Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 00:31:

[...]





Kan wel hoor ik voel me ook ouder en verder dan de mensen in me klas ik heb ook weinig met ze gemeen. Mag je vragen maar ik vind het er niet toe doen.weet je, dat je hele klas dat zo voelt?? Iedereen voelt zich totaal anders dan de anderen. Bij de meeste pubers gaat dat over als ze volwassen worden.
quote:Egidius schreef op 23 oktober 2014 @ 23:50:

Die stupiditeit past anders prima bij zijn leeftijd. Enig onderscheid met zijn leeftijdsgenoten is dat hij er met zijn ontwikkeling qua seksualiteit er alleen voor staat en dat kan verkeerd uitpakken.



Velen staan er met de ontwikkeling van hun seksualiteit alleen voor. Het is niet zo dat de breezersletjes er beter voorstaan.



Ik ken heel veel mensen die pas op veel latere leeftijd dan TO hun eerste seksuele ervaring opdeden en waavan een aantal ook nog maar met iemand omdat ze nu toch eindelijk eens ontmaagd wilden worden. Ik heb mannen ontmoet en gesproken die denken dat alle vrouwen klaarkomen van een paar keer recht op en neer en gescheiden zijn van hun vrouw omdat die vrouw in hun ogen niet van seks hield.



Ik ken ook veel stellen van hetzelfde geslacht, gewone normale relaties met regelmatig ook nog kinderen, die zich prima op ontwikkelden in de maatschappij.



Waarom denk jij dat jij TO met het ontwikkelen van zijn seksualiteit verder zou kunnen helpen als onbekende man op een forum?



Hij heeft zo te horen een goede eerste ervaring gehad die hem op dat moment een goed gevoel gaf en hij is al uit de kast tegenover zijn ouders op deze nog jonge leeftijd al.



Het lijkt mij dat hij het verder prima doet behalve dat het altijd voor iedereen lastig is als je met weinig mensen kunt praten en hij liefdesverdriet heeft. Maar dat is iets wat bij de meeste jongvolwassenen uiteindelijk prima goed komt als ze ouder worden, meer hun eigen groepen kunnen vinden en volwassener vrienden krijgen.
quote:kjell schreef op 23 oktober 2014 @ 23:32:

Wat ik allemaal voel voor hem kan ik gewoon voor me houden. Als niemand het weet kan hij mijn mentor zijn en wat voor mentor hij wil zijn laat ik aan hem over.

Ik geloof best dat jij je mond kunt houden. Alleen het is niet goed voor je om je mond te houden over wat je voelt. Niet voor jou, niet voor niemand. Je kunt namelijk niet alles alleen. Je hebt vrienden nodig, familie, mensen voor de grote en de kleine dingetjes.



Ikzelf ben graag alleen en ik kan ook goed mijn mond houden. Ik heb gemerkt dat dat iets doet met je belastbaarheid, zoals dat heet. Als er meer mensen in je omgeving zijn met wie je kunt praten, wordt je belastbaarheid groter en je problemen (dus) kleiner.



Een mentor weet dat ook, dat je een netwerk van andere mensen om je heen nodig hebt. Een goede mentor zal er dus niet aan meewerken dat je je mond moet houden. Alleen al daarom kan hij je mentor niet meer zijn.



Ben jij trouwens al eerder op dit forum geweest onder een andere naam? Je manier van reageren komt me heel bekend voor namelijk..
Alle reacties Link kopieren
Goed plan Kjell! Hoor graag hoe het is gegaan maandag.
Do you want to be right? Or happy?
Heeft je mentor je ook aangeraden om eens bij het Coc te gaan kijken?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 24 oktober 2014 @ 08:58:

[...]

Je kunt namelijk niet alles alleen. Je hebt vrienden nodig, familie, mensen voor de grote en de kleine dingetjes.



Ikzelf ben graag alleen en ik kan ook goed mijn mond houden. Ik heb gemerkt dat dat iets doet met je belastbaarheid, zoals dat heet. Als er meer mensen in je omgeving zijn met wie je kunt praten, wordt je belastbaarheid groter en je problemen (dus) kleiner.

.Wijze woorden, mooi gezegd
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 09:59:

[...]





Ja oke sorry ik wil bij hem zijn en als er een kans is dat het weer goed komt dan ga ik het niet verpesten door een andere mentor te vragen. Ik wil heel eerlijk gezegd niet bepalen wat er nu moet gebeuren oke ik wil dat hij dat doet.

Ja, dat snap ik. Dat willen we allemaal wel, een lieve man die voor ons de moeilijke beslissingen neemt.



Maar je bent 18. Je was volwassen genoeg om met hem naar bed te gaan. Je blijft erop hameren dat dat jouw eigen, welbewuste keuze was. Dan ben je nu ook volwassen genoeg om te bepalen wat er nu moet gebeuren en hoe je nu omgaat met de gevolgen van die keuze. En om te bepalen wat nu voor jou het beste is.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Kjell, je bent nog een jongen met weinig levenservaring. Je ziet dingen door een roze onervaren bril en trekt je eigen conclusies eruit.



Zoals ik het zie, jouw mentor is heel verkeerd bezig geweest. Hij is de leraar, de volwassen man met veel ervaring en is ver buiten zijn boekje gegaan. Hij ziet jou als een speeltje en daar ben jij de dupe van geworden. Hij weet dat jij je mond wel houdt en heeft misbruik van jou gemaakt.



Voor jou een hele vervelende situatie want hieruit kan niets bloeien, alleen maar een ongelukkige situatie voor jou en voor hem een fijn pleziertje. Ik kan je alleen maar adivseren om direct af te kappen, een coming out te regelen naar je vrienden toe zodat jij jezelf mag zijn en je je mag ontplooien als wie jij bent, onder je eigen leeftijdsgenoten.



Ik wens je veel wijsheid hierin. Be yourself en laat je niet gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 11:37:

En sorry maar je kent me niet ik kan wel alles alleen.Maar weet je, dat dingen samendoen leuker is? Ga eens naar een jongerenavond van het COC
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan alles alleen, ook jij niet. En dat is helemaal niet erg.

Je laat zelf al zien dat je het liefste hebt dat niet jij (en als je alles alleen kunt, zou je dat ook kunnen) maar hij de keuze maakt om het mentorschap wel of niet te beëindigen.

Als mijn dochter (ze is nu gelukkig nog veel te jong daarvoor) ooit met haar mentor naar bed gaat, hoop ik dat ze mij in vertrouwen durft te nemen. Want ik snap dat ze op die leeftijd het liefste alles zelf bepaalt en niemand nodig heeft en hoopt dat het echte liefde is en ze samen met haar mentor vast de hele wereld aankan...

Maar je bent ook oud en wijs genoeg om te weten dat de wereld geen sprookje is. En dat betekent uithuilen en op zoek naar liefde bij iemand die geen professionele relatie met je heeft. Het is een beetje als verliefd worden op je hulpverlener.



Jouw mentor beseft drommels goed dat wat hij gedaan heeft echt niet kan en dat hij iemand die emotioneel al aardig met hem vergroeit was nog verder aan 'm gebonden heeft. Hopelijk zijn je mentor z'n ogen open gegaan en heeft hij zich gerealiseerd hoe verschrikkelijk fout hij bezig is en zet hij nu even jouw belang voorop door je aan een andere mentor toe te wijzen. Doet hij dat niet, zoek dan alsjeblieft zelf een andere mentor. Als je dan over een paar jaar van school bent, kun je altijd nog kijken of er liefde in zit, maar nu kan dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Het komt niet meer goed kjell.

En ik weet dat jij er niet aan wilt....

.

Maar je zult wel moeten.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
En ja..ik vind het heel verdrietig voor je..

Want ook ik weet hoe het voelt, om te moeten loslaten, dat je hart scheurt, dat je geen steun meer hebt, je je alleen en in de steek gelaten voelt, niemand meer hebt, je je gebruikt voelt, alsof je in een droom geleefd hebt, voor de gek bent gehouden, steken in je hart, onverschilligheid, niet meer kunnen slapen, hartjes maken...voor niets..terwijl je ze zo graag tekend, niet meer kunt overleggen, lief te hebben, vol in liefde te zijn met iemand en je de teleurstellingin maar niet begrijpt, boos bent op iedereen, op de wereld, jij het ook verdiend...

.

Ach, ik kan nog wel even doorgaan...ontzettend verdrietig.

Maar jij moet er toch aan.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 23 oktober 2014 @ 11:01:



Seks is nog geen liefde. Als hij echt om TO had gegeven, en TO om hem, hadden ze allebei zichzelf in moeten houden, wachten tot TO van de school af was, een paar jaar volwassenheid ervaren en dan gelijkwaardiger gaan daten, afhankelijk van hoe oud de mentor nu eigenlijk was. TO probeerde hem te verleiden, wellicht had de mentor ook minder goede bedoelingen en de mentor is degene die fout zit, de uitkomst was niet goed en had nooit mogen gebeuren.



Maar daar moet je nu het beste van maken. Dus leer er van.



Als de mentor echt van TO gehouden had, zou hij voor, tijdens of na de seks met hem gepraat hebben over 'hoe nu verder'. Dat het is was, dat niet mocht gebeuren, dat het gebeurd is, dat er niet over gesproken mocht worden, maar dat ze eventueel nog anders contact gingen houden.



De mentor wist van je kwetsbaarheid TO en toch heeft hij seks met je gehad en negeert je nu. Dan is hij dus niet lief. Dan is hij wel een man, waar velen van hier ervaring mee hebben.



Ik denk dat je er goed aan doet deze man te proberen te vergeten en via de vertrouwenspersoon van school of het COC een andere persoon te zoeken, die je verder kan helpen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En dan nog wat kjell....als ik jou moeder was, dan pakte ik je bij je strot, en dan smeet ik je met de kop tegen de muur, om jou te laten doordringen dat jij op moet houden, met simpel verliefd te zijn.

.

Want hij is het ook niet op jou.

Hij mag het ook niet zijn kjell.

.

Mischien hield hij van je...mischien.

Maar ik denk het niet...want dan was hij netter met je om gesprongen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik me zo uit...niet mijn bedoeling, maar euhh..

je laat me geen keuze he.?



En haal nu maar je kop uit de drek.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Kjell: je kan het best alleen, maar dat is niet goed voor je. Je hebt al heel lang gedeald met een geheim, maar dat voelde vast ook eenzaam en alleen. Dus je weet wel dat je dat vol kan houden en soort van aan gewend bent, ook langere tijd.



Maar het is gewoon veel fijner als je ook bij andere mensen echt jezelf kan zijn, ik denk dat je de opluchting ook gevoeld hebt toen je ouders het eenmaal wisten dat je gay was.



Dat wil niet zeggen dat iedereen alles van je hoeft te weten, maar iets geheim moeten houden is geen kwestie van of je dat kan en discreet wil zijn (zowel in zijn belang als het jouwe), maar ook dat het er onbewust een gevoel bij geeft alsof je je zou moeten schamen, terwijl je je helemaal niet hoeft te schamen, omdat het iets fijns was (fijne ervaring) ook al loopt het daarna nu anders dan je gehoopt had.



Het kan nog best zijn dat hij zich na de vakantie ook weer wat beter bij elkaar heeft gepakt en "normaal" (zoals voordat dit gebeurde) met jou om kan gaan, ook op school. Hij zal hier echt ook wel over nadenken, lijkt me, als ie enig gevoel in zijn donder heeft.



Zo niet, dan zou ik denk ik in jouw plaats proberen hem los te laten, evt liefdesverdriet op de koop toe te nemen, maar wel op eoa manier te berichten of te vertellen dat je wel verwacht dat hij de rest van het schooljaar normaal tegen je blijft doen, zijn rol als mentor gewoon blijft uitoefenen zoals het daarvoor was. Dat deze houding niet nodig is, en je een normale omgang wil en dat je van hem in deze situatie mag verwachten dat hij professioneel en volwassen met jou en dit soort dingen omgaat (en kan gaan).



Erken voor jezelf iig dat het sowieso niet bepaald leuk is dat je met een nieuw geheim zit opgezadeld. Ook al kan een "gedeeld geheim" ook "goed" voelen (zoals ook geheime minnaars bijv, dat kan een band scheppen, maar dat deel je dan, daar kan je dan minstens met elkaar over hebben en bij elkaar kwijt, die lopen doorgaans niet in hun eentje mee rond en "zoek het maar uit").



Is er een bepaalde vertrouwenspersoon aangewezen bij jullie op school? Ook dan kan je waarschijnlijk niet helemaal eerlijk zijn over wie het gaat, zonder hem in een lastig parket te brengen. Of misschien kan je een paar gesprekken aangaan met een coach, die verder van de situatie af staat. Gewoon dat je je ei kwijt kan, tegen iig 1 persoon alvast.



Niet omdat je het niet alleen af kan, maar omdat dat onnodig belastend is voor je, en alleen al omdat het fijn is om er niet alleen mee rond te lopen. Zeker niet zolang je nog op die school zit en min of meer afhankelijk bent van die omgeving en de beperkte (dagelijkse) kring mensen daarin. (daarna heb je een vrijer leven, heb je meer mogelijkheden om gelijkgestemdere vrienden om je heen te verzamelen en je eigen weg te gaan)..



Ik vind het ook een goede tip om via het COC bijvoorbeeld meer "lotgenotencontact" te vinden, mensen (of een vertrouwenspersoon) die helemaal begrijpen waarmee je evt worstelt en ervaringen kan uitwisselen.



Je hoeft niet alleen te staan hierin, of je dat nu kan of niet.. Je klinkt verstandig maar dit gaat over gevoelens, he..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 23 oktober 2014 @ 17:42:

[...]





Wettelijk gezien is het een misdrijf, maar ik zou gezien de omstandigheden er wat anders van maken. Het is een uit de hand gelopen situatie. Voor Kjell betekent het veel en is verward. Maak het nog moeilijker om er een misdrijf van te maken.



In de ideale omstandigheid had de mentor moeten wachten tot Kjell van school ging. Maar dat is niet aan de orde.



Er is al een paar keer het voorbeeld "hulpverlener (psych) met patient" genoemd. Twee volwassenen. Als deze een seksuele relatie krijgen of zelfs maar 1x seks hebben, is de hulpverlener altijd fout. Juist vanwege de relatie hulpverlener-hulpvrager, die er al is.



En alleen daarom al is de mentor van Kjell fout.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Elle, een 1e verliefdheid maakt indruk, zeker op die leeftijd, dat kennen we allemaal. Houd jij zelf ook zomaar op met gevoelens te hebben als je jezelf met je verstand toespreekt? Zoiets moet ook slijten en is net gebeurd, zit hij nog middenin.



Het werkt niet door dat maar ff te moeten vergeten, zand erover, alsof het nooit gebeurd is. Er worden hier hele topics volgeschreven over liefdesverdriet, dat is een proces en dat kost tijd (en een hoop verwarring) en dat mag ook, zeker als het nog recent leuk & pijnlijk is.. van de ene in de andere emotie/ mood kost gewoon tijd.



Dat gaat echt niet sneller als anderen zeggen dat het maar afgelopen moet zijn.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Oké dan..



Nou, in dat geval hoop ik dat jouw mentor toch gewoon een goeie vent is die zichzelf rot geschrokken is van wat hij heeft gedaan en je heel duidelijk gaat maken dat:



1. Het een vergissing was om jullie contact zo persoonlijk te laten worden en het al helemaal fout was om sex te hebben.

2. Hij onmogelijk nog je mentor kan zijn en hier dan ook maatregelen voor gaat nemen of jou te verzoeken dit te doen.

3. Je moet stoppen met contact te zoeken en moet doen alsof dit alles nooit gebeurd is.



Misschien dat het dan wel tot je doordringt, als het uit zijn mond komt. Als hij ook maar vermoedt dat jij open staat voor herhaling zal hij zo ver afstand van je nemen als maar kan. En ook al zeg je het niet, hij merkt dat echt wel. Jij bent zo idolaat van die man dat je dat nooit helemaal kunt verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het geen misdrijf (volgens de wet, hij is 17, bijna 18). In professioneel opzicht staat er wel ontslag op.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 24 oktober 2014 @ 12:39:

Volgens mij is het geen misdrijf (volgens de wet, hij is 17, bijna 18). In professioneel opzicht staat er wel ontslag op.het is zeker strafbaar, omdat het gaat om een minderjarige pupil (afhankelijkheidsrelatie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven