Ik heb een besluit genomen: ik blijf vrijgezel!!

21-08-2014 15:44 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 42 jaar en ben vanaf mijn 17e bijna continue in een relatie geweest. En over het algemeen waren het niet de juiste personen om een relatie mee te hebben. Althans, dat zie je dan achteraf. Dan denk je: "hoe ben ik er in hemelsnaam wéér ingestonken?" Nu weet ik inmiddels dat ik heb wat Robin Norwood omschrijft als "relatieverslaving."



In januari van dit jaar ben ik bij mijn ex weg gegaan na 4 jaar toenemend huiselijk geweld. Was ik altijd vrijwel gelijk op zoek naar een volgende relatie (typisch kenmerk van relatieverslaving, volgende man opzoeken die hulp nodig heeft) merk ik dat ik het nu wel helemaal prima vind zo. Niet alleen voor dit moment maar voor altijd eigenlijk. Als chronisch zieke is het fijn alle tijd aan jezelf te hebben. Ik heb een fijn appartement, ik heb mijn katten als gezelschap. Mijn ouders en een vriendin wonen dichtbij.

Geen vent met problemen, geen gedoe met "wat gaan we doen vandaag," geen gedoe met financiën, geen gedoe met samenwonen en weer moeten verhuizen, geen gedoe met verjaardagen, ouders en feestdagen...... Héérlijk!!



Dus ik heb besloten vrijgezel te blijven Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 21 augustus 2014 @ 21:35[/message]:

[...]



Hallo, mag ik ook mee roepen in de woestijn?



ik roep ook mee.

zou niet eens meer kunnen wennen aan samenwonen.

al die rare gewoontes die ik nu naar hartenlust uitvoer kan ik echt niet meer afleren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 21 augustus 2014 @ 21:41:

Wees welkom Solomio!

Join the club!
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 22:49:

[...]





Join the club!Ik kreeg toch even de indruk dat jij van een andere club bent........
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 21:12:

[...]





Tuurlijk heb je geen man nodig om gelukkig te zijn, dat moet vanuit jezelf (je binnenste) komen. Een man heb je meestal voor andere dingen nodig.Seks en/of kosten delen, what else
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:iceteapeach schreef op 22 augustus 2014 @ 01:46[/message]:

[...]





Seks en of kosten delen, what else vergeet de voetmassages niet!!!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
moet 'ie ze niet willen likken . Alleen masseren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
aan mijn kleine teen sabbelen is wel oke.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
en geen half werk, wel een uitgebreide voetmassage.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Maar even on topic TO, ik was ook 17 destijds. Relatie duurde tot aan mijn 29e en sindsdien alleenstaande ouder (nu 43), oke, 2 langerdurende SV;s maar geen vaste relatie. En weet je, ik vaar er prima bij. Ik verwacht ook niet dat er nog een vaste relatie komt, simpelweg omdat ik voor mijn gevoel al zodanig lang op mezelf, met zoon ben, dat ik me maar moeilijk zou kunnen aanpassen naar het weer anders moeten indelen van mijn tijd, d.w.z., ik ook maar enigszins een andere (prive) agenda er nog bij zou krijgen. Wil ik gewoon niet. Daarbij werk ik FT en het huishouden doet zichzelf niet. Nog maar niet te spreken over mijn eigen overige prive afspraken.



Daten? Ja, leuk zo af en toe. Meer? Nee, echt niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
We leven in een vrij land.

Iedereen moet doen wat hij / zij zich het beste bij voelt.



Wat mij in de openingstekst wel opviel was dat luprisaf niet tegen een relatie is. Sterker nog, ze heeft vanaf haar 17e continu relaties gehad. Voor haar gevoel MOET ze juist een man om zich heen hebben.



Het bleken voor haar echter niet de juiste en goede mannen te zijn.



En nu zegt ze dus 'uit frustratie' dat ze geen man meer wil.

Dat is haar goed recht natuurlijk, maar dat is wat anders als dat iemand gewoon er bewust voor kiest om geen relatie met een man aan te gaan.



Dat is hetzelfde als iemand heel graag wil leren autorijden en rijles neemt. Na 7 keer afrijden en zakken zo gefrustreerd raakt dat het niet wil lukken dat de persoon kwaad en teleurgesteld wordt en zegt: "Krijg de &^%$# met dat autorijden. Ik stop ermee en wil nooooooiiiiitttt meer les of mijn rijbewijs hebben'.



Eigenlijk wil je dus heel graag je rijbewijs, maar omdat het niet wil lukken gooi je de handdoek in de ring en wordt je koppig.



Zo ook met TO. Omdat het met de juiste man niet lukt heeft ze het maar opgegeven en zegt: "Lekker puh, nu hoef ik nooit never meer een vent".



Maar wat doe je nu als je over b.v. een half jaar toch nog een geweldige vent tegenkomt die ook helemaal voor jou wil gaan? Laat je die dan lopen? Persoonlijk zou ik dat zonde vinden.



Ik bedoel te zeggen: "Zeg nooit, nooit".
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook geen man meer, ik heb ze ook afgezworen.



En toen kwam ik de juiste vrouw tegen en had de liefde me te pakken :-D
quote:Boarn schreef op 22 augustus 2014 @ 09:31:

Ik wilde ook geen man meer, ik heb ze ook afgezworen.



En toen kwam ik de juiste vrouw tegen en had de liefde me te pakken :-DHerkenbaar Al weet ik uit ervaring ook dat relaties met vrouwen ook zeik kunnen zijn. Ik begrijp de keuze heel goed dat mensen zich niet meer open willen stellen voor een relatie. Paar jaar geleden was ik zoekende, ik wist gewoon niet meer wat ik wel of niet wilde, relatie, daten etc. En dan met een man of liever met een vrouw etc? Hoofd vol raadsels voor mij. En toen ontmoette ik een fantastische vrouw met wie ik nu getrouwd ben en een kindje heb
Alle reacties Link kopieren
@rob daar heb je een punt, maar toen ik jong was heb ik mezelf deze vraag nooit gesteld: "wil ik een relatie?"

Zoals Johan Cruijff ooit zei: "je gaat het pas zien als je het door hebt" Nou ik zie het nu glashelder! Ik ben iemand die graag op zichzelf is, heb een grote behoefte aan rust en wil niet overal mee naar toe gesleurd worden. Daarbij moet ik door mijn ziektes 100% mezelf kunnen zijn in een relatie, dat betekent tijdsindeling zoals mijn lijf aan geeft, dag/nachtritme zoals mijn lijf aan geeft. Grotendeels huisgebonden en op slechte dagen bed gebonden.



Zie maar eens iemand te vinden die daar 100% achter staat!
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief schreef op 21 augustus 2014 @ 17:05: God de mens daarvoor toch niet voor geschapen, man en vrouw hebben mekaar nodig. Alleen voor een goede beurt.

De rest lukt ook prima alleenstaand.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoals Johan Cruijff ooit zei: "je gaat het pas zien als je het door hebt" !Maar hij zei ook: "elk nadeel heb z'in voordeel".
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Het enige besluit dat ik voor mezelf neem:



Doen waar ik mij nu goed bij denk te voelen, op dít moment en op de lange termijn. Als de situatie verandert, kan ik daar dus ook anders over denken.



Het is voor mij volkomen onlogisch om met een man om te gaan die me niet bekoort, gelukkig maakt en respecteert en net zo belangrijk: die ik in return ook niet gelukkig kan maken. Daar kan ik toch ook geen leuke romantiek of seks aan beleven?

Je ontneemt jezelf alleen maar de kans om die ene leukerd (m/v) wél tegen te komen, als je dat zou willen.



Op het moment ben ik wel geïnteresseerd in een relatie, maar als het niet matcht, kap ik er mee.



Ook veel mensen willen dat nu eenmaal niet en zijn op dit moment gelukkig met hun vrijgezellenbestaan. Dat kan in de toekomst veranderen als ze wél een leuk iemand tegenkomen die echt bij hun past, maar het kan ook zijn dat het niet zo is. Dat maakt hen absoluut geen ongelukkigere personen.



Uiteindelijk zijn zij die het beste kunnen inschatten wat goed voelt op korte en lange termijn, zij die de keuzes durven te maken om dat waar te maken en zij die geen perfectie volgens een bepaald plaatje eisen, vaak de allergelukkigsten.



De angsten houden je vaak tegen: bijvoorbeeld de angst om alleen te zijn, geen kinderen te krijgen, niet in het plaatje te passen, afgekeurd te worden door anderen, dat niemand anders je zou willen, dat je niet weet hoe je het moet redden zonder, etcetera.

Allemaal ongelukkigmakende gedachten - en geen enkele slechte relatie is de beste oplossing hiervoor (zelfs of zeker niet bij kinderen - 2 ruziënde ouders: brrr). Vaak kun je dingen beter oplossen door aan jezelf te werken. Dan ben je ook nog eens beter relatiemateriaal (of het nou platonische relaties betreft of niet).



Cruijfs uitspraken klinken vaak als een open deur, maar ze hebben wel wat ;).
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 22 augustus 2014 @ 08:43:



Dat is hetzelfde als iemand heel graag wil leren autorijden en rijles neemt. Na 7 keer afrijden en zakken zo gefrustreerd raakt dat het niet wil lukken dat de persoon kwaad en teleurgesteld wordt en zegt: "Krijg de &^%$# met dat autorijden. Ik stop ermee en wil nooooooiiiiitttt meer les of mijn rijbewijs hebben'.



Eigenlijk wil je dus heel graag je rijbewijs, maar omdat het niet wil lukken gooi je de handdoek in de ring en wordt je koppig.





Ik bedoel te zeggen: "Zeg nooit, nooit". Misschien is het uit frustratie., maar ik denk nog steeds dat de TO hier wel 100% achter staat..



Ik denk dat het namelijk een hoop rust geeft om voor jezelf te zeggen nooit weer, ook al zou je in principe best een leuke relatie willen.



Als je ervoor blijft open staan ben je er ook onbewust mee bezig. En dat kost energie.



Denk ook aan mensen met een kinderwens bij wie het niet lukt, en zich dan laten steriliseren zodat het echt 'klaar' is en ze door kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 22 augustus 2014 @ 12:17:

[...]

Misschien is het uit frustratie., maar ik denk nog steeds dat de TO hier wel 100% achter staat..



Ik denk dat het namelijk een hoop rust geeft om voor jezelf te zeggen nooit weer, ook al zou je in principe best een leuke relatie willen.



Als je ervoor blijft open staan ben je er ook onbewust mee bezig. En dat kost energie.



Denk ook aan mensen met een kinderwens bij wie het niet lukt, en zich dan laten steriliseren zodat het echt 'klaar' is en ze door kunnen.Daar heb ik nog nooit van gehoord. Denk niet dat dat veel gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 22 augustus 2014 @ 11:33:

[...]

Alleen voor een goede beurt.

De rest lukt ook prima alleenstaand.Ook, maar ook voor de liefde, genegenheid, als gesprekspartner, beschermer en iemand die de vuilnis buiten zet.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 22 augustus 2014 @ 11:33:

[...]

Alleen voor een goede beurt.

De rest lukt ook prima alleenstaand.Dubbel
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 22 augustus 2014 @ 13:32:

[...]





Daar heb ik nog nooit van gehoord. Denk niet dat dat veel gebeurd.Het zal niet heel veel gebeuren, maar het komt wel voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 22 augustus 2014 @ 12:17:

[...]

Misschien is het uit frustratie., maar ik denk nog steeds dat de TO hier wel 100% achter staat..



Ik denk dat het namelijk een hoop rust geeft om voor jezelf te zeggen nooit weer, ook al zou je in principe best een leuke relatie willen.



Als je ervoor blijft open staan ben je er ook onbewust mee bezig. En dat kost energie.



Denk ook aan mensen met een kinderwens bij wie het niet lukt, en zich dan laten steriliseren zodat het echt 'klaar' is en ze door kunnen.



Het geeft me inderdaad rust, het "moeten" is er af. Ik moet niks, nu is het mijn tijd. Ik doe wat ik wil, wanneer ik het wil en hoe ik het wil.



En ja ik sta 1000% achter dit besluit, en niet omdat het nu 7 maanden geleden is. Ik voel het van mijn tenen tot mijn kruin, net als het besluit dat ik geen kinderen wil.
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Over dit soort 'life changing' dingen heb je geen bal te zeggen. Die gebeuren of die gebeuren niet. Zoiets kun je niet 'besluiten'.



Je kunt er wel 1000% tevreden mee zijn, dat is iets anders. Maar het kan maar zo zijn dat je over een paar maanden de liefde van je leven tegen komt en volgend jaar getrouwd bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:luprisaf schreef op 22 augustus 2014 @ 22:33:

[...]





Het geeft me inderdaad rust, het "moeten" is er af. Ik moet niks, nu is het mijn tijd. Ik doe wat ik wil, wanneer ik het wil en hoe ik het wil.







Dat kan ik me ook goed voorstellen, het geeft je blijkbaar rust en een gevoel van veiligheid. Het is voor jou denk ik een lekker gevoel dat je niets moet.

Zelf zou ik niet snel zoiets besluiten, want ik zie een relatie niet als iets dat "moet", maar als iets dat "mag". Ik zou het gevoel hebben dat ik mezelf in mijn mogelijkheden beperk, door van te voren al mezelf zo vast te leggen. Als ik een ding geleerd heb, is het dat het leven vaak anders loopt dan je verwacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:freemind schreef op 22 augustus 2014 @ 23:26:

Over dit soort 'life changing' dingen heb je geen bal te zeggen. Die gebeuren of die gebeuren niet. Zoiets kun je niet 'besluiten'.



Je kunt er wel 1000% tevreden mee zijn, dat is iets anders. Maar het kan maar zo zijn dat je over een paar maanden de liefde van je leven tegen komt en volgend jaar getrouwd bent.

Natuurlijk heb je er iets over te zeggen.

Ten eerste geloof ik al helemaal niet in 'de liefde van je leven' en ten tweede: verliefd worden overkomt je, maar wat je er vervolgens mee doet is een keuze.

Ik ben al meer dan 20 jaar relatievrij en in die tijd best wel eens verliefd geweest, maar daar heb ik verder niets mee gedaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven