Gereformeerde tokkies

02-08-2013 12:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast mensen die zondags naar de kerk gaan en zich in het dagelijks leven gedragen als tokkies. Sinds mijn gezin naast deze mensen woont heeft m.n. buuf commentaar.

Dan zijn het etenluchtjes, dan moet een boom gesnoeit, ze heeft last van onze vrouwenmantel etc. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen. Kortom, echt liefde tussen ons. Ik ben er eens, kalm, aan de deur geweest om iets te zeggen over hun gedrag en ze kan wel kritiek geven maar niet ontvangen. Ze begon wild met haar ogen te knipperen toen ze antwoord gaf op mijn vraag. Altijd commentaar en als ik dan iets zeg, het ontkennen en verdraaien. Ik merk dat ik nu, letterlijk, zin heb om haar strot dicht te knijpen - warm weer - extra geluidsoverlast - tuin. Ik maak dan ook extra geluid (kinderachtig) als hints. Nu is mijn man razend op me - zegt dat ze retards zijn en dat ik niet moet verwachten dat ze hints oppikken. Dat het erger zal worden en dat hij nu last heeft van mij. Dat ik onze relatie zo verpest. Hij vindt mijn gedrag irritant. Ik moet stoppen en me ervoor afsluiten. Hoe sluit ik me ervoor af? We willen over 5 jaar verhuizen en ergens zonder buren gaan wonen. Hoe kom ik die 5 jaar door?

Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je. Ik vraag me serieus af hoe ik me ervoor kan afsluiten. Dat ik ook fout zit, begrijp ik zelf ook wel. Het is een roekeloos gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zelf ook een tokkie.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Door te beseffen dat dit jou alleen maar energie kost en je er niks mee opschiet. Steek die energie in andere dingen en laat ze.
Alle reacties Link kopieren
En die kleinkinderen zijn er elke dag?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Aardig ben je zeg Nodigt echt uit om te reageren.
Nou nou, gezien je toonzetting denk ik dat jullie elkaar verdienen...



En dan moeten we ons negatief commentaar maar voor ons houden Al defensief nog voor er 1 post is geweest, nee dat zorgt voor een oplossingsgericht draadje!
Alle reacties Link kopieren
Woonde je gezin eerst ergens anders dan? Omdat het ls gaat sinds je gezin er woont en daarvoor blijkbaar niet?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:06:

Je bent zelf ook een tokkie.



Neehee ze zei toch dat je je negatieve commentaar voor je moest houden?



Zal een lekker stil topic worden zo.
Alle reacties Link kopieren
Dus, ik ben blij dat ik niet bij jullie in de straat woon
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Je moet je niet zo aanstellen en je verlagen tot het niveau van een kleuter. Zo lang je niet in een hutje op de hei woont zul je altijd leefgeluiden horen. Ik hoor mijn buren ook. Aan 2 kanten. En ik slaap er geen nacht minder om. En dan hebben ze aan 1 kant zelfs een hond die de hele dag blaft. Maar omdat ik gewoon praat met die mensen weet ik dat zij dat ook vervelend vinden en al alles geprobeerd hebben.
als je zelf expres ook meer lawaai gaat maken ben je geen haar beter, en de zaak escaleert alleen maar meer
Ik ben blij dat jij niet mijn buurvrouw bent
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk toch die burenliefde.
"Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je."



Okee, okee, ik zeg wel niets.
Er is een verschil tussen leefgeluiden en overlast en hoe harder mensen ontkennen dat dit het geval is hoe meer herrie ze gewoonlijk maken. Daarom is je buurvrouw ook zo defensief.



Er in meegaan is niet echt zinvol (hoewel wel menselijk ) en je er voor afsluiten is verdomd lastig, dus je zit echt in een heel lastig pakket.
Alle reacties Link kopieren
Wonen zonder buren? In Nederland?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Relax.

Nodig buurtjes uit voor bbq vanavond.

En zorg dat je de komende 5 jaar genoeg andere dingen te doen hebt zodat je je niet de hele tijd op de buuf hoeft te focussen.
oordoppies
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nou echt geen rare dingen. Mijn buren hebben ook wel eens gevraagd of ik even een struik bij wil snoeien. Mijn buren hebben ook kinderen die lawaai maken. Mijn buren lopen ook wel eens naar de kliko.



Als je nou de hele dag rambambam keiharde housemuziek naast je hoort, dan heb je een punt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Dus, wanneer je op zondag naar de kerk gaat ben je gereformeerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de commentaren! Ga d'r eens mee aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Je man heeft gelijk, je gedrag is irritant.

Zo te lezen ben je erg boos.. Waarom dan, omdat zij eerst aangaven last van jullie te hebben...

Laat je boosheid varen en focus je op iets anders. Het is geen weegschaal en de moeite niet waard.
quote:hertog schreef op 02 augustus 2013 @ 12:05:

. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen.









Hou je het bij, is jullie huis zo gehorig, heb je niets anders te doen?
Alle reacties Link kopieren
Of het gewoon negeren of een volwassen gesprek voeren met je buurvrouw. Zonder verwijten, zeggen dat het je spijt en dat jij je kinderachtig hebt gedragen en dat je graag op normale voet verder wil. Het zal vast wel meevallen hoe ''tokkie'' deze mensen zijn...
Hee buuf! Ga je lekker? Ik kom zo wel ff bij je langs als je zo'n last van me hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven