Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap helemaal wat jullie bedoelen. T missen van een maatje is t grootste gevoel, en je voelt je bij alles alleen met wat je doet. Ik heb ook mijn betere en slechtere dagen. Eten jullie al wel weer normaal eb slapen Enzo?
wherever you go, go with all your heart
Alle reacties Link kopieren
@jennifer1992: goed van je dat je die beslissing hebt gemaakt. Ik nu 8 dagen geen contact meer. Ik vind het nog steeds erg lastig, maar het helpt mij om op de momenten dat ik hem wil bellen dat ik dan iemand anders bel (zus, vriendin), of ik schrijf op wat ik hem wil zeggen. Soms helpt het mij ook om op zo'n moment gewoon even heel zielig te doen en lief te zijn voor mezelf (flinke huilbui, lange douche nemen en chocola). Sterkte!

@bloemetje1992: dat is precies wat ik ook voel, zooo naar. Ik eet erg weinig en slaap slecht. Ik ben ook vaak bang dat ik ga dromen over hem en dat ik dan 's ochtends wakker wordt en dan besef dat het over is.
Alle reacties Link kopieren
@veer123, ik doe precies hetzelfde, als ik hem wil appen dan afleiding. Maar wat je zegt over die dromen,die heb ik zowat elke nacht. Dan droom ik dat we een relatie hebben en dan ineens sochtends voel ik me zo alleen en verlaten. T vervelende is ook nog eens dat ik ontzettend last heb van verlatingsangst door scheiding van mijn ouders dus ik ben bang dat dit alleen maar erger wordt hierdoor. Ik vind het ook verschrikkelijk want vrijdag vlieg ik terug alleen vanuit het vakantieasres van mijn ouders en ik zie t al helemaal voor me dat ik tussen de gezellige stelletjes zit alleen in t vliegtuig...
wherever you go, go with all your heart
Alle reacties Link kopieren
Wat een trieste, trieste, diep trieste dag....heel Nederland rouwde en ik deed mee, alleen op een gegeven moment kon ik niet meer stoppen met huilen. Heb de hele dag thuis gehuild en voelde me intens en intens verdrietig.

Mijn hersenen draaien overuren. Ik denk aan de dag dat we elkaar ontmoet hebben. Ik denk aan de mooie dagen die we met elkaar hebben beleefd, zijn geur, zijn gespierde armen, zijn grote handen die mij vastpakten....

Maar ook de plannen die we hadden gemaakt, hij zou nog een keer die lekkere pasta met zalm voor mij maken, in augustus zouden we op vakantie gaan, en verder ging hij klussen aan 'onze' woning waar ook al de kinderkamer ingetekend was...Hoe gek kan het leven lopen? De ene dag ben je de gelukkigste vrouw op deze hele aarde, je hebt hem lief en je wordt bemind. De volgende dag ben je intens verdrietig omdat het blijkt dat het een illusie was, hij is niet meer verliefd en hij mist je niet.

Ik heb een dierbaar iemand verloren, gelukkig is hij niet overleden nee, maar het stomme is dat ik hem nooit meer zal zien....Net als heel Nederland ben ik ook aan het rouwen, voor de slachtoffers van de ramp maar ook voor het verlies van mijn man....ik mis hem met heel mijn hart.



Het goede nieuws is dat ik in een maand tijd 5 kg ben afgevallen...
I am just a girl.....standing in front of a boy...asking him to love her
Alle reacties Link kopieren
@iamjustagirl heftig verhaal zeg. maar ook zo herkenbaar. het onbegrip en de onmacht is iets waar ik ook dagelijks mee worstel. daarnaast vind ik het zo oneerlijk! ik had toch altijd het beste met hem voor en mijn liefde was onvoorwaardelijk... en dan besluit hij opeens dat ik niet goed genoeg meer ben?! zonder er ook maar iets voor te willen doen of nog te vechten..
Pffff voel mij slecht vandaag en krijg slechte gevoel maar niet weg. Heb nergens zin in.
......
anoniem_204346 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 15:58
Reden: Privr
98.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi monroe1988, wat super naar voor je! Zal je het niet fijn vinden om even geen vriend te hebben, zodat je het even goed kan afsluiten en bijkomen van alles? 7,5 jaar is niet niks. Sterkte!



Hier gaat het vandaag redelijk, voel me erg alleen vandaag. Wist niet dat ik me zo kon voelen.
Monroe, dat is mijn nachtmerrie scenario dat de hij sneller weer het leven hervat dan mij incl kinderen enz. Sterkte. Het is lastig denk ik met een nieuwe vriend.



Ik merkte bij mezelf dat de eerste flirts van de mannen mij nu flink van stuk brengen. Net alsof er iets op mijn voorhoofd staat. Ik ben weer beschikbaar ofzo.

Ik wil dat nu even niet meer. Eerst weer blij zijn met mezelf en die mannen komen wel weer. Denk ik. Ik ben nog teveel met hem bezig met de eeuwige waarom, hoezo, en waren we het niet waard om door te gaan....
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er toe als je Ex zij leven voortzet. Dat is toch totaal niet van belang. Het enige wat telt is dat jij zelf weer verder gaat op jouw eigen voorwaarden, dat je je eigen leven weer op de rails zet conform jouw eisen. Je Ex is over en uit, zijn voortgang is geen maatstaf voor hoe snel jij in je leven verder moet gaan.



En als hij al sneller een ander heeft, trouwt, kind krijgt, dan was jij dus niet de geschikte persoon voor hem en hij niet voor jou.



Niets weerhoud je om zelf weer te flirten en dingen te doen. Er zijn meer dan genoeg mannen beschikbaar als je tenminste door je vooroordelen heen kijkt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Even vanaf mijn yoga retreat, weinig wifi. Monroe88 dat is ook mijn grootste nachtmerrie... Echt zo kut voor je!



Vakantie doet goed, 4 uur yoga en meditatie, veel rust, veel treatments. Maar ik voel me ook soms zo alleen....

Ex blijft whappen, maar niet op een 'relatiemanirt'
Alle reacties Link kopieren
Relatiemanier dus. Dat maakt het erg vreemd, confronterend. Lijkt alsof hij het meer uit nazorg doet...
Hee pollewop, fijn dat je goed geniet van je retraite. Ik heb het soms ook dat ik me heel alleen voel. Wil hem appen maar doe het niet. Juist ergens anders zijn en dingen doen. Goed bezig!
.....
anoniem_204346 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 16:07
Reden: Herkenbaarheid
99.40% gewijzigd
Het is gewoon afscheid nemen van een oude droom, dat het heel definitief wordt. Heel normaal Monroe!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook niet veel beter. Ik heb vakantie en mis hem enorm. Er is zo nu en dan wel contact maar dat maakt me verdrietig. Soms is het opeens een hele dag stil en vraag ik me toch af wat hij dan aan het doen is. Zijn nummer weggooien kan ik nog niet. Het komt goed met ons allemaal maar het zal tijd kosten.



Sterkte jullie allemaal
........
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 01:59
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
Ik ken het allemaal. Ik probeer niet meer te analyseren. Geen contact meer. Ik weet dat ie aan mij denkt. Maar ik mag niet doordraaien of mijzelf gek laten maken...
......
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 02:00
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@langeleis, jouw omschrijving is precies hoe ik me voel, met die liedjes, de dromen en het wakker worden en denken van... Ja t is echt. Hij is weg en ik ben alleen. Ik gun hem zijn geluk anderzijds wel, want ik weet van hem bijvoorbeeld dat hij niet goed in zijn vel zit en niet weet wat hij wil in het leven. Maar ik ga dan weer analyseren dat hij daarom ook twijfels had over ons omdat hij aan alles twijfelt. Hij zegt dat hij me mist maar geen spijt heeft en toch zegt hij veel dat hij er alleen voor staat. T maakt me verdrietig dan denk ik, ja je hebt t zelf gedaan, ik had van je gehouden. Maar voor mij is het wel echt voorbij. Ik weet dat ik mezelf alleen maar meer pijn ga doen als ik hoop hou. Ik weet dat we onze beiden levens apart moeten gaan leven, maar het loslaten is zo moeilijk omdat je toch nog ontzettend veel van iemand houdt. Ook niet gek, dat gevoel kan je niet ineens uitschakelen dat slijt langzaam...zeggen ze. Maar ik voelde me vandaag Ontzettend vervelend, alleen terug vliegen van vakantieadres van mijn ouders met alle vrolijke stelletjes in t vliegtuig. Bah. Ik denk dan echt kan ik ooit weer zoveel van iemand houden als van hem.

Maar.. Ja uiteindelijk zitten we allemaal in t zelfde schuitje en zullen we hier doorheen moeten hoe pijnlijk en rot dat is. En gelukkig weet ik uit meerdere tegenslagen in t leven dat je er sterker uitkomt, al voelt dat nu niet zo voor me. Sterkte iedereen vannacht ;) en bedenk er is altijd iemand die aan je denkt
wherever you go, go with all your heart
Alle reacties Link kopieren
Waarom hoop je dat een ander er kapot van is? Je wenst toch, deep down, dat het ook goed gaat met hem? Ik denk nog best vaak aan mijn ex, maar als ik moet kiezen of hij er kapot van is, of dat hij happy is, dan toch liever happy. Dat wens ik immers voor mezelf ook.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Even een.meelezer.

Monroe: als je ex sinds kort een relatie heeft en zij zwanger is, is de kans heel erg groot dat t niet gepland is. Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het veel pijn doet. Een troost: this too shall pass en over een tijd zal het je niks meer doen.
........
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 02:02
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
.......
anoniem_147539 wijzigde dit bericht op 06-08-2014 02:04
Reden: weg ivm eventuele herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring zijn dubbele signalen vaak mijn eigen hoop geprojecteerd op wat de ander doet. Omdat ikzelf veel dubele gevoelens heb, interpreteer ik het gedrag van de ander zo. En wat ik ook merkte is dat hoe meer ik me echt focus op mezelf en wat ik doe en wil op dit moment (zonder hem), hoe leuker het is. Ik kan de hele dag wel denken hoe het zou zijn met hem, maar dat zijn maar hersenspinsels die me overstuur maken. Focussen op het hier en nu en mezelf is rustgevender.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven