Ik ben verliefd op mentor en hij ook op mij

23-10-2014 00:13 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 11:37:

En sorry maar je kent me niet ik kan wel alles alleen.



EN juist hierin laat je zien dat je nog niet volwassen bent. Sorry.



Kjell

Een volwassen man/mens van 30 kan zijn seksuele driften bedwingen. Als dat niet zo was, was er geen relatie monogaam. Snap je dat?



Een volwassen man weet ook dat hij niet in moet gaan op de avances van een minderjarige. Hij weet ook dat hij avances van een leerling af moet kappen. Een volwassen man kán dat ook.



Een mentor, die weet hoe kwetsbaar zijn leerling is. Hoe belangrijk hij voor deze persoon is als vertrouwenspersoon, mag nooit, maar dan ook nooit deze persoon nóg afhankelijker maken door seks met hem/haar te hebben en vervolgens de persoon met nog weer een geheim op te zadelen.



op zich is het dus goed dat hij afstand neemt, mocht hij echt wat voor je voelen, maar in feite had hij die afstand al eerder moeten nemen.



Het is dus niet jouw schuld. Deze man is volwassen, verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En oud en wijs genoeg om te weten dat hij jou af moest wijzen en hoe hij dat kon doen. Zo ligt het nou eenmaal.



Daarnaast zijn er veel mannen (en waarschijnlijk ook vrouwen) die zich precies zo gedragen als jouw mentor gedaan heeft en die dus geen goede bedoelingen hadden, ook al dacht de minderjarige/patient of 'relatie' dat wel. Er is niets nieuws onder de zon als het gaat om een 'relatie' op te bouwen, voor je gevoel, en na de eerste keer seks aan de kant gezet worden. En een persoon die dat doet is gewoon geen aardige lieve persoon. Sorry.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kelly, als je het alleen zou kunnen dan had je ook geen steun op dit forum gezocht. Maar je HOEFT het ook niet alleen te doen.



En als je nu zegt dat je hem niet wilt dumpen, dan kan ik je uit de droom helpen. Je bent al gedumpt. Ik heb niet de illusie dat je ook aangifte gaat doen, maar dat is voor jou misschien ook niet het belangrijkste. Zorg dat er iemand is met wie je hierover kunt praten en tegelijkertijd in de ogen kunt kijken.



Wat zal je een verdriet hebben! En juist dan moet je een schouder hebben om op uit te huilen
Weet je zeker Kjell dat jullie maar eenmalig seks hebben gehad? Of is dit langer aan de gang geweest? Of nog steeds en doet hij alleen op school extra koel om geen argwaan te wekken.



Want los van of dit fout was (en dat is het), ben jij wel erg stellig over het invullen van zijn gevoelens en het vastklampen dat dit een relatie is. Daar ga je meer tegen aanlopen, als er eenmalig iets tussen mensen gebeurd is niet meteen liefde en is ook niet meteen een relatie.



Blijf vooral ook nadenken over wat jezelf wil en leg niet je lot helemaal in handen van een ander. Je zegt dat je heel zelfstandig bent, maar het klinkt eerder dat je jezelf het liefst helemaal afhankelijk wil maken.
quote:Dreamer schreef op 24 oktober 2014 @ 12:34:

[...]





Er is al een paar keer het voorbeeld "hulpverlener (psych) met patient" genoemd. Twee volwassenen. Als deze een seksuele relatie krijgen of zelfs maar 1x seks hebben, is de hulpverlener altijd fout. Juist vanwege de relatie hulpverlener-hulpvrager, die er al is.



En alleen daarom al is de mentor van Kjell fout.Dat is al vaker gezegd.
quote:Dreamer schreef op 24 oktober 2014 @ 12:43:

[...]





EN juist hierin laat je zien dat je nog niet volwassen bent. Sorry.



Kjell

Een volwassen man/mens van 30 kan zijn seksuele driften bedwingen. Als dat niet zo was, was er geen relatie monogaam. Snap je dat?



Een volwassen man weet ook dat hij niet in moet gaan op de avances van een minderjarige. Hij weet ook dat hij avances van een leerling af moet kappen. Een volwassen man kán dat ook.



Een mentor, die weet hoe kwetsbaar zijn leerling is. Hoe belangrijk hij voor deze persoon is als vertrouwenspersoon, mag nooit, maar dan ook nooit deze persoon nóg afhankelijker maken door seks met hem/haar te hebben en vervolgens de persoon met nog weer een geheim op te zadelen.



op zich is het dus goed dat hij afstand neemt, mocht hij echt wat voor je voelen, maar in feite had hij die afstand al eerder moeten nemen.



Het is dus niet jouw schuld. Deze man is volwassen, verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En oud en wijs genoeg om te weten dat hij jou af moest wijzen en hoe hij dat kon doen. Zo ligt het nou eenmaal.



Daarnaast zijn er veel mannen (en waarschijnlijk ook vrouwen) die zich precies zo gedragen als jouw mentor gedaan heeft en die dus geen goede bedoelingen hadden, ook al dacht de minderjarige/patient of 'relatie' dat wel. Er is niets nieuws onder de zon als het gaat om een 'relatie' op te bouwen, voor je gevoel, en na de eerste keer seks aan de kant gezet worden. En een persoon die dat doet is gewoon geen aardige lieve persoon. Sorry.Werkelijk er zijn nog mannen van in de 50 die zich niet kunnen beheersen op seksueel vlak. Kjell laat zien dat hij erover nadenkt. Ga eens het forum na en zie dat de meest 'volwassen' vrouwen al janken als hun date niet gelijkt apt. Onder wat voor steel leef jij?
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 11:37:

En sorry maar je kent me niet ik kan wel alles alleen.Daarom heb je natuurlijk ook een topic aangemaakt hier. Omdat je er alleen zo goed uitkwam.
quote:elle5460 schreef op 24 oktober 2014 @ 12:06:

En dan nog wat kjell....als ik jou moeder was, dan pakte ik je bij je strot, en dan smeet ik je met de kop tegen de muur, om jou te laten doordringen dat jij op moet houden, met simpel verliefd te zijn.



En als Elle5460 jouw moeder was en ik jullie buurvrouw was en je moeder je bij de strot pakte en met je kop tegen de muur smeet, dan belde ik het AMK.



Krankjorumme opmerking ook, ophouden met verliefd zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
Dat je verliefd bent is geen twijfel over mogelijk, maar kun je ook nog rationeel denken? Is er iets in jou dat de opmerkingen kan snappen die hier gegeven worden dat dit niet verstandig is allemaal?
Alle reacties Link kopieren
.
Hoe lang is dat nu geleden?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 16:21:

Maar hij is inderdaad ouder maar er zijn zoveel relaties met leeftijdsverschil en als ik hem bijvoorbeeld tegenkwam op een feest ofzo en hij was mijn mentor niet dan kan het toch ook goed zijn?.



Maar dat is nou net HET cruciale verschil. Hij is je mentor, niet zo maar een leuke vent.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 16:21:

Ja ik snap wel waarom mensen het niet verstandig vinden omdat jullie hem en mij niet helemaal kennen. Er word slecht over hem gedacht nu en dat is niet mijn bedoeling van dit bericht. Maar hij is inderdaad ouder maar er zijn zoveel relaties met leeftijdsverschil en als ik hem bijvoorbeeld tegenkwam op een feest ofzo en hij was mijn mentor niet dan kan het toch ook goed zijn?.



Het enige probleem is nu dat het mijn mentor is en ik denk dat ik gewoon te snel wilde. Jullie geven veel en goed advies en het spijt me dat ik er niet net zo over denk als jullie maar ik wil het echt zeker weten van hem voordat ik nu ga denken dat het over is.



Besef dat wat jij wil voor hem strafbaar is, zijn baan kan kosten, zijn toekomst.



Als jij liefde hebt voor hem, moet je wel beseffen dat je hem in de grootste ellende brengt als je doorgaat op dit pad dat je verkiest. Nu hebben jullie allebei nog de keuze om dit te verzwijgen, maar zodra er ook maar iets bekend word is hij zwaar het haasje aan alle kanten. Dan ben jij het slachtoffer en hij de dader, ongeacht wat je er zelf van vindt en bij voelt.



Niet alleen hij is een klootzak als je hiermee doorgaat, jij bent eigenlijk de nog grotere klootzak als je hem in verleiding blijft brengen terwijl hij duidelijk zijn best doet om afstand te nemen van zijn enorme fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 16:21:

Ja ik snap wel waarom mensen het niet verstandig vinden omdat jullie hem en mij niet helemaal kennen. Er word slecht over hem gedacht nu en dat is niet mijn bedoeling van dit bericht. Maar hij is inderdaad ouder maar er zijn zoveel relaties met leeftijdsverschil en als ik hem bijvoorbeeld tegenkwam op een feest ofzo en hij was mijn mentor niet dan kan het toch ook goed zijn?.



Het enige probleem is nu dat het mijn mentor is en ik denk dat ik gewoon te snel wilde. Jullie geven veel en goed advies en het spijt me dat ik er niet net zo over denk als jullie maar ik wil het echt zeker weten van hem voordat ik nu ga denken dat het over is.Ook als het je mentor niet is is het een leraar, en ben jij een leerling of student. En dat mag ook niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 16:02:

Jullie kunnen ook niet zeker weten of hij ermee wil kappen en inderdaad ik weet ook niet alles zeker. Ik moet het van hem horen en het liefste zo snel mogelijk ik kan niks anders doen dan aan hem denken. Het enige wat nog helpt is hier met jullie praten. Ik ben bang dat het uitkomt bang dat het niet goedkomt bang dat ik hem niet meer mag zien. En Elle ik wou dat ik een knop kon indrukken en hem even kon vergeten echt waar.

Ik begrijp het...

Maar je klinkt zo wanhopig, en dat vind ik zo erg.

Ik ben iets ouder dan jij..ook veel verdriet gehad...net als jij....

Maar er komen ook goede tijden, dat weet ik...want die heb ik ook gehad....meende het niet, van je kop tegen de muur smijten..maar mischien begreep jij dat wel.

Probeer toch soms, dat knopje in te drukken..om hem te vergeten.

Want anders krijg je zoveel pijn.

je moet.

Er is geen andere weg...en weet je?

Iemand zei mij eens"'de dingen lopen , zoals ze gaan''

.

En zo is het.

Hoe triest ook.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 24 oktober 2014 @ 16:41:

[...]





Niet alleen hij is een klootzak als je hiermee doorgaat, jij bent eigenlijk de nog grotere klootzak als je hem in verleiding blijft brengen terwijl hij duidelijk zijn best doet om afstand te nemen van zijn enorme fout.Ik vind het in dit geval niet terecht om Kjell een klootzak te noemen. De situatie is geheel onevenwichtig. De mentor is veel ouder, volwassen en Kjell heeft een afhankelijkheidsrelatie tot hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet hoe de meesten hier over denken en heb weinig zin in een discussie hierover, het is ook niet mijn topic.



Ik kan en wil alleen maar voor mezelf spreken. De afhankelijkheid in 'zo'n' relatie heb ik niet ervaren toen ik van mijn 15e tot mijn 18e een relatie met een veel oudere leraar had. Dat is inmiddels meer dan 20 jaar geleden en ik heb nog steeds af en toe contact met hem. Ik vond en vind mijn ex geen slechte man.



Maar Kjell, ik vind het wel heel fout van je mentor dat hij je nu zo laat spartelen. Als mentor, vriend, geliefde, wat-dan-ook vind ik dat gewoon huftergedrag. Als hij je zo goed kent, al een jaar je vertrouwenspersoon is, je geheimen kent en deelt... Huftergedrag. Geen excuses voor, ook niet 'in de war zijn'. De enige verklaring die ik kan geven is egoïsme. En dat zou ik hem enorm kwalijk nemen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 16:21:

Ja ik snap wel waarom mensen het niet verstandig vinden omdat jullie hem en mij niet helemaal kennen. Er word slecht over hem gedacht nu en dat is niet mijn bedoeling van dit bericht. Maar hij is inderdaad ouder maar er zijn zoveel relaties met leeftijdsverschil en als ik hem bijvoorbeeld tegenkwam op een feest ofzo en hij was mijn mentor niet dan kan het toch ook goed zijn?.



Er zijn op dit forum al heel veel topics geweest over leeftijdsverschil. In al die topics zul je dezelfde soort reacties zien: als een van beiden (bijna) 18 is, dan is een leeftijdsverschil heel anders dan als de een 25 is en de ander 45. Tussen je 18de en je 25ste is nou eenmaal een hectische tijd, waarin je druk bezig bent je plaats in de volwassen wereld te vinden. Je gaat je losmaken van je ouders, beginnen met een studie of werk, krijgt nieuwe vrienden, gaat seksueel experimenteren, je hersens moeten nog een eind groeien, enzovoort. Iemand die die fase al achter de rug heeft, is dan niet zo'n goede partner voor je. Experimenteren en ontdekken gaat nou eenmaal beter als er niet iemand op je vingers kijkt die het allemaal al weet. Daarom ga je je ook van je ouders losmaken.



Wat ik zeggen wil: dat hij ouder is, is op zich niet zo'n probleem, als jij 25 was geweest. Maar dat ben je niet.



En dat hij je mentor is, dat is niet zo maar een klein dingetje waar je wel overheen kunt stappen. Dat is een megagroot probleem. Ook als je allebei oprecht van elkaar houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kjell schreef op 24 oktober 2014 @ 16:21:

Ja ik snap wel waarom mensen het niet verstandig vinden omdat jullie hem en mij niet helemaal kennen. Er word slecht over hem gedacht nu en dat is niet mijn bedoeling van dit bericht. Maar hij is inderdaad ouder maar er zijn zoveel relaties met leeftijdsverschil en als ik hem bijvoorbeeld tegenkwam op een feest ofzo en hij was mijn mentor niet dan kan het toch ook goed zijn?.



Het enige probleem is nu dat het mijn mentor is en ik denk dat ik gewoon te snel wilde. Jullie geven veel en goed advies en het spijt me dat ik er niet net zo over denk als jullie maar ik wil het echt zeker weten van hem voordat ik nu ga denken dat het over is.Dat is wat iedereen je probeert uit te leggen, je hoeft hem niet te vergeten of op zij te zetten, je kunt nu alleen weinig doen. Gun hem de tijd en als hij echt van je houd en de tijd is rijp, dan zal hij dat zeker kenbaar maken.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2014 @ 16:47:

[...]



Ik vind het in dit geval niet terecht om Kjell een klootzak te noemen. De situatie is geheel onevenwichtig. De mentor is veel ouder, volwassen en Kjell heeft een afhankelijkheidsrelatie tot hem.



Die mentor is een strafbare misbruiker, dus die is in alle gevallen fout, maar onze Kjell had er met zijn bijna 18 wel wat smoesjes bij nodig om de mentor in bed te krijgen (staat letterlijk in de openingspost), en dan vind ik een jongen van bijna 18 dus prima oud genoeg om zelf ook een rotzak te zijn in dit verhaal. Verliefdheid is geen excuus om je "geliefde" het moeras in te trekken hoor.



En begrijp me goed, voor die mentor geldt natuurlijk geen enkel excuus, maar dat pleit Kjell nog niet vrij van zijn eigen fouten.
quote:feow schreef op 24 oktober 2014 @ 17:04:

Ik kan en wil alleen maar voor mezelf spreken. De afhankelijkheid in 'zo'n' relatie heb ik niet ervaren toen ik van mijn 15e tot mijn 18e een relatie met een veel oudere leraar had. Waarom is het op je 18de uitgegaan, als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
En als je het van hem hoort, heb je dan rust?

Als hij zegt "Kjell, luister jongen, zet alsjeblieft uit je hoofd dat het iets te betekenen had want dat is niet zo. Het was een eenmalige oerstomme actie die me mijn baan kan kosten. Het had nooit mogen gebeuren. Ik ben niet verliefd op je en verzoek je dan ook het hierbij te laten".



Is het dan goed, laat je het dan ook erbij of ga je dan toch weer tegenvragen stellen als in: maar kunnen we dan niet gewoon weer vrienden zijn, of: ja maar blijf je dan wel mijn mentor?



Ik heb zomaar het gevoel dat dit gesprek wel ongeveer zo gaat verlopen en dat jij dat niet gaat trekken. Als dat zo is en je je geen raad meer weet, ga dan naar de huisarts Kjell. Deze man/vrouw heeft beroepsgeheim en kan je in contact brengen met mensen met wie je erover kunt praten en die je kunt vertrouwen. Je mag zeker verdriet hebben, dat is heel begrijpelijk en normaal, maar probeer je gevoelens een beetje de baas te blijven en niet erin te verdrinken zodat straks ook je schoolresultaten en je gezondheid eronder gaan lijden. Voel je dat dat gaat gebeuren zoek dan hulp.



Ik weet dat je dit nu niet wil horen, maar je hebt hem niet nodig om gelukkig te zijn/worden. Echt niet. Je moet eerst van jezelf houden om een gelijkwaardige relatie aan te kunnen gaan. Je moet eerst jezelf kunnen ZIJN, en dat is nu ook niet zo. Je bent bang om helemaal uit de kast te komen, bang om je vrienden te verliezen, bang voor vooroordelen en opmerkingen. Je klampt je aan je mentor vast uit pure angst, hij is de enige op heel de wereld die je vertrouwt, aan wie je je verhaal kwijt kunt. Maar dat hoeft niet zo te blijven. Wees sterk, wees trots op jezelf en maak met je borst vooruit bekend dat je homo bent, aan iedereen. Zie wat de reacties zijn en ban diegenen die je willen kwetsen en pijn doen uit je leven. Hou de mensen over die echt om je geven, hoe weinig dat er ook zijn op dit moment, en breidt van daaruit die kring weer uit. Dit zal echt een van de moeilijkste dingen in je leven gaan zijn, maar laten we eerlijk zijn, het moet er toch eens van komen. En uiteindelijk snap je ook zelf waarom je hem niet nodig hebt om je goed te voelen. Gewoon omdat je je goed voelt met jezelf, lekker in je vel zit.



Sterkte met alles, je voelt je ongetwijfeld erg alleen nu
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 24 oktober 2014 @ 17:07:

[...]



Waarom is het op je 18de uitgegaan, als ik vragen mag?



Toen heb ik het ervaren als niet meer verliefd.

Maar met de wijsheid van achteraf: omdat we niet in staat waren om een gezamenlijke vriendenkring op te bouwen. Dat was logisch toen het allemaal nog geheim moest (hoewel er toen ook wel mensen waren die er van wisten) maar daarna werd het hinderlijk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven