Grootouders laten kleinkind links liggen

20-10-2014 05:26 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn koek is op. De feestjurk van mijn dochter ligt klaar, het tasje is gevuld en ze zal zo verheugd wakker worden. Helaas voor niets, want mijn schoonouders hebben het beloofde uitje met hun kleindochter net geannuleerd. Ze hebben het hele weekend lopen feesten en zijn daar onverwacht blijven slapen vannacht. Vanavond zullen ze pas weer thuis zijn.



Mijn schoonouders zitten in hun tweede jeugd. Sinds vier jaar willen ze alleen nog met zichzelf rekening houden en grijpen elke gelegenheid aan om het op een feesten te zetten. Hun kleindochter kwam daarom te vroeg. Ookal hebben wij al een relatie van 9 jaar en zijn wij beide de dertig gepasseerd; ze hadden graag gezien dat we nog zes jaar hadden gewacht.



Onze dochter is 3,5. Verscheidene keren hebben ze haar een uitje beloofd, maar elke keer werd dit op het laatste moment geannuleerd. Ik wil mijn kind niet haar grootouders ontzeggen, maar de koek is voor mij op. We hebben er met hen over 'gepraat' en elke keer beloven ze beterschap. Toch komt dit er niet van. Mijn schoonouders willen elke dag genieten, maar blijkbaar zonder hun kleinkind.



Ik wil mij helemaal nergens mee bemoeien. Ik gun mijn schoonouders van harte hun vrijheid, maar niet ten koste van mijn dochter. Ookal komen ze nooit naar ons, wij proberen wel om bij hen op visite te gaan. Dan vliegen de loze beloftes mijn dochter om de oren. Ik wil dit niet meer.



Zijn er hier toevallig ervaringsdeskundigen? Hoe ga ik hier mee om? Wat zeg ik wel en niet tegen mijn dochter? Mijn man en ik hebben de laatste paar annuleringen onze eigen afspraken afgezegd en het uitje zelf opgepakt. Helaas kan dat natuurlijk niet elke keer.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had ook zulke grootouders. Ik zou die

Mensen eens flink de waarheid zeggen. En als ze weer een uitje beloven meteen zeggen, nee want jullie laten het toch niet doorgaan. Ik ga zelf wel met mijn kind. Dit is makkelijk gezegd maar doe het voor je kind. De teleurstelling is zo groot voor haar en het is zo zielig!
Geen uitjes meer plannen met schoonouders en dochter alleen.
Alle reacties Link kopieren
Vreseljjk zulke grootouders.



Mocht je ze toch nog eens een kans willen geven ;



Of heel duidelijk zeggen tegen je dochter "heel misschien, een dezer dagen" of.... ; Niets meer tegen je dochter zeggen en laten zeggen over een uitje of bezoek voor ze er daadwerkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Houd het bij verjaardagen en bezoekjes bij jou thuis. Zeg niet tegen jouw kind ze komen maar laat het een verrassing zijn. Je hebt gelijk, gebruik je kind niet als pion om gelijk te krijgen. Dus geen afspraken meer tussen jouw kind en haar opa en oma.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Erg sneu. En even los van de relatie grootouders/kleinkind en 2e jeugd. Dat doet er eigenlijk niet toe. Ze hebben een afspraak en als je een afspraak hebt, dan kom je die gewoon na, zo simpel is het. Of zeggen ze afspraken met volwassenen ook zo makkelijk af? Inderdaad niet meer afspreken, want die afspraak is blijkbaar niets waard.
Wat erg voor je dochter ze zal wel erg verdrietig zijn.

Ik zelf ben oma van drie kleinkinderen en mijn feest is als hun op bezoek komen. Daar geniet ik intens van.

Sterkte voor je kleine meid.
Alle reacties Link kopieren
Ze duidelijk maken (niet met dochter erbij!) dat het niet meer kan, afspraken maken, want zij komen ze niet na en dochter is hierdoor teleurgesteld. En dat is alles. Geen discussie aangaan. Het is zoals het is.
Ozo.
Ongelooflijk dat er zulke grootouders zijn, ik zou mijn leven voor ze geven.

Afkappen met deze lui, die zijn geen grootouders waardig.
sneu voor je dochter. Ik zou haar niet meer tevergeefs laten wachten. Of ze komen 'onverwachts' en doen iets leuks met haar.. En ik zou, als je dat kunt regelen, voor de laatste keer zelf vandaag een leuk uitje voor je dochter regelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en die mededeling laat je door je man doen uiteraard.
Ozo.
Knuffel voor je dochter. Afschuwelijk, ik snap dit nooit. Gewoon niet meer doen dus, of het niet meer van tevoren aan je dochter vertellen.



Ik herken het wel een beetje, alleen anders. Mijn dochter is sinds de geboorte van mijn zoon niet zo interessant meer bij mijn so. Wij houden dat scherp in de gaten dat ook zij haar aandacht krijgt, maar het zorgt er wel voor dat we minder naar ze toegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier doet de papa van mijn dochter dit al 10 jaar..Het breekt je hart he?
Ik zou dochter de telefoon in haar hand duwen en dan naar opa en oma laten bellen. Eens kijken wat er dan uitkomt als ze vraagt waarom we niet weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen! Niet je dochter inzetten in de strijd hoor. Inderdaad tegen hen zeggen dat je geen beloftes meer wilt horen en dat afspraken met je dochter een verrassing voor haar blijven tot ze zich daadwereklijk melden omdat dit zo niet kan..praat maar eens flink op hun geweten in zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon eerlijk vertellen tegen je dochter dat opa en oma vandaag niet komen omdat ze hun belofte niet nakomen en ik zou zelf wat leuks met haar gaan doen.



En daarna domweg geen uitjes meer plannen met die mensen..



En ik zou ze goed de waarheid zeggen.. zijn ze nu helemaal betoeterd.. afspraken maken en die niet nakomen..
Heel vervelend voor je dochter heb je zelf tijd om wat leuks met haar te gaan doen ?

Ik zou idd mijn partner het laten regelen met zijn ouders en hem duidelijk laten maken dat dit de laatste keer was .
Eerlijk tegen je dochter zeggen wat er aan de hand is. Dat is misschien hard, maar wel duidelijk.

Daarbij zou ik grootouders ook even melden dat ze voorlopig niets meer met kleindochter hoeven te plannen omdat je niet wilt dat het op een teleurstelling uitloopt. Noem de vele voorbeelden die er zijn en vertel erbij hoe verdrietig je dochter telkens is. Dat zij liever uitgaan, moeten ze zelf weten. Maar iets afspreken met een kind en later weer cancellen is ontzettend onvolwassen.
Zou voor mij per direct klaar zijn.
Heel lullig tegenover je dochter. Vertel je dochter helemaal niets over de afspraken, dat kan dan nog wel op dat moment, mocht het wel een keertje doorgaan.



Mijn schoonouders willen elke dag genieten, maar blijkbaar zonder hun kleinkind.

Overigens vind ik het dat opa en oma zelf baas zijn over hun tijd, en als zij de behoefte hebben om te feesten en geen zorgtaken willen, dat is niet aan jou om daarover te oordelen. Ze moeten alleen niet je dochter laten zitten.



Het klinkt mij in de oren of zit er veel verdriet bij jou over dat je kind niet genoeg aandacht krijgt. Dat is wel begrijpelijk, maar laat dat nooit merken aan je dochter.

Jij richt je leven in zoals jij dat wilt, en dat doen zij ook. Het ene is niet beter dan het andere. Ze hebben wellicht lang genoeg gezorgd.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 20 oktober 2014 @ 08:08:

Heel lullig tegenover je dochter. Vertel je dochter helemaal niets over de afspraken, dat kan dan nog wel op dat moment, mocht het wel een keertje doorgaan.



Mijn schoonouders willen elke dag genieten, maar blijkbaar zonder hun kleinkind.

Overigens vind ik het dat opa en oma zelf baas zijn over hun tijd, en als zij de behoefte hebben om te feesten en geen zorgtaken willen, dat is niet aan jou om daarover te oordelen. Ze moeten alleen niet je dochter laten zitten.



Het klinkt mij in de oren of zit er veel verdriet bij jou over dat je kind niet genoeg aandacht krijgt. Dat is wel begrijpelijk, maar laat dat nooit merken aan je dochter.

Jij richt je leven in zoals jij dat wilt, en dat doen zij ook. Het ene is niet beter dan het andere. Ze hebben wellicht lang genoeg gezorgd.



Ik lees slechts dat TO ontzettend baalt van de afspraken die niet nagekomen worden door de schoonouders, niet dat zij verder oordeelt over hoe zij hun tijd indelen.



Wat sneu voor jullie dochter TO. Ik sluit me aan bij bovenstaande adviezen. Voortaan geen afspraken meer maken en ze vertellen waarom je dat ook niet meer wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier zo ongelofelijj giftig van worden!



Mooi gezegd dat opa en oma baas zijn over hun eigen tijd hoor maar doe eens volwassen zeg! Als je niet wilt maak je geen afspraak en als je en afspraak maakt kom je hem na...



Deze 'opa en oma' konden het van mij bekijken voorlopig...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:elfje08 schreef op 20 oktober 2014 @ 07:36:

Ik zou dochter de telefoon in haar hand duwen en dan naar opa en oma laten bellen. Eens kijken wat er dan uitkomt als ze vraagt waarom we niet weggaan.Ja, zet vooral een kind van 3,5 in ....
Alle reacties Link kopieren
Als t lukt zou ik zelf dat uitje gaan doen met je dochter. En verder zou ik echt vermijden dat ze in een strijd terecht komt die niet van haar is, ze is nog maar 3. Ga geen smoesjes verzinnen voor je schoonouders. Maar vertel ook weer niet teveel details, als in waar ze geweest zijn, gedaan hebben waarom ze er nu niet zijn.

Ik zou persoonlijk een heel hartig woordje spreken met je schoonouders en ze verbieden om vanaf nu nog 1 belofte te doen naar je dochter. Als ze iets willen afspreken kan dat via jou, zonder dat je dochter het al weet van te voren. Je mag best wel even flink boos worden op ze. Waar is de vader trouwens in dit verhaal? Het zijn per slot van rekening zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wie is er hier de kleuter zeg? Pff ik zou echt woest zijn. Kunnen ze wel, met hun 'wij willen nergens rekening mee houden' tegen een hummel van 3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven