Help.. vertrouwen ?

25-07-2014 13:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, sinds 3,5mnd heb ik een leuke relatie (vriendin) zij is erg enthousiast wbt mannen en gaat ook meer om met mannen dan vrouwen, wat natuurlijk geen probleem is. Maar soms knaagt mijn gevoel qua vertrouwen.. en geloof me dat is geen fijn gevoel.



1 week geleden kreeg mijn vriendin een briefje in de brievenbus van de buurman of ze zin heeft in een drankje avonds. Gisteravond kreeg ik een app van mijn vriendin dat zij een drankje gaat doen bij de buurman en dat ze het niet laat zal maken ivm een druk weekend. Wij wonen niet bij elkaar btw. Rond 00:00 uur krijg ik een app dat zij thuis is gekomen en dat het "erg" gezellig was... Ik heb haar de volgende dag op een sjieke manier gevraagd wie die buurman eigenlijk is?! waarop zij antwoord : "De buurman paar deuren verder. Sinds 7mnd gescheiden en 2 dochters. 1 bij luuk in de klas (haar zoontje) Hij heeft ooit dat briefje in mijn bus gegooid. Aardige vent en leuk om zo mensen te leren kennen maar niet meer hoor. Geen type voor mij als je je dat afvraagt maar gewoon leuk geklets met een wijntje"

Tja.. ik vraag me af wat ik hier moet van vinden.. ik heb een gemixt gevoel hierover.. wat vinden jullie?



Thanks
Als je haar niet gelooft, dan zou ik een einde aan de relatie maken. Vertrouwen is een hele goede basis in een relatie. Als jij die basis niet hebt, is het gewoon einde oefening.



Ik zou haar vertrouwen. Wat heeft zij jou in het verleden aangedaan dat zij jouw vertrouwen niet mag hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ervan denk?

Wat een leuke manier om zo met je buren om te gaan!

Weer eens wat anders dan een buren ruzie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij heel duidelijk. Ze betrekt je hierin en brengt verslag uit. Ze voelt je jaloezie/onzekerheid aan en probeert je gerust te stellen. Niks aan de hand.



Als ik je vriendin was en jij ging hier lastig over doen, dan was het voor mij snel einde relatie.



Probeer je erover heen te zetten. Je mag het best lastig vinden, maar dat is jouw probleem, maak het niet het hare.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met gemengde gevoelens? Wat vind jij hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat zij zich onnodig uitlegt naar jou toe; bijna verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Hele nobele reacties tot nu toe. Toch kan ik me de ongerustheid wel voorstellen van TO.



Draai het nu eens om. Dat jou vriend of man bij een leuke (pas) gescheiden vrouw een lekker bakkie en een drankje gaat doen????

En dit regelmatig voorkomt?



Dan geloof ik er absoluut niets van dat hier reacties komen als: "Wat een leuke manier om met de buurvrouw om te gaan".



Dan zijn de verwijten niet van de lucht en wordt er al gelijk een advies gegeven dat een SOA test geen overbodige luxe is.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 25 juli 2014 @ 13:59:





Draai het nu eens om. Dat jou vriend of man bij een leuke (pas) gescheiden vrouw een lekker bakkie en een drankje gaat doen????

En dit regelmatig voorkomt?







Dan moet je het wel goed vergelijken; een nieuwe vriend dus.



Misschien is het iemand die graag nieuwe contacten op doet, iemand die graag hier een bakkie doet, daar een wijntje drinkt, heel veel buiten de deur is.

Beetje lullig om als nieuwe partner zoiets de kop in te willen drukken. Want op dat karakter ben je dan ook gevallen, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sorry Rob, maar zo zie ik het écht. Mijn man gaat over 2 maanden alleen naar een bruiloft van een collega. Hij verlekkert zich nu al aan het idee van bruidsmeisjes en andere mooie vrouwen in jurken en op hun voordeligst. Maak ik me zorgen? Geenszins. Want ik vertrouw hem en weet dat het slechts een grapje is om te proberen mij op de kast te krijgen. Wat hem niet lukt omdat ik dan uitgebreid eens voor zijn neus ga zitten googelen waar ik dan op die dag op welk terras mooie mannen ga zitten kijken.



Je hebt vertrouwen of je hebt het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 25 juli 2014 @ 13:59:



Dan geloof ik er absoluut niets van dat hier reacties komen als: "Wat een leuke manier om met de buurvrouw om te gaan".



Dan zijn de verwijten niet van de lucht en wordt er al gelijk een advies gegeven dat een SOA test geen overbodige luxe is.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben allebei kinderen zeg je he? Dus grote kans dat ze 's avonds best wat beperkt zijn in het de deur uit kunnen voor sociale contacten. En dan is het hartstikke fijn als er iemand in hetzelfde rijtje is die in een soortgelijke situatie zit.

Heb een beetje vertrouwen in je relatie. Ik ga ook wel eens rond 20 uur ergens op de koffie, om er achter te komen dat het een half uur later al 23 uur is...
De buurman heeft 2 kinderen, dat lijkt me een nadeel t.o.v. jou (neem tenminste even aan dat jij gewoon kindvrij bent?)
Alle reacties Link kopieren
Ook sorry Doreia.



Maar ik denk dat als een vrouw een topic zou openen waarin ze ongerust is dat haar man of vriend bij de buurvrouw een avond gaat drinken. En er dan ook vermeld word: "hij is erg enthousiast wbt vrouwen".



Dan denk ik weet ik zeker dat er hier een hele andere discussie ontstaat.

Maar geeft niet hoor. Het viel me even op en dacht: "ik zeg het even".
Alle reacties Link kopieren
nvt
Alle reacties Link kopieren
Uuuhmm... de buurman doet een briefje in de bus om een drankje te komen drinken

's avonds. Apart.



Ik vind jouw vriendin dan nogal naïef als ze denkt dat daar verder niks achter zit.
Alle reacties Link kopieren
tot nu toe erg interessante opmerkingen, mijn dank daarvoor..



Ja, ik heb 1 kind en mijn vriendin heeft co-ouderschap dus genoeg ruimte om altijd leuke contacten op te doen.. wat natuurlijk ook geen probleem is.



Maar op bezoek bij een gescheiden vader met twee kids, tja kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij wel probeert om een move te maken. toch ?



Btw, mijn vriendin is in haar vorige relatie van 11 jaar vreemdgegaan (z`n 2mnd), het is nu 1 jaar geleden.. In haar single periode had ze ook een "afwerklijstje"dingen die ze nog graag wilde doen op sex gebied. Uiteraard is dat lijstje nu wel vd hand.. haha.. Maar daar heb ik geen problemen mee.. wil alleen maar zeggen dat ze nogal een sjansbal is en wel eens van een uitdagende oogcontactje houd..



Maar als ik in het grotere perspectief kijkt.. Ja, ze geeft mij wel wat signalen van vertrouwen... maar toch gezien verleden, hoe ze omgaat met mannen, buurman bezoek.. weet ik het niet zo goed, wat ik hier mee moet... Is die buurman bezoek nou WEL of NIET vreemd pffff of moet ik het maar gewoon laten hangen/passeren..
Ze had 't ook gewoon kunnen verzwijgen natuurlijk. Je woont toch niet in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je beter zorgen kunt maken over jullie vertrouwensband, dan over het 'voorval' an sich, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 25 juli 2014 @ 13:59:

Hele nobele reacties tot nu toe. Toch kan ik me de ongerustheid wel voorstellen van TO.



Draai het nu eens om. Dat jou vriend of man bij een leuke (pas) gescheiden vrouw een lekker bakkie en een drankje gaat doen????

En dit regelmatig voorkomt?



Dan geloof ik er absoluut niets van dat hier reacties komen als: "Wat een leuke manier om met de buurvrouw om te gaan".



Dan zijn de verwijten niet van de lucht en wordt er al gelijk een advies gegeven dat een SOA test geen overbodige luxe is. Helemaal mee eens. Ik denk sowieso dat een beetje gezond wantrouwen helemaal niet zo verkeerd is, maar zolang je vriendin er duidelijk over is en jij niet doorslaat in controlerend gedrag is er niks aan de hand.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:dedagnamorgen schreef op 25 juli 2014 @ 14:35:

maar toch gezien verleden, hoe ze omgaat met mannenIs deze vrouw dan wel een goede combinatie met jou?
quote:dedagnamorgen schreef op 25 juli 2014 @ 14:35:

tot nu toe erg interessante opmerkingen, mijn dank daarvoor..



Ja, ik heb 1 kind en mijn vriendin heeft co-ouderschap dus genoeg ruimte om altijd leuke contacten op te doen.. wat natuurlijk ook geen probleem is.



Maar op bezoek bij een gescheiden vader met twee kids, tja kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij wel probeert om een move te maken. toch ?



Btw, mijn vriendin is in haar vorige relatie van 11 jaar vreemdgegaan (z`n 2mnd), het is nu 1 jaar geleden.. In haar single periode had ze ook een "afwerklijstje"dingen die ze nog graag wilde doen op sex gebied. Uiteraard is dat lijstje nu wel vd hand.. haha.. Maar daar heb ik geen problemen mee.. wil alleen maar zeggen dat ze nogal een sjansbal is en wel eens van een uitdagende oogcontactje houd..



Maar als ik in het grotere perspectief kijkt.. Ja, ze geeft mij wel wat signalen van vertrouwen... maar toch gezien verleden, hoe ze omgaat met mannen, buurman bezoek.. weet ik het niet zo goed, wat ik hier mee moet... Is die buurman bezoek nou WEL of NIET vreemd pffff of moet ik het maar gewoon laten hangen/passeren..Als jij denkt dat zij ook bij jou vreemd zal gaan, als je denkt dat zij niet genoeg aan jou zal hebben, als je ervan uitgaat: eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger, dan voorzie ik voor jullie geen lange relatie. Persoonlijk staat 'in het verleden vreemd gegaan' als dealbreaker voor mij op mijn eisenlijstje. Maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter een wat minder vrijgevochten vrouw kunt kiezen en ga iets doen aan he zelfvertrouwen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn vrijgezelle buurman is niet lelijk, een jaar of 8 ouder dan ik, en een prima klusser. Toch zou ik absoluut niets romantisch met hem willen, en ik ben er wel eens op de koffie geweest. Zo gek is dat toch niet?

Ik ben er wel wat dubbel in overigens. Ik heb een hekel aan jaloerse mannen die je niet vertrouwen en altijd precies willen weten wat je met wie doet, maar ik wil wel altijd van mijn vriend weten wat hij doet en koffie bij de buurvrouw zou ik ook niet leuk vinden (tenzij ze oud of lelijk is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven