Halfzus ontmoeten?

21-09-2014 17:14 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames.



Ruim een jaar geleden heb ik een topic geopend waarin ik aangaf een halfzusje (ook in de 20 inmiddels, net als ik) te hebben, en niet te weten wat ik ermee aan moest. Ze is ontstaan uit een affaire van mijn vader en haar moeder. Mijn ouders zijn nog steeds bij elkaar, maar die periode heeft wel zijn littekens achtergelaten.



Nu heb ik via Facebook contact met haar opgenomen en na een tijdje te hebben gechat, wilt me ontmoeten.



De relatie met mijn ouders zit momenteel op een laag pitje.

Ik twijfel of ik haar wil ontmoeten. Aan de ene kant wel omdat ik simpelweg nieuwsgierig ben. Maar aan de andere kant ben ik bang voor de gevolgen. Ik heb mijn ouders niet over het contact verteld maar zal op een gegeven moment wel moeten. Ik ben bang voor de gevolgen. Mijn vader zal het denk ik stiekem wel leuk vinden, maar mijn moeder...not so much.



What to do??
Gewoon gaan.Het is jouw halfzus en je hoeft je ouders ook niet over het contact te vertellen als het zo gevoelig ligt. Het is hun probleem niet het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Zonder verder over consequenties na te denken zeg ik. doen. Als je dat wilt. Jij hebt er verder niets mee te maken hoe zij in de wereld is gekomen en als jij haar wilt leren kennen hebben je ouders daar in principe niks over te zeggen. Ze kunnen het leuk of niet leuk vinden maar dat betekend niet dat het juist wel of niet mag. Ik zou het wel doen in ieder geval, ontmoeten, het is niet gezegd dat je daarna perse een band op moet bouwen of wat dan ook. Maar lijkt me wel fijn om je zusje te kennen.

Wel heel spannend ook denk ik, maar goed spannend.
Met welk doel heb jij contact met haar opgenomen?
Alle reacties Link kopieren
Met Duistercontinent eens, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als jij alleen had mijn vader nogal de behoefte om dat vaker te doen, gevolg ik wilde graag mijn 2 halfbroers en 4 halfzussen leren kennen en dan dus ook mee afgesproken, wij zijn niet verantwoordelijk voor de puinhoop die onze ouders hebben veroorzaakt en uiteindelijk zijn heb ik wel echte broers en zussen, ik ben in een pleeggezin opgegroeid met 2 pleegzussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 21 september 2014 @ 17:20:

Met welk doel heb jij contact met haar opgenomen?Voornamelijk uit nieuwsgierigheid en omdat ik haar ervaring wou weten. Eigenlijk dacht ik dat mijn bericht in de spam zou belandden of dat ze niks zou laten weten. Maar nu het zover is, vind ik het leuk en eng tegelijk....
Alle reacties Link kopieren
quote:star-light schreef op 21 september 2014 @ 17:24:

Met Duistercontinent eens, ik heb in een soortgelijke situatie gezeten als jij alleen had mijn vader nogal de behoefte om dat vaker te doen, gevolg ik wilde graag mijn 2 halfbroers en 4 halfzussen leren kennen en dan dus ook mee afgesproken, wij zijn niet verantwoordelijk voor de puinhoop die onze ouders hebben veroorzaakt en uiteindelijk zijn heb ik wel echte broers en zussen, ik ben in een pleeggezin opgegroeid met 2 pleegzussen.Yikes, dat is pas schrikken star-light! Heb je nog contact met hen?
Waarom zou jij je moeder bewust willen kwetsen met het opzoeken van het product van je vaders affaire?

Je hebt maar 1 moeder, wil je die band echt op het spel zetten voor zo'n onbekende halfzus?
Ik zou het ook doen.



Je hebt niks te maken met de relatie tussen je ouders. Dat is nooit jouw verantwoordelijkheid.
quote:riannerianne schreef op 21 september 2014 @ 18:15:

Ik zou het ook doen.



Je hebt niks te maken met de relatie tussen je ouders. Dat is nooit jouw verantwoordelijkheid.Nee met hun relatie niet, maar wel met de moeder-dochter relatie die ze met haar moeder heeft, lekker egoistisch om je moeder te kwetsen door contact te zoeken met het ongelukje van het slippertje van haar man.
Ik zou je plan aan je moeder voorleggen en alleen contact zoeken als ze er niet verdrietig door wordt en/of als ze je plan steunt omdat ze het jou harder gunt dan haarzelf om er niet zijdelings mee geconfronteerd te worden.
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 18:16:

[...]



Nee met hun relatie niet, maar wel met de moeder-dochter relatie die ze met haar moeder heeft, lekker egoistisch om je moeder te kwetsen door contact te zoeken met het ongelukje van het slippertje van haar man.



Lekker egoistisch om je dochter het contact met haar halfzus te willen ontzeggen.



Zo ken ik er nog wel een paar.
Ik zou het doen als je het echt zelf wil.



Maar halfzus wel onmiddellijk duidelijk maken dat mocht zij ooit contact willen met je vader jij daarin geen rol wil spelen, dat ze jou niet als 'postbode' moet gaan gebruiken of via jou aan zijn telefoonnummer proberen te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 18:08:

Waarom zou jij je moeder bewust willen kwetsen met het opzoeken van het product van je vaders affaire?

Je hebt maar 1 moeder, wil je die band echt op het spel zetten voor zo'n onbekende halfzus?Het product? We hebben het wel over een mens he ;) Zij kan er ook niks aan doen dat ze in zo'n puinhoop is geboren.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ontmoeten! Je bent uiteraard nieuwsgierig en dat verdwijnt niet totdat je haar ontmoet hebt.



Wat je vader heeft uitgespookt is niet jouw probleem, maar dat van je vader en moeder. Jij noch je halfzus hebben hieraan part noch deel gehad, het is je overkomen en je ouders zullen de gevolgen moeten accepteren. Ook je moeder, die heeft immers kennelijk het vreemdgaan van je vader geaccepteerd anders had ze wel met hem gebroken. Als ze dat accepteert van je vader (de 'dader') moet ze dit van jou (het onschuldige 'slachtoffer') zeker accepteren!



Ik heb toen ik al volwassen was mijn halfbroer en -zus leren kennen en heb met hen in de loop der jaren een echte broer-zussenband opgebouwd die ik voor geen goud zou willen missen, zeker omdat mijn 'volle' zus nu overleden is.
Alle reacties Link kopieren
Go for it Waarom niet? Als ze een beetje op jou lijkt heb je er misschien wel een vriendin voor het leven bij.



Wat betreft de loyaliteit naar je moeder toe: deze situatie hebben je ouders al meer dan 20 jaar kunnen zien aankomen. Ze zal echt niet minder van je houden en kan zich vast wel verplaatsen in jouw gevoel. Het bestaan van je halfzus is door je ouders niet geheim gehouden, of ben je hier op eigen houtje achtergekomen?
huh?
Alle reacties Link kopieren
quote:bubblesdevere schreef op 21 september 2014 @ 18:19:

Ik zou het doen als je het echt zelf wil.



Maar halfzus wel onmiddellijk duidelijk maken dat mocht zij ooit contact willen met je vader jij daarin geen rol wil spelen, dat ze jou niet als 'postbode' moet gaan gebruiken of via jou aan zijn telefoonnummer proberen te komen.Ik heb van haar begrepen dat ze regelmatig contact met mijn vader heeft en dat hij haar ook toen ze klein was heeft bezocht. Ook heeft hij dingen over mij aan haar verteld. Zij heeft van kleins af aan van mijn bestaan afgeweten en ik hoorde het pas veel later.
Alle reacties Link kopieren
quote:krekeltje-87 schreef op 21 september 2014 @ 18:28:

[...]





Ik heb van haar begrepen dat ze regelmatig contact met mijn vader heeft en dat hij haar ook toen ze klein was heeft bezocht. Ook heeft hij dingen over mij aan haar verteld. Zij heeft van kleins af aan van mijn bestaan afgeweten en ik hoorde het pas veel later.



Elninjo; dat is ook een deels mijn zorg. Verpest ik de (momenteel niet fantastische) relatie met mijn moeder hierdoor helemaal?



Ik ben ook van mening, wat de dames hier zeggen, dat ik ook aan mezelf moet denken en niet aan wat mijn ouders ervan zullen vinden.



Moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh Nien, ik ben het vaak met je eens, maar vind nu niet dat je gelijk hebt.

Ik zou wel een voor een ontmoeting met die halfzus gaan. Dat zij bestaat kan zij idd niks aan doen. Ik kan me wel vinden in de dingen die Joyce48 zegt!
Alle reacties Link kopieren
Als ik je moeder was zou ik zelfs graag willen dat je je zus zou gaan ontmoeten. Ik zou dat te belangrijk voor je vinden om je te belasten met een verleden waar jij niks aan kunt doen.



Mijn halfbroertje is een vol broertje voor me en dat is niet in de laatste plaats te danken aan mijn vader, die nooit ook maar een seconde heeft laten blijken dat hij het moeilijk vond dat hij kwam. Sterker nog, mijn vader en broertje waren stapelgek op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Kind is dus van mijn moeder, vader is helaas overleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:anna-niema schreef op 21 september 2014 @ 18:26:

Go for it Waarom niet? Als ze een beetje op jou lijkt heb je er misschien wel een vriendin voor het leven bij.



Wat betreft de loyaliteit naar je moeder toe: deze situatie hebben je ouders al meer dan 20 jaar kunnen zien aankomen. Ze zal echt niet minder van je houden en kan zich vast wel verplaatsen in jouw gevoel. Het bestaan van je halfzus is door je ouders niet geheim gehouden, of ben je hier op eigen houtje achtergekomen?Anna-niema; nee, mijn vader had het me verteld. Op een hele slechte manier overigens. Even voor ik ging douchen met de opmerking niet boos worden, maar je hebt een zus. Viel best rauw op mijn dak toen.
Je moeder zou blij voor je moeten zijn.



Wat jammer dat jij je geremd voelt dit soort beslissingen te nemen door je moeder. Waarom is dat?
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet verzwijgen? Wat niet weet, wat niet deert.
verba volant, scripta manent.
Wat netjes dat je halfzus het contact opnemen aan jou heeft overgelaten. Ben je niet heel benieuwd naar haar? Kennelijk hebben je ouders een manier gevonden waarop je vader wel contact heeft met haar, maar dat thuis niet deelt (?), kun jij dat niet ook zo doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven