Ik vind een Nederlandse jongen leuk :/

21-08-2014 21:24 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig dames..

Als ik eerlijk moet bekennen vind ik Nl'se jongens (sommige) heel erg lief, netjes,denken niet gelijk verder als een meisje een gesprek aangaat.. Turkse jongens wel (wat mij is opgevallen)





Ik ben dus turks ik ben echt iemand die iedereen in zijn eigen normen en waarden laat zitten

Wie ben ik nou om te zeggen wat iemand mag en niet mag! Persoonlijkheid is belangrijk



Maar ik draag dus een hoofddoek (eigen beslissing)

Natuurlijk ben ik niet heilig.. ik snap dat sommige het niet begrijpen (wat ik eigenlijk ook begrijp) dames met makeup op strakke kleding en ook nog een onbeleefde houding.. en dan nog een hoofddoek!? Nobody is perfect maar het ziet er gewoon niet uit..



Ik kleed mij gewoon normaal niet opvallend

maar ook niet lelijk.. ik wil niet spotten met mijn geloof

naast dat ik er zo bijloop probeer ik ook een rechtvaardig,lief etc.. persoon te zijn



Ik ben wel wat bewuster van mijn geloof..

En wil graag niet te extreem zijn gewoon normaal



Ik heb veel moeite met het dragen van een hoofddoek

Maar ik voel gewoon dat ik het moet blijven dragen..

Alleen door sommige mensen die er misbruik van maken word ik de beu van.. vooroordelen,denken dat je "anders" bent



Maar ik denk dus dat hij mij ook leuk vindt maar pff.. is dat niet raar? Wat zullen mensen van mij denken..

En wat zal hij er van vinden..:/ ik wil eigenlijk een stap zetten om hem te leren kennen maar ik vind het moeilijk



De redenen dat ik iets over mezelf heb geschreven is dat jullie weten dat ik geen slechte bedoeling heb..



Hopelijk voldoende geinformeerd



Bedankt !!!!!!!! ))))
Da's nou het mooie van NL, mensen mogen alles denken en jij mag dan denken, het kan me niet schelen wat jullie denken. Denk je ook niet?
Mijn relatie met mijn ex is stukgelopen vanwege geloof. Ik geloof niet, hij wel. Hij wilde zich rechtvaardigen/excuseren door wat blz uit de Koran voor te lezen. Mijn antwoord was : Ik heb lief vanuit mijn hart, niet vanuit een boek.

Dus TO jij kunt het beste inschatten of dit een kans heeft, voor mij geldt dat de liefde zich niet kan laten tegenhouden door een geloof. Maar dat ben ik
Voor mij zit mijn geloof in mijn hart, misschien heb je er niks aan maar dat is waar God mij ziet en waar ik God voel. Of ik naakt ben, gekleed ben, God ziet mij echt en ik kan dat niet verhullen met kleding, mijn relatie met God is persoonlijk van God tot mens, niet van mens tot mens.

Volgens mij kan God liefde ook nooit verkeerd vinden, of je het nu voelt voor iemand die anders gelooft of niet gelooft.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je moeite hebt met je hoofddoek maar dat je hem moet blijven dragen. Van wie? Je geloof zit niet in een doekje, net zoals het niet in je schoenen zit. Niet één van mijn Turkse vriendinnen en kennissen draagt een hoofddoekje, dat hebben ze ook nooit gedaan, hun moeders, die inmiddels ook hoogbejaard zijn of overleden, ook niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik heb veel moeite met het dragen van een hoofddoek

Maar ik voel gewoon dat ik het moet blijven dragen..

Er zijn vele moslima's die hun hoofddoek aan de kapstok hebben gehangen, en die zijn er niet minder moslima om geworden hoor.

Waaraan voel je dat je hem moet blijven dragen? Je kleine teen? Je oorlel?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ts, ik heb begrepen dat een moslima niet mag trouwen met een niet moslim en hoe ga je daarmee om, stel dat hij je leuk vindt?
Leef je leven alsof het je laatste dag is
Alle reacties Link kopieren
quote:turskaa schreef op 21 augustus 2014 @ 21:24:



Maar ik denk dus dat hij mij ook leuk vindt maar pff.. is dat niet raar? Wat zullen mensen van mij denken..

En wat zal hij er van vinden..:/ ik wil eigenlijk een stap zetten om hem te leren kennen maar ik vind het moeilijk



Volgens mij is er een trend gaande.

Ik woon in de Randstad en zie tegenwoordig steeds vaker gezinnetjes lopen die bestaan uit een vrouw met een hoofddoek, een nederlandse man en hun kind(eren).
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je serieus met je geloof bezig bent, dan zul je dus een moslim man moeten trouwen toch? Of maakt dat voor jou niet uit? In dat laatste geval, probeer gewoon eens een keer een bakkie koffie met hem te drinken, casual. Vandaar uit kijken hoe hij op jou reageert.
Liefde is een mooi iets. Daarbij gaat het om wat twee mensen van elkaar vinden en hun intenties en mogelijkheden om daarvoor oplossingen te zoeken vanuit hun hart.



Het kan problemen geven in de omgeving en daarbij zal je vaak extra moeilijkheden moeten overwinnen, zoals familie die het er niet mee eens is of er vanwege het geloof respectloos over anderen gedacht zou worden en het geloof beter gezien wordt dan bijvoorbeeld niet geloven of een ander geloof of iemand die minder "streng" gelooft en dat dat slechter zou zijn.



Net zoals de Joodse vrouw en de Moslim man deze week in het nieuws waren omdat ze gingen trouwen en er hele protesten buiten gaande waren. Ondanks dat is het een teken van hoop dat deze mensen hun groepering en daarbij haat voor elkaar overstijgen en elkaar zien als het individu, de mens, de wereldburger die ze zijn en elkaar respecteren met elkaars eigen overtuigingen die soms meer overeenstemmen maar soms met een verschillend woordgebruik.



Het gaat om de intentie en om wat beide mensen daarmee willen. Veel vrouwen die een hoofddoek dragen zeggen daarmee wel dat ze bijvoorbeeld beter zijn dan anderen of nu geloviger of dat ze alleen een moslim man willen en dat je hen niet in de ogen zou mogen kijken als man zijnde.



Een hoofddoek staat in veel gebieden voor je ogen neerslaan, een man niet mogen aanraken, dat je onaantastbaarder wordt voor een man, zediger en daarmee sluit je sneller dus een Nederlandse partner als potentiele optie buiten als het idee van de hoofddoek iets is waarmee anderen die vaak willen aanduiden.



Dus dat je alleen een man zoekt die ook moslim is, dat je niet openstaat voor mogelijke aantrekkingskracht.



In mijn ogen gaat het er bij het vinden van een partner om dat je in elkaars ziel uiteindelijk kan kijken, als hij weet hoe jij denkt over jouw hoofddoek en wat deze voor jou voor betekenis heeft en jij er ook achter komt hoe hij in een relatie wil staan en je merkt dat hij een integer persoon is die ook het beste met jou voor ogen heeft en jou grotendeels kan begrijpen en respecteren, is dat juist mooi als er dan liefde kan ontstaan.



Er zijn wel dan nog veel verschillen misschien te overbruggen maar als je oprechte liefde en de intentie en mogelijkheden in je hebt om er samen iets van te proberen te maken heb je al meer dan veel mensen zullen en kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2014 @ 21:52:quote:Ik heb veel moeite met het dragen van een hoofddoek

Maar ik voel gewoon dat ik het moet blijven dragen..

Er zijn vele moslima's die hun hoofddoek aan de kapstok hebben gehangen, en die zijn er niet minder moslima om geworden hoor.

Waaraan voel je dat je hem moet blijven dragen? Je kleine teen? Je oorlel?Mijn hart,gevoelens
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 21 augustus 2014 @ 22:08:

[...]





Volgens mij is er een trend gaande.

Ik woon in de Randstad en zie tegenwoordig steeds vaker gezinnetjes lopen die bestaan uit een vrouw met een hoofddoek, een nederlandse man en hun kind(eren).





Ik heb het maar 1 keer gezien..

Wat dapper zeg :o
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 21 augustus 2014 @ 22:41:

Je schrijft dat je serieus met je geloof bezig bent, dan zul je dus een moslim man moeten trouwen toch? Of maakt dat voor jou niet uit? In dat laatste geval, probeer gewoon eens een keer een bakkie koffie met hem te drinken, casual. Vandaar uit kijken hoe hij op jou reageert.





Ik hou van god en ik doe waar ik me goed bij voel

Anders hoor ik ook 5 x per dag te bidden (lukt me niet :/)



Zo ver is het nog niet gekomen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Doperwt schreef op 21 augustus 2014 @ 21:32:

Mijn relatie met mijn ex is stukgelopen vanwege geloof. Ik geloof niet, hij wel. Hij wilde zich rechtvaardigen/excuseren door wat blz uit de Koran voor te lezen. Mijn antwoord was : Ik heb lief vanuit mijn hart, niet vanuit een boek.

Dus TO jij kunt het beste inschatten of dit een kans heeft, voor mij geldt dat de liefde zich niet kan laten tegenhouden door een geloof. Maar dat ben ik



Je bent dapper.. ik hoop dat hij ook zo denkt

Ikzelf wil het wel maar ik betwijfel of ik het wel aan kan



En wat gaf je ex als andwoordt ?
Je zegt dat je liefst vanuit jezelf ook 5 keer per dag wil gaan bidden en het jammer vindt dat jou dat niet lukt omdat je dat ziet als een stukje dichter bij zuiver leven te komen.



En je ziet het dus niet als iets wat moet maar wel als iets wat je na wilt streven.



Hoewel ik de gedachtengang snap waarin mensen graag bewust rituelen en manieren zoeken om dichter bij het geloof te komen qua bijvoorbeeld zedelijkheid of meer rust en comtemplatie om je geloof te belijden en bewust er mee bezig te zijn, vind ik altijd wel een weg die gevaar inhoudt dat waar het om gaat misschien uit het oog wordt verloren.



Zelf vind ik het meer gaan om de innerlijke weg waarin je stil staat bij God/Allah, je zelf vindt dat je je moet beperken qua zedelijk gedrag als in dat je niet openstaat voor zomaar iedereen maar heel bewust bepaalt wie je partner wordt.



Maar dat is niet iets wat een hoofddoek of 5x per dag bidden specifiek maakt dat je dat ook beter kan zijn van binnen.



En daarom ben ik ook een voorstander van gematigdheid waarbij het meer gaat om hoe iemand van binnen is dan wat iemand doet aan rituelen of manieren van uitdrukking in de vorm van een hoofddoek.



En hoewel ik het streven van zelfbeheersing dus een mooi iets vindt, vind ik het daarbij steeds strenger wordende streven in uiterlijk vertoon ook een weg die een andere weg is dan de weg van een relatie aangaan met een man die wellicht niet jouw geloof aan wil nemen.



Als jij dat voor jezelf zo strict ziet, dan wil je uiteindelijk ook graag dat de ander (uit zichzelf weliswaar) maar toch vol hoop bent dat de ander ook die weg wil gaan. De weg van uiterlijke zelfbeheersing en gedragingen zoals vaker bidden of ergens op een uiterlijke manier bij stil staan.



En zie je dat bij mensen die die weg gaan en daar zoveel voor henzelf uit putten toch ook moeite met de verbinding behouden met mensen die leven vanuit hun intentie.



Ik zeg niet dat jij dat zal doen, maar ik vind het wel een gevaar van de "uiterlijke weg". Waarbij je duidelijk benadrukt dat het jou gaat om je innerlijke gemoedstoestand maar daarbij is de uiterlijke weg van vertoon uiteindelijk een stuk minder belangrijk omdat het nog niets zegt over wat iemand echt van binnen voelt of hoe iemand die dat uiterlijke vertoon niet heeft zich wellicht juist wel meer zo voelt qua zedelijk willen zijn en puur en zuiver willen leven.



Je richt je heel erg op zo goed mogelijk leven waarbij je het uitgedrukt wilt zien in een bepaalde vorm van op deze manier kleden en op deze manier bidden. Dat gaat het lastig maken denk ik met een Nederlandse jongen die heel anders is opgevoed en daarbij vaak andere uitgangspunten heeft.
Wat zou je niet aankunnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 21 augustus 2014 @ 21:42:

Voor mij zit mijn geloof in mijn hart, misschien heb je er niks aan maar dat is waar God mij ziet en waar ik God voel. Of ik naakt ben, gekleed ben, God ziet mij echt en ik kan dat niet verhullen met kleding, mijn relatie met God is persoonlijk van God tot mens, niet van mens tot mens.

Volgens mij kan God liefde ook nooit verkeerd vinden, of je het nu voelt voor iemand die anders gelooft of niet gelooft.



Ik snap wat je bedoelt

Ik heb ook zo'n relatie met God dan bedoel ik het via mijn hart



maar hoofddoek en kleren is weer een ander onderwerp net als bidden,vasten iedereen kan op zo'n manier van God houden ongeacht de hoofddoek,vasten,bidden etc..

Dit is eigenlijk voor jezelf.. geloof is altijd zo'n gevoelig onderwerp omdat het gaat over jou en God



Misschien begrijp je me niet volledig maar

Heb je ooit tijden gehad dat alles mis ging.. dat je niet meer weet waarom je leeft (doel van het leven zal ik maar zeggen) je voelde je je alleen.. en dat je dan eigenlijk in je hart praat met God en je vraagt voor hulp



Hoofddoek draag ik uit liefde.. uit gevoel (mijn redenen)

Misschien was ik zo blij en enthousiast dat ik het wou uiten net als dat je verdrietig bent en huilt.. En sommige willen het niet laten zien dat ze verdrietig zijn en houden het voor zich



Maar ik snap je wel.. ik hoop dat je mij ook snapt
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2014 @ 00:30:

Je zegt dat je liefst vanuit jezelf ook 5 keer per dag wil gaan bidden en het jammer vindt dat jou dat niet lukt omdat je dat ziet als een stukje dichter bij zuiver leven te komen.



En je ziet het dus niet als iets wat moet maar wel als iets wat je na wilt streven.



Hoewel ik de gedachtengang snap waarin mensen graag bewust rituelen en manieren zoeken om dichter bij het geloof te komen qua bijvoorbeeld zedelijkheid of meer rust en comtemplatie om je geloof te belijden en bewust er mee bezig te zijn, vind ik altijd wel een weg die gevaar inhoudt dat waar het om gaat misschien uit het oog wordt verloren.



Zelf vind ik het meer gaan om de innerlijke weg waarin je stil staat bij God/Allah, je zelf vindt dat je je moet beperken qua zedelijk gedrag als in dat je niet openstaat voor zomaar iedereen maar heel bewust bepaalt wie je partner wordt.



Maar dat is niet iets wat een hoofddoek of 5x per dag bidden specifiek maakt dat je dat ook beter kan zijn van binnen.



En daarom ben ik ook een voorstander van gematigdheid waarbij het meer gaat om hoe iemand van binnen is dan wat iemand doet aan rituelen of manieren van uitdrukking in de vorm van een hoofddoek.



En hoewel ik het streven van zelfbeheersing dus een mooi iets vindt, vind ik het daarbij steeds strenger wordende streven in uiterlijk vertoon ook een weg die een andere weg is dan de weg van een relatie aangaan met een man die wellicht niet jouw geloof aan wil nemen.



Als jij dat voor jezelf zo strict ziet, dan wil je uiteindelijk ook graag dat de ander (uit zichzelf weliswaar) maar toch vol hoop bent dat de ander ook die weg wil gaan. De weg van uiterlijke zelfbeheersing en gedragingen zoals vaker bidden of ergens op een uiterlijke manier bij stil staan.



En zie je dat bij mensen die die weg gaan en daar zoveel voor henzelf uit putten toch ook moeite met de verbinding behouden met mensen die leven vanuit hun intentie.



Ik zeg niet dat jij dat zal doen, maar ik vind het wel een gevaar van de "uiterlijke weg". Waarbij je duidelijk benadrukt dat het jou gaat om je innerlijke gemoedstoestand maar daarbij is de uiterlijke weg van vertoon uiteindelijk een stuk minder belangrijk omdat het nog niets zegt over wat iemand echt van binnen voelt of hoe iemand die dat uiterlijke vertoon niet heeft zich wellicht juist wel meer zo voelt qua zedelijk willen zijn en puur en zuiver willen leven.



Je richt je heel erg op zo goed mogelijk leven waarbij je het uitgedrukt wilt zien in een bepaalde vorm van op deze manier kleden en op deze manier bidden. Dat gaat het lastig maken denk ik met een Nederlandse jongen die heel anders is opgevoed en daarbij vaak andere uitgangspunten heeft.





Je hebt het goed beschreven

Na paar puntjes vind ik alles kloppen

Bidden en hoofddoek brengen je dichter bij God want je houd je meer aan de regels en vooral bidden maakt je rustiger en het richt je meer op de geloof omdat je die ontspannende,goede gevoel krijgt maar ik denk dat ook weer met je innerlijk te maken heeft (gevoelens)

En dat verschilt ook per persoon dus je hebt wel gelijk



Ik doe alles met een redenen (hoofddoek,vasten,bidden)

Niet omdat het moet.. ik uit het ook (hoofddoek) maar dat komt alleen uit de enthousiastme en liefde van binnen (niet mannen aandacht vermijden of juist aandacht vragen) zonder dat dat mijn doel is gebeurt dat maar dat is niet mijn doel..



Maar waar ik dus bang voor ben is dat ik mijn hoofddoek af doe mezelf,mijn gevoelens mijn doel (voor God) kwijt raak



Want ik ben niet altijd even geweest er waren tijden dat ik ging bidden en mezelf wou verbeteren



Maar er waren ook tijden dat ik het zat was en dat ik niks/tot weinig aan mijn geloof deed..



en wat ik ook moeilijk vind is dat ik mezelf steeds moet laten zien (exstra) tegenover anderen omdat ik eenmaal die hoofddoek draag.. vooroordelen daardoor voel ik me prettig en ook dat eenmaal de stereotype van een hoofddoek (onderdrukt,zielig) is dat ik mijzelf verwaarloos



Maar aan de andere kant denk ik wat ik heb geschreven dat ik me goed voel in me hart
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2014 @ 00:31:

Wat zou je niet aankunnen?





Ow trouwens ik bedoelde onprettig



Ik zou geen relatie aankunnen.. wat ik wel wil eigenlijk ik wil mezelf en hem een kans geven voor het geval we elkaar leuk vinden maar zal dit dan geen verspillende hoop zijn.. weten waar de weg eindigen maar toch gaan ?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel. Ik ben joods, mijn vriend is atheïst.

. Mijn ouders of mensen in mijn verdere omgeving hebben nooit moeite gehad met mijn partner, "wij" geloven in vredelievendheid, Een mens is mens, en ieder heeft zijn eigen gedachtes, geloof en gewoontes. Elk mens is bij geboorte mooi en heeft de potentie om nog veel mooier te zijn. Geloof, achtergrond, ras of geaardheid zijn bij rollen, het tekent een persoon niet.
quote:turskaa schreef op 22 augustus 2014 @ 01:25:

[...]





Ow trouwens ik bedoelde onprettig



Ik zou geen relatie aankunnen.. wat ik wel wil eigenlijk ik wil mezelf en hem een kans geven voor het geval we elkaar leuk vinden maar zal dit dan geen verspillende hoop zijn.. weten waar de weg eindigen maar toch gaan ?



ja dat is verspilde hoop en een weg die naar niets leidt.... per slot van rekening ben je heel erg met je geloof bezig en niet met die jongen.



ik vraag me af waarom je dit topic hebt geopend eigenlijk.



gaat het er nou om dat je worstelt met gevoelens voor een Niet-Moslim jongen en wil je daar advies voor hebben... of dat je wilt laten doorschijnen dat je jezelf superieur vindt vanwege je pogingen om een goede Moslima te zijn?



Ik snap je niet zo goed eerlijk gezegd.



Verder alles wat Paekzwart zegt...
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 22 augustus 2014 @ 05:54:

[...]





ja dat is verspilde hoop en een weg die naar niets leidt.... per slot van rekening ben je heel erg met je geloof bezig en niet met die jongen.



ik vraag me af waarom je dit topic hebt geopend eigenlijk.



gaat het er nou om dat je worstelt met gevoelens voor een Niet-Moslim jongen en wil je daar advies voor hebben... of dat je wilt laten doorschijnen dat je jezelf superieur vindt vanwege je pogingen om een goede Moslima te zijn?



Ik snap je niet zo goed eerlijk gezegd.



Verder alles wat Paekzwart zegt...Nee ik worstel met gevoelens voor een niet moslim
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds vaker om me heen dat mensen openlijk uit durven komen voor de liefde, ongeacht geloof.

Ook de gezinnen waarbij de vrouw een hoofddoekje draagt, met een Nederlandse man en kinderen aan haar zijde heb ik voorbij zien komen.



En ook weer in het nieuws. Het intrigeert me. https://www.facebook.com/ ... ToBeEnemies/photos_stream



Waar vrees je precies voor? Wat anderen zullen denken?

Waarom neem je niet eerst de tijd om hem gewoon te leren kennen?

Een kop koffie drinken (of zelfs een date) staat toch niet gelijk aan binden en trouwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 21 augustus 2014 @ 22:08:

[...]





Volgens mij is er een trend gaande.

Ik woon in de Randstad en zie tegenwoordig steeds vaker gezinnetjes lopen die bestaan uit een vrouw met een hoofddoek, een nederlandse man en hun kind(eren).De mannen zijn vast bekeerd hé. Ik ken geen enkele praktiserende moslima die met een niet-moslim zou trouwen.
Alle reacties Link kopieren
turskaa, als je een Nederlandse jongen leuk vind is het toch prima dat daar iets moois en leuks uit kan komen?



Wat wel vaak een probleem(pje) is dat de familie zich er erg sterk mee gaat bemoeien en het je heeeeellllll erg lastig kan maken. Vaak bemoeien eventuele broers zich er ook nog mee. Dit omdat men misschien andere plannen met jou had.



Ik zou zeker proberen met die jongen contact te leggen, op wat voor manier dan ook.

Maar het gaat je / jullie hoogstwaarschijnlijk niet makkelijk gemaakt worden vrees ik.

Maar ik hoop dat ik het mis heb en wens je veel succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven