levensinvulling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor zaak heeft hij? Waarom zou je steeds bij hem op de zaak moeten komen? Als zijn ex en jij daar steeds bonje hebben lijkt het me logisch dat hij niet meer wil dat jij daar komt, zij werkt daar immers en jij hebt daar niet echt iets te zoeken. Als ze je buiten de zaak om lastigvalt - en negeren valt daar in mijn ogen niet echt onder - dan vind ik wel dat hij je zou moeten verdedigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je de hele tijd bij je vriend op het werk moeten zijn?

Wil je soms daar werken of wil je dat je vriend zijn ex weg stuur?
Jij bent zijn vriendin. Ex is zijn werkneemster. Op het werk heeft zij alles te zoeken en jij niets. Als hij jou de toegang ontzegt zodat zij haar werk goed kan doen is hij niets meer en niets minder dan een goede werkgever.



Hij scheidt zakelijk van privé. Zou jij ook moeten doen.
Waarom zou ze je niet negeren? Jij hebt toch niks te zoeken op de zaak? En als zij jou steeds negeert hoe kan het dan zijn dat jullie problemen hebben? Dat kan dan toch niet vanuit haar komen?
Alle reacties Link kopieren
Nou werk ik toch al een aantal jaren.

Maar mijn vriend is nog nooit op mijn werk verschenen.

Ben dus ook wel benieuwd wat jij op het werk van je vriend moet doen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
misschien heeft hij ondervonden dat het niet handig is om met je partner samen te werken en is ex mede daardoor wel ex.
Ik kom nooit bij mijn vriend op zijn werk. Misschien moet je een tijdverdrijf zoeken?
Zoek een baan. Een eigen baan. Op een eigen werkplek.
quote:rrinkje schreef op 29 juli 2014 @ 17:46:

misschien heeft hij ondervonden dat het niet handig is om met je partner samen te werken en is ex mede daardoor wel ex.



Dat lijkt me niet.



Een van tweeën een andere baan laten zoeken is dan de meest makkelijke oplossing.



Is ex gewoon een werkneemster of heeft ze meer vingers in de pap (gedeeltelijk eigenaar of manager)?
En waarom moet zij aardig tegen jou doen? Jullie hoeven toch niets met elkaar te maken te hebben? Echt, je komt een beetje geobsedeerd over.
quote:riannerianne schreef op 29 juli 2014 @ 17:49:

[...]





Dat lijkt me niet.



Een van tweeën een andere baan laten zoeken is dan de meest makkelijke oplossing.



Is ex gewoon een werkneemster of heeft ze meer vingers in de pap (gedeeltelijk eigenaar of manager)?Je gaat toch niet je vaste (en wrs leuke) baan opgeven voor een jaloerse vriendin?
quote:Istar_ schreef op 29 juli 2014 @ 17:51:

[...]



Je gaat toch niet je vaste (en wrs leuke) baan opgeven voor een jaloerse vriendin?Dat zeg ik niet, ik reageer op iemand die denkt dat het uitging tussen deze meneer en zijn ex omdat ze samen werken.
Dan begreep ik je verkeerd
Ik zou t niks vinden een ex bij m'n partner in t bedrijf. Is dat omdat ze financieel aan elkaar vastzitten? En mij belachelijk maken was ik heel snel klaar mee. Waarom mag je er niet komen dan? Kan zijn dat hij daar een goede reden voor heeft. Anders kon die bij mij de boom in.
quote:bonuhbakkie schreef op 29 juli 2014 @ 18:17:

Ik zou t niks vinden een ex bij m'n partner in t bedrijf. Is dat omdat ze financieel aan elkaar vastzitten?



Wat moet hij dan doen? Haar ontslaan?



quote:bonuhbakkie schreef op 29 juli 2014 @ 18:17:

En mij belachelijk maken was ik heel snel klaar mee.



Eens, erg kinderachtig gedrag. En vriend is de aangewezen persoon om zijn werkneemster aan te spreker op haar gedrag.



quote:bonuhbakkie schreef op 29 juli 2014 @ 18:17:

Waarom mag je er niet komen dan? Kan zijn dat hij daar een goede reden voor heeft. Anders kon die bij mij de boom in.Er is een hele goede reden dat je niets te zoeken hebt op het bedrijf van je partner: je werkt er niet en je bent geen klant (oké, dat zijn twee redenen ).
Alle reacties Link kopieren
Als hij je de toegang tot zijn zaak ontzegt, dan zal je het wel heel bont gemaakt moeten hebben.



Ben benieuwd wat zijn kant van het verhaal is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Allereerst dank jullie voor jullie reacties! Ik zal proberen het wat nader toe te lichten! Het probleem wat ik heb is dat het niet zakelijk blijft, als zij zich puur met het werk bezig hield zou ik er minder moeite mee hebben. Zo een voorbeeld ik heb ze betrapt een keer dat zij het negatief uitliet over mij tegen mijn vriend en hij het toeliet! Daardoor daalt mijn vertrouwen. Ze praten over de mindere dingen in onze relatie. Daarbij een ander voorbeeld hij bespreekt met haar hoe de tuin aangelegd moet worden waar ik mer hem woon, privé dus! Zij doet alle betalingen voor hem ook privé. En daar heb ik moeite mee omdat ik vind het gescheiden moet blijven en hij die dingen met mij zou moeten delen. Zij heeft een belangrijke functie in het kleine bedrijf en het lijkt wel alsof ze te veel macht heeft hij is bang dat ze wegloopt of zo. Zo heeft ze hem ook een keer gechanteerd met een personeelsfeest van mijn vriend toen zei ze als hij mij mee zou nemen zij thuisbleef. Terwijl ik met niemand problemen heb op de zaak. Ik wil daar niet 5 dagen in de week werken maar af en toe eens helpen zou ik wel leuk vinden, ik kom er ook niet vaak. En ja het lijkt alsof ik het bont gemaakt hebt maar dat is het hem nu net dat heb ik niet ik moet me alleen maar verdedigen. Zij moet mij niet omdat ik zijn vriendin ben
Als je je nou gewoon eens niet meer vertoont op dat bedrijf, dan heb je er toch ook geen last van wat hij allemaal met haar bespreekt? Zoals ik het lees is zijn ex inmiddels een gewone collega/goede vriendin. En met collega's bespreek je ook wel eens privézaken, dat lijkt me niet meer dan normaal. Ik zou ook zomaar met anderen over de aanleg van m'n tuin kunnen praten, je weet nooit wat voor goede tips je krijgt. En ik kan me ook voorstellen dat zij het misschien lastig vindt om hem samen met jou te zien, en dat ze daarom liever niet naar een personeelsfeestje komt als jij er ook bent. Dan vind ik hem alleen maar een heel goede werkgever als hij dan liever heeft dat zij komt dan dat jij komt. Het was tenslotte een personeelsfeestje. Voor het personeel dus, niet voor aanhang. Zij is een goede, gewaardeerde kracht, waarom zou hij het risico lopen dat ze opstapt? En waarom zou je daar af en toe gaan helpen? Hij heeft personeel, toch? Bouw liever een eigen werkkring op, met eigen collega's, dan maak je je misschien minder druk over het personeel/de collega's van je vriend.
Alle reacties Link kopieren
En waarom blijf jij bij hem?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dan spreek je met je vriend af dat hij geen prive dingen meer met haar bespreekt, die over jullie relatie gaan. Welke prive rekeningen betaalt zij? De rekening van de lease auto? Of jou bonnetje van de Christine le Duc?



Maar het blijft een feit dat je voor al je ergernissen en irritaties bij je VRIEND moet zijn. Want zij heeft net zoveel macht als hij haar dit geeft. Hoe meer macht zij heeft/krijgt, hoe meer je vriend een lapzwans is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met de meeste hier eens. Blijf weg van de zaak.

Zijn ex- weet als werkneemster alles van de-hoed-en-de-rand.

Jij weet dat NIET. Dus is zij altijd (bijdehandje) in het voordeel. En is het makkelijk om jou te kakken te zetten.



Laat hem op zijn manier met de medewerkers/(sters) de zaak runnen.



Maaaaaaarrrrrr.............

Ik begrijp ook donders goed dat het voor jou gevoelig ligt dat zijn ex bij hem werkt. Maar als ze ontzettend goed is in haar werk en zij ook echt de EX is dan moet daarmee te leven zijn.

Probeer je gevoel even op dit punt toch opzij te zetten. Het is te begrijpen dat je het zo ervaart maar je moet er echt overheen proberen te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Raar hoor dat die ex nog prive betalingen doet voor hem en dat hij zaken uit en over jullie relatie met haar bespreekt. Ik geef je groot gelijk dat je dat niet pikt. Waarom blijf je bij hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven