Familie

20-08-2014 20:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ongeveer 15 minuten bij mijn moeder vandaan en 25 minuten van mijn vader. Door mijn en zijn gezondheid zie ik mijn vader ongeveer 1x per maand, mijn moeder wat vaker. We appen en mailen wel. Bellen is te uitputtend voor mij.



Waarom voel ik me zo schuldig? Hoe vaak zien jullie je ouders?

Hoe vaak zie jij je ouder(s)?

Totaal aantal stemmen: 35

Elke dag (9%)
Elke week (20%)
Paar keer per maand (6%)
1x per maand (23%)
Paar keer per jaar (29%)
1x per jaar (3%)
nooit (11%)
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Ik zie mijn moeder meerdere keren per week, maar zij is dan ook mijn beste vriendin.

Waarom zou je je schuldig voelen? Het komt immers door je gezondheid? Zeggen je ouders weleens dat ze het te weinig vinden?
Zien niet al te veel, wel bellen en appen. Precies genoeg voor mij
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 23:24
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom je je zo schuldig voelt.

Waaruit blijkt dat het te weinig is?
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 20 augustus 2014 @ 20:39:

Waarom zou je je schuldig voelen? Het komt immers door je gezondheid? Zeggen je ouders weleens dat ze het te weinig vinden?



Ik heb een jaar of drie op 2 uur afstand gewoond en mijn vader laat nog steeds merken dat hij dat helemaal niks vond en mij heeft gemist. Hij vertikte het ook om naar mij toe te komen. Dus ja dan ligt er al en hele druk op terwijl ik al niet gezond ben en 2 uur reizen echt teveel was.



Als ik hem niet om de zoveel dagen app of mail krijg ik te horen dat ik niks laat horen... Als ik 1x per maand afspreek zal hij ook er wat van zeggen. Ik heb dus het gevoel dat ik me moet verantwoorden waarom we niet af kunnen spreken (nu ben ik te ziek, nu heb ik migraine.... )



Toen ik bij mijn ex weg ging en woonruimte had gevonden vond hij 25 minuten veel te ver weg en hij was dus in zijn dorp aan het kijken geweest voor een appartement....
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat is er voor jou vermoeiend aanbellen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik skype twee keer per week want ik woon in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Ouders kunnen, minder validen watminder natuurlijk, ook hun kinderen bezoeken?
Net als scamp, wekelijks FT of Skype, praktisch 2 of 3x per jaar
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij overig het contact van jou uit moet komen? Belt je vader jou wel eens? Verwijten dat jij te weinig van je laat horen vind ik niet zo netjes van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ja hij belt wel eens maar als het mij niet uit komt door bijvoorbeeld migraine voel ik me zo schuldig. En toen ik een keer een week niet had geappt was hij not amused.



Voor mij is het bellen vermoeiend omdat ik dan constant moet luisteren, nadenken, mee denken en reageren. Het is te direct zeg maar, net als nu kan ik het ff laten zakken, ff stoppen en dan wat typen. Iemand op bezoek of ergens op bezoek is ook slopend voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik ook vaak niet kan bellen omdat mijn moeder al heeft gebeld en die kan het niet echt kort houden. Haar tactiek om mij op te laten nemen is trouwens 3x achter elkaar bellen.



Dus ik stelde hem voor te chatten maar dat bleek voor hem te vermoeiend
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie m'n ouders minimaal 1 keer per week maar vaak is het 2 keer per week. Verder bel ik iedere dag even
Alle reacties Link kopieren
ik zie ze zo ongeveer om de 3 a 4 maanden en heeeerlijk!!! Ik moet er niet aan denken ze elke week te zien, elke maand kan ik mee leven maar zoals het nu gaat ben ik er tevreden mee. (bel wel wekelijks)
Alle reacties Link kopieren
Nooit, vader overleden en al 13 jaar geen contact meer met mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn moeder 1 x in de week, bellen bijna dagelijks.

Maar goed, mijn moeder dringt zich niet op, het is bijna altijd heel erg leuk en als het eens niet leuk is zeggen we dat ook.



ik vind het erg vervelend voor je dat je vader je zo claimt. Als hij je zo graag ziet of hoort mag hij zelf moeite doen. Zeker niet schuldig voelen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Met andere woorden, kom wat meer voor jezelf op
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik woon ongeveer 1,5u van m'n vader en 1 uur van m'n moeder vandaan. Werk zo'n 40 a 50 uur per week en heb alleen in het weekend tijd voor het huishouden en boodschappen dus ik zie m'n ouders niet meer zo veel als vroeger.



Eerst ging ik ook Altijd maar naar hun toe, maar sinds ik wat verder weg woon en werk is m'n vader in ieder geval bereid om ook wel eens naar mij toe te komen, dat scheelt.



Ik herken dat schuldgevoel wel, het nare (van mezelf dus) vind ik dat ik voornamelijk langs ging/ga uit schuldgevoel, dan dat ik er echt blij van wordt of zin in heb.. ik benijd de mensen met een echt goede relatie met hun ouders
Alle reacties Link kopieren
quote:luprisaf schreef op 20 augustus 2014 @ 20:43:

[...]





Ik heb een jaar of drie op 2 uur afstand gewoond en mijn vader laat nog steeds merken dat hij dat helemaal niks vond en mij heeft gemist. Hij vertikte het ook om naar mij toe te komen. Dus ja dan ligt er al en hele druk op terwijl ik al niet gezond ben en 2 uur reizen echt teveel was.



Waarom heeft hij niet meer begrip voor jou situatie? Hangt hij erg aan je, of heeft hij ook een druk sociaal leven?



Als ik hem niet om de zoveel dagen app of mail krijg ik te horen dat ik niks laat horen... Als ik 1x per maand afspreek zal hij ook er wat van zeggen. Ik heb dus het gevoel dat ik me moet verantwoorden waarom we niet af kunnen spreken (nu ben ik te ziek, nu heb ik migraine.... )



Toen ik bij mijn ex weg ging en woonruimte had gevonden vond hij 25 minuten veel te ver weg en hij was dus in zijn dorp aan het kijken geweest voor een appartement....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook migraine en zet in het weekend vaak mijn telefoon uit. Ik bel vaak mijn ouders wanneer het mij uit komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je het nu schrijft is het net alsof je naar je vader gaat omdat het moet.

Als hij geen mening zou hebben, en jij had het voor het zeggen, hoe vaak zou je hem dan spreken, appen of zien, en waar zou dat zijn?

Tijd om de navelstreng door te knippen?
Alle reacties Link kopieren
Speelt je vader de emotionele chantagekaart? Daar zou ik snel mee klaar zijn. Lekker je eigen plan trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is volgens mij emotionele chantage.... Ik vind voor mezelf 1x per maand genoeg. Zeker omdat hij niks over zichzelf verteld maar wel alles van mij wil weten. Dat voelt niet prettig, meer als verantwoording afleggen.



Ben al blij als ik mijn huisje kan bijhouden en de dag door kan komen.



O, hij mailt nu net
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Heeft jou vader zelf een actief sociaal leven?
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet niet. Maar zoals gezegd laat hij weinig los over zijn privé leven.
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven