Hoe krijg ik mijn man zijn bed uit?

21-08-2014 10:01 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe kijk en advies gevraagd of relativering........



Situatie:

Getrouwd, 1 kind (bijna een jaar), gelukkig en blij met elkaar NA 11 uur 'S ochtends :/



Probleem (in mijn ogen):

Man wil zijn bed niet uit 's ochtends en ik erger me groen en geel! Ik word er boos van, gefrustreerd en woedend. Daardoor verander ik in een vrouw, die ik niet wil zijn.

Als hij moet werken, lukt het wel.

Sinds ik hem ken is dit al een issue, soms haat het beter en soms niet.

Ik baal ervan omdat: ik er wel uit ga met de baby en ik tot 11 uur alleen zit, ondertussen slaapt het kleintje dan alweer en beginnen we bijna aan het middagprogramma.

Hij is een avondmens en ik een ochtendmens. Prima, geen probleem, dat kan. We hoeven niet tegelijk op te staan en samen te gaan slapen. Ik wil dat hij meedoet, ook in de ochtend!

Maar ik sta er in de ochtend al wel bijna een jaar, alleen voor.



Wat wil ik:

Samen een gezin zijn, ook in de ochtend. Ik vind hem een slappe zak en kan er niet tegen: dat stomme slapen.

Hij gaat ook laat naar bed en dan snap ik dat hij langer slaapt. Oorzaak-gevolg......



Wat heb ik al gedaan en wat niet hielp (niet perse in deze volgorde):

- boos worden

- woedend worden

- lief doen en vragen of hij thee of koffie wil

- de avond van te voren een afspraak maken

- dreigen met van alles :/ (maakt mij geen mooier mens, weet ik!!)

- gewoon laten liggen en mijn eigen plan trekken

- een gesprek hierover op neutraal terrein en in de middag

- accepteren: lukt me niet......



Straks komen zijn ouders en hij ligt nog in zijn bed, ik ben nu zo ver dat ik hem niet meer wakker ga maken. Eerst was ik namelijk bang voor gezichtsverlies, het kan me niet meer schelen. Maar ergens hoop ik toch zo dat hij binnen nu en 5 minuten eruit is!



NB. Gister schrok hij om 11 uur wakker en dan is hij zich zeer schuldbewust. Hij vindt het zelf ook niet leuk, maar is erg moe...naar eigen zeggen...... 'Ga dan eerder naar bed', zeg ik dan!
Alle reacties Link kopieren
Werken jullie allebei niet? Wat is zijn werkritme?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
waarom moet hij er uit?

Ben je geen "gezin" als hij in bed ligt?
Als hij wel zijn bed uit komt op een werkdag dan het dus gewoon pure lui-igheid van hem.
Gezichtsverlies omdat je man in bed ligt?
Laat zijn moeder hem maar waker maken!
quote:Coco87 schreef op 21 augustus 2014 @ 10:05:

Als hij wel zijn bed uit komt op een werkdag dan het dus gewoon pure lui-igheid van hem.Hoezo? doet ie verder niks?
Alle reacties Link kopieren
Moeten jullie niet gewoon werken? Ik denk dat er weinig mensen elke ochtend 'samen een gezin zijn', puur omdat ze bezig zijn op tijd op hun werk te komen.

Misschien is jouw man ook wel boos op jou, omdat hij elke avond alleen zit als jij weer eens vroeg naar bed gaat?
Alle reacties Link kopieren
Werkt hij snachts en jij overdag ofzo? Dan zou ik hem lekker laten tukken.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Als hij dat altijd al gedaan heeft, is dat hoe hij is. Stom van je dat je er nu een probleem van maakt, maar het is jouw probleem, niet het zijne. Zoek dus zelf een oplossing (dat jij jullie leven on hold zet tot hij wakker is doe je toch echt zelf) en leer er mee leven.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2014 @ 10:05:

waarom moet hij er uit?

Ben je geen "gezin" als hij in bed ligt?Dat vroeg ik me ook af.
Hoeveel dagen in de week is hij vrij/slaapt hij uit dan? Misschien proberen een deal te sluiten, van: 2 ochtenden in de gelegenheid zijn om uit te mogen slapen en 1 ochtend in de week echt uitgebreid als gezin ontbijten 's ochtends.



Mijn vrouw is ook meer een avondmens en ik een ochtendmens. Op haar vrije dag én in het weekend mag ze uitslapen van mij, puur om bij te tanken. Door de week ontbijten we verder ook gewoon als gezin samen maar in het weekend brunchen we. Ik ga dan altijd alleen met zoon naar beneden terwijl zij nog slaapt.
Alle reacties Link kopieren
Dus met andere woorden jij doet alles mbt de verzorging van het kind?
Eerst zeg je dat hij een avondmens is en jij een ochtendmens en dat is geen probleem.

Daarna verwijt je hem dat hij laat op bed gaat en daardoor dus ook laat wakker wordt.



Dat is toch juist de definitie van een avondmens?!?
En dit gedrag vertoonde hij niet voordat er een kind kwam? Indien wel, dan had je dat toch kunnen weten. Take it or leave it, meer smaken zijn er niet.
quote:cootjep schreef op 21 augustus 2014 @ 10:01:

Hij is een avondmens en ik een ochtendmens. Prima, geen probleem, dat kan. We hoeven niet tegelijk op te staan en samen te gaan slapen.





Niks prima dus.



Verder: heb je al door hoe weinig zin deze strijd heeft?
Wauw... Jij bent maf. Vind hij jou ook een slappe doos als je vroeg naar bed gaat?? Hoe haal je in je hoofd om woedend te worden op iemand die slaapt??



Je bent niet meer of minder een gezin van vroeg of laat slapen. Omdat jij een ochtendmens bent, moet hij het ook worden? Je wist al voor de baby dat hij laat slaapt. Ga je zelf vermaken in de ochtend.
Alle reacties Link kopieren
In t weekend doet mijn man dat ook soms en ik erger mij daar dan ook aan. Wat ik doe is de gordijnen open, tv/muziek aan, ontbijtje maken en meneer wakker kussen. En soms blijf ik ook gewoon op de bank luieren en wacht tot hij opstaat om vervolgens samen te ontbijten. Binnenkort ga ik een zwem abonnement nemen, zodat hij met onze dreumes in de ochtend kan gaan zwemmen. Dan zal hij wel vroeger op moeten. Ik ben tevreden als hij om 0930 opstaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 21 augustus 2014 @ 10:03:

Werken jullie allebei niet? Wat is zijn werkritme?Ja we werken beide. Ik heb nu zomervakantie. Hij werkt in de horeca en werkt als ik thuis ben. Als ik thuis ben, begint hij om 10 uur. Hij is rond 10-11 uur klaar en ik snap dat hij dan een nazit heeft, geen probleem. Dan komt hij thuis en drinkt hij nog even thee op de bank en wordt weer alerter en gaat een film kijken en komt vervolgens om 2-3 uur naar bed :/
Alle reacties Link kopieren
ik zou het wel prettig vinden, om de weekenden een beetje te verdelen. Jij een ochtend uitslapen (of iets voor jezelf doen) en hij. Maar als hij dan op zijn ochtend uit wil slapen, is dat zijn goed recht



Hoe doen jullie het 's avonds wordt hij heeeel boos, als jij om 22.00 uur naar bed gaat?
Ja lastig....ik ben ook een ochtendmens en getrouwd met een avondmens.

Je kan dit niet veranderen.

Voor werk heeft hij al moeite met opstaan, dus op een vrije dag al helemaal. Ik heb me erbij neergelegd. Ik trek mijn eigen plan s ochtends.

Vind het wel lekker...ga om 800 uur al boodschappen doen, lekker rustig.



Als er bezoek komt, dan trap ik hem wel zijn nest uit. Gewoon binnenlopen, melden dat over 1 uur bezoek komt, gaan rommelen in de badkamer om in de gaten te houden of hij opstaat. Evt nog eens zeggen, gordijnen opengooien (heel succesvol als er een lekker fel zonnetje opstaat). Koffie brengen. Kinderen papa wakker laten maken. Etc.
Ochtend mens

Avond mens



Ik ben voor 10 uur en koffie ook niet te genieten. Heeft mijn baby geen boodschap aan. Ik mopper dus om 7 uur de hele wereld bij elkaar en vlak voo rik de babykamer instap verman ik me en denk: ja, HIJ heeft wel lekker 11 uur geslapen...
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2014 @ 10:05:

waarom moet hij er uit?

Ben je geen "gezin" als hij in bed ligt?



Kan jij het mij vertellen? Dit zit duidelijk in mijn hoofd!

Ben ik me zeer bewust van.



Graag meer relativering!
Hij is een avondmens. Dat is hij altijd al geweest en dat zal hij altijd zijn. Je biologische klok is niet zo makkelijk te verzetten. Dat moet je van tevoren geweten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Coco87 schreef op 21 augustus 2014 @ 10:05:

Als hij wel zijn bed uit komt op een werkdag dan het dus gewoon pure lui-igheid van hem.Mijn gedachte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven