Hij date met twee vrouwen

13-10-2014 16:01 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het daten met iemand en hij heeft eerlijk laten weten dat hij ook nog met iemand anders aan het daten is. Hij vindt ons allebei heel leuk, maar beseft ook dat hij op een gegeven moment een keuze moet maken, al heb ik wel de indruk dat hij dat erg lastig vindt. Ik vind hem oprecht heel leuk.Ik wil natuurlijk dat hij mij kiest, maar ik ben niet van plan heel lang een van de twee te zijn.

Wat zouden jullie doen? Nog ideeën hoe het best hiermee om te gaan? Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geen fijn idee vinden, weg ermee.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou dit geen moeilijke keuze zijn. Ik zou geen relatie overwegen met een man die bij een andere vrouw vergelijkbare 'jubelgevoelens" heeft als bij mij. Ik zou alleen een man willen die mij véruit en zonder twijfel de leukste vindt.
Méén je niet! Wat een mietje.
Alle reacties Link kopieren
Zelf de keuze maken of je wilt blijven daten of niet. In ieder geval je eigen opties ook open houden en ook met anderen daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ervoor bedanken. Hij weet duidelijk na 5 dates met haar nog niet wat hij wil dus na 5 dates met jou ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een man willen die van het begin af aan zijn zinnen op mij gezet heeft.



Zo'n man heeft niet eens zin in daten met een ander .
óu sont les neiges d'antan

...
quote:Merisi schreef op 13 oktober 2014 @ 16:08:

Ik zou hem zeggen dat ik niet een van de twee wil zijn en een deadline geven voor zijn keuze. Kan hij dan nog steeds niet kiezen is het klaar, maar ik zou er sowieso niet van gecharmeerd zijn als hij nog iemand anders date.Ik zou er juist geen deadline aan hangen, als hij nu jou niet veel en veel leuker vind dan de ander is het voor mij meteen al klaar.
Mijn mantra is: graag of niet.



Je bent toch veel te mooi, leuk, grappig en bijzonder om een beetje te gaan zitten wachten tot hij voor jou kiest? Het gaat om een relatie, dan wil je toch iemand die een beetje de focus op 1 dame kan houden, namelijk op jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat een prinsessen gedrag allemaal: hij liegt niet. Hij is eerlijk en open. Hij twijfelt. Hij doet geen beloftes die hij niet kan nakomen.



Ik snap werkelijk niet dat sommigen echt menen dat je na 1 date, of überhaupt als je date en verder niets hebt afgesproken dat er dan exclusiviteit verwacht mag worden
Overigens: ik geloof helemaal niet dat iemand na 1 date al kan of moet weten dat dit de liefde van zijn of haar leven is. Liefde kan ook groeien enzomeer. Dus dat zou ik niet als probleem zien.



Ik vind het gewoon respectloos om meer dan 1 persoon tegelijk te daten. Dat moet je niet willen.



En... Je geeft een date geen eerlijke kans als je meerdere tegelijk date. Ten eerste moet je zelf je aandacht en gevoelens verdelen, ten tweede durft je date (als ze dit weet) zich niet meer kwetsbaar op te stellen of onbevangen te zijn.
quote:Quinty schreef op 13 oktober 2014 @ 17:22:

Ik zou het geen fijn idee vinden, weg ermee.Agreed
quote:cortado schreef op 13 oktober 2014 @ 18:11:

Wat een prinsessen gedrag allemaal: hij liegt niet. Hij is eerlijk en open. Hij twijfelt. Hij doet geen beloftes die hij niet kan nakomen...



Dat is heel mooi van hem. Normaal ook, lijkt me. Maar eerlijkheid alleen maakt het nog geen topgozer. Ik vind respect en aandacht kunnen focussen ook hele belangrijke eigenschappen.



En als mens mag je best willen dat iemand niet twijfelt en je vergelijkt met een ander als het om een potentiele relatie gaat. Daar mag je voor bedanken. En dat maakt je geen prinsesje maar iemand met gezond zelfrespect die weet wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
Eens met cortado, maak zelf de keuze of je op dit moment exclusiviteit wilt of niet en trek zelf je conclusies. Je bent elkaar nog aan het leren kennen en je bepaalt zelf of je dat wel of niet wilt voort zetten. Het daten van meerdere mensen in de begin fase vind ik helemaal niet zo raar, bedenk alleen voor jezelf hoe ver je daar in wilt gaan en vanaf welk moment je wel exclusiviteit wilt afspreken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetje77 schreef op maandag 13 oktober 2014 18:16 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="cortado in "Hij date met twee vrouwen"" class="messagelink">cortado schreef op 13 oktober 2014 @ 18:11</a>:</b>

Wat een prinsessen gedrag allemaal: hij liegt niet. Hij is eerlijk en open. Hij twijfelt. Hij doet geen beloftes die hij niet kan nakomen...</div></blockquote>



Dat is heel mooi van hem. Normaal ook, lijkt me. Maar eerlijkheid alleen maakt het nog geen topgozer. Ik vind respect en aandacht kunnen focussen ook hele belangrijke eigenschappen.



En als mens mag je best willen dat iemand niet twijfelt en je vergelijkt met een ander als het om een potentiele relatie gaat. Daar mag je voor bedanken. En dat maakt je geen prinsesje maar iemand met gezond zelfrespect die weet wat ze wil. Je kunt niet verwachten dat iedereen meteen binnen 5 minuten weet wat'ie voelt voor een ander. Dus om daar dan eisen over te gaan stellen vind ik raar
Ik vind vijf dates al best wel veel, dat is al bijna een relatie. Dus tov het andere meisje vind ik hem nogal lomp. Als hij na vijf dates toch nog even uittest of een ander meisje misschien leuker is, dan zou ik 'doei' zeggen.

Omdat hij zo bij haar doet, zou ik dezelfde reactie hebben als ik in jouw schoenen zou staan. Straks zegt hij haar gedag, date nog twee keer met jou, en dan komt er weer een ander meisje dat misschien ook wel leuk is, en die hij ook even moet aftasten... 'Doei!'
quote:cortado schreef op 13 oktober 2014 @ 18:11:

Wat een prinsessen gedrag allemaal: hij liegt niet. Hij is eerlijk en open. Hij twijfelt. Hij doet geen beloftes die hij niet kan nakomen.



Ik snap werkelijk niet dat sommigen echt menen dat je na 1 date, of überhaupt als je date en verder niets hebt afgesproken dat er dan exclusiviteit verwacht mag wordenHij doet inderdaad niets wat je onder bedrog of oneerlijkheid kunt scharen. Maar er zijn wel meer afknappers waar op zich niets misdadigs aan is. Voor mij is het een dealbreaker als een man niet binnen een paar weken kan beslissen of hij mij de moeite waard vind. Voor een ander is het ongetwijfeld en dealbreaker dat ik überhaupt op een zeker moment exclusiviteit verwacht. Dat mag, in alle open- en eerlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:yolcu schreef op 13 oktober 2014 @ 18:30:

Hij doet inderdaad niets wat je onder bedrog of oneerlijkheid kunt scharen. Maar er zijn wel meer afknappers waar op zich niets misdadigs aan is. Voor mij is het een dealbreaker als een man niet binnen een paar weken kan beslissen of hij mij de moeite waard vind. Voor een ander is het ongetwijfeld en dealbreaker dat ik überhaupt op een zeker moment exclusiviteit verwacht. Dat mag, in alle open- en eerlijkheid.Helemaal mee eens. Ja, hij is eerlijk, maar nee, ik zou er desalniettemin geen trek in hebben op deze manier. Eerlijkheid maakt niet dat je diegene niet meer 'mag' afwijzen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een beetje prinsessengedrag. De werkelijkheid is meestal niet zo romantisch als hier gesuggereerd wordt. Klinkt wel mooi als iemand vanaf het begin gek op je is en je verovert, maar zo gaat het vaak genoeg niet. Ik vind dat je beter goed kan nadenken en de tijd nemen om iemand te leren kennen voordat je een relatie met iemand begint ipv na drie dates al een relatie te beginnen.



Maar goed, bedankt voor jullie reacties Ik weet nu wat beter wat ik het beste kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 13 oktober 2014 @ 16:19:

Goh...wat enig dat hij je dat verteld zeg...

Vreemd hoor.

Maar goed, hij vind je dus nog niet zo heel interessant, want hij verwacht dat je nu gaat knokken ofzo, voor hem?

.

Ik zou zeggen, zwaai maar flink naar hem, voordat hij dat naar jou gaat doen.



Huh? Meen je dit nou? Ik date ook regelmatig twee mannen door elkaar en als het gesprek daarop komt, vertel ik dat ook gewoon eerlijk. Ik zie daar geen probleem in? Ik doe dit niet omdat ik mijn date met wie ik daar zit niet interessant vind en ook niet omdat ik wil dat hij heel hard voor mij gaat vechten. Maar gewoon, omdat ik het heel normaal vind. Als je toch net een eerste date hebt, ga je toch niet meteen al je pijlen op die persoon richten en je toekomst samen plannen? Daten is iemand langzaam aan leren kennen voor mij. Zodra ik merk dat ik iemand echt leuk vind, kap ik andere dates af. En dat is toch echt niet na 1 date al.



TO, ik zou het laten afhangen van hoe leuk je hem vindt. Zodra je hem echt leuk begint te vinden, zou ik dat benoemen en aan geven dat je niet verder wilt daten als hij er nog anderen naast date. Zo lang het 'gewoon leuk/gezellig' is zou ik er geen probleem van maken dat hij nog iemand anders ziet.

Maar uit de reacties die ik hier even snel door las maak ik op dat mijn mening niet echt standaard is
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op maandag 13 oktober 2014 18:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="yolcu in "Hij date met twee vrouwen"" class="messagelink">yolcu schreef op 13 oktober 2014 @ 18:30</a>:</b>

Hij doet inderdaad niets wat je onder bedrog of oneerlijkheid kunt scharen. Maar er zijn wel meer afknappers waar op zich niets misdadigs aan is. Voor mij is het een dealbreaker als een man niet binnen een paar weken kan beslissen of hij mij de moeite waard vind. Voor een ander is het ongetwijfeld en dealbreaker dat ik überhaupt op een zeker moment exclusiviteit verwacht. Dat mag, in alle open- en eerlijkheid.</div></blockquote>Helemaal mee eens. Ja, hij is eerlijk, maar nee, ik zou er desalniettemin geen trek in hebben op deze manier. Eerlijkheid maakt niet dat je diegene niet meer 'mag' afwijzen. Afwijzen mag. Geen klik hebben mag. Dat mag allemaal. Maar het is aan jou om je wensen duidelijk te maken. Verwachtingen hebben obv impliciete niet geuite wensen is op z'n minst niet erg handig. Dus geen verwijten maken maar gewoon zeggen wat je wilt.
Tja ik heb ook eens 2 mannen tegelijkertijd gedate. Ingewikkeld hoor! Wel zoenen geen vergelijkend warenonderzoek. Na 3 of 4 dates keuze gemaakt en dat bleek de goede te zijn. Beide mannen wisten van de ander en waren 'not amused'. Ik wilde zelf mijn gevoel uitvogelen en ondanks dat het erg vleiend was om door 2 mannen gewild te zijn, wilde ik niemand aan het lijntje houden.
quote:sssweet schreef op 13 oktober 2014 @ 18:51:

Ik vind het ook een beetje prinsessengedrag. Dat is beter dan deurmattengedrag. Of voetveeggedrag. Of onderdanigvrouwtjedatwelwachttothijeenbeslissinggenomenheeftgedrag.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op maandag 13 oktober 2014 19:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sssweet in "Hij date met twee vrouwen"" class="messagelink">sssweet schreef op 13 oktober 2014 @ 18:51</a>:</b>

Ik vind het ook een beetje prinsessengedrag. </div></blockquote>Dat is beter dan deurmattengedrag. Of voetveeggedrag. Of onderdanigvrouwtjedatwelwachttothijeenbeslissinggenomenheeftgedrag. Ik vind het nog beter om dat allemaal niet te doen maar je gewoon als volwassene te gedragen
quote:cortado schreef op 13 oktober 2014 @ 20:09:

[...]

Ik vind het nog beter om dat allemaal niet te doen maar je gewoon als volwassene te gedragenMaar dan wel als een volwassene met eigenwaarde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven