Geen cadeautje gekregen voor mijn verjaardag

23-04-2014 21:05 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok dit klinkt erg kinderachtig maar kon niet 123 een goede titel bedenken. Het zit als volgt:
Ik zou me er niet aan storen, maar kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt..
Venus en Mars, dit draait om communicatie.

Ga eens een gesprek aan waarin je duidelijk maakt wat jij nu voelt. Hij kan het niet ruilen he, dat je dit niet leuk vindt.
Als jullie 10 minuten bij elkaar vandaan wonen vind ik dit ook heel erg raar. Mijn vriend werkt nu nachtdiensten en als ik thuiskom moet hij weg maar hij heeft het zo weten te draaien dat we elkaar toch nog even snel 5 minuten zagen net. En er is geen verjaardag in het spel. Dus snap je heel goed dat dit knaagt en ook eens met de Mars Venus opmerking van Suze want waarschijnljik denkt je vriend dat het om het cadeautje gaat terwijl het jou gaat om het feit dat hij nieteens de moeite doet om je bij wijze van een dikke knuf en een verjaardags kus te geven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien krijg je wel een weekendje weg en doet hij dit expres.



Zo niet, dan vind ik hem een enorme hork.
Alle reacties Link kopieren
Blijf hier niet mee rondlopen, maar praat met hem.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Ja maar dan gaat het hem dus om het cadeau. Terwijl het lijkt alsof TO dat cadeau gestolen kan worden als hij gewoon even langs was gegaan al was het maar even. Maar nu vul ik het in voor TO dus kruip ik weer even terug in mijn krabpaal :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 23 april 2014 @ 21:14:

Misschien krijg je wel een weekendje weg en doet hij dit expres.



Zo niet, dan vind ik hem een enorme hork.Daar dacht ik ook aan, maar dan zou je toch verwachten dat hij iets zou zeggen als "schatje, ik heb een verrassing voor je, maar je moet nog even geduld hebben". Als hij het toch van plan is, dan is de aanpak die hij nu hanteert best.... ontactisch.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij vooral opgevangen dat je je verjaardag niet zo boeiend vindt en dat je het jammer vindt als je hem niet ziet - maar niet meer dan 'jammer'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 23 april 2014 @ 21:12:

Als jullie 10 minuten bij elkaar vandaan wonen vind ik dit ook heel erg raar. Mijn vriend werkt nu nachtdiensten en als ik thuiskom moet hij weg maar hij heeft het zo weten te draaien dat we elkaar toch nog even snel 5 minuten zagen net. En er is geen verjaardag in het spel. Dus snap je heel goed dat dit knaagt en ook eens met de Mars Venus opmerking van Suze want waarschijnljik denkt je vriend dat het om het cadeautje gaat terwijl het jou gaat om het feit dat hij nieteens de moeite doet om je bij wijze van een dikke knuf en een verjaardags kus te geven.dit dus ;).. Ja ik vind het zelf lastig want ik weet hij heeft het druk, maar indd gewoon een verjaardags knuffel was fijn geweest.. en dat had ook de dag erna gekund natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 23 april 2014 @ 21:18:

Misschien heeft hij vooral opgevangen dat je je verjaardag niet zo boeiend vindt en dat je het jammer vindt als je hem niet ziet - maar niet meer dan 'jammer'.ja ik denk dat dit meespeelt.. Ik zie hem pas weer dus dit weekend en wil niet via sms/whatsapp praten over mijn gevoelens ook omdat ik het idee heb dat dat zo niet goed aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Was het misschien handiger geweest als je in zijn huis op hem had gewacht? Waarom ben je zelf deze twee dagen niet naar hem gegaan; uit koppigheid?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 april 2014 @ 21:28:

Was het misschien handiger geweest als je in zijn huis op hem had gewacht? Waarom ben je zelf deze twee dagen niet naar hem gegaan; uit koppigheid?Goede vraag, maar normaal gaan we ook niet spontaan op elkaar zitten wachten en ik dacht laat ik het nou niet groter maken dan het is. Had ik misschien wel moeten doen nu ik er nog steeds zo mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk. Hij had best heel even langs kunnen komen als hij zo dichtbij woont.

Wees eerlijk, ga het gesprek aan en zeg hem wat je had gehoopt.
Verwachtingen, aannames, denken dat ie het wel zal snappen/weten...



Wees duidelijk. Spreek af: ik wil je graag op mijn verjaardag zien na je werk, als dit enigszins mogelijk is. Ik stel een cadeautje op prijs, zo ben ik nu eenmaal. Zullen we mijn verjaardag anders vieren in een restaurantje?



Nu weet je hoe hij over verjaardagen denkt. Kun je de arme jongen niet kwalijk nemen. Mijn man viert zijn verjaardag niet. Zegt tegen mensen dat ie een dag later jarig is. Ik spring om 7 uur mijn bed uit en zing en ik ben jarig vandaag, ik ben jarig vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:pinkie80 schreef op 23 april 2014 @ 21:17:

[...]





Daar dacht ik ook aan, maar dan zou je toch verwachten dat hij iets zou zeggen als "schatje, ik heb een verrassing voor je, maar je moet nog even geduld hebben". Als hij het toch van plan is, dan is de aanpak die hij nu hanteert best.... ontactisch.Ontactisch is best een understatement
Waarom moet zij dan naar hem toe zij is toch jarig? Ik wist al van te voren met mijn verjaardag dat ik geen cadeautje ging krijgen want hij had iets besteld voor me wat er nog niet was. Maar ben die dag wel compleet doodgeknuffeld en hij was zo netjes om het van te voren te melden dat het cadeau zelf er nog aankwam. Prima cadeau is leuke bonus maar het werkelijke cadeau was dat hij zo lief was. Het is inderdaad een communicatie ding al maakt hij zich er in mijn ogen ook wel makkelijk vanaf door helemaal niet langs te gaan. Want ook al vind TO die verjaardag geen groot ding, het is wel zijn vriendinnetje die jarig is! En als je dan 10 hele minuten verderop woont waarom zou je er dan om moeten vragen? Had ze dan moeten zeggen Kom alsjeblieft langs? Ook lekker spontaan...
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh Nog gefeliciteerd, TO.

Ik snap het best, heb ik ook, al is het maar een attentie. Fluister het hem een keer in. Hij heeft je niet expres willen kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien was ie wat van plan en lukte dat niet met werk? En aangezien je zegt dat ie zo druk is, was ie misschien heel moe toen jij om 1 uur toch maar eens wat stuurde?

Maar je bent in ieder geval gefeliciteerd

Ik heb ruim 3 jaar samengewoond met iemand die dat niet eens deed :-D
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ja, ze had even moeten bellen en moeten zeggen: kom even langs, want ik ben jarig. Hij is dus niet zo spontaan en nu zit er iemand 2 dagen al te kniezen omdat ze niet is gefeliciteerd! Dus wat nu spontane actie. Je kan iemand beter uitleggen wat je wel en niet belangrijk vind, dan de aanname doen en dan teleurgestled worden door het niet uitkomen van je eigen aanname omdat de ander geen gedachten kan lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 23 april 2014 @ 21:54:

Waarom moet zij dan naar hem toe zij is toch jarig?



En als je jarig bent vallen je benen er spontaan af? Wat maakt het nou uit als je als jarige naar je vriend gaat, omdat je hem anders niet ziet wegens tot laat werken, morgen weer vroeg dag, of dat soort dingen.

Prinsessengedrag - en dan ook nog vinden dat je heel erg, écht waar, heus ,in je recht staat - omdat je toevallig op die dag zoveel jaar geleden geboren bent is zo irritant.





Maar ben die dag wel compleet doodgeknuffeld



maar het werkelijke cadeau was dat hij zo lief was. ...O,...dan ben ik zeker elke dag jarig....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Prinsessengedrag? Zij is toch jarig? Dan is het toch attent als de ander even langs komt in plaats van dat je met je jarige zelf moet gaan leuren? Dan zou de lol er voor mij ook af zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties dames, werkt verhelderend iets van je afschrijven.. ik had iets eerder moeten aangeven wat ik eigenlijk wilde maar ik zal hem snel vertellen dat ik me toch een beetje gekwetst voelde.. en of dat verassings weekendje weg komt geen idee ik zal het laten weten ;)..
Alle reacties Link kopieren
dat prinsessengedrag is indd een beetje overdreven hoor, en mijn beide beentjes zitten er gewoon aan. het is meer dat het feit dat hij geen tijd kon maken voor mij op mijn verjaardag. het idee geeft dat hij zo druk is. dat hij vast geen behoefte heeft aan een vriendin die ineens in zijn woonkamer staat. het is meer dat ik liever rustig wacht tot ik weet dat ik zijn volledige aandacht heb en dan kan vertellen wat ik er van denk.



maar misschien had ik gewoon op mijn verjaardag even langsmoeten gaan. tjah had gekund niet gebeurt en dan had ik dit topic waarschijnlijk ook niet hoeven openen
Ik zou niet zeggen dat je gekwetst bent want dan denk ik dat ie snel in de verdediging schiet. Geef gewoon op een enigszins luchtige manier aan van "hey, even nog over mijn verjaardag. Ik weet dat ik heb gezegd dat het me niet zo interesseerde en daarmee heb ik ten onrechte wellicht de indruk gewekt dat het me ook niet uitmaakte of je al dan niet langs zou komen. Maar dat had ik eigenlijk toch wel heel fijn gevonden. Sorry dat ik niet echt duidelijk hierover was want jij kan ook geen gedachten lezen. Had het even wat minder cryptisch moeten brengen" of een variant erop waarbij je duidelijk aangeeft dat je het hem niet kwalijk neemt. Letterlijk genomen heeft ie precies gehandeld naar hoe jij het zei namelijk dat het geen big deal was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven