Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
Ja voelt vreselijken weet me af en toe geen raad..ze geeft daar juist helemaal geen antwoord meer op. ik mis haar en haar zoon heel erg.. weet gewoon niet waar ik aan toe ben. Ze vind het zelf ook vreselijk want we zitten nu in dubio of het huis verkocht moet worden terwijl deze nog helemaal niet af is.. heeft iemand er ervaringen mee als iemand niet meer wil of kan zeggen dat diegene je mist of nog van je houdt..?
Alle reacties Link kopieren
Die ervaring heb ik nu inderdaad. Ook een (ex) partner die aangeeft niet te weten of ze nog van me houdt / of me mist. Ik woon inmiddels al 5 maanden niet samen meer met haar, maar hebben verder nog geen acties ondernomen qua scheiding enzo. Je moet denk ik op een gegeven moment zelf de knoop doorhakken, aan een lijntje gehouden worden is ook niet zo heel tof lijkt mij. Ik heb gelukkig zo af en toe nog wel gesprekken met haar en krijg dit er dan nog wel uit hoe het speelt. Voor nu laat ik haar ook gewoon rustig nadenken over wat zij nu eigenlijk verder wilt. Uiteindelijk moet je ook zelf verder. Nogmaals, heel veel sterkte de komende tijd.
Never give up
Alle reacties Link kopieren
Nou bij jou geeft ze tenminste aan dat ze het niet weet.. bij mij zegt ze dat ik er niet naar moet vragen en dat ik het zelf wel weet, maar ze zegt het gewoon niet. Nou eerlijk gezegd ben ik de laatste 2 maanden druk met mezelf bezig ism een psycholoog om bepaalde patronen te veranderen en mijzelf te verbeteren om bij mijzelf na te gaan waarom we deze ruzies hadden. Leer veel over mijzelf en maak nieuwe patronen aan maar verlang heel erg terug naar mijn gezin. En juist ook omdat we al een half jaar bezig zijn om samen kinderen te krijgen waar we zo op gehoopt hebben. Dus ik wl graag vechten voor mijn gezin. Niet op de oude manier doorgaan want dat kan niet meer. Wil ook niet het oude herleven maar een nieuwe start maken. Maar ja ze weet niet zo goed wat ze wil of moet doen. Ze is erg bang dat deze ruzies terug komen en vertrouwt het ook nog niet..
Alle reacties Link kopieren
Maka: ik herken dat zo goed! Dat "oke, nu is het klaar, ik vind het zo niet meer leuk." En dan dondert het besef binnen: dit is voor altijd. Dit is niet eventjes een time-out. Het is echt over voor hem." Alsof hij even een paar weken op vakantie is.



Raar genoeg huil ik al 2 dagen niet. In de ochtend is het nog steeds loodzwaar, en steen in maag is er ook nog. Maar verder is het wven rustig. Ook redelijk makkelijk om niks te sturen. Althans: te doen. Ik merk dat ik zit te wachten, opdat hij iets gaat sturen. Zo fout!!!



Dat ik niet goed genoeg ben om nog van te blijven houden. Gvd!



Opdracht voor mezelf: een lijstje maken met punten die me echt stoorden aan hem. Als realitycheck.
Dank je pollewop. Je reacties steunen me. Idd. Het dendert binnen..dit was het dan en het komt niet meer goed...ik baal ervan dat ikzelf geen actie heb genomen een tijdje geleden. Ik moet beter luisteren naar mijn onderbuikgevoelens en er ook iets mee doen.



Ik heb een andere topic geopend met balen, ingeslapen relatie, je bent welkom om daar ook te komen spuien.

Goed idee van het lijstje. Ik merk dat ik dat niet echt wil maken omdat het dan zo echt wordt.. Misschien toch doen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Wat een verdrietige verhalen allemaal! Ik leef zo met jullie mee, en ben zelf het aflopen 2 jaar ook door een ellendige periode gegaan met mijn ex. Met alle ups, downs, en wachten, stervende verlangen, en mijn grootste angst was voornamelijk, hem nooit weer in mijn leven te zullen zien, of voelen, of horen. Het is zoooo killing!! Ik hoop dat we allemaal beetje bij beetje opkrabbelen. Ik heb dit topic door gelezen en merk dat ik heel veel steun haal aan jullie reactie's naar elkaar, vandaar dat ik me ook aansluit

Mijn korte ellendige verhaal. We zijn al drie keer uit elkaar gegaan. In april toch weer bij elkaar gekomen, alles was leuk, als verliefde pubers!! En nu... Laatste twee week begon hij zich weer afstandelijk te gedragen. Ik dacht dit gelijk de kop in te drukken, want ik wou deze keer echt verandering zien tussen ons. Ik heb me echt al in alle bochten gewrongen om hem maar blij en tevreden te houden. conclusie: ik deed het nooit goed genoeg. Zei ik dat ik echt mijn uiterste best voor hem doe, zegt hij dan moet je nog harder proberen. Terwijl hij niks deed om een stap in mijn richting te komen.

Maja, de laatste twee week zijn weer killing geweest. Elke dag sleep ik me overal naartoe om maar niet dat knagende gevoel te hebben. Dan enorme alles overheersende verlangen naar hem...

Gister had ik drie gemiste oproepen van hem. Een teken van leven na 5 dagen stilte! Maar ik had ook een bericht. 'Ik heb meer tijd nodig dan ik dacht. Bel of bericht me niet, DOEI!'

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ik voelde niks... Geen verdriet, geen drang naar hem, niks....

En nu voel ik me schuldig naar mezelf en naar hem dat ik niks meer voel.... Pff... Ik moet hier door heen.



Sorry dat ik zo plomp mijn verhaal er neer gooi! Ik hoop dat ik van jullie kan leren en dat we hier doorheen gaan komen!
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je niets meer voelt! Daar hopen we allemaal op hier, dat het allesoverheersende verlangen stopt. Meer tijd nodig, ook een bekend zinnetje voor mij. Maar tijd waarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Pollewop wat zou jij doen als hij belt en je vertelt dat hij het nog een kans wil geven?
Alle reacties Link kopieren
Nou aan de ene kant ben ik juist nog blij dat ik wel heel veel voel. Maar dat is dan ook meer dat ik nog wil vechten voor mijn relatie. Tja liefde maakt blind en misschien zit ik nog in de ontkenningsfase.. Maar het definitieve slot is er mijn inziens nog niet op..
Alle reacties Link kopieren
@ monroe: Ja idd wachten waarop? Tot dat hij weer behoeftig is aan iets, en dat hij je nog aan dat lijntje heeft voor de zekerheid? Bah, wees dan gewoon duidelijk wat je voelt en wat je wilt... Hoe gaat dat bij jou? ook aantrekken en afstoten?



@ indiana: Ja, ik begrijp dat dat voelen je nog heel veel hoop geeft. Dat deed het met mij ook. Maar het voelen was/is geen vreugde. Alleen maar kil verdriet om het vechten tegen een een harde dubbelsteens muur... Ik vind het heel vreemd omdat ik juist zoveel heb gevoeld met hem. Het is net of een ijzeren hek is dicht gevallen... Alsof mijn liefde uitgewrongen is en op is. Dat maakt me heel erg bang, want dat betekend juist dat er geen hoop meer is....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan ik mij voorstellen.. het geeft ook geen vreugde, maar meer een hoger doel wat ik wil bereiken met z'n tweeën. Maar misschien is het ook wel naief van mij om te denken. Ik moet ook aan mezelf denken. Alleen de spreuk die ze gaf dat als we echt voor elkaar bestemd zijn dan vinden we elkaar wel baart me zorgen. Dan is zij er toch wel klaar mee volgens mij
Alle reacties Link kopieren
Monroe: dan ren ik keihard terug naar hem. Maar tegen beter weten in.... Hij komt niet vragen om nog een kans.



Ik ken hem, als hij zegt dat dit geen 'pauze' is, dan is dat zo.



Ik ben zo bang dat ik nooit meer echt gelukkig kan zijn. Dat ik altijd alleen zal blijven. Ik ben zo bang dat hij een ander heeft, of het moment dat hij een andere relatie begint... Onrust neemt toe.



Ik probeer me vast te houden aan van die studiegenoot (yoga) zei: Jij hebt pijn omdat je oprecht kan liefhebben. Dat wetende, dat je echt kan houden van, een binding kan aangaan is een geschenk. Jammer dat hij die pijn niet kan voelen. Voor hemzelf."
quote:pollewop75 schreef op 09 juli 2014 @ 14:21:



Ik ben zo bang dat ik nooit meer echt gelukkig kan zijn. Dat ik altijd alleen zal blijven."Liefde kun je vinden tot je 80 jaar.
Hoe was jullie dag vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dag...



Ik voel me nog down al heb ik de kans om keihard terug te rennen zoals pollewop zei. Maar als ik dat doe zal het wederom stuklopen. Er komt een moment waarop hij me weer afstoot.
quote:_monroe_ schreef op 09 juli 2014 @ 19:44:

Mijn dag...



Ik voel me nog down al heb ik de kans om keihard terug te rennen zoals pollewop zei. Maar als ik dat doe zal het wederom stuklopen. Er komt een moment waarop hij me weer afstoot.Nou dan kun je beter contact stop zetten ook al is dat moeilijk. Dat is geen gezonde relatie wat jullie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een kutochtend... Wanneer stopt dit?!
Hee pollewop, nou in elk geval half NL voelt zich vandaag ook kut vanwege wk...hebben we toch wat steun... knuffel
Alle reacties Link kopieren
Oke. Het gevoel dat er toch iemand anders is, wordt sterker. Meestal klopt mijn gevoel feilloos. Het is allemaal te toevallig. Ik heb het idee dat er dus wél iets speelt met iemand...



Gvd.
Ik heb vandaag heerlijk geslapen echt zalig. Dat mag elke dag wel zo zijn dat ik goed slaap.

Want eergisteren heb ik wel heel slecht geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ben redelijk over de flos aan het gaan. Kut!!! Heb whap gestuurd. Geen antwoord. Gebeld. Voicemail. Kan iemand even helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pollewop75 schreef op 10 juli 2014 @ 11:38:

Oke, ik ben redelijk over de flos aan het gaan. Kut!!! Heb whap gestuurd. Geen antwoord. Gebeld. Voicemail. Kan iemand even helpen?



Wat heb je gestuurd, Pollewop? Inmiddels al reactie gehad?



Ik vind het ook een klote ochtend. Natuurlijk ook door het wk, maar het lijkt net of het nu echt doordringt dat ex met een ander bezig is. Zou hij dezelfde dingen zeggen en doen die hij bij mij ook deed? Ik weet dat het heel slecht is om aan zulke dingen te denken. Maar soms kan ik die gedachten niet stopzetten! Werd vanmorgen al huilend wakker. Kon ik die pijn maar stopzetten!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je hem gestuurd pollewop? Het gevoel dat er een ander is hoort er misschien bij want ik heb dat gevoel ook. Zelfs ex maakt zich druk om een ander aan mijn kant.



Sterkte vandaag en ik hoop dat je reactie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Nog geen reactie. Ik heb alleen gestuurd of we even kunnen bellen.



Ik probeer rustig te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:pollewop75 schreef op 10 juli 2014 @ 10:25:

Oke. Het gevoel dat er toch iemand anders is, wordt sterker. Meestal klopt mijn gevoel feilloos. Het is allemaal te toevallig. Ik heb het idee dat er dus wél iets speelt met iemand...



Gvd.





Vaak zie ik mensen heel snel in een nieuwe relatie springen als zij net uit een lange relatie komen. Dit is een soort “medicijn” voor hen. Het is een tijdelijke vorm van “gelukkig zijn” met iemand anders ( wat meestal diep van binnen niet het geval is ). Deze mensen doen zich voor alsof ze zoooooo gelukkig zijn en geven jou de signalen dat ze helemaal niet meer om je geven en door zijn gegaan. Misschien gaat het belletje rinkelen; REBOUND! Een rebound is iemand die na een relatie hop gelijk in een nieuwe springt!! Waarom zij dit doen? Omdat ze niet met hun eigen gevoelens kunnen omgaan. Deze nieuwe relaties werken eigenlijk uiteindelijk nooit.. Ze zijn te druk met het voordoen alsof zij “gelukkig” zijn dat ze een karakter worden, en niet hun zelf meer zijn als persoon. Dus haal diep adem, als je ex met een nieuw persoon is.. Relax….. ( als dat lukt ) en focus je op jezelf!!!!

MAAK JE NIET DRUK OM HEM. Als zij ervoor kiezen je weg te gooien, laat ze! Onze lieve heer maakt geen vuilnis, en je hoeft je ook niet als vuilnis te voelen. Hou je kin omhoog en vindt je eigen trots. !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven