Geloften :'-(

20-07-2014 21:26 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! Over 3 weken ga ik trouwen (op een tropisch strand in een ver land in het bijzijn van 2 mensen) en mijn vriend en ik hebben besloten onze eigen vows te schrijven...



Maar HOE DOE JE DAT?! Ik kan wel door blijven gaan, mijn vows worden een halve roman... nog maar 3 weken en ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik het heb opgeschreven zoals het in mijn hartje voelt. Het is allemaal gewoon niet goed genoeg



What to do?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
vows ? wat is dat ?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik in ieder geval geen verkleinwoorden, dat is een tip
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Huwelijksgeloften. De oorspronkelijke geloften zijn die van for better or for worse, in sickness and in health, till death do us part geloften.

Maar je kan ook je eigen schrijven, uitdrukken waarom je met diegene wil trouwen en wat het huwelijk voor je betekenen en wat je zult doen in dat huwelijk. Leuker dan 'ja' zeggen, vonden we.



Maar zo moeilijk want er zijn zoveel redenen om ja te zeggen
Denk je dat dit moet of vinden jullie het leuk om te doen? Het is iets typisch Amerikaans volgens mij. Man en ik hebben dit niet gedaan, wij hebben alleen maar "ja" gezegd. En vrienden van ons in het buitenland deden dit ook niet.



Kijk anders even op youtube wat Amerikanen ervan bakken, dan heb je een begin.
Alle reacties Link kopieren
Dat hartje had ik hier expres zo gepost omdat gevoelens niks met harten te maken hebben dus dat vind ik altijd zo'n gekke uitdrukkig, mja 't is jou eenmaal de uitdrukking
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 20 juli 2014 @ 21:33:

Denk je dat dit moet of vinden jullie het leuk om te doen? Het is iets typisch Amerikaans volgens mij. Man en ik hebben dit niet gedaan, wij hebben alleen maar "ja" gezegd. En vrienden van ons in het buitenland deden dit ook niet.



Kijk anders even op youtube wat Amerikanen ervan bakken, dan heb je een begin.Nee we vinden het leuk om te doen. En ik weet wel hoe vows eruit zien, maar ze worden niet goed genoeg
Alle reacties Link kopieren
Probeer tot de kern te komen.

Het is heel makkelijk om 100 op het oog superromantische maar tegelijkertijd ook loze beloftes te verzinnen.

Welke beloftes kan je ook echt waarmaken? En welke doen er ook echt toe? Welke beloftes zeggen nou echt iets over jullie relatie, ipv dat ze voor iedereen of ook voor bijvoorbeeld een vriendschapsrelatie op zouden gaan?



Je kunt beter 2 of 3 persoonlijke geloftes mooi uitwerken dan 100 geloftes die je op elk tegeltje zou kunnen tegenkomen opsommen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
[quote]voetjesinhetzand schreef op 20 juli 2014 @ 21:31:

Maar je kan ook je eigen schrijven, uitdrukken waarom je met diegene wil trouwen en wat het huwelijk voor je betekenen en wat je zult doen in dat huwelijk. Leuker dan 'ja' zeggen, vonden we.

Je zult hopelijk wel weten waarom je met je vriend gaat trouwen.

Dus om dat onder woorden te brengen moet toch niet zo moeilijk zijn.

Dat kunnen wij toch niet voor je verzinnen ?

Anders houd het maar gewoon bij "ja" zou ik zeggen.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Volgens mij kun je alleen maar trouw beloven voor het hier en nu, en misschien de komende maand. Verder kun je vooral beloven dat je 'nu op dit moment' van plan bent om je best te blijven doen om een goede relatie te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat is al een mooi begin. 'Het is moeilijk om in het kort te vertellen waarom ik met je wil trouwen, want er zijn zó veel redenen'.
Alle reacties Link kopieren
Wat voelde je toen je hem voor het eerst ontmoette?

Wanneer wist je dat hij het voor je was?

Wat vindt je het mooiste aan hem (karakter)?

Waarom wil je met hem oud worden?



Van die antwoorden maak je een leuke vow.
Alle reacties Link kopieren
quote:guillaumette schreef op 20 juli 2014 @ 21:36:

[quote]voetjesinhetzand schreef op 20 juli 2014 @ 21:31:

Maar je kan ook je eigen schrijven, uitdrukken waarom je met diegene wil trouwen en wat het huwelijk voor je betekenen en wat je zult doen in dat huwelijk. Leuker dan 'ja' zeggen, vonden we.

Je zult hopelijk wel weten waarom je met je vriend gaat trouwen.

Dus om dat onder woorden te brengen moet toch niet zo moeilijk zijn.

Dat kunnen wij toch niet voor je verzinnen ?

Anders houd het maar gewoon bij "ja" zou ik zeggen.Ik vraag toch niet of jij mijn vows voor me wil verzinnen? ik vraag tips over hóé ze te schrijven. Niet over wát ik moet schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:kabinet schreef op 20 juli 2014 @ 21:36:

Nou, dat is al een mooi begin. 'Het is moeilijk om in het kort te vertellen waarom ik met je wil trouwen, want er zijn zó veel redenen'. haha ik had nu: ik ben al minstens 1000x opnieuw begonnen
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 20 juli 2014 @ 21:38:

[...]





Ik vraag toch niet of jij mijn vows voor me wil verzinnen? ik vraag tips over hóé ze te schrijven. Niet over wát ik moet schrijven.

Punt voor jou !

Toch kom je er zelf best uit denk ik.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het dat jouw (relatie met) vriend bijzonder maakt?



Ik zou voor mijn vriend bv iets zeggen als:

Ik heb heel lang niet gedacht dat we hier zouden staan. Wij waren nooit zo serieus en dat trouwen hoefde al helemaal niet. We hadden het voor nu leuk. Inmiddels hebben we het al 10 jaar nu leuk en zijn we nog steeds niet zo serieus. Maar ik heb me er bij neergelegd dat wij (tegen onze verwachting in) samen oud gaan worden. We hebben naast veel moois ook veel verdriet meegemaakt, maar jij hebt altijd het geluk in mij boven gebracht. Ik kijk er naar uit om het nog 70 jaar met jou 'nu' leuk te hebben. Ik beloof je dat ik alles in mijn macht zal doen om ons geluk en plezier te laten voortduren.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Van onze trouwambtenaar mocht het domweg maar een half kantje zijn. Leg jezelf een dergelijke limiet op. Het is dan schrijven en schrappen geblazen, maar uiteindelijk kom je wel tot de kern.
Alle reacties Link kopieren
Spreek het eens in, zoals je zou doen wanneer je zijn voicemail inspreekt. Alleen dan gewoon op je eigen telefoon/opname-apparaat. Bedenk je: er zijn 30 seconden op die voicemail en daarin moet je de allerbelangrijkste punten noemen.



En kijk naar wat hem hém maakt. Er zijn zoveel mannen lief, waar blijkt uit dat de jouwe voor jou de allerliefste is? En: vraag je eens af wat hij nodig heeft. En wat jou jou maakt. Wat kenmerkt jou, Voetjesinhetzand, als vrouw van hem?



Bv. een vriendin van mij komt uit een nogal meegaand milieu, ook de familie van haar bruidegom hecht daar waarde aan. Zijzelf is wat meer uitgesproken en is weliswaar heel zachtaardig en lief, maar zal haar grenzen aangeven. Zij heeft bv in haar vows gezet dat ze altijd achter hem zal staan en zijn keuzes zal respecteren en hem zal ondersteunen... maar dat ze ook kritisch zal zijn, vragen zal stellen en haar mening zal geven. Omdat dat is wat ze man en vrouw maakt en ook wat henzelf zo kenmerkt.
Ga slapen met pen en papier naast je bed, wellicht dient het zich zomaar aan. Ik heb dat ook altijd om en rond sinterklaas of als ik een schetch moet schrijven.



Probeer eens heel intens aan je (nu nog) vriend te denken, welk gevoel roept hij op, wat is je meest intense emotie. Schrijf dat op en werk het uit. Het hoeft niet lang te zijn, 2 pakkende zinnen zijn mooier dan die halve roman. Het lukt je vast. Succes.
quote:voetjesinhetzand schreef op 20 juli 2014 @ 21:39:

[...]





haha ik had nu: ik ben al minstens 1000x opnieuw begonnen





Een lijstje maken met kernwoorden, daar de drie belangrijkste uit halen en daaromheen je verhaaltje maken.



En probeer het anders in 5 december gedicht vorm. De meeste mensen zijn blij als ze tien regels op papier krijgen en toch zeggen die gedichtjes alles wat ze moeten zeggen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je er een gedichtje van moet maken maar je treft waarschijnlijk wel de kern.



En anders; Gewoon, omdat jij jij bent, uniek, apart en voortaan van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 20 juli 2014 @ 21:34:

Probeer tot de kern te komen.

Het is heel makkelijk om 100 op het oog superromantische maar tegelijkertijd ook loze beloftes te verzinnen.

Welke beloftes kan je ook echt waarmaken? En welke doen er ook echt toe? Welke beloftes zeggen nou echt iets over jullie relatie, ipv dat ze voor iedereen of ook voor bijvoorbeeld een vriendschapsrelatie op zouden gaan?



Je kunt beter 2 of 3 persoonlijke geloftes mooi uitwerken dan 100 geloftes die je op elk tegeltje zou kunnen tegenkomen opsommen.



Jij komt tot de kern van mijn probleem haha. Eigenlijk wil ik heel veel uitdrukken met heel weinig woorden.



Wat ik nu had was:



NIET QUOTEN SVP HAAL HET ZO WEG VOOR HET BIJ MIJN VRIEND TERECHT KOMT PER ONGELUK!!!!!!



*poef*



Nb: ik haal dit zo weer weg maar dat lijkt me wel begrijpelijk



Maar dit is dus een beetje meer een toespraak dan een vow
Alle reacties Link kopieren
Sry dat het zo lang duurde moest het overschrijven, had het met de hand geschreven.
Oef, wat een verhaal. Hebbie een half uur?



Je kan deze vraag beantwoorden:

Waarom ik "ja' tegen je zeg voor vandaag en hopelijk ons verdere leven:
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 20 juli 2014 @ 22:14:

Oef, wat een verhaal. Hebbie een half uur?



Je kan deze vraag beantwoorden:

Waarom ik "ja' tegen je zeg voor vandaag en hopelijk ons verdere leven:Dat bedoel ik exact mijn probleem. Misschien moet ik dat eerste stuk weglaten en beginnen bij dat 'waarom jij, waarom nu, waarom geloof ik in ons'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven