Filosoferen over de toekomst

22-08-2014 22:47 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik wist niet of ik dit topic moest openen bij kinderen of relaties. Omdat het niet alleen over kinderen gaat toch maar bij relaties



Ik wordt bijna 26 en begin langzaam over kinderen na te denken. Vriend en ik hebben 5 jaar een relatie en alles aardig op de rit. Voor mij is het niet zo dat ik zwanger wil worden en dan alles moet gaan uitpluizen. Ik wil het andersom en mijn vriend niet. Hier gaat het probleem dus over. Er komen veel dingen bij kijken en dat realiseer ik mij goed. Maar het lijkt wel of mijn vriend alleen de leuke kant van kinderen ziet. Mijn vriend is van een andere cultuur en is ook (lichtelijk) gelovig. Ik vroeg aan hem hoe hij het voor zich zag bij onze kinderen. Wat wil hij meegeven? Hij kon mij daar geen antwoord op geven. Ik vroeg hem hierover na te denken. Dit is ongeveer een maand geleden. Vandaag begon ik er weer over. Hij raakte geïrriteerd en ik schrok daarvan eigenlijk.



Als ik terug denk gaat het eigenlijk altijd zo. Hij handelt op het moment en denkt verder niet na over de toekomst. Is dit man eigen? Ik ben erg benieuwd hoe dit binnen jullie relatie gaat.
Pas maar op dan met die man. Als hij uit 'n andere cultuur komt en zich daarnaar gedraagt ben jij waarschijnlijk de lul als het op de verzorging van het kind aankomt. Hij gaat met z'n maten stappen en jij zit met de sores.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2014 @ 23:09:

Pas maar op dan met die man. Als hij uit 'n andere cultuur komt en zich daarnaar gedraagt ben jij waarschijnlijk de lul als het op de verzorging van het kind aankomt. Hij gaat met z'n maten stappen en jij zit met de sores.Huh? Daar hoef ik mij denk ik geen zorgen om te maken. Hij houdt niet eens van stappen ik vind het wel een beetje een rare reactie. Hij is nu ook erg behulpzaam in het huishouden dus dat zal niet veranderen lijkt mij.
Hoezo schrik je hier van? Je bent al een tijd met hem samen, toch? Had je verwacht dat hij op het vlak van kinderen ineens bedachtzaam zou zijn ?



En nee, niet herkenbaar. T'is hier nog geen tijd voor kinderen, maar vriend weet nu al wat voor opvoedingstechnieken hij belangrijk vindt .
Of het man eigen is weet ik niet. Waarom raakt hij geïrriteerd als je hem deze vraag stelt? Of vuur je zoveel vragen op hem af over het hoe en wat van kinderen dat hij op elke vraag geïrriteerd zou reageren?

Tip voor jou: filosoferen is prima, maar je kunt niet alles precies uitstippelen. En niet iedereen vindt het even interessant om alles tot in de puntjes uit te werken en te bespreken. Jullie moeten elkaar daarin nog zien te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 22 augustus 2014 @ 23:27:

Hoezo schrik je hier van? Je bent al een tijd met hem samen, toch? Had je verwacht dat hij op het vlak van kinderen ineens bedachtzaam zou zijn ?



En nee, niet herkenbaar. T'is hier nog geen tijd voor kinderen, maar vriend weet nu al wat voor opvoedingstechnieken hij belangrijk vindt .Omdat het nogal een stap is die we gaan maken. Ik vind het gewoon jammer. Ik wil wel bepaalde dingen weten voor mezelf. Hoe hij dingen zou aanpakken enz. Hoe gaan we om met de verschillen?
wil hij wel kinderen met jou? en wil hij ze nu? als dat niet zo is dan kan ik me voorstellen dat deze vragen pushy en irritant zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Hyale schreef op 22 augustus 2014 @ 23:30:

Of het man eigen is weet ik niet. Waarom raakt hij geïrriteerd als je hem deze vraag stelt? Of vuur je zoveel vragen op hem af over het hoe en wat van kinderen dat hij op elke vraag geïrriteerd zou reageren?

Tip voor jou: filosoferen is prima, maar je kunt niet alles precies uitstippelen. En niet iedereen vindt het even interessant om alles tot in de puntjes uit te werken en te bespreken. Jullie moeten elkaar daarin nog zien te vinden.Nee, dat heb ik juist niet gedaan om irritatie te voorkomen. Ik vroeg gewoon van zeg heb je er nog eens over nagedacht na ons gesprek over kinderen? En hij zei gelijk geïrriteerd ik zei toch dat ik dat niet wist. Ben er gelijk over opgehouden. Het moet leuk zijn om zoiets te bespreken. Tuurlijk weet ik dat ik niet alles kan uitstippelen. Maar zaken zoals hoe gaan we het doen met inkomsten en werk enzo zijn toch wel dingen die je wel moet uitstippelen. Hij heeft zoiets van ja zien we dan wel. Heeft nog geen nut nu volgens hem. Moet ik dit dan allemaal gewoon alleen uitzoeken? Het kan maar zou het jammer vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 augustus 2014 @ 23:36:

wil hij wel kinderen met jou? en wil hij ze nu? als dat niet zo is dan kan ik me voorstellen dat deze vragen pushy en irritant zijnHij wil heel graag kinderen. Liever gisteren dan vandaag. En gelukkig ook met mij haha. Ik denk dat ik er nu aan toe ben en ben er dus dieper over na aan het denken. Daar komen bepaalde vragen bij en hij kan mij daar alleen het antwoord op geven eigenlijk. Maar helaas hij weet het niet.
Het klinkt alsof hij het ziet als iets dat pas in de verre toekomst gaat gebeuren. Heb je weleens met hem besproken wanneer je aan kinderen wil beginnen?
Oh, hij wil ze zo snel mogelijk zeg je. Vreemde reactie dan van hem op jouw vraag. Ik zou vragen waar die irritatie vandaan kwam zodra hij weer een beetje vrolijk is.
quote:amaryllisje schreef op 22 augustus 2014 @ 23:40:

[...]





Hij wil heel graag kinderen. Liever gisteren dan vandaag. En gelukkig ook met mij haha. Ik denk dat ik er nu aan toe ben en ben er dus dieper over na aan het denken. Daar komen bepaalde vragen bij en hij kan mij daar alleen het antwoord op geven eigenlijk. Maar helaas hij weet het niet.

Lekker begin dan.



Natuurlijk moet je ongeveer van elkaar weten waar je aan begint en hoe je het voor je ziet. Liever kom je er nu achter dat het niet past dan wanneer de kinderen er al zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Hyale schreef op 22 augustus 2014 @ 23:41:

Het klinkt alsof hij het ziet als iets dat pas in de verre toekomst gaat gebeuren. Heb je weleens met hem besproken wanneer je aan kinderen wil beginnen?Ja, maand of 3 geleden eigenlijk echt besloten dat het voor het eind van 2015 gaat gebeuren. Dat hebben we dan weer wel samen besloten. Maar verder inhoudelijk heeft hij geen ideeën of iets. Dat haalt bij mij een beetje de blijdschap weg. Een raar gevoel heb ik erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hyale schreef op 22 augustus 2014 @ 23:43:

Oh, hij wil ze zo snel mogelijk zeg je. Vreemde reactie dan van hem op jouw vraag. Ik zou vragen waar die irritatie vandaan kwam zodra hij weer een beetje vrolijk is.Ja ik denk dat ik daar nog wel een paar dagen mee wacht tot het onderwerp weer even gezakt is.
Elninjoo, heeft niet zoveel met kinderen vandaar die vreemde reactie.



Ik denk wel dat het vrouw eigen is dat we meer nadenken en mannen zijn meer van het doen. Als je van die filosofische vragen aan hem stelt, kan het zijn dat hij daarvan schrikt omdat hij daar verder niet over heeft nagedacht.

Je kunt er ook voor kiezen om in je eentje overal over na te denken en dan(per item) aan hem vragen wat hij er van vindt.

Misschien minder romantisch dat je verwacht, maarja. Hij zou wel andere kwaliteiten hebben, waarvan jij weer leert toch? Zo houd je elkaar in belans.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 22 augustus 2014 @ 23:45:

[...]



Lekker begin dan.



Natuurlijk moet je ongeveer van elkaar weten waar je aan begint en hoe je het voor je ziet. Liever kom je er nu achter dat het niet past dan wanneer de kinderen er al zijnNee inderdaad, maar ik kan op deze manier niet aan kinderen beginnen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit nu verder moet aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 22 augustus 2014 @ 23:53:

Elninjoo, heeft niet zoveel met kinderen vandaar die vreemde reactie.



Ik denk wel dat het vrouw eigen is dat we meer nadenken en mannen zijn meer van het doen. Als je van die filosofische vragen aan hem stelt, kan het zijn dat hij daarvan schrikt omdat hij daar verder niet over heeft nagedacht.

Je kunt er ook voor kiezen om in je eentje overal over na te denken en dan(per item) aan hem vragen wat hij er van vindt.

Misschien minder romantisch dat je verwacht, maarja. Hij zou wel andere kwaliteiten hebben, waarvan jij weer leert toch? Zo houd je elkaar in belans.



Ah ok. Dat kan natuurlijk, ieder zijn ding.



Ja daarom ben ik er pas over een maand op terug gekomen. In die maand hebben we het wel over kinderen gehad. Maar hij beantwoord met ja of nee en als ik dan verder vraag dan weet hij het niet. Hij vindt dat gewoon zo.



Per item is inderdaad een idee. Over een aantal dagen ga ik een onderwerp opnieuw aankaarten en dan zullen we zien. Ja we vullen elkaar wel aan natuurlijk. Maar dit is toch een ding van ons samen. Misschien moet ik mijn romantische gedachten iets minder romantisch maken. Maar dan blijft nog het punt dat ik antwoord wil op bepaalde vragen bij zaken waar ik niet voor verassingen wil komen te staan. Oa dus het geloof.
Ik zou hem vooral vragen hoe jullie de zorg straks gaan verdelen en dat jij ervan uitgaat dat hij ook minder gaat werken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 23 augustus 2014 @ 00:15:

Ik zou hem vooral vragen hoe jullie de zorg straks gaan verdelen en dat jij ervan uitgaat dat hij ook minder gaat werken!Hij wil full-time blijven werken. Dat Was een volmondige ja op mijn vraag. Ik wil ook graag parttime gaan werken dus wat dat betreft zijn We het in ieder geval eens.
quote:Maar dan blijft nog het punt dat ik antwoord wil op bepaalde vragen bij zaken waar ik niet voor verassingen wil komen te staan. Oa dus het geloof.Moslim? Daar hoor je vaak van dat ze eerst vrij gematigd waren, maar als er 'n kind komt dat ze opeens heel streng worden en het kind ook willen indoctrineren met die ellende. Zou wel heel erg duidelijk maken dat het kind atheistisch wordt opgevoed en dat hij zijn geloof voor zichzelf moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Als de 1 gelovig is en de ander niet dan zou ik wat betreft kinderen toch eerst even willen weten hoe tegen bepaalde zaken aangekeken wordt wat opvoeding betreft alvorens ik aan kinderen begin.

Ik vind jouw vragen zeker geen reden om geïrriteerd over te doen, juist heel essentieel in deze.

Dat hij nu zo reageert zou bij mij toch wel voor wat onrust zorgen.

In een relatie moet ruimte zijn voor communicatie, helemaal als het gaat om zaken die jullie niet alleen aangaat maar ook jullie eventuele kinderen.

Bezint eer ge begint dus.
bij moslims is het zo dat de kinderen ook moslim moeten worden worden volgens mij.

Als je een indicatie wilt hebben van wat hij verwacht kijk dan eens naar zijn ouderlijk huis. Hoe gaat het er daar aantoe? Wat zijn de taken van de vader, wat van de moeder?

Het is heel vaak zo dat mensen onbewust automatisch terugvallen in de gewoontes uit hun jeugd als ze kinderen krijgen, zeker als ze er niet mee bezig zijn geweest.



Als jij zijn familie leuk vindt en het prima vindt hoe zij het doen is dat mooi. Zo niet dan zou ik nog maar eens flink achter m'n oren krabben.
Ik zou toch wel heel duidelijk maken dat mijn kind never nooit een moslim wordt, als ik TO was! Dus ook geen geramadan in huis of frequent moskeebezoek van de partner. En kind krijgt gewoon ham en ander varkensvlees te eten.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat je over dit soort dingen nadenkt voordat je zwanger wordt - dit is echt essentieel!



Zou dus ook tegen vriend zeggen dat het op deze manier niet gaat gebeuren en als hij het niet weet, hij er maar eens even hard over na moet gaan denken als hij graag vader wil worden.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al argwaan krijgen als ik geen antwoord kreeg op mijn vragen en ervan uitgaan dat mijn partner geen concessies wil doen aan zijn geloof, met andere woorden, je kind wordt sowieso moslim, geen discussie mogelijk.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven