Hoe moet ik vertellen over mijn herpes genitales?

01-10-2014 08:08 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een hele lieve, leuke jongen ontmoet en vanavons blijft hij voor de eerste keer slapen. Ik heb alleen herpes genitales.. Ik vind het virus zelf geen probleem en heb er geen last meer van, maar ik weet dat het 1 groot taboe is in Nederland en daarom ben ik bang voor een afwijzing. Hoe kan ik dit op de beste manier vertellen?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Uitleggen hoe het precies zit. Zoek eens wat info op over hoe dat nou precies zit qua besmetting etc. en dat leg je dan uit. Wat ontzettend naar voor je dat je dit hebt zeg.
Alle reacties Link kopieren
absoluut vertellen!

Dan maakt hij de keus of hij wel/niet lichamelijk contact met je wil
Alle reacties Link kopieren
Als je nu geen uitbraak hebt en ook al tijden geen uitbraak meer gehad hebt zou ik het niet zeggen. De halve wereld heeft herpes, het heeft geen heftige gevolgen als je het mocht krijgen. Ik vind vertellen dat je ooit een herpesuitbraak hebt gehad bijna net zoiets als vertellen dat je wel eens verkouden bent geweest.



Ik heb soms een koortslip maar dat ga ik echt niet iedereen vertellen voor ik met ze zoen. Wel natuurlijk als ik het voel aankomen of er juist dan last van heb, dan ben ik heel voorzichtig. Maar niet de 360 dagen in het jaar dat er helemaal niets aan de hand is.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu neem ik aan geen uitbraak. Want met uitbraak natuurlijk geen seks. Zonder uitbraak ben je niet besmettelijk en zou ik het dus niet de eerste keer vertellen. Als hij relatie materiaal s en je een uitbraak hebt is het vroeg zat.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet vertellen. Zelf heb ik ook wat jij hebt (van mijn huidige partner gekregen) en een koortslip (van mijn vader).



Mijn koortslip heb ik nooit verteld en wat ik nu heb zou ik ook niet in eerste instantie tegen een nieuwe scharrel/fling vertellen, met een SOA-test wordt er niet op getest en half Nederland loopt met dit virus.
quote:lilalinda schreef op 01 oktober 2014 @ 09:17:

absoluut vertellen!

Dan maakt hij de keus of hij wel/niet lichamelijk contact met je wil+1000
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel zeker van plan te vertellen! Anders ga ik me superschuldig voelen. De vraag is alleen hoe..
Absoluut vertellen. Ik zou je per direct verlaten als ik er later achter kwam. Het lijkt me wel zo fatsoenlijk hem van tevoren in te lichten over wat je meedraagt zodat hij zelf een keuze kan maken. Ik denk wel dat het handiger was als je er al eerder over was begonnen en niet pas nu jullie de nacht samen gaan doorbrengen. Dan had hij zich goed kunnen informeren.
quote:twijlfelmiep schreef op 01 oktober 2014 @ 10:09:

Ik zou het ook niet vertellen. Zelf heb ik ook wat jij hebt (van mijn huidige partner gekregen) en een koortslip (van mijn vader).



Mijn koortslip heb ik nooit verteld en wat ik nu heb zou ik ook niet in eerste instantie tegen een nieuwe scharrel/fling vertellen, met een SOA-test wordt er niet op getest en half Nederland loopt met dit virus.jij zou het dus werkelijk niet vertellen??? Dat vind ik dus echt schandalig. Jij gaat dus voor anderen bepalen dat het " eigenlijk niks voorsteld, want half nederland loopt ermee..." mogen we dat zelf bepalen?
Bij soatesten wordt er wel op getest twijfelmiep.
quote:cknowles schreef op 01 oktober 2014 @ 10:29:

Ik ben het wel zeker van plan te vertellen! Anders ga ik me superschuldig voelen. De vraag is alleen hoe..zeg hem dat je hem heel leuk en bijzonder vindt en dat je hem respecteert, waardoor je hem iets moet vertellen. Wat de uitkomst ook is, zal hij je waarderen dat je zo eerlijk bent geweest. Schaam je niet dat je het hebt. Schaam je alleen als je niks zegt...
quote:Spijk-er schreef op 01 oktober 2014 @ 09:32:

Als je nu geen uitbraak hebt en ook al tijden geen uitbraak meer gehad hebt zou ik het niet zeggen. De halve wereld heeft herpes, het heeft geen heftige gevolgen als je het mocht krijgen. Ik vind vertellen dat je ooit een herpesuitbraak hebt gehad bijna net zoiets als vertellen dat je wel eens verkouden bent geweest.



Ik heb soms een koortslip maar dat ga ik echt niet iedereen vertellen voor ik met ze zoen. Wel natuurlijk als ik het voel aankomen of er juist dan last van heb, dan ben ik heel voorzichtig. Maar niet de 360 dagen in het jaar dat er helemaal niets aan de hand is.





Ik denk dat jouw situatie niet voor een ander hoeft te spreken. Er zijn mensen die voor de rest van hun leven aan de medicijnen zitten.

een koortslip vind ik wel wat anders hoor...en vergelijken met een verkoudheid....werkelijk?
Geef hem ruimte om vragen te stellen en zorg dat je overal antwoord op hebt.
Herpes genitalis vergelijken met een verkoudheid







Fijne bedpartner ben je dan, lekker nonchalant om iemand mogelijk op te zadelen met een onbehandelbaar virus onder het mom "lekker belangrijk iedereen heeft t"



(Ken overigens niemand met HG dus dat half NL zal wel meevallen)



Zeggen dus TO! Beestje bij het naampje. "Ik vind het niet leuk om te moeten zeggen maar wil wel dat je weet dat ik HG heb voor we gaan verder gaan/ gaan neuken"
Alle reacties Link kopieren
Om nu te spreken over een verkoudheid is wel heel erg optimistisch. En als het 'opkomt' dan duurt het wel even en is voorzichtigheid geboden.



Even wat informatie opgezocht. Voor de mensen die er interesse in hebben.

Zie onderstaande tekst.



----------------------------------------------



Behandelen

Het virus blijft altijd aanwezig in het lichaam. Behandeling hoeft alleen als er klachten zijn. Medicijnen kunnen de duur en omvang van een herpesaanval bekorten. Je moet dan wel snel na het begin van de klachten starten met behandeling. Crèmes voor een koortslip werken niet voor herpes genitalis.



Heb ik het?

Een week na besmetting met het herpesvirus ontstaan meestal de eerste klachten. Die kunnen gepaard gaan met pijn, koorts en opgezette klieren. Na ongeveer drie weken drogen de blaasjes en zweertjes in. Het lijkt dan alsof het virus is verdwenen. Maar er kunnen altijd weer nieuwe blaasjes ontstaan. Menstruatie, griep, een slechte weerstand of stress verhogen de kans op een nieuwe herpes-aanval. De eerste aanval is meestal het hevigst.



Advies

- Laat een soa-test doen

- Slik bij een aanval van herpes zo snel mogelijk de medicijnen

- Zes keer per jaar of vaker een herpesaanval? Overleg met de huisarts over een langdurige behandeling

- Vertel een vaste sekspartner dat je het herpesvirus bij je draagt

- Liefst geen seks tijdens een herpesaanval. Of in ieder geval met condoom

- Vermijd het aanraken van de blaasjes, wondjes of korstjes

- Was je handen grondig als je de geïnfecteerde huid toch hebt aangeraakt

- Geen orale seks (pijpen of beffen) met een koortslip

- Hoog zwanger en een eerste herpes-aanval? Vertel het aan je verloskundige of arts.
Alle reacties Link kopieren
Het is absoluut niet iets ergs hoor. Op internet staan altijd horrorverhalen en er heerst een erg groot taboe op en daarom denken mensen altijd dat het een drama is. Ik heb met vier dokters gesproken die zeiden dat ik echt even rustig moest doen omdat er prima mee te leven valt en omdat het absoluut geen reden is om geen relatie met mij te beginnen. Alleen de slechte verhalen staan op internet en dat is juist het hele grote en hele vervelende probleem waarom mensen er zooooo groot over denken. Dit is dus precies waar ik bang voor ben hoe hij gaaat reageren. 70% van de mensen heeft dit virus, maar heel weinig mensen komen er ooit achter dat ze het virus hebben, omdat ze er nooit last van krijgen. Alleen een paar mensen hebben de pech dat ze af en toe een aanval krijgen en het dus ook moeten vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Er moet echt niet overdreven op gereageerd worden voordat men echt weet wat het precies inhoudt. Door deze verhalen op internet heb ik weken liggen huilen en de dokters hebben me pas weer gerustgesteld. Het slaat echt nergens op.
.
cknowles, ik ben te bereiken op mijn gebruikersnaam @gmail.com, mocht je er eens over willen praten.
quote:cknowles schreef op 01 oktober 2014 @ 10:58:

Er moet echt niet overdreven op gereageerd worden voordat men echt weet wat het precies inhoudt. Door deze verhalen op internet heb ik weken liggen huilen en de dokters hebben me pas weer gerustgesteld. Het slaat echt nergens op.



Nou, als het toch nergens op slaat, vertel het gewoon.

Ik vind je reactie nogal arrogant. Heb ineens geen medeleven meer met je. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 01 oktober 2014 @ 11:06:

De reacties van mensen hier is precies de reden waarom mensen met hg het niet durven te delen met hun partner. De moed zou mij ook in de schoenen zakken als ik deze reacties lees. Als je ooit een koortslip hebt gehad hoef je het niet te vertellen, maar hg moet wel direct verteld worden. Zo niet "dan zou ik je meteen verlaten". Terwijl het 100% hetzelfde is.



En er word overigens echt niet op getest als je een soa test doet. Ze kunnen namelijk niet aan je zien of je hg hebt, tenzij je een uitbraak hebt. Anders test je toch negatief.



100% hetzelfde? Je weet duidelijk niet waar je over praat. De koortslip HSV1 is toch echt een andere vorm van herpes dan de genetiale vorm HSV2.

To, je zou voorzichtig kunnen beginnen over veilig vrijen en dan aangeven dat het voor jou extra belangrijk is vanwege je herpes. Succes met het vertellen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niks met arrogantie te maken en zo is het ook zeker niet bedoeld. Maar sommige reacties zijn echt overdreven en niet relevant, want ik heb al gezegd dat ik het zou gaan vertellen. Ik zei het vooral voor de mensen die het nu net krijgen: vraag alsjeblieft aan je dokter hoe onschuldig het echt is, want internet maakt je gewoon bang. Bedankt voor jullie reacties, maar ik zou graag weten hoe ik het het beste kan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek mensen die er misschien ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ohja en even voor de duidelijkheid. Ik zoek geen medeleven hoor haha, ik weet precies wat het inhoudt en kan er makkelijk meeleven dus medelijden is niet nodig. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven