Ik vind het kind van me vriend niet leuk

27-07-2013 09:49 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds anderhalf jaar een relatie, gaat allemaal prima alleen heeft hij een kind waar ik niks mee heb. Hij komt om de twee weken en elke keer kijk ik er tegen op. Nu hij schoolvakantie heeft komt hij vaker en ik irriteer me steeds meer aan zijn gedrag. Hij wordt heel vrij opgevoed, alles mag. Hij is tien jaar oud en zijn schoolprestaties zijn barslecht, vervolgens word hij beloond met een ps3 spelletje. Hij zit gemiddeld 8 uur per dag achter dat ding en speelt dan ook nog spelletjes die voor 18+ zijn. Toen tie 8 jaar oud was had hij het al over neuken en gangbangs. Een keer had hij een condoom gekregen ergens en gaf tie aan mij en zei toen dan kan je vanavond met me pa neuken...dat is toch niet normaal of wel soms. Hij heeft adhd wat word ontkent en krijgt savonds laat nog snoep frisdrank etc waar hij alleen maar drukker door word en vervolgens pas om 1 uur gaat slapen. Als ik er iets van zeg, zegt me vriend dat ik me niet moet bemoeien met de opvoeding, me vriend woont bij mij en ik moet alles maar pikken, dat kan toch niet, ik word ook ongevraagd opgedrongen om op zijn kind te passen dan staat hij in de late dienst maar zegt dan dat hij al kan komen want ik ben thuis. Dit zonder met mij te overleggen. Ik wil dat niet, ik heb totaal geen gevoelens voor dat kind, heb hem nog nooit geknuffeld en wil dat ook niet. Nu wilt me vriend iets groter gaan zoeken om te wonen zodat zijn kind bij ons kan wonen maar ik wil dat absoluut niet want dan zit ik elke keer opgescheept met een kind dat ik niet mag als hij werken is. Ik koester geen enkele moedergevoel voor hem en zal dat echt nooit gaan krijgen. Het is gewoon een stom kind. een vriendin heeft ook een kleine op wie ik dol ben en ook regelmatig oppas dus heb geen hekel aan kinderen. Wat moet ik nou doen...de relatie beeindigen vanwege dat kind?
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 juli 2013 @ 11:31:

[...]



De Speld? Ja
quote: ongelukkigetweeling

Nee die van mij waren ook niet al te goed maar niet barslecht! Maar daar gaat het toch niet om, hij heeft dyslectie en er word nooit gezegt dat ie moet gaan lezen om het wat beter te maken, alleen maar achter die playstation

Lees zelf eens een boek.



Leestip: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_olijke_tweeling
Alle reacties Link kopieren
Zo vader zo zoon?
Waarom woont jouw vriend bij jou in?

Heeft hij geen geld voor een eigen plek?



Waarom mag jij je niet bemoeien met de opvoeding?

Hebben jullie hier andere ideeen over?

Je geeft al aan dat dit kind te vrij wordt opgevoed.

Maar het is wel jouw huis, kom eens op voor jezelf!



Waarom ga jij akkoord met het gratis oppas gebeuren?

Jij laat dit toe.



Waarom laat je een kind van tien over je heen lopen?

Ik snap dat dat kind zo bijdehand doet, zijn vader loopt ook over je grenzen heen, dat is het voorbeeld voor hem.

Maar jij accepteert dit gedrag, omdat je er niets tegen doet.

En dus wordt het erger, dat joch blijft echt wel uitproberen.

En dat kind weet dat jij niets MAG zeggen over hem van je vriend.



Weet jouw vriend eigenlijk wel hoe je je hieronder voelt?

Zo nee, waar praten jullie dan wel over?

Zo ja, dan loopt hij dwars over je heen als hij voor meer pappa tijd gaat, terwijl jij dat niet wil, in jouw huis, terwijl de zorgtaak voor een deel op jouw bordje komt.



Ik hou zelf helemaal niet van kinderen, maar heb wel gekozen voor een partner met kind.

Mijn vriend weet hoe ik er in sta, maar laat het aan mij of ik wel of niet bij pappadag in zijn huis ben. Zijn dochter moet ook gewoon luisteren naar wat ik zeg. Het staat me ook vrij om opmerkingen te maken over ziijn opvoeding of haar gedrag.



Gelukkig is dit een leuk kind, en valt het mij helemaal niet zwaar. Ik vind zijn dochter steeds leuker worden, en we bouwen een band op.

Maar ik houd mijn grenzen goed in de gaten.

Als ik het niet leuk gevonden zou hebben, zoals bij TO's situatie, dan blijf ik wel uit de buurt.

Maar no way dat ik zo'n situatie in mijn eigen huis zou laten plaatsvinden.



Of op leren komen voor je eigen grenzen en zorgen dat je vriend een eigen plek vind en de relatie verbeteren met vriend en kind verbeteren.



Of je kapt ermee. Maar ik denk dat je dan in je volgende relatie weer tegen een probleem met je grenzen aanloopt.



Misschien moet je maar eens een assertiviteitscursus volgen.
quote:Waarom mag jij je niet bemoeien met de opvoeding?

Hebben jullie hier andere ideeen over?

Je geeft al aan dat dit kind te vrij wordt opgevoed.

Maar het is wel jouw huis, kom eens op voor jezelf!

Precies: haar huis, haar regels.

En willen hij en z'n kind zich daar niet aan houden, moeten ze elders gaan wonen.
Een kind is het product van zijn opvoeding. Zelden is een kind vanuit zichzelf slecht.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-07-2013 14:49
Reden: Trollhunten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die taalfouten........
Alle reacties Link kopieren
@alle topicvervuilende taalpuristen: hulde, je hebt weer iemand afgezeken op taalgebruik, je hebt duidelijk vooraan gestaan toen de hersens werden uitgedeeld. Fijne dag weer, je hebt het verdiend.



@TO: Het is jouw leven, jouw huis. Lijkt me dat je dan ook wat in te brengen hebt. Als daar geen verandering in kan worden gebracht dan zou ik mezelf 's afvragen hoe leuk je vriend echt is. Zo te lezen houdt hij helemaal geen rekening met jou.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet toch zelf ook wel dat je niet het kind stom vindt, maar je vriend? Al die redenen die je opnoemt gaan over je vriend ipv over het kind. En ik geef je groot gelijk, hij is echt geen vadermateriaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sim69 schreef op 27 juli 2013 @ 12:46:

@alle topicvervuilende taalpuristen: hulde, je hebt weer iemand afgezeken op taalgebruik, je hebt duidelijk vooraan gestaan toen de hersens werden uitgedeeld. Fijne dag weer, je hebt het verdiend.



@TO: Het is jouw leven, jouw huis. Lijkt me dat je dan ook wat in te brengen hebt. Als daar geen verandering in kan worden gebracht dan zou ik mezelf 's afvragen hoe leuk je vriend echt is. Zo te lezen houdt hij helemaal geen rekening met jou.





Jaja. Daar zijn ze goed in hier,Moraalridders!

(Ook al erger ik mij ook wel eens aan de schrijfstijl hier op het forum, nederlands is soms ver te zoeken!)



Een kind moet je begrenzen, dat wordt hier duidelijk niet gedaan.

Het kind kun je hierop niet aankijken, die kan daar niets aan doen.

In gesprek met je vriend dus, en proberen om op 1 lijn te staan, ook evt met de moeder(indien mogelijk)

Jou huis, jou regels.

En op de dag dat het kind bij zijn vader is. Kun jij misschien momenten voor jezelf nemen.

Met vriendinnen oid erop uit.

Uiteraard moet jij niet je huis uitvluchten.



Ik vind trouwens wel dat je met de opvoeding kan bemoeien.

Je leeft samen onder 1 dak, jou dak wel te verstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou een stomme TO.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 juli 2013 @ 11:12:

Het bezittelijk voornaamwoord ‘me’ wordt in toenemende mate misbruikt als wederkerend voornaamwoord. Niemand weet wanneer de rage is begonnen, maar veel taalgebruikers ergeren hun mateloos aan deze verruwing.



Henk Hoevers, docent Nederlands in Geldrop, is het zat. “Ik probeer me leerlingen elke dag duidelijk te maken wat een bezittelijk voornaamwoord is, maar ze negeren me lessen volledig. Ze gebruiken ‘me’ als wederkerend voornaamwoord of zelfs als persoonlijk voornaamwoord. Je krijgt dan tenenkrommende constructies als ‘Het is me wat’, ‘Ik heb me aangemeld’ of ‘Hij zag me gisteren nog’. Dat soort fouten kost mijn soms echt me nachtrust.”



Jordy van Gulpen (17) vindt dat ze leraar ze eigen aanstelt. “Meneer Hoevers moet zich realiseren dat taal zich soms ontwikkelt, zeker als jongeren er gebruik van maken. Op Facebook schrijf ik soms inderdaad ‘Ik heb me verslapen’. Chantal appte me laatst zelfs ‘Je bent mijn mannetje’. Ik weet dat het officieel niet kan, maar big deal zeg.”



Hoevers wil dat er in de lesmethodes meer aandacht wordt besteed aan ontleden. “Me vrouw zegt dat ik m’n niet zo druk moet maken, maar dat is nou eenmaal me aard. De Nederlandse taal gaat mijn aan me hart.”
Alle reacties Link kopieren
quote:ongelukkigetweeling schreef op 27 juli 2013 @ 09:49:

Wat moet ik nou doen...de relatie beeindigen vanwege dat kind?

Maar om antwoord te geven op je vraag:

Ja juist in het belang van dat kind is het heel wijs en verstandig om de relatie het liefst vandaag nog te verbreken. Daar heeft dat kind in jouw geval echt heel veel aan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou tegen vriend zeggen dat het zo niet gaat met het kind en dat hij daar 'n andere oplossing voor moet zoeken. Dus ofwel gaat ie samen met kind bij bijv. zijn ouders logeren in de weekenden dat ie 'm heeft, ofwel zoekt ie 'n eigen woning waar hij zijn kind kan ontvangen. Als hij zich daar niet in kan vinden zou het idd einde oefening zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2013 @ 13:13:

Ik zou tegen vriend zeggen dat het zo niet gaat met het kind en dat hij daar 'n andere oplossing voor moet zoeken. Dus ofwel gaat ie samen met kind bij bijv. zijn ouders logeren in de weekenden dat ie 'm heeft, ofwel zoekt ie 'n eigen woning waar hij zijn kind kan ontvangen. Als hij zich daar niet in kan vinden zou het idd einde oefening zijn.Mooie optie
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2013 @ 10:45:

[...]



De 3e optie is dat haar vriend 'n eigen woning zoekt en dat ie met TO gaat latten. Dan kan ze de dagen dat ie z'n kind heeft vermijden en bovendien hoeft zij zich niet aan de aanwezigheid van het kind te ergeren in haar eigen huis.



Even los van dat ergeren... Dit is het 2de lopende en zoveelste gestarte topic over snel gaan samenwonende (jonge) vrouwen met een (meestal recent) gescheiden man met kinderen.



Wat Elninjoo zegt: wat is er mis met LATten? Het lijkt soms wel of die mannen niet op eigen benen kunnen staan.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op 27 juli 2013 @ 13:00:

[...]





Jaja. Daar zijn ze goed in hier,Moraalridders!

(Ook al erger ik mij ook wel eens aan de schrijfstijl hier op het forum, nederlands is soms ver te zoeken!)



Een kind moet je begrenzen, dat wordt hier duidelijk niet gedaan.

Het kind kun je hierop niet aankijken, die kan daar niets aan doen.

In gesprek met je vriend dus, en proberen om op 1 lijn te staan, ook evt met de moeder(indien mogelijk)

Jou huis, jou regels.

En op de dag dat het kind bij zijn vader is. Kun jij misschien momenten voor jezelf nemen.

Met vriendinnen oid erop uit.

Uiteraard moet jij niet je huis uitvluchten.



Ik vind trouwens wel dat je met de opvoeding kan bemoeien.

Je leeft samen onder 1 dak, jou dak wel te verstaan.En nu is jouw w ver te zoeken
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:jilzz schreef op 27 juli 2013 @ 13:00:

[...]





Jaja. Daar zijn ze goed in hier,Moraalridders!

(Ook al erger ik mij ook wel eens aan de schrijfstijl hier op het forum, nederlands is soms ver te zoeken!)



Een kind moet je begrenzen, dat wordt hier duidelijk niet gedaan.

Het kind kun je hierop niet aankijken, die kan daar niets aan doen.

In gesprek met je vriend dus, en proberen om op 1 lijn te staan, ook evt met de moeder(indien mogelijk)

Jou huis, jou regels.

En op de dag dat het kind bij zijn vader is. Kun jij misschien

momenten voor jezelf nemen.

Met vriendinnen oid erop uit.

Uiteraard moet jij niet je huis uitvluchten.



Ik vind trouwens wel dat je met de opvoeding kan bemoeien.

Je leeft samen onder 1 dak, jou dak wel te verstaan.TO begint anders zelf over de slechte schoolprestafies van het kInd en klaagt dat hij niet wil lezen om iets aan zijn spelling te doen. Vind je het gek dat dan iedereen over de spelling van TO valt?
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 27 juli 2013 @ 14:06:





Wat Elninjoo zegt: wat is er mis met LATten? Het lijkt soms wel of die mannen niet op eigen benen kunnen staan.



Denk dat dat misschien in sommige gevallen wel zo is.

Ik vroeg ook al aan TO waarom haar vriend geen eigen huis had en of hij meteen bij haar ingetrokken was, maar geen reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 juli 2013 @ 13:02:

Ik vind jou een stomme TO.En ik vin dat Enn gelijk hep
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 27 juli 2013 @ 14:10:

[...]





En nu is jouw w ver te zoekenYep
Alle reacties Link kopieren
quote:jollie schreef op 27 juli 2013 @ 14:17:

[...]





TO begint anders zelf over de slechte schoolprestafies van het kInd en klaagt dat hij niet wil lezen om iets aan zijn spelling te doen. Vind je het gek dat dan iedereen over de spelling van TO valt?Zeikerds
Alle reacties Link kopieren
quote:ongelukkigetweeling schreef op 27 juli 2013 @ 09:49:

Wat moet ik nou doen...de relatie beeindigen vanwege dat kind?Lijkt me een goed plan.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven