Hij date met twee vrouwen

13-10-2014 16:01 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het daten met iemand en hij heeft eerlijk laten weten dat hij ook nog met iemand anders aan het daten is. Hij vindt ons allebei heel leuk, maar beseft ook dat hij op een gegeven moment een keuze moet maken, al heb ik wel de indruk dat hij dat erg lastig vindt. Ik vind hem oprecht heel leuk.Ik wil natuurlijk dat hij mij kiest, maar ik ben niet van plan heel lang een van de twee te zijn.

Wat zouden jullie doen? Nog ideeën hoe het best hiermee om te gaan? Iemand ervaring hiermee?
Ik zou hem dwingen te kiezen.



Duh.
sinds wanneer ben je al exclusief bezig als je pas een date achter de rug hebt met iemand?



ik denk dat je veel te snel van stapel loopt met dit exemplaar.



ik proef iets van 'claimen' en daar knapt een man op af in regel.

als je maar net aan het daten bent dan.



mijn advies.... neem het hele gebeuren iets luchtiger tot je.



wees gewoon je sexy zelf... doe je eigen ding.... geef hem tijd om na te denken wat hij wil.

ga niet meteen met hem naar bed.... als je hem de melk al geeft in deze fase, wil hij de koe niet eens meer hebben.



en kiest hij niet voor jou, heb jij niets teveel weggegeven.



hard... ik weet het.... maar het is wel waar.



heel veel succes..... ik ga voor je duimen dat alles op zijn pootjes terecht komt.
Alle reacties Link kopieren
hij heeft met de andere vrouw al 5 dates gehad. verspreid over hoeveel tijd? een maand? of 2 wkn? tegenwoordig is het al zo gebruikelijk om met 1-3 dates al sex met elkaar te hebben.



hoe sta je daar tegenover? dat je met iemand date die dus waarschijnlijk zoent met een ander terwijl hij ook jou ziet? of al sex heeft met een ander terwijl hij met jou date?



ga jij dan ook fijn met hem zoenen in die wetenschap of sex hebben?



ik vind het zelf een raar verschijnsel. dan begin je je relatie dus met iemand die ook met een ander zoent en sext. maar zodra je officieel een relatie heeft, dan willen de meesten hier - en jij waarschijnlijk ook? - een monogame relatie.



terwijl je er dus niet zo bent ingegroeid.....



als ik zelf echt gek met iemand ben, gruw ik van dat idee. ben je net helemaal verliefd/romantisch om dan te bedenken dat hij dat ook met een ander heeft. dan kan ik nog wel iets met iemand hebben maar verliefd/romantisch ben ik dan echt niet meer.



TO, ik ben benieuwd naar je mening hierover. of van anderen.
Alle reacties Link kopieren
@Milna: haha ik weet van mezelf dat ik alles behalve onderdanig ben. Dat je iets een kans geeft maar je je bewust bent ervan dat je je op tijd terug moet trekken is echt niet onderdanig of afwachten totdat je gekozen wordt. Ik geef het een kans, bevalt het me niet dan stop ik ermee. Zoals je dat met zoveel dingen in het leven doet. Maar goed, de meningen over dit onderwerp verschillen duidelijk nogal onder iedereen hier.



@mrsdoubtfire: ik zeg niet dat we exclusief zijn, ik claim hem ook niet, ik ben mezelf, ik doe mijn ding en ik geef hem ook de tijd ;) ik heb alleen voor mezelf bepaald dat ik er niet heel lang op deze manier mee door wil gaan. En zoals ik zei ga ik al helemaal geen seks met hem hebben nu. Dus ik begrijp je reactie niet helemaal..?



De bedoeling van mijn bericht was vooral tips krijgen van mensen die ook in deze situatie hebben gezeten, want daar heb ik het meeste aan en met die reacties ben ik ook erg blij
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 13 oktober 2014 @ 21:39:

hij heeft met de andere vrouw al 5 dates gehad. verspreid over hoeveel tijd? een maand? of 2 wkn? tegenwoordig is het al zo gebruikelijk om met 1-3 dates al sex met elkaar te hebben.



hoe sta je daar tegenover? dat je met iemand date die dus waarschijnlijk zoent met een ander terwijl hij ook jou ziet? of al sex heeft met een ander terwijl hij met jou date?



ga jij dan ook fijn met hem zoenen in die wetenschap of sex hebben?



ik vind het zelf een raar verschijnsel. dan begin je je relatie dus met iemand die ook met een ander zoent en sext. maar zodra je officieel een relatie heeft, dan willen de meesten hier - en jij waarschijnlijk ook? - een monogame relatie.



terwijl je er dus niet zo bent ingegroeid.....



als ik zelf echt gek met iemand ben, gruw ik van dat idee. ben je net helemaal verliefd/romantisch om dan te bedenken dat hij dat ook met een ander heeft. dan kan ik nog wel iets met iemand hebben maar verliefd/romantisch ben ik dan echt niet meer.



TO, ik ben benieuwd naar je mening hierover. of van anderen.



Ik vind dat je erg romantisch bent. Als je eens wist hoe vaak er in het begin met meerdere mensen wordt gedate en dat je misschien wel zoent met iemand die twee avonden ervoor met iemand anders heeft gezoend, hij is er tenminste eerlijk over. Als ik een gezellige avond met hem wil hebben, moet ik niet de hele tijd gaan denken: oh hij heeft misschien seks met dat andere meisje. Maar goed, leuk is het niet nee, dus daarom zeg ik ook dat ik het niet lang ga doen. Werkt ook niet echt, want je stelt je niet volledig open, ik althans.

En ik vind, op het moment dat hij een keuze zou maken voordat ik ermee stop en wij een relatie zouden krijgen, dan doet dit er voor mij niet meer toe, want als je dat steeds erbij blijft halen dan kun je inderdaad geen leuke relatie hebben. Als je dan voor elkaar kiest moet je daar ook volledig achter staan en geen oude koeien uit de sloot halen.
quote:sssweet schreef op 13 oktober 2014 @ 21:50:





@mrsdoubtfire: ik zeg niet dat we exclusief zijn,



dat zeg je niet nee, maar je handelt wel zo uit je verhaal op te maken



ik claim hem ook niet,



dat doe je dus duidelijk wel anders zou dit geen probleem zijn



ik ben mezelf,



dat mag ik hopen





ik doe mijn ding en ik geef hem ook de tijd ;)



nee je gunt hem geen tijd omdat je eigenlijk nu al wil weten hoe het er voor staat na 1 date



ik heb alleen voor mezelf bepaald dat ik er niet heel lang op deze manier mee door wil gaan. En zoals ik zei ga ik al helemaal geen seks met hem hebben nu. Dus ik begrijp je reactie niet helemaal..?



ik hoop dat je het nu wel begrijpt



De bedoeling van mijn bericht was vooral tips krijgen van mensen die ook in deze situatie hebben gezeten, want daar heb ik het meeste aan en met die reacties ben ik ook erg blij



met andere reacties, zijnde dus de reacties die je eigenlijk niet wilt horen, ben je dus niet blij?
Alle reacties Link kopieren
quote:sssweet schreef op 13 oktober 2014 @ 21:54:

[...]





Ik vind dat je erg romantisch bent. Als je eens wist hoe vaak er in het begin met meerdere mensen wordt gedate en dat je misschien wel zoent met iemand die twee avonden ervoor met iemand anders heeft gezoend, hij is er tenminste eerlijk over.



je schiet nu in de verdediging



Als ik een gezellige avond met hem wil hebben, moet ik niet de hele tijd gaan denken: oh hij heeft misschien seks met dat andere meisje.



dan ben je dus verstoppertje aan het spelen ipv onder ogen zien wat hij waarschijnlijk nu al met een ander doet, sex hebben dus.

Maar goed, leuk is het niet nee, dus daarom zeg ik ook dat het niet lang ga doen. Werkt ook niet echt, want je stelt je niet volledig open, ik althans.



hoe kun je nog iets van romantiek / verliefdheid ontwikkelen als je nu al op je vingers kunt natellen dat ie zoent/sext met een ander?



En ik vind, op het moment dat hij een keuze zou maken voordat ik ermee stop en wij een relatie zouden krijgen, dan doet dit er voor mij niet meer toe,



met die ander zit ie met 5 dates toch al in het begin van een relatie?



ik snap echt niets hiervan. voor mij is het of verliefd/romantisch en puur



of gewoon 'zakelijk' namelijk ik vin je lekker / leuk en we doen het met elkaar en ik weet dat jij het ook met anderen doet en ik doe het ook met anderen.



maar die tussenvorm van wat ik ook lees in andere verhalen, van weken of maanden daten terwijl de ander ook met anderen zoent /sext en van daaruit dan een monogame relatie....?? echt vreemd.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 13 oktober 2014 @ 21:58:

[...]





Oke, ik denk dat je nu oordeelt over vanalles waar je nauwelijks iets vanaf weet. Ik zeg helemaal niet dat ik nu al wil weten hoe het ervoor staat, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Daarbij heeft hij gezegd dat hij vindt dat het klikt en dat hij mij echt leuk vindt (we kennen elkaar namelijk al wat langer dan deze ene date), dus het is niet dat ik me vanalles in mijn hoofd haal. Zoals ik zei, heb je niet alle informatie dus dat zijn erg snelle, slecht onderbouwde conclusies.

Iemand die niet in deze situatie heeft gezeten kan lastiger 'advies' geven omdat het lastiger is om je erin te verplaatsen, dat is met alles zo. De mensen die hier meteen roepen 'Weg ermee!' hebben duidelijk nooit in deze situatie gezeten dus daar kan ik inderdaad minder mee...
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 13 oktober 2014 @ 22:05:

[...]

Ik denk dat iedereen zijn eigen normen en waarden heeft en dat jij de mijne niet begrijpt, wil niet zeggen dat ze niet kloppen ;)
Alle reacties Link kopieren
Há, ik zou het nooit accepteren meid. Heb je trots en je eer. Je geeft hem nu het gevoel dat alles in zijn handen ligt. Ik vind het sowieso respectloos voor jou als hij zegt dat hij niet kan kiezen.
quote:sssweet schreef op 13 oktober 2014 @ 22:05:

[...]





Oke, ik denk dat je nu oordeelt over vanalles waar je nauwelijks iets vanaf weet. Ik zeg helemaal niet dat ik nu al wil weten hoe het ervoor staat, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Daarbij heeft hij gezegd dat hij vindt dat het klikt en dat hij mij echt leuk vindt (we kennen elkaar namelijk al wat langer dan deze ene date), dus het is niet dat ik me vanalles in mijn hoofd haal. Zoals ik zei, heb je niet alle informatie dus dat zijn erg snelle, slecht onderbouwde conclusies.

Iemand die niet in deze situatie heeft gezeten kan lastiger 'advies' geven omdat het lastiger is om je erin te verplaatsen, dat is met alles zo. De mensen die hier meteen roepen 'Weg ermee!' hebben duidelijk nooit in deze situatie gezeten dus daar kan ik inderdaad minder mee...



en of ik met dit bijltje te hakken heb gehad. meerdere keren zelfs.



ik praat alleen over zaken waar ik verstand van heb... over zaken waar ik geen verstand van heb, zul je mij niet horen.



maar goed, dat kan ik jou niet aan je verstand brengen zo te zien.



ik hoop dat hij jou uitkiest. heel veel succes verder .
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 13 oktober 2014 @ 22:12:

[...]





en of ik met dit bijltje te hakken heb gehad. meerdere keren zelfs.



ik praat alleen over zaken waar ik verstand van heb... over zaken waar ik geen verstand van heb, zul je mij niet horen.



maar goed, dat kan ik jou niet aan je verstand brengen zo te zien.



ik hoop dat hij jou uitkiest. heel veel succes verder .haha merci!
Alle reacties Link kopieren
Mijn mantra; "if you're not a priority, don't be an option"..
Alle reacties Link kopieren
[quote
Alle reacties Link kopieren
oh ja ik ben ervaringsdeskundige
quote:simone789 schreef op 13 oktober 2014 @ 22:18:

[...]





ik begrijp er inderdaad helemaal niets van. ik zeg alleen niet dat het niet klopt.



ik verbaas me er alleen in hoge mate over - een relatie groeit naar mijn mening, als die al weken aan het groeien is, of zelfs maanden zoals bij het andere verhaal hier op het forum. en dat daar zoenen en sex en een tegelijk groeiende relatie met een ander bij komt kijken.....



heel apart. hoe je dan de knop kunt omzetten van ' hee nu kiezen we voor elkaar en voor monogamie' en ga ik niet meer met X naar bed, terwijl ik dat de afgelopen wkn/mndn wel deed toen ik tegelijkertijd ook met jou in bed lag....zo heel romantisch, onze eerste keer zoenen (terwijl ik de avond daarvoor met X lag te sexen en de avond daarna...) et cetera



ben zelf een groot voorstander van open relaties omdat er zoveel gelogen wordt over vreemdgaan.



en ik zie een date fase die zo verloopt - van zoenen / sexen met die en tegelijk met die, overgaan in een relatie met vreemdgaan omdat het al begonnen is via met meerdere tegelijk zoenen / sexen.



hoe kun je zoiets nog ombuigen naar monogamie....



kijk als het om twee koffiedates gaat en daarna een platonische strandwandeling... tja dan kan daten met meerderen prima naast elkaar. maar 5 dates,..... kom wie heeft er tegenwoordig na 5 dates nog geen sex? dat is toch echt de uitzondering geloof ik.ik geef je helemaal gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb hier ervaring mee en nee doe het nooit meer. Dat je hier na 1 date al een topic over opent en tamelijk in de verdediging schiet zegt ook genoeg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:simone789 schreef op 13 oktober 2014 @ 22:18:

[...]





ik begrijp er inderdaad helemaal niets van. ik zeg alleen niet dat het niet klopt.



ik verbaas me er alleen in hoge mate over - een relatie groeit naar mijn mening, als die al weken aan het groeien is, of zelfs maanden zoals bij het andere verhaal hier op het forum. en dat daar zoenen en sex en een tegelijk groeiende relatie met een ander bij komt kijken.....



heel apart. hoe je dan de knop kunt omzetten van ' hee nu kiezen we voor elkaar en voor monogamie' en ga ik niet meer met X naar bed, terwijl ik dat de afgelopen wkn/mndn wel deed toen ik tegelijkertijd ook met jou in bed lag....zo heel romantisch, onze eerste keer zoenen (terwijl ik de avond daarvoor met X lag te sexen en de avond daarna...) et cetera



ben zelf een groot voorstander van open relaties omdat er zoveel gelogen wordt over vreemdgaan.



en ik zie een date fase die zo verloopt - van zoenen / sexen met die en tegelijk met die, overgaan in een relatie met vreemdgaan omdat het al begonnen is via met meerdere tegelijk zoenen / sexen.



hoe kun je zoiets nog ombuigen naar monogamie....



kijk als het om twee koffiedates gaat en daarna een platonische strandwandeling... tja dan kan daten met meerderen prima naast elkaar. maar 5 dates,..... kom wie heeft er tegenwoordig na 5 dates nog geen sex? dat is toch echt de uitzondering geloof ik.Ik denk ook dat zij seks hebben hoor, daar is het zelfs mee begonnen. Maar er is (nog) geen exclusiviteit, er is (nog) geen relatie. Zij weet ook van mij, dus zij weet dat het geen relatie is. Ik zie niet hoe dit persé voorspelt hoe het in de relatie zal gaan? Want dan is er een keuze gemaakt en is er wel exclusiviteit. Je kan toch zeker wel een knop omzetten: nu heb ik geen seks meer met die persoon. Je blijft toch geen seks hebben met iedereen waar je seks mee hebt gehad, ik begrijp het niet.
quote:cortado schreef op 13 oktober 2014 @ 18:11:

Wat een prinsessen gedrag allemaal: hij liegt niet. Hij is eerlijk en open. Hij twijfelt. Hij doet geen beloftes die hij niet kan nakomen.



Ik snap werkelijk niet dat sommigen echt menen dat je na 1 date, of überhaupt als je date en verder niets hebt afgesproken dat er dan exclusiviteit verwacht mag worden



dit.

Als ik date doe ik dat ook door zoveel mogelijk mannen te leren kennen.. en dan te selecteren op wie er uiteindelijk bij me past.. Dat doe je door te daten.. en de meesten vallen nou eenmaal af na een aantal dates.. Je kunt altijd exclusiviteit afspreken als iemand na een aantal dates echt een match blijkt te zijn. Tot die tijd ben ik vrij.. en ik zou zelfs aanmoedigen dat die ander ook met anderen date. Ik vind het juist een plus dat iemand zeker weet dat ik degene ben waar hij bij wil zijn als hij ook anderen heeft leren kennen.



Mijn voorwaarde is wel:

Geen sex. Sex = gestart met relatie = monogamie.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er hetzelfde in als Elfquest.



Indien e.a. strookt met jouw normen en waarden stop dan met het daten van deze man. Het zal namelijk nooit wat worden indien je over dat soort zaken een verschillende insteekt hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het moment dat ik zelf meerdere tegelijk datede, vond ik ze leuk was er ook wel een klik maar ze waren niet de ware. Het moment dat er wel een ware bij betrokken was heb ik binnen een dat de beslissing genomen.



Het is natuurlijk nooit leuk om concurrentie te hebben maar het is niet raar. Ik zou alleen dit niet lang volhouden. Want zoals iemand al zei: jij kunt je ook niet echt geven. Dus dat moet je niet te lang doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat soort competitie niet aangaan. Kijken wie de winnaar is? Wie het leukste is? Nee, dank.



Ja, eerlijk van hem, hoor, maar ik zou er zelf geen trek in hebben. Bovendien lijkt hij dan de trofee en bij voorbaat "gewilder" omdat 2 vrouwen geinteresseerd in hem zijn.



Juist als ie leuk is zou ik ermee stoppen. Je gaat je dan toch anders opstellen als je dit weet, je van alles afvragen, jezelf vergelijken met een andere vrouw die je niet kent, misschien van alles uit de kast halen om maar de aantrekkelijkste te zijn van de 2. Dat hele vergelijken zou me al tegenstaan.



Als ie niet kan kiezen is ie niet verliefd, geen voorkeur, zijn jullie kennelijk evenwaardig. En je kan niet "leuker" of aantrekkelijker worden door wat je doet of zegt of door je best te (moeten) doen. Heel a-relaxt. Ik zou er geen zin in hebben.



Heel eerlijk dat ie het zegt, je zal ze de kost geven die met meerderen tegelijk daten zonder dat te zeggen. Maar als je niet 1 op 1 bent en hij ook met haar date, dan krijg je ook nog eens dat zijn reacties op jou vaak niet met jou te maken hebben, maar zijn humeur of gedachten oa bepaald worden door hem-haar. Dat is erg verwarrend. BIjv bij stilte: is ie dan bij haar of heeft ie geen zin/tijd in contact met jou? Het kan erg onzeker maken, hoe zeker je normaal ook bent van jezelf.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 14 oktober 2014 @ 01:20:

[...]





dit.

Als ik date doe ik dat ook door zoveel mogelijk mannen te leren kennen.. en dan te selecteren op wie er uiteindelijk bij me past.. Dat doe je door te daten.. en de meesten vallen nou eenmaal af na een aantal dates.. Je kunt altijd exclusiviteit afspreken als iemand na een aantal dates echt een match blijkt te zijn. Tot die tijd ben ik vrij.. en ik zou zelfs aanmoedigen dat die ander ook met anderen date. Ik vind het juist een plus dat iemand zeker weet dat ik degene ben waar hij bij wil zijn als hij ook anderen heeft leren kennen.

.Dit is nu net het probleem hier: er blijken *2* 'echte matches' te zijn! Dat is heel wat anders dan het proces dat jij beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
quote:imogen75 schreef op 14 oktober 2014 @ 12:22:

Het moment dat ik zelf meerdere tegelijk datede, vond ik ze leuk was er ook wel een klik maar ze waren niet de ware. Het moment dat er wel een ware bij betrokken was heb ik binnen een dat de beslissing genomen.



Het is natuurlijk nooit leuk om concurrentie te hebben maar het is niet raar. Ik zou alleen dit niet lang volhouden. Want zoals iemand al zei: jij kunt je ook niet echt geven. Dus dat moet je niet te lang doen.Inderdaad, ik denk dat als TO het echt helemaal was voor haar date, hij die ander al niet meer zou zien staan.
Alle reacties Link kopieren
ik kies ervoor om te daten, niet om in een competitie te zitten.



Bovendien komt hij hierdoor bij mij over als een onrustige man die voor zichzelf een keuze-menuutje samenstelt, totale afknapper voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven