Heftige ruzie om kattenharen

10-10-2014 11:25 1048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, (sorry voor onderwerpnaam, ging wat mis)



het zit me heel hoog en moet het even kwijt. Gisteren heftige ruzie gehad omdat man weer ging klagen over de kattenharen. Ik werd heel boos omdat het al de zoveelste keer was dat hij erover ging klagen terwijl ik dagelijks stofzuig en zeker om de dag (ook dagelijks) ons kat brostel. Hij doe niets in de huishouding en weigerd de kat te borstelen omdat het niet zijn kat is! Kat is pas 7 maanden. Ik wilde al lang een kat en de kinderen ook. Hij heeft ingestemd en heeft zelfs geholpen met zoeken.



Toen hij gisteren weer z'n opmerking maakte dat "nu weer z'n zooitje was" werd ik echt woest. Ik zei dat ik zijn gezeur spuugzat was en dat hij of moest helpen of zijn mond moest houden. Hij had het over de kat buiten zetten zodat hij nooit meer terug kon! En pakte hem op om dit ook daadwerkelijk te gaan doen!! Ik deed de achterdeur snel dicht en waarschuwde hem dat als hij dit deed hij het wel zou weten. Toen deed hij ons kat via de voordeur naar buiten (kat is een binnenkat die altijd achter in de tuin gaat maar nooit voor lang). Dochter greep in en pakte hem weer snel om binnen te zetten.



Ik heb in mn boosheid gezegd dat ik hem buiten zal zetten en niet de kat, en heb daar geen spijt van. Man is sinds gisteren boven, heeft de door mij opgeschepte eten van gisteren laten staan en is nu ook wakker maar komt niet naar beneden.



Het gaat mij niet zozeer om de kat, al hou ik heel van onze kat, gaat het mij meer om het niets doen van mijn man maar wel lopen klagen. Huishouding is al jaren punt van discussie geweest en ik heb mij daar zelfs bij neer gelegd. Vraag en verwacht niets meer van hem, en dan nog wel lopen zeuren van hoe en wanneer er wordt schoongemaakt. ...?? Hij zit lekker de hele dag op de bank is te beroerd om iets te doen. Zelf als ik aan het stofzuigen ben..moet ik hem vragen om op te staan. Vorige week heb ik het bewust niet gevraagd en hij bleef languit op de bank liggen!!! Ik heb toen om hem heen moeten stofzuigen.



Ook de dag daarvoor ging ik hardlopen en nam de kids mee...dochter deed mee en zootje ging op fiets. Kwam ik terug en ging gelijk koken. Toen vroeg hij mij vanuit de bank om aardappelen voor hem te brengen zodat hij ze kon schillen. Die kleine dingen erger ik me matteloos aan. Ik zei dat ik het liever zelf deed dan de moeite nemen om het te brengen.



De hele dag op de bank op zn mobiel maar wel lopen klagen over kattenharen en dan weigeren wat te doen!! bah....
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat ze dan doen? Nog meer ruzie maken?

Lijkt mij een prima moment om met z'n allen aan tafel te gaan en laat die kinderen ook hun zegje maar doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet meer leuk mensen.....ik heb hem.gelijk gekapt...dat hij de kinderen niet erbij moest betrekken dat wij gaan praten als de kinderen naar bed gaan..... het eindigde in kanllende ruzie waar de kinderen bij waren.....hij zei dat hij nu de hele dag boven was omdat IK zei dat hij niets doet enzo.....ik weet niet wat er allemaal gezegd werd....maar dit is de eerste keer dat z'n rusie hebben in bijzijn van de kinderen.....hij noemde me een viezerik omdat de wc beneden volgems hem alang niet is gedaan....en hing heel verederend het schoonmaken...omdat ik het zelf niet deed...kon....niet aan ergerde.....en zodat ik lekker mn kont op een frisse bril kon zetten......dit kan niet zo verder. .....wlik weet dat het verkeerd is maar ik nam ook deel aan schelden en uitschelden.....hij nam zelfs een voorbeeld van mn ouderlijke huis dat toen hij daar was dat ook zo vies was in de wc...en dat ik het dus thuis nooit heb aangeleerd. Mijn moeder is 9 jaar terug aan kanker overleden en vind het zeer zeer kwestend dus heb ik hem lopen uitschelden en dat als hij mij zo vies vind lekker zn spullen kon pakken!!!! Ik wil dit niet meer....dit is niet wat ik wil..... van mijn part gaat ie NU!!! WEG!!! Ben boos verdrietig en schaam me kapot tegenover mn kinderen. Maar ik zal ze niet meer langer in deze situatie zitten. En mezelf ook niet.....
quote:meamore schreef op 10 oktober 2014 @ 21:33:

Dit is niet meer leuk mensen.....ik heb hem.gelijk gekapt...dat hij de kinderen niet erbij moest betrekken dat wij gaan praten als de kinderen naar bed gaan..... het eindigde in kanllende ruzie waar de kinderen bij waren.....hij zei dat hij nu de hele dag boven was omdat IK zei dat hij niets doet enzo.....ik weet niet wat er allemaal gezegd werd....maar dit is de eerste keer dat z'n rusie hebben in bijzijn van de kinderen.....hij noemde me een viezerik omdat de wc beneden volgems hem alang niet is gedaan....en hing heel verederend het schoonmaken...omdat ik het zelf niet deed...kon....niet aan ergerde.....en zodat ik lekker mn kont op een frisse bril kon zetten......dit kan niet zo verder. .....wlik weet dat het verkeerd is maar ik nam ook deel aan schelden en uitschelden.....hij nam zelfs een voorbeeld van mn ouderlijke huis dat toen hij daar was dat ook zo vies was in de wc...en dat ik het dus thuis nooit heb aangeleerd. Mijn moeder is 9 jaar terug aan kanker overleden en vind het zeer zeer kwestend dus heb ik hem lopen uitschelden en dat als hij mij zo vies vind lekker zn spullen kon pakken!!!! Ik wil dit niet meer....dit is niet wat ik wil..... van mijn part gaat ie NU!!! WEG!!! Ben boos verdrietig en schaam me kapot tegenover mn kinderen. Maar ik zal ze niet meer langer in deze situatie zitten. En mezelf ook niet.....En nu? waar is hij? waar zijn de kinderen? Hoe is het met hen? Ik zou met de kinderen gaan praten, mijn excuses aanbieden aan hen. En het klinkt alsof jij en hij geen enkel respect meer hebben voor elkaar. Of in therapie of er een eind aan breien, dit komt zo niet meer goed.
Alle reacties Link kopieren




Ik denk dat een afkoelingsperiode nu wel op zn plaats,is. Jullie zijn door het verloop van de dag allebei al opgedokt, dat is geen basis voor een goed gesprek.



Voor alles wat hij zegt dat jij het niet goed doet, kun jij zeggen "waarom doe je het spdan niet zelf?"



Dit kan een moment zijn, waarop de bom gebarsten is en de lucht geklaard. Maar vandaag en ook morgen zal rustig uitpraten lastig worden. Begin met afstand en afkoelen en voor jezelf,helder krijgen hoemje het wél wilt. Kijk vervolgens of jullie ergens in het midden uit kunnen komen.



Sterkte
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat je er nog op in gaat. Ik zou hem keihard uitlachen.
Alle reacties Link kopieren
Dit kan niet letterlijk knallende ruzie met de kinderen erbij.



Breng de kinderen te logeren ergens of zet hem op straat dat hij ergens gaat slapen.



Morgen om de tafel gaan zitten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Tjonge TO, dit gebeurt toch allemaal niet echt? Laat hem vanavond nog naar een hotel vertrekken. Bescherm je kinderen tegen nog meer schade.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het een beetje?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 oktober 2014 @ 21:46:

Dit kan niet letterlijk knallende ruzie met de kinderen erbij.



Breng de kinderen te logeren ergens of zet hem op straat dat hij ergens gaat slapen.



Morgen om de tafel gaan zitten.



Knallende ruzie met kinderen erbij is niet goed, maar om daar nou ook nog druk ver te gaan maken? Het is gebeurd, het was niet goed, het is niet anders.



Gelijk uitoraten zou ik hier niet adviseren.. Te opgefokt allebei, beter eerst afstand. Ze hebben zich allebei de hele dag op zitten fokken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nee gaat niet....kinderen slapen en hij is boven....hij stuurde nog veel appjes maar ik reageerde niet op.....vind het geen style...eerst mij vernederen en dan nu via app slachtoffer uithangen.....hij denk echt dat het nog steeds om de haren gaat.....en zeg ook dat hij geen theeringen gaan lopen schoonmaken als hij geen thee drink....nouh dat zeg dus genoeg.....dus ik wel zijn troep opruimen en hij alleen eigen??? laat maar ook.....hij zegt zodra hij een plke heeft te zullen vertrekken en kwam net ook zn trouwring op tafel zetten.....mij best.....eikel!
Appjes vanaf boven sturen? Wat een rare vent. Ik kan me volledig voorstellen dat je op zo'n vent volledig afknapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 10 oktober 2014 @ 22:10:

Nee gaat niet....kinderen slapen en hij is boven....hij stuurde nog veel appjes maar ik reageerde niet op.....vind het geen style...eerst mij vernederen en dan nu via app slachtoffer uithangen.....hij denk echt dat het nog steeds om de haren gaat.....en zeg ook dat hij geen theeringen gaan lopen schoonmaken als hij geen thee drink....nouh dat zeg dus genoeg.....dus ik wel zijn troep opruimen en hij alleen eigen??? laat maar ook.....hij zegt zodra hij een plke heeft te zullen vertrekken en kwam net ook zn trouwring op tafel zetten.....mij best.....eikel!



Als het niet zo triest was dan had ik hard gelachen, hij boven naar jou, die beneden zit, appen over de ruzie.





Pfffffffff



Ik zou er echt klaar mee zijn. Ik zou hem lekker nu de deur uit kieperen en niet wanneer het hem uitkomt. Of laat hem op de bank slapen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Is hij echt zijn trouwring op tafel komen leggen? Wat een manipulatie.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
App terug naar boven dat jij vannacht bij je ouders slaapt en vertrek. Verder geennreacties. Afkoelen, allebei. En dan verder kijken. Kijken waar dit nu precies om gaat. Als volwassenen met elkaar omgaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 10 oktober 2014 @ 22:20:

App terug naar boven dat jij vannacht bij je ouders slaapt en vertrek. Verder geennreacties. Afkoelen, allebei. En dan verder kijken. Kijken waar dit nu precies om gaat. Als volwassenen met elkaar omgaan.helaas dreamer dit gaat niet...moeder leef niet meer en vader woont in buitenland...ik heb geen zussen of broers. Zijn moeder woont bij zijn zus en haar kinderen dus hij kan daar niet naartoe. Hij weet dat ik hem niet buiten gaan zetten....al zeg ik dat ie moet vertrekken gaat hij niet....ik blijf vanavond wel beneden hoor...wil niet naast zn eikel liggen...zal de eerste keer in 14 jaar zijn.....hij komt tog niet op de bank.....lijkt wel een machtspel wat hij met me speelt....maar maak niet uit....ik hou het nog even vol en dan maar eens goed gaan plannen hoe deze ziekelijk relatie te beëindigen. Voor mij hoeft het niet meer....echt niet....ik werd vandaag....en net zoals andere keren met de grond gelijk gemaakt....omdat HIJ zich vernederd voelde toen ik bij de voordeur zei dat ik HEM buiten ging zetten....mij uitmaken voor viezerik.....en heel demostratief wc gaan lopen schoonmaken om mij te kleineren als vrouwzijnde.....respectloos......
quote:Dreamer schreef op 10 oktober 2014 @ 22:20:

App terug naar boven dat jij vannacht bij je ouders slaapt en vertrek. En haar kinderen alleen laten? Zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa schreef op 10 oktober 2014 @ 22:29:

[...]



En haar kinderen alleen laten? Zou ik niet doen.



Haar kinderen zijn dan toch bij hun vader?



Is er een andere plek waar je heen kunt TO? Desnoods goedkoop hotel? Nu blijf je allebei opgefokt, morgen draai je net zo om elkaar heen als vandaag... Dat komt gewoon de communicatie niet ten goede.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
" laat maar ook.....hij zegt zodra hij een plke heeft te zullen vertrekken en kwam net ook zn trouwring op tafel zetten.....mij best.....eikel! "





Nou.

Laat hem precies dat doen en dan ben jij er makkelijk vanaf.

Klaar.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:Dreamer schreef op 10 oktober 2014 @ 22:41:

[...]





Haar kinderen zijn dan toch bij hun vader?



Is er een andere plek waar je heen kunt TO? Desnoods goedkoop hotel? Nu blijf je allebei opgefokt, morgen draai je net zo om elkaar heen als vandaag... Dat komt gewoon de communicatie niet ten goede.Ik zou ze ook niet bij Kutjanus laten om meerdere redenen en de kat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:meamore schreef op 10 oktober 2014 @ 22:28:

[...]





..mij uitmaken voor viezerik.....en heel demostratief wc gaan lopen schoonmaken om mij te kleineren als vrouwzijnde.....respectloos......



Je had moeten zeggen `dat had je eerder en vaker moeten doen, dan hadden we nu geen gesprek hoeven te houden dat je geen flikker in huis doet en dat ik het zat ben`.



Om vervolgens de stofzuiger in zijn handen te duwen en te zeggen, als je toch zo lekker bezig bent, stofzuig de rest dan ook even, dan hoef je ook niet meer over de kattenharen te zeuren.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat is een plke?



Wat een eikel zeg. Een eikel van een peuter vent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk een plek Asotut!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
En als hij straks slaapt zet je voor de slaapkamerdeur een lege emmer met een dweil en schoonmaakmiddel, en de stofzuiger neer. Met een briefje, je was gister goed op weg maar je bent nog een paar dingetjes in het huishouden vergeten, of jij nog even wilt stofzuigen en dweilen (of een ander klusje dat nog moet gebeuren).
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:BellatrixVanDetta schreef op 10 oktober 2014 @ 22:49:

" laat maar ook.....hij zegt zodra hij een plke heeft te zullen vertrekken en kwam net ook zn trouwring op tafel zetten.....mij best.....eikel! "





Nou.

Laat hem precies dat doen en dan ben jij er makkelijk vanaf.

Klaar.

Ik geloof er eerlijk gezegd geen reet van dat hij zijn dreigement gaat uitvoeren.

a) Hij gaat het initiatief niet nemen om een andere (tijdelijke) slaapplek te zoeken

b) Hij wil helemaal niet alleen wonen

Als TO hem ervan overtuigt dat het haar écht menens is, dan gok ik op hangende pootjes morgenochtend...
Hoe fout hij ook is (en dat is heel fout) ik lees van jouw kant ook weinig constructiefs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven