Ik voel me buitengesloten

25-10-2014 00:24 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Het is de eerste keer dat ik hier iets op zet. Ik voel me erg kinderachtig als ik dit hardop zeg maar ik voel me buitengesloten door de buren.

We wonen nu een paar jaar in deze wijk. Het is een nieuwbouw rijtje met 4 woningen en vanaf het begin was er contact met deze buren. Erg gezellig. In het begin spraken we altijd met alle 4 de stellen af en deden we bij iemand een borrel of een keer een BBQ maar de laatste tijd groeien 2 stellen steeds meer naar elkaar toe. De twee mannen zijn met elkaar gaan sporten en spreken samen wat vaker af en ze gaan bijv met z'n 4en uit eten of avondje uit. Eerst werden wij hier ook nog voor gevraagd maar dat gebeurt niet meer. Ik zie dat ze steeds meer dingen samen doen. Ik heb hier buikpijn van. Blijkbaar zijn wij niet leuk genoeg...? Zo voelt het dan voor mij. Het is duidelijk dat ze meer klikken met elkaar dan met ons. Er is nog een ander stel maar die zijn een beetje apart en ik heb niet zoveel met hen en vanaf begin af aan zoeken zij het contact ook niet erg op.

Ik kan het niet veranderen dat weet ik en als ik het tegen mijn man zeg vindt hij volgens mij dat ik me aanstel ("laat ze gewoon lekker samen uit eten gaan,,is toch leuk voor ze").

Waarom zit mij dit zo dwars?
Wauw. Jeetje. Goh.

Het zijn je buren maar.

Heb je zelf geen eigen vrienden om mee te barbecuen en weet ik wat?
Alle reacties Link kopieren
. Er is nog een ander stel maar die zijn een beetje apart en ik heb niet zoveel met hen

Dat hebben die andere twee stellen dus ook met jullie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Had jouw man ook zo'n zin om te gaan sporten dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja blijkbaar zijn wij ook dat stel waar ze minder mee hebben ja haha.

Jawel wel leuke vrienden maar helaas weinig gezamenlijke vrienden dus die avondjes uit zijn vaak apart. Vond het wel leuk om ook als stel met andere stellen dingen te kunnen doen.
Zit het je echt dwars dat je buren bevriend zijn met elkaar of speelt er iets anders? Verveling, weinig vrienden, onzekerheid?
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:44:

. Vond het wel leuk om ook als stel met andere stellen dingen te kunnen doen.Dat kan toch alsnog; van de zomer met zijn allen BBQ'en en verjaardagen vieren en bijvoorbeeld Oud en Nieuw zonder dat je op elk uitstapje mee wordt gevraagd? Of is het alles of niets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Omdat we allemaal kinderen hebben zien we elkaar erg regelmatig. De kinderen spelen leuk met elkaar. Omdat we ze zo vaak spreken word ik vaak met dit gevoel gevoel geconfronteerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:49:

Omdat we allemaal kinderen hebben zien we elkaar erg regelmatig. De kinderen spelen leuk met elkaar. Omdat we ze zo vaak spreken word ik vaak met dit gevoel gevoel geconfronteerd.En stel nou, dat jullie wel met vier stellen om zouden gaan en niet alle kinderen zouden klikken? Zouden die dan verplicht met elkaar moeten spelen omdat de moeders zo gezellig koffie drinken en de vaders zo fijn squashen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja bianca dat kan nog wel hoor maar deze zomer zijn zij dat samen gaan doen en ik ga mezelf dan niet uitnodigen :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:51:

Ja bianca dat kan nog wel hoor maar deze zomer zijn zij dat samen gaan doen en ik ga mezelf dan niet uitnodigen :-DJe zou ZELF iets kunnen organiseren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 00:44:

Ja blijkbaar zijn wij ook dat stel waar ze minder mee hebben ja haha.

Jawel wel leuke vrienden maar helaas weinig gezamenlijke vrienden dus die avondjes uit zijn vaak apart. Vond het wel leuk om ook als stel met andere stellen dingen te kunnen doen.



Waarom lijkt dat je leuk?



Bij ons is het eigenlijk nooit zo dat vriend dezelfde klik heeft met de partner van een vriendin van mij of andersom. Gevolg is dat 1 van ons er altijd een beetje tegenop ziet iets met zijn vieren te doen, omdat je je verplicht voelt gezellig te doen met de (in mijn geval) andere vrouw, terwijl ik veel liever een leuke avond heb met mijn eigen vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 25 oktober 2014 @ 00:55:

[...]





Waarom lijkt dat je leuk?



.Waarom gezamenlijke vrienden leuk zijn? Waarom niet?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Truus, heb je zelf vriendinnen? Ben je onzeker?



Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor maar vriendschap kun je niet afdwingen. Blijkbaar klikt het tussen de andere twee stellen meer. Dat kan. Probeer het wat te relativeren en organiseer zelf een keer wat.
Alle reacties Link kopieren
Ja sabbticalmeds. Ik denk dat er wel wat onder zit. Ik wil graag leuk en aardig gevonden worden. Onzekerheid dus.

Omdat we jonge kinderen hebben zijn we veel thuis en zijn de buren best belangrijk geworden. Onze vrienden die we eerst veel vaker zagen zien we ook veel minder omdat die ook de avond vaak thuis zijn. We gaan apart van elkaar uit eten en op stap. Ik mis dat ook wel. Als ik dan zie dat de andere buren dat met elkaar hebben dan denk ik dat ik maar saai ben geworden. Ik wil die leuke meid waarbij de deur altijd open staat en die altijd roept kom anders hier even een bakkie doen...maar ja helaas ben ik dat niet :-D

Ik weet dat dit zielig gedoe is allemaal maar wel fijn om het gewoon eens ergens te uiten
Misschien teleurstelling omdat je hoopte dat je een leuke stellenvriendschap zou krijgen?

En misschien jaloezie? Is geen mens vreemd denk ik, als iemand anders iets krijgt wat jij ook graag gewild had.



Maar ja, vriendschap kan je nou eenmaal niet afdwingen. Je kan wel je best doen om er een opening voor te maken, door bv zoals Bianca zegt zelf ook initiatieven te nemen. Maar dan nog: de klik die ervoor zorgt dat dat iets van leuke kennissen verandert in een vriendschap ontstaat verder vanzelf. Of niet dus.



Besef je dat je echt niet de enige bent die zich wel eens zo 'kinderachtig' rot/jaloers voelt in dit soort gevallen. Besef je ook dat er heus nog wel vaker leuke mensen op je pad zullen komen. En richt je misschien wat meer op de fijne band die er wél is, ipv het deel dat er niet is.
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:01:

Ja sabbticalmeds. Ik denk dat er wel wat onder zit. Ik wil graag leuk en aardig gevonden worden. Onzekerheid dus.

Omdat we jonge kinderen hebben zijn we veel thuis en zijn de buren best belangrijk geworden. Onze vrienden die we eerst veel vaker zagen zien we ook veel minder omdat die ook de avond vaak thuis zijn. We gaan apart van elkaar uit eten en op stap. Ik mis dat ook wel. Als ik dan zie dat de andere buren dat met elkaar hebben dan denk ik dat ik maar saai ben geworden. Ik wil die leuke meid waarbij de deur altijd open staat en die altijd roept kom anders hier even een bakkie doen...maar ja helaas ben ik dat niet :-D

Ik weet dat dit zielig gedoe is allemaal maar wel fijn om het gewoon eens ergens te uitenDoor wie wil je leuk en aardig gevonden worden? Hoe lang heb je dit gevoel al? Is het iets van het laatste jaar, de laatste jaren of ken je het al uit je kindertijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:truus81 schreef op 25 oktober 2014 @ 01:01:

. Ik mis dat ook wel. Als ik dan zie dat de andere buren dat met elkaar hebben dan denk ik dat ik maar saai ben geworden.



Als die buren met elkaar uit eten gaan hebben ze ook oppas. Als jij met je oude vrienden wat wilt doen zul je - net zoals je buren dat kennelijk doen - ook oppas moeten regelen.



Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, maar via school, sportclubjes van kinderen leer je ook weer veel ouders kennen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 oktober 2014 @ 00:57:

[...]





Waarom gezamenlijke vrienden leuk zijn? Waarom niet?



Meer waarom het zo leuk is bevriend te zijn met een ander stel om stelletjesdingen mee te doen?



Ik vind dat niet echt leuk, dus vraag ik waarom een ander dat wel leuk lijkt.



Gezamenlijke vrienden zijn wel leuk hoor, die hebben wij ook, alleen niet in stelletjesvorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 oktober 2014 @ 01:05:

[...]



Door wie wil je leuk en aardig gevonden worden? Hoe lang heb je dit gevoel al? Is het iets van het laatste jaar, de laatste jaren of ken je het al uit je kindertijd? Hallo, het klikt niet met alle buren, we gaan TO geen trauma's uit vorige levens aanpraten toch?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 25 oktober 2014 @ 01:10:

[...]



Hallo, het klikt niet met alle buren, we gaan TO geen trauma's uit vorige levens aanpraten toch?Ja wat een vraag al niet kan veroorzaken
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 25 oktober 2014 @ 01:09:

[...]





Meer waarom het zo leuk is bevriend te zijn met een ander stel om stelletjesdingen mee te doen?



Ik vind dat niet echt leuk, dus vraag ik waarom een ander dat wel leuk lijkt.



Gezamenlijke vrienden zijn wel leuk hoor, die hebben wij ook, alleen niet in stelletjesvorm.Jij hebt ze niet, maar je weet dat je het niet leuk vindt als je ze wel zou hebben?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hele lieve vriendinnen ja die ik regelmatig zie.

Omdat ons leven vaak in het teken staat van de kinderen is het Sons gewoon fijn om even wat samen te kunnen doen. Ik voel me altijd op en top stel als we samen met een ander stel zijn :-D

Zij hebben idd maar een klik en dat is dan zo. Ik moet er niet wakker liggen maar doe het wel. Ik ga proberen meer te relativeren!

Ja bianca ik hoor wat je zegt. Ik ben niet zo'n type die dat soort dingen organiseert...bang dat men niet zo enthousiast reageert op mijn uitnodiging ofzo denk ik...ik vind het ook altijd erg vermoeiend om het anderen naar hun zin te maken..en als ik mensen uitnodig dan heb ik het gevoel dat te moeten doen.
Het leuke van het mensen naar hun zin willen maken is dat je nooit aan iedereen's verwachtingen kan voldoen.
En nog leuker is het dat je meeste mensen dat niet zullen zeggen. Dus je kan nooit weten of je het anderen naar de zin hebt gemaakt of niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven