Heftige ruzie om kattenharen

10-10-2014 11:25 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, (sorry voor onderwerpnaam, ging wat mis)



het zit me heel hoog en moet het even kwijt. Gisteren heftige ruzie gehad omdat man weer ging klagen over de kattenharen. Ik werd heel boos omdat het al de zoveelste keer was dat hij erover ging klagen terwijl ik dagelijks stofzuig en zeker om de dag (ook dagelijks) ons kat brostel. Hij doe niets in de huishouding en weigerd de kat te borstelen omdat het niet zijn kat is! Kat is pas 7 maanden. Ik wilde al lang een kat en de kinderen ook. Hij heeft ingestemd en heeft zelfs geholpen met zoeken.



Toen hij gisteren weer z'n opmerking maakte dat "nu weer z'n zooitje was" werd ik echt woest. Ik zei dat ik zijn gezeur spuugzat was en dat hij of moest helpen of zijn mond moest houden. Hij had het over de kat buiten zetten zodat hij nooit meer terug kon! En pakte hem op om dit ook daadwerkelijk te gaan doen!! Ik deed de achterdeur snel dicht en waarschuwde hem dat als hij dit deed hij het wel zou weten. Toen deed hij ons kat via de voordeur naar buiten (kat is een binnenkat die altijd achter in de tuin gaat maar nooit voor lang). Dochter greep in en pakte hem weer snel om binnen te zetten.



Ik heb in mn boosheid gezegd dat ik hem buiten zal zetten en niet de kat, en heb daar geen spijt van. Man is sinds gisteren boven, heeft de door mij opgeschepte eten van gisteren laten staan en is nu ook wakker maar komt niet naar beneden.



Het gaat mij niet zozeer om de kat, al hou ik heel van onze kat, gaat het mij meer om het niets doen van mijn man maar wel lopen klagen. Huishouding is al jaren punt van discussie geweest en ik heb mij daar zelfs bij neer gelegd. Vraag en verwacht niets meer van hem, en dan nog wel lopen zeuren van hoe en wanneer er wordt schoongemaakt. ...?? Hij zit lekker de hele dag op de bank is te beroerd om iets te doen. Zelf als ik aan het stofzuigen ben..moet ik hem vragen om op te staan. Vorige week heb ik het bewust niet gevraagd en hij bleef languit op de bank liggen!!! Ik heb toen om hem heen moeten stofzuigen.



Ook de dag daarvoor ging ik hardlopen en nam de kids mee...dochter deed mee en zootje ging op fiets. Kwam ik terug en ging gelijk koken. Toen vroeg hij mij vanuit de bank om aardappelen voor hem te brengen zodat hij ze kon schillen. Die kleine dingen erger ik me matteloos aan. Ik zei dat ik het liever zelf deed dan de moeite nemen om het te brengen.



De hele dag op de bank op zn mobiel maar wel lopen klagen over kattenharen en dan weigeren wat te doen!! bah....
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 08:59:

[...]





Je gaat dus toch blijven? Of ga je wel nu? Of ga je over een tijdje? Of weet je het nog niet?



.....zullen laten. Ze moeten hier hoe dan ook doorheen. Echt, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.Nee ik ga absoluut niet blijven. Dat weet ik zeker. Wel moet ik, zoals andere zeiden aantal dingen regelen/ op een rijtje zetten. We hebben jaren lang alles door elkaar heen laten gaan....en daarmee bedoel ik de financiën. Ik ga vandaag naar de bank om info te vragen over een gezamenlijk lening die we hebben end.
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 16 oktober 2014 @ 08:54:

[...]





Misshien niet zo relevant maar wel grappig om dit te lezen zo: Ik ben juist degene die ZIJN digi D heeft aangevraagd en aangemaakt. Hij heeft nooit niet eens interesse getoond om zijn wchtwoord te weten. Hoe meer ik erover na denk hoe sterker ik me voel. Hij heeft me altijd het gevoel gegeven dat hij mij niet nodig heeft en dat ik niets goeds kan doen....maar in werkelijkheid heeft hij mij meer nodig dan ik hem.Ik herken hier veel in. Mijn ex was in alle opzichten afhankelijk van mij, maar liep mij even goed te domineren en commanderen. Hij vraagt of jij zijn administratie doet... maar laten we wel wezen, jij weet wel dat je een probleem hebt als je het niet doet, toch? Zo'n onschuldig verzoekje is het niet. Het is in feite een verkapt commando, met de dreiging van ruzie en gezeik als je het niet doet.



Ik zie bij jou wat ik destijds ook ervoer: mijn ex was in praktische zin voor alles afhankelijk van mij - ook financieel - maar ik was emotioneel afhankelijk van hem. Dat is verdomd moeilijk los te laten. Hier zal je tijdens de scheiding nog last van hebben, maar je zal steeds meer merken dat je van hem loskomt. Je bent daar nu al mee bezig. Wees je ervan bewust hoe je op zijn gevoelens gericht bent, hoe zijn gevoelens de jouwe beïnvloeden. Hoe beter je dat proces doorhebt, hoe beter je het kan veranderen.



Het is bijvoorbeeld helemaal niet relevant voor jou of hij snapt waarom jij wil gaan scheiden. Hij zal zich toch wel gaan verzetten, reken daar maar op. Jij moet die scheiding erdoor krijgen met zo min mogelijk schade voor de kinderen, dat is jouw agenda. Daarom ga jij werken aan een goede, zo nodig zakelijk/vriendelijke verstandhouding met je aanstaande ex. Verder zijn zijn gevoelens voor jou niet relevant. Hij zal je best een tijdje gaan pesten en treiteren. Hij zal de kinderen gebruiken om jou te raken, om je aandacht vast te houden.



Wees daarop voorbereid en bedenk een strategie om ermee om te gaan. Voel je niet verplicht op elke vraag, opmerking of daad van hem te reageren. Je hoeft niet eindeloos uit te leggen waarom je weg wilt, nog een keer gebeurtenissen uit het verleden op te rakelen. Als hij het allemaal niet kan verwerken, praat hij maar met vrienden, familie of een therapeut. Jij bent zijn partner niet meer en jij hoeft hem niet op te vangen.



Het is tijd dat je om jezelf en je kinderen gaat denken.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 16 oktober 2014 @ 09:06:

[...]





Nee ik ga absoluut niet blijven. Dat weet ik zeker. Wel moet ik, zoals andere zeiden aantal dingen regelen/ op een rijtje zetten. We hebben jaren lang alles door elkaar heen laten gaan....en daarmee bedoel ik de financiën. Ik ga vandaag naar de bank om info te vragen over een gezamenlijk lening die we hebben end.Lieve schat, dat zijn uitsteltactieken. Je kan gewoon die scheiding aanvragen en dan komen al die vragen vanzelf aan de orde. Zorg alleen dat je voor de komende tijd de zaken op orde hebt, dat je woonruimte hebt, geld, opvang voor de kinderen enz.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Waterplant, als er geen kinderen in het spel waren, zou ik het met je eens zijn.



Er is wel degelijk sprake van geweld. Psychisch en verbaal geweld beschadigt kinderen ernstiger dan lichamelijk geweld. Ik denk dat je onderschat wat deze situatie - die verre van rustig te noemen is, de spanning is voor de kinderen voelbaar - met de kinderen doet.
Ga in therapie!
Dubiootje, ik snap, omdat jij het zelf hebt meegemaakt, dat je vindt dat ze haast moet maken maar ook TO heeft het recht om de tijd te nemen die jij ook hebt genomen bij je eigen scheiding.



Voor jou is het heel duidelijk om dat je terugkijkt maar voor TO is het nu bekijken hoe ze het het beste kan aanpakken.



Ze kan beter komen met een kant en klaar verhaal met alle overzichten e.d. dan dat je dat doet terwijl je al weg bent of al hebt geroepen dat ze gaat scheiden. Ze heeft nu nog overal toegang tot zonder dat hij de dingen kan compliceren door dwarsliggerij.



Strategie en geduld is in dit geval een slimme en goede keuze van TO. Ongeduld en emotionele reacties zouden alleen maar tegen TO werken als ze het rustig wil laten verlopen voor haar en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 09:10:

[...]





Ik herken hier veel in. Mijn ex was in alle opzichten afhankelijk van mij, maar liep mij even goed te domineren en commanderen. Hij vraagt of jij zijn administratie doet... maar laten we wel wezen, jij weet wel dat je een probleem hebt als je het niet doet, toch? Zo'n onschuldig verzoekje is het niet. Het is in feite een verkapt commando, met de dreiging van ruzie en gezeik als je het ......., familie of een therapeut. Jij bent zijn partner niet meer en jij hoeft hem niet op te vangen.



Het is tijd dat je om jezelf en je kinderen gaat denken.Zo herkenbaar wat je allemaal omschrijft Dubiootje! ! Zo herkenbaar..... Bedankt voor al je advies!
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 09:15:

Waterplant, als er geen kinderen in het spel waren, zou ik het met je eens zijn.



Er is wel degelijk sprake van geweld. Psychisch en verbaal geweld beschadigt kinderen ernstiger dan lichamelijk geweld. Ik denk dat je onderschat wat deze situatie - die verre van rustig te noemen is, de spanning is voor de kinderen voelbaar - met de kinderen doet.
Ik ben het helemaal met je eens maar dit duurt al heel lang en een paar maanden verschil is ook het verschil tussen je kinderen er rustig door heen begeleiden met een rustig eindpunt dan nu pesterijen en escalaties omdat hij zal dwarsliggen als hij weet wat de plannen van TO zijn. Daar krijgen de kinderen alleen maar een extra tik van mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op 16 oktober 2014 @ 09:02:

Ik denk dat je het juist prima doet. Jij weet al wat je wil en je het je al ingeschreven bij een woningbouwvereniging. Je gaat naar de psycholoog en je probeert de sfeer rustig te houden in huis.



Er is geen sprake van geweld alleen van een lul van een vent. Je kunt je beter rustig voor bereiden op een nieuwe start voor jou en de kinderen dan nu hals over kop het huis verlaten en de boel nog onrustiger te maken voor je kinderen.



Maak je plannen, maak een stiekem spaarpotje zodat je wat achter de hand hebt voor meubeltjes enz. Kijk alvast rond op marktplaats wat dingen kosten, maak een lijstje van uitgaves die je hebt als je alleen woont en wat je rechten zijn op het gebied van toelages enz.



Hij zal zich koest houden zolang hij geen vat op je heeft maar als het te lang duurt zal hij overgaan op verbaal geweld en pesterijen om je te intimideren. Bereid je zelf daar op voor en laat je niet uit de tent lokken.



Ga kijken wat je rechten zijn, heb je een huur of een koophuis, is er overwaarde of bij een huurhuis kan hij misschien beter weg gaan.



Zo bereid je je voor op jullie vertrek zonder dat je helemaal over je toeren raakt. Als je aan je kinderen denkt, weet dat ze het erg vinden een scheiding maar dat ze rustiger zullen opgroeien in een huishouden waar in zij ook een plek hebben en niet alles draait om de nukken van pa en zien dat hun moeder vernederd wordt.We hebben een koopwoning en inderdaad ik wil zelf alles op rij hebben zodat ik weet waar ik aan toe ben als het zover is. Als ik niet de tijd neem om mijn dingen op orde te brengen, breng ik mezelf dan in financiële problemen en dat wil ik helemaal niet, zeker niet als ik straks alleen zit met de kids.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 10 oktober 2014 @ 11:32:

Het lijkt er meer op dat hij gewoon iets zoekt om je dwars te zitten dan dat het echt om de haren gaat. Hij voelt zich gefrustreerd en reageert dat af op jou. En met de katteharen weet hij dat hij je op de kast kan krijgen.





Nee. Dat is vrouwenlogica.



Meer voor de hand ligt dat hij die kat gewoon niet had gewild. Maar hij heeft zich laten ompraten en heeft daar nu spijt van. Ergert zich nu aan dat beest. En verder is hij aartslui.
Oké, wat moet je allemaal op orde zien te krijgen voor nu?



Langs de bank om na te vragen voor die gezamenlijke lening.

Hoe ver is jullie koophuis afbetaald?

Paspoorten ed.

Bedenken wat je wil qua omgang kinderen.

Op zoek naar vervangende woning. Of blijf je liever in jullie huis?

Kun je hem eventueel uitkopen?

Eigen rekening opzetten.

Wat nog meer?
quote:Superman schreef op 16 oktober 2014 @ 09:50:

[...]





Nee. Dat is vrouwenlogica.



Meer voor de hand ligt dat hij die kat gewoon niet had gewild. Maar hij heeft zich laten ompraten en heeft daar nu spijt van. Ergert zich nu aan dat beest. En verder is hij aartslui.

ik ben geen man maar ik denk dit dus ook.

Hij wil gewoon zijn zin doordrijven, zonder daar zelf veel last van te hebben.

ik denk(ook al doet hij lief tegen het beestje) dat hij die kat gewoon weg wil hebben vanwege de vieze haren.



TO; ik vind ook dat je het voor jezelf op een rijtje moet hebben. En dat er geen haast hoeft te zijn.

Maar waak ervoor dat je over een tijdje toch weer in het bekende patroon komt waarbij je jezelf wegcijfert.

Dat is denk ik ook wat dubiootje bedoelt. Hoe langer je wacht, hoe pijnlijker het wordt en hoe schuldiger je je kan gaan voelen.

je kan de advocaat natuurlijk best bellen al.
Alle reacties Link kopieren
quote:melbrw schreef op 16 oktober 2014 @ 10:33:

Oké, wat moet je allemaal op orde zien te krijgen voor nu?



Op zoek naar vervangende woning. Of blijf je liever in jullie huis?



Zij verzorgt de kinderen het meeste, dus ze vraagt een voorlopige voorziening aan en hij moet andere woonruimte zoeken tot de scheiding afgehandeld is en duidelijk is wat er met het huis gaat gebeuren.



Goede eerste stop lijkt mij het juridisch loket; gratis professionele rechtshulp en ze kunnen je doorverwijzen naar een advocaat. www.hetjl.nl
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:melbrw schreef op 16 oktober 2014 @ 10:33:

Oké, wat moet je allemaal op orde zien te krijgen voor nu?



Langs de bank om na te vragen voor die gezamenlijke lening.

Hoe ver is jullie koophuis afbetaald? Niet, we hebben toen de tijd een aflosvrij hypo afgesloten

Paspoorten ed. Hebben we

Bedenken wat je wil qua omgang kinderen.

Op zoek naar vervangende woning. Of blijf je liever in jullie huis? Ik blijf liever jn dit huis, dit vanwege de school (2 min lopen) en vrienden van de kinderen

Kun je hem eventueel uitkopen?We hebben geen overwaarde, in tegendeel juist restschuld

Eigen rekening opzetten.Heb ik

Wat nog meer?En splitsing van betalingen, hij betaal nu de lening en hypo en ik de rest zoals zorg, autoverzekering, belasting end..
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 09:11:

[...]





Lieve schat, dat zijn uitsteltactieken. Je kan gewoon die scheiding aanvragen en dan komen al die vragen vanzelf aan de orde. Zorg alleen dat je voor de komende tijd de zaken op orde hebt, dat je woonruimte hebt, geld, opvang voor de kinderen enz.



Ik heb het met heel veel postings van je eens, maar je wilt nu te hard. Ze zit al heel lang in deze situatie, dus het komt nu niet meer op een paar weken aan. Je weet zelf, je moet er eerst mentaal aan toe zijn. Dat jij het herkent, is mooi, maar ook jij bent vast niet over een nacht ijs gegaan en jij hebt ook tijd nodig gehad om tot die stap te komen. Dat geldt ook voor Meamore.



Het lijkt mij veel beter dat ze eerst orde op zaken gaat stellen, belangrijke dingen in veiligheid brengt, zoals paspoorten etc, en nadenkt .
quote:waterplant schreef op 16 oktober 2014 @ 09:21:

Dubiootje, ik snap, omdat jij het zelf hebt meegemaakt, dat je vindt dat ze haast moet maken maar ook TO heeft het recht om de tijd te nemen die jij ook hebt genomen bij je eigen scheiding.



Voor jou is het heel duidelijk om dat je terugkijkt maar voor TO is het nu bekijken hoe ze het het beste kan aanpakken.



Ze kan beter komen met een kant en klaar verhaal met alle overzichten e.d. dan dat je dat doet terwijl je al weg bent of al hebt geroepen dat ze gaat scheiden. Ze heeft nu nog overal toegang tot zonder dat hij de dingen kan compliceren door dwarsliggerij.



Strategie en geduld is in dit geval een slimme en goede keuze van TO. Ongeduld en emotionele reacties zouden alleen maar tegen TO werken als ze het rustig wil laten verlopen voor haar en de kinderen.+1 Geheel mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je precies weten over die gezamenlijke lening? Is dat niet iets wat je beter met je advocaat kan overleggen? Kijk uit wat je met de bank bespreekt. Ik heb ook een keer een dergelijke vraag aan de bank voorgelegd en kreeg meteen een aangetekende brief waarin onmiddellijke aflossing van mijn volledige hypotheek werd geëist. De bank wil haar geld, verder niet, die is er niet om jou te helpen.



Wat moet er verder nog geregeld worden?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 11:46:

Wat moet je precies weten over die gezamenlijke lening? Is dat niet iets wat je beter met je advocaat kan overleggen? Kijk uit wat je met de bank bespreekt. Ik heb ook een keer een dergelijke vraag aan de bank voorgelegd en kreeg meteen een aangetekende brief waarin onmiddellijke aflossing van mijn volledige hypotheek werd geëist. De bank wil haar geld, verder niet, die is er niet om jou te helpen.



Wat moet er verder nog geregeld worden?

Ons huis in buitenland moet dan ook te koop worden gezet....daar vrees ik het meest voor...dat is iets wat de afgelopen 3 jaar helemaal in de greep had....en iets wat hij heeeel graag wilde.....denk dat we daarover veel meer ruzie zullen krijgen dan voor de kinderen.....IK zal dan degene zijn die zijn dromen nu naar de kl!@# brengt
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, dat waren leuke tijden



Het huis in het buitenland te koop zetten doe je, neem ik aan, pas nadat de scheiding in gang is gezet. En ja, bereid je er maar vast op voor dat hij jou van alles de schuld gaat geven. Bij mij hielp het besef dat ik wist dat ik er alles aan had gedaan om mijn huwelijk te redden (in tegenstelling tot mijn ex) en dat ik aan mijn huwelijkse plichten en verantwoordelijkheden had voldaan. Dat hielp me het schuldgevoel van me af te zetten. Zet je maar vast schrap voor een berg verwijten de komende tijd, dan kan het alleen maar meevallen.



Wat wil/moet je regelen voordat je de scheiding in gang gaat zetten?
Ga in therapie!
Vergeet niet dat man jouw leven en het welzijn van de kinderen naar de kl*te helpt.

Jij en de kinderen zijn veel meer waard dan het huis in het buitenland.



Je moet het gevoel krijgen dat alles wat je doet en onderneemt in het belang van jou én de kinderen is.
Alle reacties Link kopieren
We hebben weer gepraat (en gehuild) Ik heb aangegeven niet meer verder te willen met de relatie. Ik heb aangegeven dat hij mij vaak kwest in discussies en dat hij deze keer voor mij gevoel te ver was gegaan met zijn beledigingen. Zeker toen hij mij jeugd ter sprake bracht. Het zag ook in dat hij daarin veels te ver was gegaan en toonde oprecht spijt en bood hiervoor zijn excuses. We zullen nu toch samen, als we beide wat rustiger zijn, zaken gaan regelen voor een scheiding. Ik voel een grote opluchting en toch ook wel een slecht gevoel omdat hij met de consequenties van zijn daden zal moeten leven. Maar heb hem vergeven, maar kan hem echt niet nog een kans geven......nu moet ik echt voor mezelf kiezen en voor mn kinderen. Hij zei echt niet te weten waarom hij dat zei....en dat baat mij nog meer zorgen. Dan is de kans groot dat hij in de toekomst mij (onbedoeld) uit woede /boosheid weer zal kwesten/vernederen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je je opgelucht voelt nu, Meamore, maar het zal ook wel een heel dubbel gevoel zijn. Heel goed van je dat je er met hem over gepraat hebt. Je hebt een grote stap genomen!



En ja, hij zal je nu heus niet beter gaan behandelen dan voorheen, daar heb je gelijk in. Hij heeft niet echt inzicht in zijn gedrag. En vanaf nu - dat gevoel zal binnenkort heel snel ontstaan - zijn jullie niet meer samen maar apart. Dan is het niet meer "wij" maar jij en hij, en zijn de belangen op veel vlakken tegengesteld. Vooral geld en materiële zaken leveren vaak problemen op. En voor hem, en in mindere mate ook voor jou, zal het opgeven van de toekomstdroom in het buitenland ook pijnlijk zijn.



Wees voor jezelf duidelijk in je grenzen, en ook naar hem toe. Bedenk een mantra dat je kunt zeggen als hij weer kwetsende of vernederende dingen zegt, en kap het gesprek daarmee af en loop weg. Je hoeft niet meer naar hem te luisteren nu, behalve als het gaat om het afhandelen van de scheiding.



En wat nu?
Ga in therapie!
Wat goed Meamore Dat gevoel is wel logisch want het is geen kleine stap.

Je hebt voor jezelf en de kinderen gekozen en je mag daar hartstikke trots op zijn.



Verder eens met bovenstaande post van Dubiootje



Sterkte
Hé, wat goed en dapper van je.
Alle reacties Link kopieren
NB Het veranderen van het wij-gevoel in een hij-en-jij-gevoel is een van de redenen waarom het zaak is snel door te pakken. Nu denken jullie nog vanuit jullie samen, het belang van het gezin en van de kinderen. Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe meer afstand vooral je man daarvan zal kunnen nemen en hoe meer jullie beiden naar jullie eigen belangen zullen gaan kijken.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven