Ik ben bang om te daten wegens nare verleden

29-07-2014 06:37 36 berichten
Ik ken al jaren een man. Ik heb nooit een relatie met deze man gehad.

Op dit moment vraagt deze man om met mij te daten. Alleen is het zo dat we in het verleden problemen hebben gehad met elkaar. En op een of andere manier kan ik dat niet echt loslaten. Ik zie wel de behoorlijke veranderingen bij hem. Maar het lukt mij gewoon niet om uit die oude situatie te stappen. Ik heb hem gevraagd om meer ruimte en meer tijd. En dat ik nu nog niet kan daten.



O ja, we zijn nooit gaan daten. We kennen elkaar wel maar een op een date hebben we nooit gehad. En als het dus aan hem ligt gebeurt dat wel. Maar ik kan het verleden gewoon niet loslaten.

Ergens snap ik ook wel dat meer ruimte en meer tijd teveel is gevraagd omdat hij ook in het verleden mij gevraagd heeft om te daten . Vaker gevraagd. En toen had ik genoeg "smoesjes" om dat niet te doen wegens zijn gedrag en mijn gedrag. Het was gewoon niet een leuke toestand in het verleden. We maakten veel ruzies.



Nu eindelijk na een poos is er rust. En om eerlijk te zijn ben ik erg trots op hem en op mezelf : we hebben echt gewerkt aan onszelf.

We zijn beiden erg veranderd. Alleen ik heb nog dit stomme probleem. Maar ik zit er wel mee. Want tuurlijk wil ik met hem daten maar ik ben bang.



En ik begrijp heus wel dat hij nu zoiets heeft van ok laten we nu daten en dat hij ergens denkt van waarom wilt ze dat niet? En die tijd en ruimte heeft hij ergens al gegeven. Maar ik blijf hangen in de oude situatie ..meer de pijn ...dat voel ik nog steeds...



Ik heb hem uitgelegd dat ik bang ben. En hij zei ook tegen mij dat ik bang ben. En dat is zo . Ik ben bang. Bang voor nare dingen.



Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn topic. En ik hoor graag van jullie:)

Ik wil alles horen ...zelfs kritiek!!



Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet daten in hemelsnaam overwogen worden?

Gewoon niet doen dus.

En ik snap niets van jullie relatie. Wie is die man, waarover hebben jullie ruzie gehad en wat doen jullie nog in elkaars leven?
Deze man ken ik jaren ...niet via internet of wat dan ook.

Het doet er niet toe waarover we ruzie hebben gehad...het was een aaneenschakeling van ruzies en dat ligt echt achter ons. We ( hij ook ) hebben aan onszelf gewerkt. Niet samen. En ik moet zeggen dat het een totaal ander persoon is dan hoe hij eerst was. Ik ook ..ik ben best veranderd.

Er is rust en begrip naar elkaar toe.



En het doet er niet aan toe waar die ruzies over gingen..want het gegeven is dat er ruzies waren. Nu niet meer..heeft wel een tijd geduurd dat er nu rust is tussen ons.

Echt geen maanden. Er is echt een tijd overheen gegaan..

Ik kan heel kort vertellen dat het een vervelende contact was tussen ons en ik heb veel geleerd en heb toen ook stappen voor mezelf gezet om niet in die situatie te blijven zitten . Hij blijkbaar ook. En er is gewoon nu echt rust. Het is ook leuk.

Maar ik heb neiging om steeds terug te vallen op het verleden niet naar hem toe maar ik heb een angst .



En ik probeer mijn angst te onderdrukken maar het lukt gewoon niet.

In communicatie met hem gaat alles goed. Maar als hij dan vraagt om af te spreken iets leuks te doen ..dan kan ik mezelf niet ertoe brengen om dat met hem te doen. Ik heb angst ...
Alle reacties Link kopieren
Vaag verhaal. Ik zou niet daten met iemand waar ik zulke nare ervaringen/ruzies(??) mee had. Als het niet goed voelt: niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook allemaal heel erg vaag. Volgens mij is dit drama seeking.



Je kent die vent al jaren, een naar verleden mee gehad, nu is dat opgelost.



Waarom dan willen daten? Ik lees nergens dat je iets voor hem voelt. Waarom niet gewoon de boel de boel laten en doorgaan met je leven?
Er zitten genoeg andere vissen in de zee, waarom per se dit exemplaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe echt heel erg mijn best, maar ik kan met de beste wil van de wereld niet bij elkaar verzinnen waarom je zou moeten gaan daten voor een man waar je issues mee hebt, bang voor bent enz enz.



Raar verhaal.

Daten is leuk, voelt het niet als leuk, dan date je niet!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet daten.



Het is nogal een vaag verhaal, maar als je zo vaak schrijft dat je angst hebt en dat het je niet lukt om je angst te onderdrukken en als je niet wil vertellen wat er dan precies is voorgevallen, dan zal er waarschijnlijk het een en ander aan agressieve en kwalijke toestanden zijn voorgevallen tussen jou en hem. Ik neem tenminste aan dat je geen aansteller bent en dat je angst voor hem terecht is.



Je hebt dus meer dan voldoende reden om niet met hem te willen daten. Niet dat je daar een reden voor nodig hebt overigens. Er zijn genoeg andere mannen op de wereld. Zoek een leuker exemplaar, eentje die je geen angst aanjaagt.
quote:nuo schreef op 29 juli 2014 @ 07:00:

Vaag verhaal. Ik zou niet daten met iemand waar ik zulke nare ervaringen/ruzies(??) mee had. Als het niet goed voelt: niet doen.t

Het spijt me dat het vaag is. We hadden ruzies ..geen mishandelingen.

Maar dat ligt echt achter ons . Het is niet van de ene dag op de andere dag gegaan. Het heeft echt een behoorlijke tijd geduurd dat het nu zo is zoals het nu is : rust .goed contact ..goede communicatie..meer openheid..etc etc

Het is gewoon leuk..

Ja en daar twijfel ik dus over ..want ik weet niet of die angst gegrond is ..en ik weet ook dat die angst wel te maken heeft met het verleden ..en het contact wat ik nu met hem heb verloopt goed. En we staan er allebei goed in en ja het is wederzijds. Maar ik laat het afweten met iets leuks te gaan doen. En ik begrijp mezelf niet zo waarom ik zo een angst heb. Want op dit moment laat hij mij zien dat het veilig is om met hem contact te hebben ...dat doet hij al een tijdje ...

Ik baal gewoon van mezelf en mijn stomme angst. Maar het zit er wel....mijn angst zit er wel...

En ja als het niet goed voelt niet doen..Maar is mijn angst wel gegrond? Is het niet gebaseerd op de oude situatie?

Daar zit ik heel erg mee. En misschien dat iemand mij kan uitleggen als het kan en mag waar die angst vandaan komt? Misschien kan iemand mij hier dat vertellen ...wat mijn angst precies betekent





dank je
Alle reacties Link kopieren
Ben je dronken?
Is het de laatste man op de wereld?
Alle reacties Link kopieren
quote:tiana_ schreef op 29 juli 2014 @ 07:10:

[...]

Maar is mijn angst wel gegrond? Is het niet gebaseerd op de oude situatie?

Daar zit ik heel erg mee. En misschien dat iemand mij kan uitleggen als het kan en mag waar die angst vandaan komt? Misschien kan iemand mij hier dat vertellen ...wat mijn angst precies betekent

Je vertelt zo vaag dat niemand daar iets zinnigs over kan zeggen. Waardoor kregen jullie zo vaak ruzie? Wat gebeurde er tijdens die ruzies? Schold hij je uit of bedreigde hij je? Enz. enz.
quote:3wieler schreef op 29 juli 2014 @ 07:05:

Ik vind het ook allemaal heel erg vaag. Volgens mij is dit drama seeking.



Je kent die vent al jaren, een naar verleden mee gehad, nu is dat opgelost.



Waarom dan willen daten? Ik lees nergens dat je iets voor hem voelt. Waarom niet gewoon de boel de boel laten en doorgaan met je leven?Ik heb wel gevoelens voor hem en het is wederzijds. We hebben dat elkaar wel verteld. Alleen in het begin ging het niet goed en besloten we eigenlijk afstand te nemen en ik heb vooral daarvoor gekozen om eerst aan mezelf te werken. En dat heeft een tijd geduurd . En nu zijn we weer "samen"en het gaat top!! Ik word emotioneel van omdat ik zo keihard aan mezelf heb gewerkt en niet heb afgewacht van het lost wel op of het ligt alleen aan de ander. Nee ik heb ( en ik wil er niet veel over uitwijden ) echt keihard gewerkt aan mezelf voordat we weer "samen" kwamen . Ik ben trots op mezelf en op hem . Maar ik ben niet trots op mezelf als het gaat om angst ...want ik weet dat het nergens opslaat maar het zit er wel.
Alle reacties Link kopieren
Prima als je er voor kiest vaag te blijven, dan krijg je ook steeds hetzelfde antwoord, waarom uitgerekend met hem daten? Wat maakt hem zo leuk dat je met hem zou daten?
Love is the meaning of life
quote:Medina schreef op 29 juli 2014 @ 07:12:

[...]





Je vertelt zo vaag dat niemand daar iets zinnigs over kan zeggen. Waardoor kregen jullie zo vaak ruzie? Wat gebeurde er tijdens die ruzies? Schold hij je uit of bedreigde hij je? Enz. enz.

Nee niet schelden niet bedreigen niet mishandelen ..het ging niet zoals het moest gaan...wat dat ook mag betekenen.



Ik wil niet teveel focussen op wat voor soort ruzies het waren. Het waren gewoon nare ervaringen waarin ik gekwetst ben en vertrouwen was ook weg. En dat weet hij ..Dat heb ik hem toen ook verteld. Maar ik heb ook gezien wat mijn aandeel was. Want het was een wisselwerking ..het was niet zijn schuld ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel advies geven, maar door dingen uit het verleden ben ik bang om advies te geven. Wat die dingen uit het verleden waren, dat wil ik niet vertellen.



Waarom ik toch in dit topic schrijf, ik heb angst... Wat het ook mag betekenen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen en iemand gaan daten (als je eraan toe bent) waarmee je een schone lei hebt. Daten is voor de leuk.
Wij kunnen niets zinnigs zeggen over of je angst gegrond is of niet, als we niet weten wat 'de oude situatie' was. Voor mij maakt het nogal een verschil of je iemand in het verleden te kinderachtig vond, of dat iemand je keihard gekwetst of bedrogen heeft.



Hoe dan ook, als het werkelijk zo erg is dat het nu nog steeds terugkomt, ondanks dat je 'aan jezelf gewerkt hebt', dan moet je hem lekker laten gaan. Je bent niet verplicht hem te daten, ook niet nu hij (en jij) veranderd is. Het feit dat je hem al zolang afhoudt en om uitstel vraagt, laat ook al zien dat je niet echt om hem staat te springen, Slecht begin van een relatie dus, laat hem gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn God. Dit is echt te ingewikkeld hoor op de dinsdagmorgen zonder koffie!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Medina schreef op 29 juli 2014 @ 07:09:

Gewoon niet daten.



Het is nogal een vaag verhaal, maar als je zo vaak schrijft dat je angst hebt en dat het je niet lukt om je angst te onderdrukken en als je niet wil vertellen wat er dan precies is voorgevallen, dan zal er waarschijnlijk het een en ander aan agressieve en kwalijke toestanden zijn voorgevallen tussen jou en hem. Ik neem tenminste aan dat je geen aansteller bent en dat je angst voor hem terecht is.



Je hebt dus meer dan voldoende reden om niet met hem te willen daten. Niet dat je daar een reden voor nodig hebt overigens. Er zijn genoeg andere mannen op de wereld. Zoek een leuker exemplaar, eentje die je geen angst aanjaagt.

Wel kwalijke toestanden maar van beiden...klopt ...

ja maar misschien wil ik achterkomen waarom ik angst heb vooral omdat het nu wel een normale situatie is en dat snap ik niet van mezelf..

ik probeer de antwoorden te zoeken bij mezelf maar ik kom er niet uit. En ondertussen gaat het contact gewoon door en het is allemaal leuk. Maar ik durf niet op een date ergens wat te gaan drinken of eventueel intiem te zijn ( ik heb het niet over sex ) en ergens wil ik dat wel en dat haat ik ergens omdat ik het wel wil maar angst houdt mij tegen . Ik raak steeds nu emotioneel. Want ik heb zoiets van doe normaal het gaat nu goed met mij en met hem ..maar waarom angst?
quote:ilonadenise schreef op 29 juli 2014 @ 07:24:

Wij kunnen niets zinnigs zeggen over of je angst gegrond is of niet, als we niet weten wat 'de oude situatie' was. Voor mij maakt het nogal een verschil of je iemand in het verleden te kinderachtig vond, of dat iemand je keihard gekwetst of bedrogen heeft.



Hoe dan ook, als het werkelijk zo erg is dat het nu nog steeds terugkomt, ondanks dat je 'aan jezelf gewerkt hebt', dan moet je hem lekker laten gaan. Je bent niet verplicht hem te daten, ook niet nu hij (en jij) veranderd is. Het feit dat je hem al zolang afhoudt en om uitstel vraagt, laat ook al zien dat je niet echt om hem staat te springen, Slecht begin van een relatie dus, laat hem gaan.

Oude situatie was niet schelden niet lichamelijk geweld..meer elkaar treiteren pesten aantrekken afstoten verhaal elkaar provoceren...geen vertrouwen in elkaar en dat ook constant benoemen..welles nietes spelletjes...dingen zeggen om een ander te kwetsen maar niet schelden...en dat is niet alleen hij geweest ..ik ook

commentaar leveren op elkaar dat soort dingen

gewoon geen gezonde situatie

geen begrip naar elkaar toe





dat was de oude situatie ....



en echt heeft niet maanden geduurd maar echt lang geduurd dat het nu anders is .....
Alle reacties Link kopieren
Als ik het allemaal zo lees dan is hier 1 term wel van toepassing: 'draai-konten-gedrag'. En vooral het niet durven nemen van een beslissing of het doorhakken van een knoop.

Kijk, jullie willen eigenlijk allebei met elkaar daten. Maar jij bent een twijfelaar. Je durft niet. Bang voor het verleden, wat er dan ook is voorgevallen tussen jullie want dat blijft vaag.



Maar hoe je het ook bekijkt, je zal een beslissing moeten nemen. Het is een kwartje op zijn kant die toch naar 1 kant moet vallen.



Of je hakt de knoop door en gaat het proberen om samen te daten. En je kijkt hoe het gaat. Als blijkt dat het toch (teveel) problemen geeft kunnen jullie er samen altijd nog mee stoppen. Er is dan nog niets aan de hand.



Of je hakt de knoop door en durft het niet aan. Je gaan niet kijken of er een mogelijkheid tot meer in zit. Je zal dan nooit weten of het wat geworden had KUNNEN zijn. Omdat je het nooit geprobeerd heb om samen te zijn. Kan dit weer jaren als twijfel door je koppie schieten.



Kortom:

A: Je probeert het om te daten met kans op iets moois. Met uitstap-mogelijkheid als het toch niet werkt tussen jullie.



B: Of je durft het niet. Gewoon niet doen. Nadeel is dat je nog jaren twijfel zal hebben met het idee: 'wat nu als we het toen WEL hadden geprobeerd'.



Hoe je het ook bekijkt, er zal een beslissing genomen moeten worden.



Mijn advies? In jou twijfel situatie zou ik het proberen. Wat kan er gebeuren? In het ergste geval, als het niet gaat, stoppen jullie er mee.

Maar dan hebben jullie het in ieder geval geprobeerd. En weten jullie allebei zeker dat het niets gaat worden. Maar kan zomaar zijn dat het wel goed gaat lukken. Als jij je angst opzij kan zetten komt er misschien een hele andere volwassen vrouw naar voren.



Succes met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ONWIJS gezellig allemaal!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ilonadenise mooie naam btw



het werken aan mezelf was het onderkennen van dat ik issues had en ook heel veel rotzooi uit mijn jeugd opgeruimd. Ik heb als oudste kind teveel gezorgd in een gezin waar mishandelingen plaatsvonden. Ik werd zelf niet mishandeld. En dat was een behoorlijke verantwoordelijkheid. En ik kon goed functioneren ook in dat soort situaties ) ongezonde situaties ' ook als kind. En dat heb ik meegenomen in het contact met deze man...en ik was niet liefdevol maar een gekwetst kind wat oudzeer meedroeg en dat projecteerde ik op hem. Dat denk ik dan. En dat werkt in mijn jeugd om niet liefdevol te zijn maar een soort van opstandig kind dat voor anderen in de bres sprong en alles regelde thuis en op haarzelf was. Zo kon ik het best functioneren. Ik was niet brutaal ofzo. Maar erg hard en gemeen als kind.... Koel en hard om te overleven en ook om anderen in mijn gezin te helpen .....heb vaak als oudste dingen gezien en ook proberen te voorkomen...

dus ik ken al die spelletjes van provoceren en pesten en treiteren om de aandacht af te leiden bijv....aandacht af te leiden van mijn vader zodat hij zijn aandacht op mij wel moest richten ) ik werd niet mishandeld maar ik leerde wel dat als ik opstandig was dan had ik hem precies waar ik wilde hebben .....en niet dat hij weer iemand sloeg....



Maar dat werkt niet in een relatie met een man....

En dat heb ik hopelijk verwerkt in die jaren want het zijn jaren waarin ik dat heb gedaan : aan mezelf gewerkt ..



dat kende ik maar ik heb toen besloten van nee ik ben dat kind niet meer...ik ben ook liefdevol ...en niet die harde tante die alles maar regelt thuis en mijn moeder beschermen of mijn zusjes....
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad erg vaag allemaal. Je hebt nooit een relatie met hem gehad, nooit met hem gedate. Op wat voor manier hadden jullie dan contact met elkaar. Klinkt ook niet als iemand met wie je gewoon vrienden was. Want op die manier met elkaar als vrienden omgaan ? Zit hij bij je op school ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven