Gereformeerde tokkies

02-08-2013 12:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast mensen die zondags naar de kerk gaan en zich in het dagelijks leven gedragen als tokkies. Sinds mijn gezin naast deze mensen woont heeft m.n. buuf commentaar.

Dan zijn het etenluchtjes, dan moet een boom gesnoeit, ze heeft last van onze vrouwenmantel etc. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen. Kortom, echt liefde tussen ons. Ik ben er eens, kalm, aan de deur geweest om iets te zeggen over hun gedrag en ze kan wel kritiek geven maar niet ontvangen. Ze begon wild met haar ogen te knipperen toen ze antwoord gaf op mijn vraag. Altijd commentaar en als ik dan iets zeg, het ontkennen en verdraaien. Ik merk dat ik nu, letterlijk, zin heb om haar strot dicht te knijpen - warm weer - extra geluidsoverlast - tuin. Ik maak dan ook extra geluid (kinderachtig) als hints. Nu is mijn man razend op me - zegt dat ze retards zijn en dat ik niet moet verwachten dat ze hints oppikken. Dat het erger zal worden en dat hij nu last heeft van mij. Dat ik onze relatie zo verpest. Hij vindt mijn gedrag irritant. Ik moet stoppen en me ervoor afsluiten. Hoe sluit ik me ervoor af? We willen over 5 jaar verhuizen en ergens zonder buren gaan wonen. Hoe kom ik die 5 jaar door?

Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je. Ik vraag me serieus af hoe ik me ervoor kan afsluiten. Dat ik ook fout zit, begrijp ik zelf ook wel. Het is een roekeloos gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Moet dat gereformeerd er speciaal bij? Ik zie verder in je OP niets wat er toe doet dat je buren gereformeerd zijn..



"Gij zult uw naasten lief hebben als uw zelf" ;)



Je bent zelf net zo erg als de buurvrouw..... :p
Life is good!
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook jammer dat je dat "gereformeerde" er bij haalt. Ok ze gaan naar de kerk. Maar hoe weet je naar welke kerk ze gaan? Ik zelf woon in een keurige buurt, maar inderdaad ook wij hebben in de zomer "last" van de buren. Je hoor kinderen krijsen, gepraat tot laat in de avond in de tuin, maaien van gras etc. Hoort een beetje bij de zomer vind ik. De kleinkinderen van je buurvrouw zijn toch niet altijd bij haar? Zal toch wel meevallen dan. Ik zou zeker proberen ergens zonder buren te gaan wonen.
quote:Egidius schreef op 02 augustus 2013 @ 16:09:

Er valt niet met die buurvrouw te praten, want dan begint ze "wild met haar ogen te knipperen". Is ook enorm afleidend ja.
Wat is nu eigenlijk het echte probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:asotut schreef op 02 augustus 2013 @ 16:56:

Wat is nu eigenlijk het echte probleem?



Had je echt niet begrepen dat het echte probleem is :

De buren zijn niet alleen tokkies maar ook nog eens gereformeerd.

Dat zijn trouwens twee problemen.
Het zijn toch niet voor niets tokkies



TO kent mij nog niet, veel asocialer kan het niet
Alle reacties Link kopieren
Het enige probleem wat er is, is dat TO last heeft van haar buren...
Life is good!
Hertog, waarom trouwens een mnl variant als je een vrouw bent.

Naast ons is nog een huis vrij. Een mooi vrijstaand huis met zwembad en geloof mij: wij zijn echt heel erg leuk, sociaal en aardig.



Buren zijn niet voor niets verhuisd waren heel verdrietig dat ze gingen, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Als jij dat zo vriendelijk en liefdevol voorstelt Asotut, kan het alleen maar goed zijn voor de familie Hertog om jouw buren te worden.

En alle problemen zijn opgelost. Dankzij jou. Dus zeg nooit meer dat je asociaal bent.
quote:Egidius schreef op 02 augustus 2013 @ 16:09:

Er valt niet met die buurvrouw te praten, want dan begint ze "wild met haar ogen te knipperen". Is ook enorm afleidend ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Egidius schreef op 02 augustus 2013 @ 16:09:

Er valt niet met die buurvrouw te praten, want dan begint ze "wild met haar ogen te knipperen". Is ook enorm afleidend ja.Als de gesprekspartner heel vaak met die ogen knippert, wijst dat er immers op dat er aan andere zaken wordt gedacht dan aan jouw verhaal



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -luistert-niet-echt.dhtml





Ik zelf heb daar een goede oplossing voor verzonnen : " talk to the hand! "





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ach je doet net zo aso als onze buren, schaf 6 keffers aan,en zet ze zodra het weer een beetje mooi is de hele dag in je tuin, blijven je buren vanzelf binnen vanwege de honden overlast, heb jij niks gedaan, maar je honden
Ik denk dat een deel ook bij jou ligt. Als je je ergens aan irriteert, ga je er extra op letten. Nu met de zomer leven we ook meer buiten, hebben de deuren open en hoor je het nog beter.



Ik heb zelf ook een buurjongen die erg luid is. Altijd vrienden over, van dat gebalk onder het nuttigen van een biertje. Ik moet er soms erg om lachen. Ik weet ook dat het niet gaat helpen om er over in gesprek te gaan, dus laat ik het gaan. Wat meer kun je doen?
En wat heeft dat gereformeerde ermee te maken? Dus als mensen gereformeerd zijn wordt van ze verwacht dat ze alleen maar netjes en stil zijn?!
quote:angelette schreef op 02 augustus 2013 @ 17:15:

Als jij dat zo vriendelijk en liefdevol voorstelt Asotut, kan het alleen maar goed zijn voor de familie Hertog om jouw buren te worden.

En alle problemen zijn opgelost. Dankzij jou. Dus zeg nooit meer dat je asociaal bent.Je moest eens weten.
Alle reacties Link kopieren
Dit zo lezende, is mijn villa zo gek nog niet...
quote:Eydis_ schreef op 02 augustus 2013 @ 19:22:

Ik denk dat een deel ook bij jou ligt. Als je je ergens aan irriteert, ga je er extra op letten. Nu met de zomer leven we ook meer buiten, hebben de deuren open en hoor je het nog beter.

Er-gert



Iets irriteert je of je ergert je aan iets
quote:sop-hie schreef op 02 augustus 2013 @ 19:29:

En wat heeft dat gereformeerde ermee te maken? Dus als mensen gereformeerd zijn wordt van ze verwacht dat ze alleen maar netjes en stil zijn?!Yup.
Mss mosterd, maar wat heeft dat gereformeerd zijn te maken met je issue, TO?
Alle reacties Link kopieren
quote:hertog schreef op 02 augustus 2013 @ 12:05:

de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Van Christelijke mensen (*) verwacht je dat ze rekening houden met hun medemens en open staan voor een gesprek. Ik denk dat TO het daarom noemt. Ze gaan op zondag naar de kerk en vallen de rest vd week hun buren lastig met hun asociale gedrag. Zou ik ook raar vinden. Als je je geloof niet in de praktijk brengt, wat betekent het dan?

(*) Niet alleen van Christelijke mensen hoor, maar van hun wel in het bijzonder.
Je moet je inderdaad niet verlagen naar tokkie-niveau, maar het is wel frappant dat je ongemerkt in die modus schiet..

Ik begrijp trouwens niet wat het gereformeerd zijn er mee te maken heeft. Toch fijn dat je zondags een paar keer rust hebt?



Het enige dat helpt is snel verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marthe16 schreef op 02 augustus 2013 @ 21:04:

en vallen de rest vd week hun buren lastig met hun asociale gedrag. Zou ik ook raar vinden. Als je je geloof niet in de praktijk brengt, wat betekent het dan?

.Er komen kleinkinderen langs die kennelijk nogal wat herrie maken en buuf heeft veel afval wat ze netjes weggooit. Wat is nou precies dat asociale ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 augustus 2013 @ 21:07:

[...]





Er komen kleinkinderen langs die kennelijk nogal wat herrie maken en buuf heeft veel afval wat ze netjes weggooit. Wat is nou precies dat asociale ?Precies. Dat zijn gewoon normale leefgeluiden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af, als de gereformeerde tokkie buuf nu ook op viva een topic zou openen, wat de OP zou zijn
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven