Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?

17-08-2014 22:38 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft een van jullie wel eens te maken gehad met een breuk tussen jou en een persoon waarvan je nu nog steeds last hebt ?



Dan doel ik meer op unfinished business.



In mijn geval is het contact tussen mij en een voor mij bijzonder persoon verbroken om onduidelijke redenen.



( Heb wel ergens een idee, en natuurlijk speelde er het e.e.a maar kan dat nooit toetsen omdat ik dus geen contact meer met haar heb)

Ik mis haar nog heel erg vaak.



Zij heeft het contact verbroken doormiddel van mail. Ik heb haar opgebeld met de vraag hoe het zat, daar kon ze in mijn herinnering niet duidelijk antwoord op geven maar heb uiteindelijk te kennen gegeven dat ik haar keuze wilde respecteren.



Als we elkaar tegen zouden komen zouden we elkaar gewoon gedag blijven zeggen. Dat wilde ze wel. En ze benoemde aan het eind van het gesprek, dat ze het bij nader inzien toch wel heel jammer vond dat we geen contact meer zouden hebben en dat we misschien ooit nog wel contact zouden kunnen hebben in een andere setting.



Ik ben haar daarna regelmatig tegen gekomen maar werd compleet genegeerd. Wat veroorzaakte dat, als ik haar een volgende keer zag, ik haar uit ongemakkelijkheid en een afgewezen gevoel ook compleet negeerde. Niet uit boosheid o.i.d. maar vooral uit angst.



Dat het zo gaat deed en doet mij nog steeds veel pijn omdat ik het nog steeds heel moeilijk vind te begrijpen hoe je in eerste instantie zo'n bijzonder, intiem contact kunt hebben, wat van de een op het andere moment verdwenen lijkt. We lijken wel twee vreemden voor elkaar en dat kan ik, nu jaren later nog steeds moeilijk verkroppen. Ik mis haar nog altijd.



Iemand ook zo iets mee gemaakt ?

En hoe gaan jullie om met situaties als deze?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar...vooral het onafgesloten open einde...van zielsmaatjes naar vreemden voor elkaar. Hoelang is het voor jou geleden? Bij mij begon het na twee jaar wat te slijten. Maar ik heb er in het begin letterlijk maanden niet van geslapen...
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Je slaat gelijk de spijker op z'n kop, zielsmaatjes, dat waren wij ook. Het is nu twee en half jaar geleden dat we het contact verbroken hebben.



Hoe ga jij er mee om?
Alle reacties Link kopieren
En ... jij hebt de breuk ook nooit echt kunnen plaatsen of begrijpen? Of dat wel?
Verlaag je niet tot haar niveau. Besluit voor jezelf wat JIJ wil als je haar tegen komt. Jij wil haar erkennen, groeten dus. Dat kan al met een hoofdknik na een blik. Dat is prima. Als zij je niet wil groeten, is ook goed. Maak er ook niet meer van, door een praatje aan te knopen. Maar besluit voor jezelf waar jij je goed bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Het was vooral de manier waarop de breuk tot stand is gekomen wat voor mij moeilijk was. Het is niet allemaal even eerlijk en open gelopen zegmaar. En dat het zo definitief was, was eigenlijk heel onwerkelijk en voor mijn gevoel was er heel veel oneerlijk verlopen. Niets was ècht uitgesproken. Wat betreft er mee omgaan, het heeft gewoon moeten slijten. We hebben allebei een andere kijk op zaken en beide ons aandeel in de dingen die achteraf blijkbaar niet helemaal goed zaten. Ik ben meer vergevingsgezind , maar als de andere partij dat niet is dan houdt het op. Ik wil de vriendschap ook niet meer terug.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Als het voor de ander zo makkelijk was om de vriendschap te verbreken dan bewaar ik mijn loyaliteit liever voor mezelf of een vriendschap die het wel waard is. Bovendien zijn we elkaar inmiddels ontgroeid. Dat merkte ik de laatste jaren al. Heb er trouwens een hele mooie (hernieuwde) vriendschap voor teruggekregen met een vroegere vriendin. Een vriendschap die beter bij de persoon die ik nu ben past.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Droom trouwens nog wel over haar...en daar voel ik dan nog wel de warme band de we hadden. Maar dat zie ik dan maar als iets positiefs
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 18 augustus 2014 @ 14:50:

Verlaag je niet tot haar niveau. Besluit voor jezelf wat JIJ wil als je haar tegen komt. Jij wil haar erkennen, groeten dus. Dat kan al met een hoofdknik na een blik. Dat is prima. Als zij je niet wil groeten, is ook goed. Maak er ook niet meer van, door een praatje aan te knopen. Maar besluit voor jezelf waar jij je goed bij voelt.



Dank voor je bericht. Ja, het is mij nooit geweest om 'kwaad' met kwaad te vergelden, maar ik lijk wel een verliefde puber als ik haar zie; hartkloppingen, angst, trillende benen. Gewoon omdat ik, door de breuk niets meer begreep van wat we hadden gehad.



Nu moet ik wel zeggen dat we elkaar laatst in de stad zagen op een terras en dat ze me voor het eerst, sinds al die tijd oprecht gedag zei en glimlachte..
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 18 augustus 2014 @ 15:56:

Als het voor de ander zo makkelijk was om de vriendschap te verbreken dan bewaar ik mijn loyaliteit liever voor mezelf of een vriendschap die het wel waard is. Bovendien zijn we elkaar inmiddels ontgroeid. Dat merkte ik de laatste jaren al. Heb er trouwens een hele mooie (hernieuwde) vriendschap voor teruggekregen met een vroegere vriendin. Een vriendschap die beter bij de persoon die ik nu ben past.Ja, ik snap wat je schrijft over de gevoelens die je naar haar hebt. Heb jij zelf nog wel contact gezocht achteraf?
Alle reacties Link kopieren
Nee geen contact meer gezocht. Daarvoor heeft ze me echt te diep gekwetst en is ze te makkelijk met mijn gevoelens omgegaan. We hebben een gesprek gehad waarin ze niet het achterste van haar tong liet zien, een beetje om de hete brei heen draaide en bovendien de punten waarop zij in de fout was gegaan bagatelliseerde. Ja dan kan ik er niks mee. Eerlijk zijn is op zo'n moment cruciaal, anders is er voor de ander ook niks om aan te werken, excuses voor aan te bieden of echt af te sluiten. Het was voor haar wel best zo. Wat mij betreft ga je zo niet met vriendinnen om.
My life ain't shit without me!
Ja, ook zoiets meegemaakt. Geen idee hoe je ermee om moet gaan. Ik leg me erbij neer, omdat ik het ook niet weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 18 augustus 2014 @ 17:00:

Nee geen contact meer gezocht. Daarvoor heeft ze me echt te diep gekwetst en is ze te makkelijk met mijn gevoelens omgegaan. We hebben een gesprek gehad waarin ze niet het achterste van haar tong liet zien, een beetje om de hete brei heen draaide en bovendien de punten waarop zij in de fout was gegaan bagatelliseerde. Ja dan kan ik er niks mee. Eerlijk zijn is op zo'n moment cruciaal, anders is er voor de ander ook niks om aan te werken, excuses voor aan te bieden of echt af te sluiten. Het was voor haar wel best zo. Wat mij betreft ga je zo niet met vriendinnen om.



Het kwetsen lijkt me idd heel erg vervelend, en dat ze net het achterste van haar tong liet zien, was daar een reden voor denk je?

Ik blijf het zo onvoorstelbaar vinden wat er dan in een split second lijkt te gebeuren. Eerlijkheid is idd heel erg belangrijk. Precies wat je schrijft; vanuit eerlijkheid kan je verder.



Ik kan niet zeggen dat zij en ik vriendinnen waren, we hebben elkaar in professionele setting ontmoet. Vanuit daar zijn we blijven mailen en is er een soort van persoonlijk contact ontstaan die voor ons beiden bijzonder was. Ik heb nooit begrepen wat voor rol ik in haar leven innam, wel heeft ze benoemd dat wat we hadden iets bijzonders was.



Heb jij ook altijd het gevoel gehad dat je 'de waarheid' niet volledig kent? Natuurlijk heeft ieder zn eigen waarheid maar bij mij ontbreekt er voor mn gevoel een essentieel stuk waardoor ik nooit heb kunnen begrijpen wat er nu gebeurd is.



Ik probeer het al twee en half jaar van me af te zetten maar dat lukt me niet. Daarom heb ik besloten dat ik binnenkort wel een soort van laatste actie wil ondernemen. Niet perse om te herstellen wat er was, ik zou dat trouwens wel willen, maar belangrijker vind ik te kunnen begrijpen wat er gebeurd is zodat ik het af kan sluiten..
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 18 augustus 2014 @ 17:22:

Ja, ook zoiets meegemaakt. Geen idee hoe je ermee om moet gaan. Ik leg me erbij neer, omdat ik het ook niet weet.Wil je misschien iets over de situatie kwijt?
Waarom zou je twee en een half jaar in de wachtkamer blijven zitten omdat je niet precies weet waarom het uit is gegaan? Heb je hoop dat het ooit weer goed komt? Wat zonde van al die tijd!



Besluit om over haar heen te komen, zonder dat je weet waarom. Het is niet belangrijk. Wel is het belangrijk hier niet langer in te blijven hangen. Dat je na zo'n lange tijd nog dit soort gevoelens voor haar hebt, zegt mij dat je nog net zo ver bent als een maand nadat het uit was. En dat is niet goed. Want als je over haar heen bent, dan kun je haar groeten zonder daar zo van uit het lood te raken.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat, doordat jullie niet echt een definieerbare band hadden, jullie kijk op het contact wat jullie hadden erg verschilt? Misschien heb jij meer waarde aan de band gehecht dan dat zij (achteraf) deed. Op het moment zelf misschien best wel. Soms heb je vriendschappen waarvan je weet dat ze tijdelijk zijn, maar dat ze in een bepaalde periode van je leven heel waardevol zijn.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Het kan dan natuurlijk zo zijn dat één van de twee de vriendschap dus makkelijker weer loslaat dan de ander. Het is wel verdrietig dat je er nu nog zo mee zit. Ik zou het afsluiten op een manier die voor jou werkt. Als jij nog een poging wil doen zou ik wel rekening houden met het feit dat zij er wellicht heel anders in staat als jij. Maw, zorg dat je niet weer gekwetst wordt.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 18 augustus 2014 @ 18:15:

Waarom zou je twee en een half jaar in de wachtkamer blijven zitten omdat je niet precies weet waarom het uit is gegaan? Heb je hoop dat het ooit weer goed komt? Wat zonde van al die tijd!



Besluit om over haar heen te komen, zonder dat je weet waarom. Het is niet belangrijk. Wel is het belangrijk hier niet langer in te blijven hangen. Dat je na zo'n lange tijd nog dit soort gevoelens voor haar hebt, zegt mij dat je nog net zo ver bent als een maand nadat het uit was. En dat is niet goed. Want als je over haar heen bent, dan kun je haar groeten zonder daar zo van uit het lood te raken.



Het ligt wel wat gecompliceerder dan dat Doreia, we hebben nooit een liefdesrelatie gehad. Ze heeft heel erg geprobeerd mijn vertrouwen te winnen en dat was wederzijds. We deelden iets bijzonders en de manier waarop het afgesloten is staat haaks op hoe onze relatie was. Daarnaast was het moeilijk ons contact een label te geven door de setting waar we uit kwamen waardoor ik me kwetsbaarder voelde. Ik ben op mijn manier wel verder dan toen het begon, ik kan prima zonder haar leven maar dit gevoel blijft aan mij knagen van tijd tot tijd.



Ik heb heel lang gedacht: laat los, zonde van mn energie. Nu zijn we al 2 jaar verder en denk ik, doe er wat aan, want er rond mee blijven lopen kost nog veel meer energie.
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 18 augustus 2014 @ 18:52:

Het kan dan natuurlijk zo zijn dat één van de twee de vriendschap dus makkelijker weer loslaat dan de ander. Het is wel verdrietig dat je er nu nog zo mee zit. Ik zou het afsluiten op een manier die voor jou werkt. Als jij nog een poging wil doen zou ik wel rekening houden met het feit dat zij er wellicht heel anders in staat als jij. Maw, zorg dat je niet weer gekwetst wordt.



Het zou inderdaad heel goed kunnen dat het voor haar anders is geweest dan voor mij. Het moeilijke is dat zij in haar positie eigenlijk niet op zn plek was om haar gevoelens naar mij te uitten, maar vanuit menselijkheid was het wel heel begrijpelijk. Ik kan er helaas niet te veel over kwijt i.v.m herkenbaarheid.



Maar misschien is de oplossing wel het gewoon te laten
Alle reacties Link kopieren
Oh, en dat ik gekwetst wordt dat is dan maar zo, liever de waarheid die ik kan begrijpen dan de wazigheid van de afgelopen twee jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ja kijk bij ons was het wel 'gewoon' een vriendschap. Verder geen intieme gevoelens. Als ik die wel had gehad, dan had ik het ook nooit kunnen afsluiten. Ook al heeft onze vriendschap nog zo lang geduurd, uiteindelijk kan ik voor mezelf zeggen, misschien is de koek gewoon op. Ik ben niet zo'n held in loslaten en zeker niet wanneer ik iets als heel waardevol heb ervaren.
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Dus ik snap dan wel dat je gewoon duidelijkheid wil zodat je hoe dan ook verder kan. Wel knap trouwens dat je dar durft, want het lijkt me best een hele stap!



( sorry voor mijn berichten in etappes, lange berichten gaat zo lastig via mobiel)
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik lees niet goed...je bent er nog niet helemaal uit? Of je het contact nog een keer opzoekt? Ik zou zeggen, als je er bij wijze niet van slaapt...en je bent niet bang om gekwetst te worden, wat valt er te verliezen?
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Ja. We zeggen niks meer tegen elkaar, kijken elkaar niet meer aan en bespreken ook niks meer. Niet omdat ik boos ben, maar omdat het zo beter is. Nooit echt ruzie geweest, het is zo gelopen.



Soms vind ik het wel eens vervelend, maar besef me dan ook dat dit goed zo is. Beter dan ruzie, want die was dan behoorlijk geëscaleerd.
quote:idede schreef op 18 augustus 2014 @ 18:09:

[...]





Wil je misschien iets over de situatie kwijt?Bij nader inzien niet, denk ik. Word er alleen maar chagrijnig van. Sorry.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven