Ik heb een besluit genomen: ik blijf vrijgezel!!

21-08-2014 15:44 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 jaar en ben vanaf mijn 17e bijna continue in een relatie geweest. En over het algemeen waren het niet de juiste personen om een relatie mee te hebben. Althans, dat zie je dan achteraf. Dan denk je: "hoe ben ik er in hemelsnaam wéér ingestonken?" Nu weet ik inmiddels dat ik heb wat Robin Norwood omschrijft als "relatieverslaving."



In januari van dit jaar ben ik bij mijn ex weg gegaan na 4 jaar toenemend huiselijk geweld. Was ik altijd vrijwel gelijk op zoek naar een volgende relatie (typisch kenmerk van relatieverslaving, volgende man opzoeken die hulp nodig heeft) merk ik dat ik het nu wel helemaal prima vind zo. Niet alleen voor dit moment maar voor altijd eigenlijk. Als chronisch zieke is het fijn alle tijd aan jezelf te hebben. Ik heb een fijn appartement, ik heb mijn katten als gezelschap. Mijn ouders en een vriendin wonen dichtbij.

Geen vent met problemen, geen gedoe met "wat gaan we doen vandaag," geen gedoe met financiën, geen gedoe met samenwonen en weer moeten verhuizen, geen gedoe met verjaardagen, ouders en feestdagen...... Héérlijk!!



Dus ik heb besloten vrijgezel te blijven Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2014 @ 16:54:

[...]





haha, omdat ik zo'n hip huis heb?Ow, hoe ziet je huisje eruit als ik vragen mag?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Hier nog eentje... Na een hoop mislukte relaties met foute mannen, woon ik al 10 jaar alleen met twee katten!
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 17:05:

[...]





Aan de ene kan kant kan ik het begrijpen, maar aan de andere kant weer niet. Hoeveel mannen leven in eenzaamheid en hebben niemand die hen gezelschap houdt. God de mens daarvoor toch niet voor geschapen, man en vrouw hebben mekaar nodig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:freemind schreef op 21 augustus 2014 @ 16:44:

Zoiets kun je helemaal niet beslissen.Waarom niet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwenverslinder schreef op 21 augustus 2014 @ 16:41:

Uiteraard weer de katten erbij...Hier geen katten, wel kinderen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2014 @ 17:12:

[...]







Jawel.



"People who need people are the luckiest people in the world, Barbra Streisand."

Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 17:19:

[...]





Jawel.



"People who need people are the luckiest people in the world, Barbra Streisand."



En wat Barbra Streisand zingt is waar?

Daarbij: ik heb best wel mensen nodig, maar geen relatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 17:19:

[...]Jawel.



"People who need people are the luckiest people in the world, Barbra Streisand."

Ja, ze zingt toch niet 'people who need relationships'? Alsof ik geloof in wat Barbara Drijfzand allemaal uitkraamt....
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is op het topic mooie-interieurplaatjes (of zoiets) aan de orde gekomen.



Hier gaat het over alleen in dat huis wonen. Zalig. Doen wat ik zelf wil.



Ik geef wel toe dat ik wegens gebrek aan positieve ervaringen nogal negatief tegens relaties aankijk. Als ik ook alle ellende lees die hier op het forum voorbij komt, dan ben ik blij dat ik daar van verschoond blijf.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel TO! Ik ben ook een groot deel van mijn leven vrijgezel geweest, nu ruim 4 jaar samen. Maar af en toe is het allemaal zó gecompliceerd, mede door de ruim gevulde 'rugzak' van mijn vriend. Dan bekruipt mij dat gevoel ook wel eens, was ik maar weer vrijgezel ....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel mn leven vrijgezel, op een knipperlichtrelatieverkering van 1,5 jaar na jaren geleden... ik heb geen afkeer van mannen, integendeel, maar er is gewoon niemand waarmee ik voel: JA!!



Niks mis met het vrijgezelle leven! Voel me zelden eenzaam of zielig dat ik een vd enige ben zonder relatie. Sterker nog; met alle klachten om me heen voel ik me eerder gezegend!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat degenen die dat zo hard roepen (ik blijf vrijgezel) juist graag een lieve man zouden hebben om samen te leven.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2014 @ 17:20:

[...]



En wat Barbra Streisand zingt is waar?

Daarbij: ik heb best wel mensen nodig, maar geen relatie.Dat bedoel ik, mekaar gezelschap houden zonder een relatie aan te gaan. Anders wordt het leven zwaar en saai.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 21 augustus 2014 @ 17:25:

Mijn huis is op het topic mooie-interieurplaatjes (of zoiets) aan de orde gekomen.



Hier gaat het over alleen in dat huis wonen. Zalig. Doen wat ik zelf wil.



Ik geef wel toe dat ik wegens gebrek aan positieve ervaringen nogal negatief tegens relaties aankijk. Als ik ook alle ellende lees die hier op het forum voorbij komt, dan ben ik blij dat ik daar van verschoond blijf.



Ik ga even op zoek naar dat topic.



Je hebt gelijk, maar je moet de hoop niet opgeven en ook niets uitsluiten. Maar men hoeft niet altijd voor een relatie willen gaan, mocht 't gebeuren dan is 't mooi en prachtig, mocht 't enkel vriendschap zijn, dan is 't ook mooi.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren vrijgezel en begin ook absoluut nooit meer aan een relatie.



En ja.

Dat kan ik héél goed zelf beslissen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
guillaumette, 6 minuten geleden



Ik denk dat degenen die dat zo hard roepen (ik blijf vrijgezel) juist graag een lieve man zouden hebben om samen te leven.





Mais non ma petite femme Française!

En samenwonen vind ik al helemáál de hel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar...Hier ook inmiddels 4 jaar vrijgezel en ik heb echt rust in mijn leven.

Ooit hiervoor ook 7 jaar single geweest en heel eerlijk gezegd waren dat de meest relaxte jaren vanaf mijn 18e jaar.

Nu 40+ en misschien dat ik ooit weer ga latten als de kids uit huis zijn ( over minimaal 15 jaar )

Heeeeel misschien.... Heb nl helemaal geen zin meer om ook maar iets te moeten inleveren
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 17:35:

guillaumette, 6 minuten geleden



Ik denk dat degenen die dat zo hard roepen (ik blijf vrijgezel) juist graag een lieve man zouden hebben om samen te leven.





Mais non ma petite femme Française!

En samenwonen vind ik al helemáál de hel.L' exception confirme la règle.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Oui. C'est vrai!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 21 augustus 2014 @ 16:10[/message]:

[...]





Maar niet voor lang toch?



Jawel, dat ik waarschijnlijk met een man op vakantie ga wil niet zeggen dat ik vrijgezel af ben.



het wordt een op-vakantie-ga-liefde.

gelukkig woont hij heel ver weg.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ken ook mensen die dat roepen, die zijn meestal het snelst weer onder de pannen, kunnen niet alleen zijn, en hebben vaak een relatie om maar een relatie te hebben, niet omdat ze zo gek op iemand zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 17:34:

Ik ben al jaren vrijgezel en begin ook absoluut nooit meer aan een relatie.



En ja.

Dat kan ik héél goed zelf beslissen.C'est ne pas normal, les femmes ont besoin d'amour et d'attention
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het nooit een besluit geweest, maar altijd een feit: geen relatie. Pas tegen mijn 30e ben ik me eens gaan afvragen of ik dat niet eens ook moest doen, een relatie. Maar nee, het is echt helemaal niks voor mij.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:linnoya schreef op 21 augustus 2014 @ 17:42:

Herkenbaar...Hier ook inmiddels 4 jaar vrijgezel en ik heb echt rust in mijn leven.

Ooit hiervoor ook 7 jaar single geweest en heel eerlijk gezegd waren dat de meest relaxte jaren vanaf mijn 18e jaar.

Nu 40+ en misschien dat ik ooit weer ga latten als de kids uit huis zijn ( over minimaal 15 jaar )

Heeeeel misschien.... Heb nl helemaal geen zin meer om ook maar iets te moeten inleverenDan ben jij 55 jaar, zonder toch om al die alleen te zijn zonder gezelschap van een man.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
Depressief



Ik weet heel goed waarover ik spreek.

Lees de relatiepijler maar eens door. Enkel gekut.



Na enkele kloterelaties waarvan één gewelddadig blijf ik fijn in mijn eentje.



Dat jij dat niet normaal vindt, dat mag.

Daarin verschillen we dan simpelweg van mening.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven