Het gaat vast wel beter als we: gaan samenwonen,trouwen, kin

24-07-2014 15:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
deren krijgen......;)



Wat is dat toch??



Lees in diverse topics dat een vrouw, in dit geval, niet tevreden is over een groot aspect van haar relatie...



En dan in plaats van het op te lossen denkt ze dam; laten we de volgende fase ingaan, dan wordt het vast beter...



Seriousley???



Waarom denken die vrouwen dat??
Omdat ze bang en wanhopig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle vrouwen hé Antonius. En de vrouwen die wel denken, lijden aan de "problemen met andere problemen oplossen" ziekte.
Over welke topics heb je het?
Alle reacties Link kopieren
Bang idd dat ze anders de boot missen en niet alleen kunnen/durven zijn. Liever in een ongelukkige relatie dan vrijgezel; dat idee. Snap het ook niet en vind het ook verwerpelijk dat je vanuit zo'n situatie aan kinderen begint.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze niet alléén willen zijn.



Want da's eng en niet normaal.



Beter een kutrelatie dan alleen zijn hè.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Oef, er komen zoveel mogelijkheden in me op dat ik er maar een paar zal neer plempen:

- Jeugdige optimisme.

- Nog het idee dat ze de ander kunnen veranderen.

- Naïef en onervaren.

- Schijnzekerheid (hij houdt toch van mij en ik van hem).

- Het idee dat dit de enige liefde is die ze ooit tegen kunnen komen.

- Eigen onzekerheid.

- Hoop.

- Hij is verder heel lief en leuk hoor.

- Het ligt aan mij.

- De ander willen redden

- En als laatste uit hetzelfde topic: als we samenwonen, dan hebben we meer tijd voor elkaar en meer rust.



En ja, ik ben ook door schade en schande wijs geworden, zonder kinderen in het spel
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 24 juli 2014 @ 15:38:

Over welke topics heb je het?



Niet specifiek een topic, maar dan lees je bv, hij ging vreemd, ik vergaf hem, we kregen een kind, hij ging weer vreemd, heeft toen heel erg zijn best gedaan maar na de geboorte van de tweede was hij toch echt weer bezig...



En dan denk ik WTF waarom dan in godsnaam nog een kind met de slapjanus...??
Seriousley seriously
Tja Anthonius? Waarom doen die mannen er aan mee?



Ik denk dat hoop, wens en angst meespeelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 24 juli 2014 @ 15:39:

Omdat ze niet alléén willen zijn.



Want da's eng en niet normaal.



Beter een kutrelatie dan alleen zijn hè.Is trouwens ook dezelfde reden waarom sommige mannen de vrouwen dan maar laf aan het lijntje houden, niet eerlijk durven te zijn over wat ze willen/niet willen. Het type man zonder ruggengraat, maar uit angst om alleen te blijven dan maar van rebound naar rebound hopt zonder over de gevoelens van de vrouw na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, nooit last van gehad;



Heb het ook wel eens gehoord van een man hoor, die dezelfde denkfout maakt; is niet iets exclusiefs voor vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee ik had met nadruk op had ook vriendinnen die zo dachten en deden.

Nu gescheiden/uit elkaar alleenstaande mama zonder mij als vriendin.

Heb hun nooit begrepen, zeker niet na dat hun kind geboren was, hoe egoïstisch ze deden en hun gedrag 180 graden veranderde.

Omdat ze in een romantische happy end geloven net als in de film?

Omdat een relatie verbreken voelt/wordt gezien als opgeven?
Alle reacties Link kopieren
Ook soms de wil om het perfecte plaatje te hebben...

"Ik had me mijn leven altijd ingebeeld met 2 kinderen en als ik bij hem wegga, heb ik daar geen tijd meer voor."

Heb dat topic dat Anthonius bedoelt gisteren ook gelezen en je weet al van het begin hoe het gaat aflopen...maar als je erin zit, zie je de dingen blijkbaar niet helder.

Heb het bij vriendinnen van mij ook al gezien "als we in een groter huis wonen, zitten we niet meer zo op elkaars lip". Van de zijlijn kan je alleen maar denken "een huis gaat jullie problemen niet oplossen, maar dat zal je zelf moeten ondervinden".
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er niet in dat een slechte relatie beter word door samenwonen, kinderen, trouwen.

Dat noem ik aanmodderen tegen beter weten in.



Liever alleenstaand dan met een vrouw in wiens gezelschap ik niet dolgraag ben.

Graag of helemaal niet.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ach, dan opent morgen iemand een topic over mensen die te veel verwachten en te snel scheiden en de cirkel is weer rond.
Ik heb hun ook nooit begrepen.
Ik ken een man die vertelde dat hij en zijn vriendin probeerden een kindje te krijgen want als ze eenmaal een kind zouden hebben hadden ze geen keus meer dan normaal met elkaar omgaan.



Helaas is dat kind er gekomen. Normaal met elkaar omgaan lukt nog steeds niet...
Geen idee maar wat ik wel weet is dat dat dus absoluut niet werkt. Been there done that got the T shirt. Ik denk dat je niet bang moet zijn om alleen te zijn om uit dat circeltje te komen. Aldus geschiedde.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het allebei de kanten opwerkt. Als je vreemdgaat, waarom trouw je dan met de persoon die je steeds besodemietert? Ook als je het financieel bekijkt is het dan niet echt een slimme keuze.

Ik denk dat vrouwen gewoon meer willen vergeven. Totdat het weer fout gaat, want vrouwen onthouden wel alles en dan krijg je het op een grote hoop terug.

Niemand kan kijken hoe een relatie echt is. Sommige mensen vertellen ook niet de totale waarheid. Daarom ga ik er niet van uit dat mensen makkelijk scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Als mensen nog met zijn tweetjes blijven en er een puinbak van maken moeten ze zelf weten. Maar denken dat een kind de oplossing is, dat is wel het stomste wat er is.



Vooral het eerste half jaar met een baby is echt bikkelen, vooral door het slaaptekort. Als het dan al niet goed zit tussen 2 mensen gaat het dan juist fout. Want je hebt geen tijd en puf om te investeren in elkaar. Nou ja, die stelletjes gaan dan vaak al uit elkaar voor de baby 1 jaar oud is.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven