Hij heeft andere verwachtingen dan ik

23-10-2014 19:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva-forummers,



Ik zit in een lastige situatie en ik weet niet goed hoe ik eruit kan komen zonder al te veel te kwetsen.



Een tijdje geleden raakte ik meer in contact met iemand die ik al langere tijd "oppervlakking" kende. Nu werd dat contact dus meer, o.a. veel berichtjes/mailtjes en uiteindelijk spraken we ook af en toe af: ergens wat drinken bijv en laatst kwam ik ook bij hem thuis, hebben we wat gekookt en samen gegeten. Uiteindelijk werd het al laat en was het heel slecht weer buiten en toen stelde hij voor dat ik ook kon blijven slapen als ik wilde, zodat ik niet terug hoefde te fietsen. In eerste instantie bleef ik bij mijn besluit om toch maar naar huis te gaan, maar toen hij grappend zei dat dat wel een beetje "raar" was, besloot ik inderdaad maar te blijven. En van het een kwam toen het ander... we hadden seks. Nu is dat op zich niet zo'n probleem (vind ik), want het was gewoon fijn en een leuke avond geweest, maar wat ik wél een probleem vind, is dat hij nu al helemaal heel andere verwachtingen lijkt te hebben dan ik. Hij lijkt helemaal in de wolken te zijn, vraagt me om met hem mee te gaan naar het buitenland, en of ik snel weer langskom, etc. Hij zei ook "fijn om te weten dat we er hetzelfde in staan" nadat we seks hadden gehad. Er zijn hiernaast allerlei tekenen die erop wijzen dat hij ons contact als serieus/een relatie ziet, maar daar ben ik nog helemaal niet over uit, of ik dat wel wil! Het erge is namelijk dat ik eigenlijk helemaal geen verliefdheid of "chemie" voel, en dat ik ook niet weet of zijn persoonlijkheid wel is wat ik leuk vind voor iets meer dan vriendschap (hij is wel heel aardig, daar niet van!). Dan had ik natuurlijk geen seks moet hebben...ik voel me daar erg STOM over. Ik heb hem nu ook verkeerde verwachtingen gegeven en als ik nu nog terug wil kruipen, zal ik hem ben ik bang erg moeten kwetsen. Wat ook lastig is, is dat ik hem aankomend weekend heel veel ga zien en ik bang ben dat hij dan misschien zijn arm bijv om me heen gaat slaan of me misschien zelfs een zoen geeft, en anderen ook zullen zien dat "er iets tussen ons is" terwijl het voor mij veel te snel gaat!



Sorry voor mijn lange verhaal, maar heeft iemand misschien tips over wat ik kan doen zonder hem al te veel te kwetsen? En het allemaal toch weer "op een lager vuurtje" kan zetten of zelfs helemaal stoppen met alles (want ik weet niet of ik überhaupt wel klaar ben voor een relatie met iemand...). Ik voel me echt een beetje een "bitch".. Andersom zou ik het me ook kunnen voorstellen als ik na seks gehad te hebben, te horen krijg "ik wil niks met je hoor!", dat dat rauw op je dak kan vallen. Straks voelt hij zich letterlijk "genaaid" door mij :( (wat eigenlijk ook terecht is toch...)
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen heb je de verwachtingen niet goed gemanaged? Dan wordt het lastig ja.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo zwaar tillen aan die seks, hoor.



Je belt hem gewoon op en je zegt 'Guus, ik krijg het gevoel dat jij nogal snel wil gaan en dat benauwt me. Ik wil liever niet verder daten. Sorry'
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof hij al je gevoelens voor je aan het invullen is en er vanuit gaat dat wanneer je seks met iemand hebt, dat dat is omdat er gevoelens zijn. Of heb je ook dingen gezegd waardoor hij dat kan denken?



Maar laat hem niet langer in de waan dat je hem leuk vindt. Bel hem zo snel mogelijk op om te vertellen dat het voor jou niets meer dan seks was.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van eerlijk zijn? :
Dump the horse. Ride a cowboy!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Nemesis!



Zo te lezen heb je na twee (misschien drie) dates seks met hem gehad, dan is het vrij naïef van hem om te denken dat het gelijk een relatie is. Het is je goed recht om seks te hebben als het leuk en gezellig is en we weten allemaal dat dat tegenwoordig niet meteen iets hoeft te betekenen. Bovendien heeft hij je zelf overgehaald om te blijven. Dan had hij langer moeten wachten met seks, totdat hij zeker wist dat het ook echt iets betekende voor jou.

Hij zal misschien wel even verdrietig zijn als hij al (een beetje) verliefd is, maar dan ga je hem toch wel pijn doen dus kan je maar beter zo snel mogelijk eerlijk zijn. Zeker voordat anderen ook dingen gaan denken!



Dit is trouwens meestal een les die juist vrouwen moeten leren :p haha
Alle reacties Link kopieren
,,Wanneer zie ik je weer?''



-nou, gewoon, dit weekend met alle andere collega's/vrienden, hoezo? We gaan nu toch niet ineens anders met elkaar om omdat we een keer seks hebben gehad he?



Niet te moeilijk maken hoor, het was maar eenmalige seks.
Erger je niet, maar verbaas je!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad moet ik wel snel iets gaan zeggen, en niet te lang daarmee wachten... hij bericht me nog steeds wel over allerlei dingen (gewoon koetjes en kalfjes vragen als: "hoe is jouw dag?") en daar reageer ik nog wel gewoon op... het lijkt me niet zo verstandig om over de mail/telefoon over deze situatie te praten. Hopelijk lukt het nog voor het weekend, niet dat ik afstandelijk moet gaan doen als er anderen bij zijn waarvan ik niet wil dat ze iets gaan denken



Ook is het inderdaad zo dat seks tegenwoordig veel vrijer is, maar hij is niet zo'n type die normaal gesproken snel met mensen naar bed gaat geloof ik (hij had hiervoor al heel lang geen seks gehad). Hij is verder ook gewoon zo'n "normale jongen", niet zo'n rokjesjager-type o.i.d. Voor hem is seks hebben dus misschien niet zo vrij... Denk dat het er op neer komt dat ik er niet onder uit kom om hem te gaan kwetsen, maar wou dat dat niet had gehoeven
Alle reacties Link kopieren
Als je hem niet eerder in het echt kan spreken, dan is via de app of telefoon duidelijkheid verschaffen beter dan te lang wachten. Iedere keer dat jij gewoon iets terugzegt, bevestig je hem in zijn idee dat er meer is.
Alle reacties Link kopieren
Bel hem op,



Zeg hem dat je de afgelopen avond/nacht erg leuk vond, maar dat het niet méér wordt dan dàt. Leg hem uit dat jij het vervelend vindt

dat hij op een ander spoor is gezet dan jij bedoelt had.



Zeg dat vandaag nog, anders zit je een heel weekend met een knoop in je maag naast een omhelsende man.
Tja dat wordt praten over je gevoelens. Eng he?
Alle reacties Link kopieren
Ach ... wat sneu voor die jongen. Maar je gevoel is je gevoel en op zich is er nog niets uitgesproken dus hij is wel een beetje naief. Idd gewoon bespreekbaar maken, daar heb je het meeste aan.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Ergens is het z'n eigen schuld ook, hij wilde toch dat je bleef slapen? Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat je niet op ziek bent naar een relatie, hij zal ermee moeten leven
Maar waaarom ga je hem nog veel zien dan dit weekend, kan je daar niet onderuit komen? Het beste wat je kan doen is zeggen van hé joh ik vond het super leuk en lekker de laatste keer, maar voor mij blijft het daar wel bij. En verder een beetje ontlopen en afstandelijk doen, niet proberen de pijn te verzachten, want dat kan niet. Daarbij je hoeft je nergens schuldig over te voelen als je eerlijk bent over je gevoelens naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan ik écht niet onder het weekend uit komen (en dat zou ik ook jammer vinden, want ik ga er ook heen voor m'n eigen lol en om met andere mensen te praten e.d.). Ik heb hem vandaag gelukkig kunnen spreken en hij zei dat hij al een beetje aanvoelde dat ik iets wilde zeggen. Al met al heb ik kunnen zeggen dat het voor mij te snel ging en dat ik liever even wat gas terugneem. Dat kon hij ergens wel begrijpen en hij gaf zelfs toe de seks misschien een beetje "gepushed" te hebben. Ach, hij is wel gewoon erg aardig, dus voelde me er echt een beetje rot over dat ik anders tegen ons aankijk dan hij. Maar fijn in ieder geval dat ik nog voor het weekend eerlijk over m'n gevoelens uit kon komen, pfieuw.



Bedankt voor jullie reacties en het meedenken! Fijn dat ik even m'n verhaal kon doen haha.
Alle reacties Link kopieren
et erge is namelijk dat ik eigenlijk helemaal geen verliefdheid of "chemie" voel, en dat ik ook niet weet of zijn persoonlijkheid wel is wat ik leuk vind voor iets meer dan vriendschap



Ligt misschien aan mij hoor, maar waarom is sex met hem dan wel leuk?



Klinkt meer als iemand waar je een potje mee gaat dammen.
óu sont les neiges d'antan

Zwaait naar gele vogel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven