Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:17.
Dit onderwerp heeft 524 reacties, en bestaat uit 21 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 21.
De laatste reactie is geplaatst op 04-10-2010 21:49.
- Ben niet zo goed in openingsposting maar vooruit dan maar.
Dit is het topic voor vrouwen die er alleen voor gaan. Om wat voor reden dan ook.
Gewoon om elkaar een hart onder de riem te steken en te steunen als het even niet zo gaat als we zouden willen. Maar ook om de leuke dingen te delen.
- Begin maar met mezelf.
Vanmiddag een wedstrijd met de oudste. Die wil dat (ex) man ook mee gaat kijken.
Prima natuurlijk maar het zal wel vreemd zijn om als "gezinnetje" in de auto te zitten en naar de wedstrijd te kijken.
We zullen wel zien hoe het gaat lopen/voelen.
Vond het gisteren ook vreemd dat hij ons huis bij straatnaam noemden en niet thuis maar ja het is natuurlijk zijn thuis ook niet meer. Ben wel blij dat hij zijn huidige adres ook bij straatnaam noemt en niet thuis. Weet niet waarom maar ik zou het heel vervelend vinden als hij zou zeggen " Ik ga naar huis" Dan liever "ik ga naar ... straat"
Mensen geniet van het mooie weer. En een fijn weekend. - Je bent duidelijk nog niet helemaal los.Als iemand zijn ware gezicht laat zien, heb er dan vertrouwen in dat je de waarheid ziet.
- Klopt Cateautje, dit is een vervolgtopic.
We zijn allemaal in onze eigen fase, en loskomen duurt wat langer...
Ik heb nu een kinderfeestje hier..
later meer - Is dit jouw vervolgtopic New? Of wilde PS graag een eigen topic hebben, zodat ze niet doot het jouwe heenschrijft?
- Igoneh, lees even de laatste pagina van moderator relaties
- Hoi allemaal. Ook de (nieuwe) namen die ik nog niet ken.Ik vind jouw opmerking een beetje negatief overkomen Igoneh (maar dat kan aan mij liggen) Ik heb me juist altijd heel erg welkom gevoeld bij de dames van deel 1. En ik denk dat dat gevoel ook in deel 2 zal blijven.
Ik heb inderdaad op verzoek van NewWoman dit tweede deel geopend en niet omdat ik zelf graag een topic wilde hebben.
Misschien schrijf ik hier wel iets meer als de anderen maar dat komt omdat ik er nog midden in zit (ex) man is nu bijna 4 weken bij me weg.
Wel weerhoudt de opmerking van Igoneh me er nu van om te schrijven wat ik wil en ik vind dat heel vervelend.
@ Cateautje: zoals je nu hebt kunnen lezen is het bij mij nog geen eens een maand geleden dat mijn (ex) man zijn spullen pakte en bij zijn 12 jaar jongere vriendin in trok dus nee het lijkt me logisch dat ik nog niet los van hem ben. Ik zit er nog middenin.
Ik wens je veel inzicht en sterkte.quote:pepersteak schreef op 24 april 2010 @ 16:20:
Hoi allemaal. Ook de (nieuwe) namen die ik nog niet ken.Ik vind jouw opmerking een beetje negatief overkomen Igoneh (maar dat kan aan mij liggen) Ik heb me juist altijd heel erg welkom gevoeld bij de dames van deel 1. En ik denk dat dat gevoel ook in deel 2 zal blijven.
Ik heb inderdaad op verzoek van NewWoman dit tweede deel geopend en niet omdat ik zelf graag een topic wilde hebben.
Misschien schrijf ik hier wel iets meer als de anderen maar dat komt omdat ik er nog midden in zit (ex) man is nu bijna 4 weken bij me weg.
Wel weerhoudt de opmerking van Igoneh me er nu van om te schrijven wat ik wil en ik vind dat heel vervelend.
@ Cateautje: zoals je nu hebt kunnen lezen is het bij mij nog geen eens een maand geleden dat mijn (ex) man zijn spullen pakte en bij zijn 12 jaar jongere vriendin in trok dus nee het lijkt me logisch dat ik nog niet los van hem ben. Ik zit er nog middenin.Als iemand zijn ware gezicht laat zien, heb er dan vertrouwen in dat je de waarheid ziet.- @ peper
Meid fijn dat jij voor jullie het topic opnieuw geopend heb.
Heb net even bij zitten lezen drukke week achter de rug.
Maar hoe is het vanmiddag gegaan met de wedstrijd van je zoon? En hoe gaat het verder want had al eerder willen reageren maar druk druk druk op mijn werk dus weinig thuis geweest. En voor iedereen natuurlijk een super mooi weekend toe gewenst. - Dank je wel Cateautje.
Het is vallen en opstaan. Zo denk je dat het goed gaat en er redelijke afspraken gemaakt zijn waar we het beide over eens zijn en zo blijkt dat die afspraken voor hem lang niet zo heilig zijn als voor mij.
Zoon vroeg vandaag of hij dingen geheim moet houden voor mij als zijn vader dat vraagt
Het was nog niet tegen hem gezegd zei zoon maar ik ben zo bang dat (ex) de kinderen tegen me uit gaat spelen door dat soort dingen wel te vragen van hen. - Sorry Mystiek. Zag je berichtje nu pas (gevalletje huilende dochter door hardhandige buurjongen)
Jeetje hoe het gaat? Nou dat staat al een beetje in het berichtje hierboven. Vallen en opstaan dus.
Vandaag gooide (Ex) man in de auto er even tegenaan dat hij het niet eens was met sommige afspraken die we samen gemaakt hadden en dat hij zelf naar een advocaat geweest was.En dan ook nog hopen dat ik niets terug zeg omdat de kinderen in de auto zaten (de lafaard) Heb in de auto wat gezegd maar de harde dingen heb ik buiten de oren van de kinderen gedaan.
Hij wil bepaalde dingen waar ik het helemaal niet mee eens ben en echt niet mee kan leven. Bepaalde dagen de kinderen bij hem laten slapen met als gevolg dat ze door haar naar school gebracht worden de volgende ochtend.
Mocht hij ze naar school kunnen brengen (wat niet gaat ivm met zijn werk en een weinig flexibele werkgever) zou ik daar echt geen problemen mee hebben maar wel als zij ze naar school brengt. Op dit dagen daar na het werk van (ex) man naar toe om te eten en dan om 20 uur weer hier thuis is ook prima.
Zoon heeft zelf ook al aangegeven dat hij ook niet wil dat zij ze naar school brengt.
Ook begon hij (weer) te zeuren over de auto en dat het zo lastig was maar daar heb ik op geld en recht al wat over geschreven (mocht je willen weten hoe het precies zit)
Voel me dus op dit moment niet geweldig nee. - Ja, je ex zit nu in een hele andere ervaringswereld dan jij.Als afspraken nu nog niet heilig zijn, dan kan dat nog komen. Het is misschien erg hard om te zeggen, maar hij zit natuurlijk met zijn hoofd in witte wolken waar jij in een regenwolk zit en dus de boel niet helemaal vertrouwd.
Vertel je zoon over het verdriet die geheimen met zich mee brengen omdat er dan ook een groot stuk vertrouwen stuk gaat.
Laat je ex maar waaien in zijn witte wolk, dat blijft per slot van rekening niet altijd zo, en hij wordt op een goede dag ook weer op de aarde terug geregend en dan kan iedereen weer over tot de orde van de dag, en daarmee wil ik zeggen. Dan ben jij ook weer een beetje tot rust en hij weer met beide benen op de grond en dan, helaas, komt je zoon pas aan de beurt in je ex zijn belevingswereld.
Waarschuw hem, als je kan, niet over jullie zoon heen te kijken, omdat het leven niet stilstaat en jullie zoon natuurlijk ook in de scheiding vast zit, het overkomt ook hem.
Zoals gezegd, de eerste zorg is het absolute vertrouwen tussen jou en je zoon, zodat daar niets tussen kan komen, de rest is voor later.En ook jij, niets uitspelen, kinderen zijn het grootste slachtoffer in zo'n situatie.Als iemand zijn ware gezicht laat zien, heb er dan vertrouwen in dat je de waarheid ziet. - Nee joh Pepersteak, niets van aantrekken joh. Heb meegelezen op het oude forum en je bent heel duidelijk in je openingspost. Igoneh bedoelde het vast niet verkeerd. Lekker hier van je afschrijven!
Ik hoop dat je jezelf snel beter voelt mbt vanmiddag en hou voet bij stuk bij de dingen die jij wilt! - Dank jullie wel.
Schrijf me rot op Geld en Recht dus als jullie willen weten wat er precies gebeurt is vanmiddag dan hoop ik dat jullie daar even bij willen lezen. Scheelt mij een hoop woede die opkomt iedere keer als ik het weer opschrijf/uittyp.
Ik wil namelijk niet boos zijn op hem/haar want dat maakt het alleen maar moeilijker voor mezelf en voor de kinderen.
Ik heb hem ook gewaarschuwd dat als zoon 12 is, ik hem niet meer kan dwingen om het weekend naar zijn vader toe te gaan en dat al zijn acties nu hem echt aangerekend zullen worden door zoon tegen die tijd (duurt nog iets meer als een jaar)
Weet niet of dat helemaal waar is maar dat is het enige dat ook maar een beetje indruk op hem schijnt te maken. - Peper - ik ben een onrustige meelezer in het (voorgaande) topic maar hoe oud zijn ongeveer jouw kinderen?
- Kinderen zijn 8 en bijna 11.
Volledig bewust van alles en ook nog niet echt in staat/dapper genoeg om te zeggen wat ze denken/voelen.
Vooral de oudste niet. De jongste heeft daar minder moeite mee maar de oudste is echt een binnenvetter/allemansvriendje.
In hoeverre ben je ongerust als ik vragen mag. Alle inzichten zijn welkom namelijk. - En -trouwens- veel sterkte toegewenst. Ik heb meer dan eerbied voor jou en alle andere vrouwen die onder deze omstandigheden hun hoofd hoog (proberen te) houden en hun gezin draaiende te houden.
- quote:Igoneh schreef op 24 april 2010 @ 14:58:
Is dit jouw vervolgtopic New? Of wilde PS graag een eigen topic hebben, zodat ze niet doot het jouwe heenschrijft?
Nee hoor, dit is een vervolgtopic voor alle meeschrijvers/lezers van het oude "mijn leven weer van mij"..
Er heeft zich inmiddels een groepje vaste meiden aangesloten. En omdat ik van ex een pissige sms kreeg dat hij had gehoord dat ik nog steeds mijn gal spuw heb ik mijn oude topic dan toch maar laten verwijderen. Ik schrijf gewoon door hoor. Samen met de andere trouwe kliek.
Het ongewenste meelezen ga ik toch niet tegen houden, het is hier tenslotte een 'openbare gelegenheid' maar ik heb de oude shit laten verwijderen. Het gaat ook veel beter met mij en als ik sommige berichten teruglas werd ik daar ook helemaal niet goed van, wat heb ik me verschrikkelijk kloten gevoeld, wat ben ik dieper dan diep gegaan...
En ik heb Peper gevraagd een nieuwe te openen. (niet dat het echt veel uitmaakt wie het opent maar toch...)
En Igoneh is een meelezer (en af en toe meeschrijver) van het eerste uur Peper, die is wel wat gewend.. haha.
Gewoon schrijven wat je wilt hoor, doe ik ook. - Nou New jouw gal spatte regelmatig door mijn beeldscherm,jeetje wat een spetters kregen we over ons heen
![;-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/79_wink.gif)
,maar goed zolang jij je gal lekker hier kwijt kunt en je niet gal spuuwt tegen je kids hebben ze zich nergens mee te bemoeien, gal jij maar lekker door hier ![;-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/79_wink.gif)
- Dank je wel NewWoman.
Het is wel eens lastig als topics langer lopen en er ineens een "oude" poster tussendoor komt die de "nieuwe" poster niet kent.
Heb dat ook gehad op een ander topic waar ik met mijn oude nick veel schreef en ineens met een nieuwe nick aankwam (helaas gedwongen door een niet zo vriendelijke meelezer dus ik ken het probleem. Hoop alleen dat het bij jouw niet eindigt met 112 moeten bellen).
Logisch dat mensen dan wat argwanend zijn dan toch? Gelukkig zijn er altijd wel posters die het dan voor de "oude" opnemen en zo de nieuwe wijzer maken.
Zo deze post mag op de nominatielijst voor vaagste post ooit. Sorry, hoop dat jullie toch begrijpen wat ik bedoel.
Kijk je wel uit want gal heeft dezelfde PH waarde als zoutzuur en kan dus lelijke gaten geven in je kleding enz.quote:ronniemitchel schreef op 24 april 2010 @ 18:21:
Nou New jouw gal spatte regelmatig door mijn beeldscherm,jeetje wat een spetters kregen we over ons heen![;-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/79_wink.gif)
,maar goed zolang jij je gal lekker hier kwijt kunt en je niet gal spuuwt tegen je kids hebben ze zich nergens mee te bemoeien, gal jij maar lekker door hier ![;-]](http://forum.viva.nl/www/smileys/79_wink.gif)
- Ik heb het kinderfeestje weer achter de rug... Een lange puzzeltocht door het bos... beetje voorbereiding maar het liep als een trein..
Tijdens het uitzetten van de tocht stond ik ineens op een plek aan de rand van het bos en ik zag vanuit de verte mijn oude huis, kon het helemaal overzien, en zag zelfs de auto staan van ex zn nieuwe vriendin... op de plek waar 5 jaar lang mijn auto stond...
En als een mokerslag trof het me allemaal weer... jankend ben ik doorgegaan met het ophangen van de zilverfolie in de bomen... En ineens wist ik weer precies waarom ik nooit meer door die straat rijdt... waarom ik de aanblik van mijn oude huis niet meer kan hebben.....
Het verscheurd me nog steeds van binnen...
Vanmiddag heb ik heel bewust mijn blik de andere kant op gericht... wil mezelf niet meer kwellen dan noodzakelijk. Ik kan het gewoon nog steeds niet verdragen. Ons huis, onze stek waar we keihard voor gewerkt hebben samen, waar ik onze kinderen had willen laten opgroeien.. waar ik zo trots op was...
Allemaal naar de kloten...
Zo jammer...
En bij thuiskomst trof ik buurvriend en RM nog, die waren in de buurt en kwamen even snel het jarig jetje feliciteren. RM keek me ondeugend aan,... dikke kus.. lekker...
Maar nee, hij ging weer weg en wij gingen nog even gezellig oud-hollands spijker poepen.. haha. Toch leuk hoor, spelletjes doen in de tuin. Aan het eind kleden in het gras en patat-picknicken... geslaagd feestje en ik ben kapot....
Wat zal ik heerlijk slapen vannacht. Nieuw topic, feestje gehad, iedereen weer blij...
voor jouw.
Ik kan (nog) naar haar flat rijden zonder die gevoelens en ik weet ook dat hij dit huis niet kan kopen dus die gevoelens zijn er niet bij mij maar ik kan me ze heel goed voorstellen.
Ben een beetje een rare denk ik want zelfs het idee dat ze samen in bed liggen (en weet ik veel wat, daar doen) doet me niets. Pas op het moment dat ik denk aan de kinderen en wat het met hen kan/zal gaan doen dan schiet ik vol en word ik boos.
Kan wel weer erg genieten van de gedachte aan het feit dat het misschien niet goed zal blijven gaan tussen hen omdat ze ook ineens opgescheept zit met hem terwijl zijn idee was, hier blijven wonen en naar haar toe gaan als hij daar zin in had.
Nu even eten. Geen trek maar ja moet het goede voorbeeld geven he,.- .gjkdslaglk33kwl wijzigde dit bericht op 03-12-2011 22:48 met 99%: klaar
- "Zo zijn we met zn alles bezig om het verdriet bij elkaar weg te houden" (sorry quoten vergeten)
hahaha hoe bekend klinkt dat.
Niet uit mijn huidige leven maar uit mijn jeugd toen wij (zussen en ik) als kinderen ergens woonde waar we heel ongelukkig waren maar niets tegen onze ouders durfde te zeggen omdat we dachten dat zij zo gelukkig waren met het huis. En andersom bleek het later precies hetzelfde te zijn. 1 opmerking van mij en de volgende dag stond het huis te koop.
Ik hoop dat mijn kinderen naar mij wel alles durven te zeggen maar ik ben wel realistisch genoeg om te weten dat het niet zo werkt. Het enige dat ik kan doen is naar ze luisteren als ze wel iets kwijt willen en zorgen dat ik zelf niets negatiefs over hun vader zeg zodat ze in ieder geval wat mij betreft niet in een loyaliteitsconflict komen. Maar ja of (ex) man daar ook zo over denkt weet ik niet.
Zoon heeft wel in de klas gehoord (klas met veel kinderen van gescheiden ouders) dat hij op zijn 12de zelf mag bepalen of hij nog naar zijn vader wil in de weekenden en hij heeft aan mij aangegeven daar echt rekening mee te willen houden.
Ik weet niet of hij echt wettelijk ook weg mag blijven maar voor hem voelt het als een stok achter de deur om dat te weten.