Ik vind het kind van me vriend niet leuk

27-07-2013 09:49 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds anderhalf jaar een relatie, gaat allemaal prima alleen heeft hij een kind waar ik niks mee heb. Hij komt om de twee weken en elke keer kijk ik er tegen op. Nu hij schoolvakantie heeft komt hij vaker en ik irriteer me steeds meer aan zijn gedrag. Hij wordt heel vrij opgevoed, alles mag. Hij is tien jaar oud en zijn schoolprestaties zijn barslecht, vervolgens word hij beloond met een ps3 spelletje. Hij zit gemiddeld 8 uur per dag achter dat ding en speelt dan ook nog spelletjes die voor 18+ zijn. Toen tie 8 jaar oud was had hij het al over neuken en gangbangs. Een keer had hij een condoom gekregen ergens en gaf tie aan mij en zei toen dan kan je vanavond met me pa neuken...dat is toch niet normaal of wel soms. Hij heeft adhd wat word ontkent en krijgt savonds laat nog snoep frisdrank etc waar hij alleen maar drukker door word en vervolgens pas om 1 uur gaat slapen. Als ik er iets van zeg, zegt me vriend dat ik me niet moet bemoeien met de opvoeding, me vriend woont bij mij en ik moet alles maar pikken, dat kan toch niet, ik word ook ongevraagd opgedrongen om op zijn kind te passen dan staat hij in de late dienst maar zegt dan dat hij al kan komen want ik ben thuis. Dit zonder met mij te overleggen. Ik wil dat niet, ik heb totaal geen gevoelens voor dat kind, heb hem nog nooit geknuffeld en wil dat ook niet. Nu wilt me vriend iets groter gaan zoeken om te wonen zodat zijn kind bij ons kan wonen maar ik wil dat absoluut niet want dan zit ik elke keer opgescheept met een kind dat ik niet mag als hij werken is. Ik koester geen enkele moedergevoel voor hem en zal dat echt nooit gaan krijgen. Het is gewoon een stom kind. een vriendin heeft ook een kleine op wie ik dol ben en ook regelmatig oppas dus heb geen hekel aan kinderen. Wat moet ik nou doen...de relatie beeindigen vanwege dat kind?
quote:ongelukkigetweeling schreef op 27 juli 2013 @ 10:12:

Ja dat vind ik ook, het is altijd nog mijn huis en ik moet alles maar pikken, alles mag en kan. Vrije opvoeding ok, maar zo vrij nee.



Daar mag je ook idd best iets van zeggen.

Waarom woont je vriend eigenlijk bij jou,had hij zelf geen huis of is hij zo vanuit de relatie met de moeder van zijn zoon bij jou ingetrokken?
Alle reacties Link kopieren
TO, jij verdient ' dat kind ' ( zoals jij hem noemt ) niet. Jij verdient een klap. Ga je schamen.
Alle reacties Link kopieren
"Het is gewoon een stom kind"



Dan draaien we het even om.



TO is een stom mens om zich de koningin van het stel te voelen, moet stoppen zoveel negativiteit uit te stralen in de omgeving van het stomme kind, of hen de deur wijzen.



Het klinkt nou ook niet echt alsof jij de meest spontane en gezellige stiefmoeder bent die er is. Dan zou ik ook voor mijn 18+spelletjes op de ps3 kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Arm kind.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er helemaal niet om dat jij dit kind niet in je huis wil. Het gaat erom dat jij dit kind niet in je hart wil en ook vastbesloten bent dat nooit te doen. Jij draagt dus helemaal niks positiefs bij in het jonge leven van dit mannetje en dus moet je weg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ja, relatie beëindigen.



Overigens zijn er geen stomme kinderen, alleen stomme ouders.
Ga in therapie!
Blijf gewoon lekker thuis in de weekenden als hij zijn kind heeft. Spreek alleen met hem af op zijn kindvrije dagen. Gelukkig heeft ie geen co-ouderschap dus heb je in principe 12 van de 14 dagen die je met hem door kan brengen (okee, nu die jongen vakantie heeft dus iets minder) Zou mezelf ook niet als oppas laten gebruiken, dus als jij bij je vriend hebt afgesproken en zijn zoon komt onverwachts, dan stap je gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
En stiefouders.
Ga in therapie!
Oh, je vriend woont in jouw huis? Dat ie dan lekker elders (bij zijn ouders ofzo) gaat logeren als ie op z'n kind moet passen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo ongelukkige tweeling,



ik kan me goed voorstellen dat je niet weet wat je moet, en het gedrag van het kind zou mij ook op de zenuwen werken. Maar het is nogal zorgwekkend gedrag vind ik en dat komt nooit uit de lucht vallen. Dat komt ergens door. Ik vind het klinken alsof hij wordt verwaarloosd en zich absoluut niet gewenst voelt. Dit is eigenlijk heel zielig.

Achter de computer zitten geeft hem veiligheid misschien.

Brutale uitspraken doet ie misschien wel om grenzen te zoeken bij jou. T lijkt soms niet zo maar eigenlijk willen kinderen graag grenzen krijgen van ouders. Dat geeft juist veiligheid. En het leert ze normen en waarden.



''Een keer had hij een condoom gekregen ergens en gaf tie aan mij en zei toen dan kan je vanavond met me pa neuken.'''



Dit bovenstaande zinnetje kun je ook anders opvatten, bv, dat hij ermee wil zeggen, dit heb ik geleerd, ik weet dat het zo moet. Hij uit het heel onhandig. Maar kinderen in deze leeftijd krijgen soms dingen mee waarvan je het eigenlijk niet wil. Soms horen ze iets van leeftijdsgenootjes, soms per ongeluk iets op tv..je kunt niet ALLES voorkomen.

Maar aangezien hij pas om 01.00 naar bed gaat dan ziet hij veel te veel denk ik.



Wat betreft dat je vriend er vanuit gaat dat jij wel op hem past...dat is geen overleggen. Hij legt het je eigenlijk op.

Maar voor hem is het misschien wel heel normaal om ervan uit te gaan Tweeling past wel op. Misschien ziet hij niet in wat hij fout doet?

Vind het wel heel zorgelijk. Ook met al dat snoep en frisdrank en de slaaptijden.



Ik zou een goed gesprek aangaan en je zorgen uiten. Probeer niet te denken Ik vind het een vervelend kind, maar ik vind het vervelend gedrag. Probeer de oorzaak te zoeken en aan te pakken.

Ik weet dat het niet jouw kind is, maar het is toch ook niet menselijk om dit kind maar aan zijn lot over te laten?

Hij heeft liefde en bekommering nodig, duidelijkheid. Dat is nog meer dan taarten bakken en leuke dingen proberen te doen.

Als je dit probleem niet bij de horens vat dan wordt het alleen maar erger.

Ik hoop echt dat je je totaal gaat inzetten voor het jochie!!
Alle reacties Link kopieren
En mocht er na het gesprek met je vriend niets veranderen dan zou ik kijken of ik ergens hulp zou kunnen krijgen.

Het is jouw huis en dit is heel moeilijk, dat begrijp ik.

Alleen al omdat het jouw leven is wat nu totaal verandert zou ik naar oplossingen gaan zoeken. Maar vooral voor het leven van het jongetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2013 @ 10:25:

Oh, je vriend woont in jouw huis? Dat ie dan lekker elders (bij zijn ouders ofzo) gaat logeren als ie op z'n kind moet passen!



Is zijn eigen kind Nien,daar pas je niet op



Verder snap ik niet TO dat je je vriend bij je laat inwonen terwijl je weet/wist dat hij een kind heeft. Had hij geen eigen huis of is hij rechtstreeks van ex naar jou gehopt?
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen.

Het is 'nu wil mijn vriend' en NIET 'nu wilt me vriend'. Die laatst komt op mij een beetje tokkie over.



-Als je vriend in jouw huis woont, dan gelden daar jouw regels, neem ik aan?

-Hoe hij zijn kind opvoed, dat moet hij tot op zekere hoogte zelf weten, maar waarom is hij dan bij jou ingetrokken? Kan hij dan niet beter met zijn kind zelf wat gaan kopen/huren?

-Zijn kind blijft zijn kind. Had je maar geen vader aan de haak moeten slaan. Dat heb je te accepteren. Doe je wel moeite voor het joch?

-En daarnaast vind ik het ook wel raar van je vriend, dat je niet mag 'meehelpen/denken' met de opvoeding. Zou mijn vriend (heeft overigens geen kinderen gelukkig), geen punt hebben gevonden. Mits het binnen het redelijke blijft natuurlijk.

-Kortom; dumpen die handel. Lijkt me oprecht beter. Je vriend klinkt niet als een lot uit de loterij, maar jij ook niet bepaald. 'Het is gewoon een stom kind' Euh ja joh, lekker zwart-wit ben jij. Er zit vast een reden achter het gedrag van het kind zitten, zoals ik de situatie een beetje in kan schatten, naar aanleiding van je schrijven.
Alle reacties Link kopieren
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 27 juli 2013 @ 10:10:

Mijn pleegdochter woont bij mij omdat haar eigen moeder is overleden toen ze vier was (door eigen toedoen). Vader had een nieuw mokkel die mijn pleegdochter een 'indringer' en 'lastig' vond. Daarom moest ze maar bij oma (moeder van moeder) gaan wonen. Tot die overleed en ze nu dus bij ons woont, en voor het eerst in haar leven zo welkom en zo verschrikkelijk gewenst is. Nu pas. Voor het eerst. Ik kan alleen maar hopen dat dat genoeg is om haar tot stabiele en zelfverzekerde volwassene te maken. Maar die weg is lang. Wij mogen goedmaken wat alle volwassenen in haar leven die het hadden MOETEN doen chronisch verkloot hebben.



.





Respect!



Wilde ik even gezegd hebben!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier niet om jou. Je vriend heeft een kind, dat bij hem hoort. Dat zul je moeten accepteren en je zult je best moeten doen voor hem. Je kunt niet kiezen voor vader maar niet voor kind. Wil je echt niks voor het kind doen, dan zul je de relatie moeten beëindigen. Ik denk ook dat je je irritatie op het kind botviert, wat je eigenlijk dwars zit, is dat je vriend over je grenzen gaat en zijn kind niet opvoedt. Ga daar eens over praten! En laat het jochie erbuiten.
Alle reacties Link kopieren
*Er zal vast een reden achter het gedrag van het kind zitten.
Ik zou hem voor de keus stellen. Dat kind kan hij best weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel het hele forum over me heen krijgen maar dat is dan maar zo.



Ik zou dit ook geen leuk kind vinden. En dat dit gedrag een oorzaak heeft, dat zal gerust. Maar dan nog vind ik het geen leuk kind.

Als ik hier lees over vrouwen die een relatie krijgen met een man die een kind heeft dan moet die vrouw dat kind altijd maar leuk vinden. Hoezo??? Vinden jullie echt alle kinderen die je tegenkomt altijd leuk dan?



Ik ben echt gek op kinderen maar dat wil niet zeggen dat ik ze allemaal leuk vind. Ik heb meerdere neefjes en nichtjes maar ik heb een neefje dat ik echt ronduit een rotjochie vind. Door z'n gedrag, z'n gedram en z'n grote mond. En die komt echt uit een heel normaal gezin met meerdere broertjes en zusjes die zich wel normaal kunnen gedragen.



To ik denk dat je 2 opties hebt: je eindigt je relatie of je accepteert het kind van je vriend. Meer kleuren zijn er niet denk ik. Sterkte.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik hou zelf ook niet van slecht opgevoede kinderen. Ze schuiven het in dit geval denk ik af op de ADHD.

Als het nu een aardig en opgevoed kind was geweest, had ik gezegd 'mens, je moet niet zeuren, kind heeft z'n vader nodig, jij had óók een vader toen je kind was, en wie ben jij om dat een ander kind te ontzeggen?".

Maar hier zou ik ook absoluut niet tegen kunnen, tegen dat gedrag.



Toch denk ik dat de vriend zijn kind niet los zal kunnen laten. Zou trouwens ook niet voor hem pleiten.



Het is dus de relatie beëindigen of zorgen dat je een uitweg elders hebt als het kind komt. Zodat jij er niet bij bent. Dat scheelt ergernis.



Weet je, dat jongetje kan er ook niets aan doen dat niemand hem iets bij brengt.
Wat een lambal is die vriend van jou. Hij accepteert jouw gedrag richting zijn kind. Als ik jouw vriend was geweest, was ik allang weg geweest, maar hij zal het wel gemakkelijk vinden dat je er bent.



Verder vraag ik me af waarom je in vredesnaam bent gaan samenwonen. Hoe goed kenden jullie elkaar eigenlijk en hoe oud ben je? Je komt op zijn zachtst gezegd niet volwassen over.
Alle reacties Link kopieren
Takkentrol, ik snap wel dat je zegt Soms zijn kinderen niet leuk. En met het ene kind heb je geen klik en met anderen weer wel. Maar uit bovenstaand verhaal is toch heel duidelijk te lezen dat er tal van oorzaken zijn voor dit gedrag?



Ik vind ook niet alle kinderen even leuk en heb ook moeite met hele brutale kinderen. En ik ga zeker niet voor elk brutaal gedrag een reden zoeken, maar als iets de spuigaten uitloopt, dan denk ik wel langer daarover na.
quote:To ik denk dat je 2 opties hebt: je eindigt je relatie of je accepteert het kind van je vriend. Meer kleuren zijn er niet denk ik. Sterkte.De 3e optie is dat haar vriend 'n eigen woning zoekt en dat ie met TO gaat latten. Dan kan ze de dagen dat ie z'n kind heeft vermijden en bovendien hoeft zij zich niet aan de aanwezigheid van het kind te ergeren in haar eigen huis.
maak het uit, ze kind is ze kind en jij zout altijd op de laatste plaats komen
Alle reacties Link kopieren
Tweedehands kinderen zijn zelden leuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven