Ex met rust laten

29-06-2014 21:27 1832 berichten
Bijna een jaar na de topic opening kan ik zeggen dat ik mijn ex een "rustplaats" heb gegeven.

Het gaat goed met me, heb veel bijgeleerd en heb natuurlijk mijn ups and downs maar dat is het leven!



Dank jullie wel allemaal voor jullie steun!



Special thanks aan Monroe, Pollewop etc etc.



Pollewop..nieuw topic mag geopend worden!!
Alle reacties Link kopieren
voor iedereen hier. Hier ook het besef dat dit het was. Maar dan echt. Wist ik al, maar het dendert ineens in vlagen mijn hoofd binnen.
Alle reacties Link kopieren
@Pollewop, ik ken het. BAM, in your face, het is voorbij.



Zolang ik mezelf bezig hou gaat het wel, maar als ik weer even wegzak in mijn gedachten kan ik het telkens niet begrijpen dat dit is wat hij wil. Zou hij ook nog iedere dag aan mij denken? Mist hij mij ook? Of zit 'ie alweer met zijn gedachten bij een leuk, fris, spontaan, zelfverzekerd nieuw meisje. Of komt het over een tijdje toch nog goed tussen ons...?! Onmacht is zo oneerlijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vermoeden (en weet het eigenlijk al zeker) dat mijn ex iets met iemand anders heeft. Auwtsj.
Dat is pijnlijk Jennifer. Waarom denk je dat hij een ander heeft?
Alle reacties Link kopieren
Jennifer voor jou.



Hoe is het met de rest? Ik heb het zwaar. Mijn emoties vliegen alle kanten op. Soms denk ik het is beter zo en soms wil ik hem terug. Hij staat niet volledig achter zijn besluit maar ik wil niet blijven steken in de hoop dat het goed komt. Het contact is minimaal maar is er zo nu en dan wel. Hij maakt zich vooral druk om of ik al een ander heb en ik vraag me op mijn beurt af met wie hij zo laat online is. Gezellige gesprekken zijn het dus niet. Waarom is loslaten zo verdomd moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat hij al vlak nadat het uit was contact had met een meisje van zijn sportclub, en nu zie ik de laatste week via FB dat hij vrienden wordt met vriendinnen en familie+aanhang van haar. Niet 1 iemand maar wel 6 of 7. Dat kan eigenlijk maar 1 ding betekenen...
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijk Jennifer. Dat is waarom ik geen exen op Facebook heb. Ik zou het niet kunnen verdragen om geconfronteerd te worden met foto's en nieuwe vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met Pollewop?
Nou inderdaad, van FB afgooien. Daar heb je niks aan hoor, hoppa!
Alle reacties Link kopieren
Pollewop is present. Hier gaat het redelijk. Het is vrij rustig, ik ben niet blij en niet verschrikkelijk verdrietig. Meer een soort gelatenheid. Ik doe wel dingen, maar ik voel er niks bij. En langzaam dus dat besef dat ik echt echt alleen ben. Het is niet meer 'wij samen'. Ik hoor ook zeer zeer weinig van hem. Af en toe een sms met een zinnetje als; heb je gelezen dat ... (en dan iets over een collega met een nieuwe baan of zo). Niks emotie, niks wat met ons te maken heeft. Hij is echt echt echt zo klaar. En dat vind ik echt zo moeilijk te verteren. Soms huil ik een paar dagen niet, en dan ineens een huilbui en zo vreselijk missen. Je bent in een klap ook meteen je beste vriend kwijt, echt mijn maatje. Weg.

Weet je, het zijn niet de grote dingen waar ik over struikel, maar echt de kleine keitjes. Dus niet meer samen boodschappen doen, nooit meer samen eten en dan samen onze lievelingsserie kijken. Niet meer door de stad wandelen en terrasje zitten. Mijn koosnaampje niet meer horen. Dat doet echt pijn.



Jennifer: het is mijn grootste angst, dat mijn ex ook een ander heeft. Of al lekker loopt te scharrelen. Ik wil er niets van weten. In mijn vorige relaties kwam ik er (tot 3 keer toe, bij drie vriendjes) dat ze vreemdgingen. Dat heeft zo'n enorme impact op me gehad, dat ik daar nooit nooit meer iets van wil meekrijgen. Dus tip: zet je ex op blokkeer. Zodra ik merk of denk of zie dat mijn ex een ander heeft, gaat ie eraf. Ik ken mezelf.



Mornroe: ik herken het zo goed wat je schrijft. Dat wisselen van alle emoties. Dat je soms denkt: het is beter zo. En dan een uur later weer zo'n paniek die je aanvliegt dat het over is.
Jennifer ik zou je ex van je fb afgooien, hier doe je jezelf alleen maar pijn mee. Ik heb zelf mijn fb verwijderd toen ik hoorde dat hij een ander had, maar dat is natuurlijk wel meteen een extreme maatregel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat ik dat zou moeten doen.. Maar ik kan het nog niet :(. Ik heb nu wel alle verslagen verbogen oid, dat het niet meer voorbij komt in m'n timeline.



Pollewop, waarom smst hij je nog met die 'nutteloze' info? Is dit om contact te houden denk je? En inderdaad, die kleine dingen zijn het moeilijkst.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb zitten meelezen en ook ik wil mijn ex met rust laten.



Mijn relatie van 4,5 jaar is verbroken voor de 2e keer. Ik heb mijn ex nu 6 dagen niet gesproken. Ik heb hem van Facebook verwijderd en niet meer actief op de WhatsApp. Ik weet niet waarom maar deze verbroken relatie doet mij zoveel pijn dat ik soms niet begrijp, dat ik überhaupt de dag doorkom en kan 'functioneren'.



Mijn ex is verliefd op iemand anders en heeft dit na lang aandringen tegen mij gezegd. Ik kon hem wel iets doen...eerst doodleuk zeggen " nee..ik heb geen zin in relaties" dag erna..." ja ik vind iemand leuk". Kotsneigingen kreeg ik. Natuurlijk een heel stampij lopen maken. Uiteindelijk is hij zijn spullen komen halen, de kilheid die daar vanaf kwam. Alsof je zomaar iemand bent. Dat raakte mij zo diep. Ik heb hem geluk gewenst en laten gaan. Toedeloe (dacht ik)



Maar goed, nu geen contact meer en soms heb ik echt de neiging om te berichten, gelukkig nog niet gedaan. Maar wat is dat killing.



Succes voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Wel mooi(al klinkt dit gek) om te lezen, dat ieder hier dezelfde emoties ervaren.
Allemaal heel herkenbaar, sterkte allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Kijk ik net in een hele oude telefoon...de sms-jes die wij elkaar stuurden, zo lief en leuk nog.



Nu wil ik hem bellen en dit vertellen, maar ik weet ook dat we dat nooit meer terugkrijgen.



Tip aan allen, niet in oude telefoons etc. kijken!
quote:liefss1 schreef op 09 augustus 2014 @ 11:14:

Kijk ik net in een hele oude telefoon...de sms-jes die wij elkaar stuurden, zo lief en leuk nog.



Nu wil ik hem bellen en dit vertellen, maar ik weet ook dat we dat nooit meer terugkrijgen.



Tip aan allen, niet in oude telefoons etc. kijken!Wat heeft het nut dat jij dat aan hem verteld. Hij heeft al een andere vriendin
Alle reacties Link kopieren
quote:rebaca schreef op 09 augustus 2014 @ 13:07:

[...]





Wat heeft het nut dat jij dat aan hem verteld. Hij heeft al een andere vriendin



Helaas heeft het geen nut. Gelukkig kon ik wel lachen om zijn berichten die hij destijds stuurde. Weer een stukje verder in het verwerkingsproces. Al kan ik nog wel erg verdrietig worden dat hij nu 'leuk' met iemand anders is. Soms echt momenten om heb te WhatsAppen en te vertellen wat voor een klojo hij is. Maar ik zet alleen mijzelf hiermee voor schut, dus doe ik het niet.



Pffff gaat dit gevoel nog eens over? Vast wel maar voor nu super irritant!



Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat ik niet alleen ben.. Ik heb alles van onze contacten verwijderd en volg m niet meer op Facebook (zo hoef je niemand te ontvrienden).. Afleiding zoeken maar...
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij vertellen wanneer dat onrustige gevoel verdwijnt? Ik heb nergens rust. Vandaag ben ik bij een vriend en blijf vanavond ook eten maar het liefst wil ik thuis in mijn bed liggen. Het verdriet is continue aanwezig. De tijd van huilbuien is wel voorbij. Nu voel ik me eenzaam en leeg.
Alle reacties Link kopieren
@brownie24, goed dat je het gedaan hebt! Hiermee confronteer jij jezelf niet meer met de dingen die je verdriet doen. Afleiding komt vanzelf je kant op. Probeer iets te doen waarbij je je prettig voelt.



@Monroe, wat vervelend om te lezen dat je vandaag een baaldag hebt. Probeer toch te genieten van je gezelschap!

In bed liggen lost ook niets op.



Liefdesverdriet is gewoon K.t
Alle reacties Link kopieren
Monroe helaas verschilt die tijd voor iedereen.. Ik merk wel dat ik me heel sterk voelde na het aangeven bij mijn ex dat hij geen contact meer moet zoeken voor kleine wissewasjes.. Probeer toch met andere dingen bezig te zijn.. Zolang je elkaar blijft spreken blijf je zo in elkaars leven, en hoe hard het ook is het heeft geen zin als een van beide niet meer wilt. Be strong lady's!
Alle reacties Link kopieren
Vind afleiding het moeilijkste vermaak me zo moeilijk alleen, doordeweeks lekker aan het werk, maar in het weekend is het lastiger aangezien vriendinnen in de zorg en toerisme werken, en wél relaties hebben..
Alle reacties Link kopieren
Afleiding zoeken is ook lastig. Ik heb echt respect voor mensen die dit kunnen en waarbij het lijkt alsof het ze allemaal niet zo uitmaakt. Ik heb het doordeweeks ook gemakkelijker dan in het weekend. Ook omdat de kans bestaat dat ik hem tegenkom tijdens een gezellige borrel. Ik probeer me te richten op de positiviteit en zelfvertrouwen die ik wil uitstralen. Gemaakt of niet gemaakt, het geeft je een boost en daar kom je weer even verder mee.



Ik vraag me wel af of hij mij mist, of dat echt happy is met zijn nieuwe scharrel. Lijkt alsof mannen het verdriet niet hebben.



In ieder geval vandaag alweer niets laten horen! Overwinning!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zelfde respect heb ik ook..

Lastig als je elkaar nog tegen kunt komen, wat dat betreft is het prettig dat ik daar weinig kans op heb omdat mijn ex 130km verderop woont.



Mannen vluchten vaak in dat soort dingen, ze zijn ook vaak beter in het verbergen van hun emoties.. Heel goed geen contact opnemen wees sterk, we kunnen het ook wel zonder die mannen, ook al is het soms moeilijk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven